mietityttää

että niin?

tuttullani on 2 shettistä ja hän ratsastaa aina välillä noin 30 min.Mutta hän painaa noin 80 kiloa, mutta ei shettiksillä ole ollut mitään kipuja ja ne ovat jaksaneet kantaa häntä, onko se sitten oikein että hän voi sitten vielä ratsataa niillä? =)= aj hän on hypännyt ja näin.

14

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poninomistaja

      Jos ei poneilla ole mitään kipuja ollut niin ei se sitten haitta. Ratsastusajatkin on sen mittaiset, että kyllä shettiksen selkä sen kestää :)

      • ronja.m

        Olen ite 38kg ja mietin etten vaan mee liian raskaasti muttta toi on jo kidutusta!mikset ilmoittaisi?
        Sitten shettikset eivät kituisi!Ja koska hevoset on saaliseläimiä ne ei oikeen vvoi näyttää kipuja!!!!!!!
        Mutta aattele vähän omalta kannaltas!!!!!!!!!......


    • shetukan omistaja

      80 kiloa kuulostaa paljolta pienille poneille. itse en missään tapauksessa tekisi niin.

    • droppiew

      Kuulostaa kyllä hurjalta. shettis toki hyvin jaksais vetää tuollasta lastia mutta pitää muistaa, että se on pieni poni ja ei jaksa KANTAA niin paljoa. Tosin jos kipuja tms. ei näytä olevan niin mikäs siinä sitten. Suosittelisin kyllä, että vähän pienemmät ratsastaa ja painavammat sitten ajaa tai muuta. Pitemmän päälle jalat voi alkaa reistaileen tai sitten se selkä.

      • että niin ?

        Ei poneilla ole ollut mitään kipuja ja hyviä raviponejakin ovat.Ja on kumminkin jo pari vuotta ratsastellut, varmaan shettikset ovat jo tottuneet siihen painoon?=)


      • ronja.m
        että niin ? kirjoitti:

        Ei poneilla ole ollut mitään kipuja ja hyviä raviponejakin ovat.Ja on kumminkin jo pari vuotta ratsastellut, varmaan shettikset ovat jo tottuneet siihen painoon?=)

        Ostaisi hevosen ettei tarvii shetikkaa kiduttaa!!Toi on niin väärin!Jos olisin sä ilmoittaisin eläinsuojeluun!
        Ei oo reilua vai? eikö uskalla ridata isoilla?No. sitten ehottaisin ajoo:)En sit tarkottanu tota eikö uskalla jutttuu loukkauksena vaan kysymykswnä:):):):)Eli älä suutu"


    • raippa&raippa

      Tää untako on vai huonoa pilaa... Jokainen järkevä tajuaa, ettei pienellä ponilla ratsasta kasikytkiloinen... No ehkäpä siis huonoa pilaa... :0(

      • että niin ?

        oikeesti ei ole mitään pilaa. Vaan ihan totta, oon kysynyt tältä henkilöltä miks hän ratsastaa, mutta hän vain sanoo että ei poneilla oo mitään niin voi niillä ratsastaa...olen yrittänyt kyllä sanoa hänelle ettei kannattaisi ratsastaa poneilla


      • raippa&raippa
        että niin ? kirjoitti:

        oikeesti ei ole mitään pilaa. Vaan ihan totta, oon kysynyt tältä henkilöltä miks hän ratsastaa, mutta hän vain sanoo että ei poneilla oo mitään niin voi niillä ratsastaa...olen yrittänyt kyllä sanoa hänelle ettei kannattaisi ratsastaa poneilla

        Voi kauhiaa! Eläinsuojeluun jonkun pitäis tommosesta... :0\


      • ronja.m
        raippa&raippa kirjoitti:

        Voi kauhiaa! Eläinsuojeluun jonkun pitäis tommosesta... :0\

        NIN PITÄS!!!!!!


    • pikkumyy 96

      siis minulle on sanottu että rääkkään poniani kun välillä (tosi harvoin) ratsastan sillä painan reilut55kg ja poni on vankkarakenteinen metrinen shettis, ja mun ratsastus on sitä että vartin olen selässä ja näytän missä kaappi seisoo jos pikkuratsastajaamme kovin höykkyyttänyt. eikä tulisi mileleenikään hyppiä esteitä tai edes käydä shettiksen selässä jos 80kg painaisin. ja se vielä täytyy sanoa että ponit ja hevoset eivät näytä kipuaan ennenkuin oikeasti ovat todella kipeitä. ne ovat saaliseläimiä ja heikot yksilöt syödään kovassa maailmassa joten kivut pitää peittää.

    • anskuponi

      ei sen painoinen ihminen enää voi sellaisella pikku shettiksellä ratsastaa ! eläin rääkkäystä sanoisinko ! totta on että hevose ovat saalis eläimiä, eivätkä ne välttämättä näytä kipuaan, joten et voi varmasti sanoa, ettei poneilla ole kipuja. jos ponit ovat raviponeja, niin omistaja saisi luvan tyytyä ajamisen ! jos ei kelpaa, niin olisi parasta myydä ponit.. ja että onko hän vielä hypännytkin niillä !! ei ole totta sanon minä ! huuluko hänn on !? eläin suojelu yhdistykseen jo pitäisi soittaa ! jos ei hän usko sinua, niin näytä nämä viestit!

    • Ponikujan Sissi

      Se riippuu vähän ponin koosta ja siitä kuinka usein hän ratsastaa, shettishän voi olla joskus jopa 115cm korkea jolloin se luultvasti kunnosta riippuen jaksaa kantaa jopa 80kg mutta vain lyhyitä aikoja ja harvoin, Esteitä en kuitenkaan suosittelel 80kiloisen menevän vaikka shettiksellä olisi kokoa 130cm joka toisn on lähes mahdotonta :) Ehdota tutullesi myös että ratsastuksen sijaan vaikka ajaa tai ohjasajaa ponejaan, sekin on aivan hauskaa touhua :)

      • P&P

        Asia on selvitetty, hän ei enää ratsasta poneilla ajaa vain, ja etsi oikean kokoisen vuokraaja poneille.Eläinlääkäri oli tarkistanut ponit ja ne oli ihan kunnossa, mutta ei enää syytä huoleen ! :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe