HV S-Pankki

ipowefiohjwpefr

Voi saatana mää kiroon tota S-Pankkia. Ei myönnä visa/debit korttiani, vaikka mulla ei ole koskaan ollut
maksuhäiriöitä ja aina laskuni olen maksanut, mutta kun olen työtön, ja säästöjäkin on vaikka yllinkyllin, niin ei myönnä, ni ei myönnä prkle.
Mulla on toisessa pankissa visa/debit, mutta se on siellä kalliimpi käyttää kuin s-pankissa.
Sitten vielä elvistellään, ettei perustella miksi ei myönnetty. Oikee ylimielinen paska, itsekäs mulkero persreikä pankki! Lopetan tilin koko paskassa vittu just nyt!

Hei
Kiitos viestistänne. S-Pankki ei valitettavasti perustele luottopäätöksiä, vaan päätös perustuu hakemuksessa kysyttyjen tietojen kokonaiskuvaan. Pahoittelen päätöksen aiheuttamaa mielipahaa.

17

864

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Jos et saa ilmaista korttia S-pankista, niin et saa. Ei heidän tarvitse sitä mitenkään perustella.

Mutta jos sinulla oikeasti on säästöjä "yllinkyllin", niin mitä ihmeen väliä on jollain parinkymmenen euron vuosimaksulla?

• iojiowejr

Koska olen pihi ja työtön.

• Niinpä tietysti
        iojiowejr kirjoitti:

Koska olen pihi ja työtön.

Kerropa ihan rehellisesti, kun henkilöllisyytesi ei meille kuitenkinkaan paljastu...

Ne sinun säästösi (joita on vaikka yllinkyllin) ovatkin siis oikeasti tyhjiä pulloja, ja olisit tuonkin parikymppiä halunnut käyttää vain kaljan ostamiseen?

• Nöyryytetty

S-pankissa ei ole todellisia pankkialan ammattilaisia lainkaan ja aiemmin ovat noita korttejaan myöntäneet kelle tahansa ja nyt eivät niitä myönnä ilmeisesti kellekkään, vaikka kyseessä olisi pelkkä käteiskortti. Päätökset tulevat koneellisesti tiettyjen heidän asettamien kriteeriensä mukaan ja niitä heidän ei tarvitse perustella. Aika erikoista toimintaa kieltämättä tuolla itseään pankiksi nimittävällä laitoksella.

Itsekkin erehdyin maksamaan ensin sen 100 euron osuusmaksun ja otin aluksi pelkän debit-kortin. Tuolloin minulla oli pääpankkini mastercard 5000 euron luottorajalla ollut yli 10 vuotta ilman mitään ongelmia ja muitakin luottokortteja olen käyttänyt 20 vuoden aikana. No ajattelin säästää korttikuluissa ja lopetin pääpankkini mastercardin ja hain s-pankin debit/credit korttia alimmillaan 2000 euron luottorajalla ja s-pankki ei sitä minulle syystä tai toisesta myönnä, vaikka olen työssäkäyvä, keskituloinen, luottohäiriötön ostokseni s-ryhmään keskittänyt asiakas. Minulle riitti tuon pankin ja ryhmän asiakaspolitiikka ja lopetin asiakkuuteni s-ryhmässä/pankissa ja palasin pääpankkini asiakkaaksi, siirsin ruokaostokseni toiseen ryhmään ja hain uudestaan pääpankkini luottokorttia 5000 euron luottorajalla ilman mitään ongelmia ja päätöksen kortista sain heti tiskillä.

Eli mitä tässä voi tuosta s-ryhmästä todeta muuta kuin että se on vissiin vain noille Matti Vanhasille ja kumppaneille tarkoitettu maidon hakupaikka mutta ei tavallisen kuluttavan kansan paikka. En oikein ymmärrä keille nuo heidän korttinsa on oikein tarkoitettu, jos sitä ei edes työssäkäyvä, luottohäiriötön, keskituloinen ihminen saa edes 2000 euron luottorajalla, mikä ei ole raha eikä mikään nykypäivänä? No minä ainakin osaan äänestää jaloillani, enkä tule enää koskaan s-ryhmän paikoissa asioimaan. Aika nöyryyttävää, jos nykypäivänä ei työssäkäyvä asiansa hyvin hoitanut ihminenkään ole enää minkään arvoinen. Ei ainakaan s-pankille näytä olevan mutta toiset pankit kyllä osaavat arvostaa asiansa hoitaneita asiakkaittaan ja tarjoavat heille luottoa tai lainaa, jos asiakkaan tarve vaatii. S-pankki haluasi vielä tietää kuinka paljon asiakas aikoo kuukausittain tuota luottokorttiaan käyttää. No ei kai sitä tarvitse käyttää jos ei tarvetta luotolle ole. Kyllä se luotto on monelle vain hätävara jos sattuisi jokin suuri menoerä yllättämään, esim. kodinkoneet hajoaa tai muuta vastaavaa eikä sitä kuukausittain käytellä.

Erikoista on myös se että kortteja ei myöskään myönnetä esim. eläkeläiselle jolla on tilillään rahaa vaikkapa 100 000 euroa. Jos tuon ns. pankin alkuaikoina ei ole talossa ollut asiantuntevaa väkeä ja luottoja on myönnetty ilmeisesti kaikille halukkaille, heidän maksukykyään tarkistamatta, niin miksi siitä rankaistaan tänä päivänä asiansa hyvin hoitaneita nykyisiä asiakkaita? Tämä osoittaa juuri sen, ettei s-pankilla ole kykyä arvoida asikkaidensa todellista maksukykyä ja nyt hylätään myös maksukykyisten asiakkaiden hakemukset ilman perusteluita. Oikessa pankissa saat kyllä kuulla jos esim. luottoraja on pankin mielestä liian korkea ja he suosittavat silloin toista luottorajaa samantien. No nämä maksukykyiset asiakkaat osaavat kyllä siirtää kulutuksensa muihin liikkeisiin. Kyllä siinä Vanhasen Matti saa aika paljon sitä maitoa ostaa, että tavallisten kuluttavien kansalaisten tuoma ostosraha s-ryhmässä täyttyy.

• ...

Voisiko kyseessä olla samanlainen ilmiö kuin vaikkapa amerikkalaisilla pankeilla, eli luottotietoja saa parannettua ottamalla (ja maksamalla) luottoja.

Pankkihan ei oikestaan halua ihmisiä jotka pitävät korttia pelkkänä hätävarana, vaan nimenomaan niitä jotka tekevät (ja maksavat) kaikki ostoksensa luottokortilla kuukaudesta toiseen. Tästähän se tuotto tulee, ja erityisesti silloin kun mitään kiinteitä vuosimaksuja ei peritä.

• Hehehehihihii
        ... kirjoitti:

Voisiko kyseessä olla samanlainen ilmiö kuin vaikkapa amerikkalaisilla pankeilla, eli luottotietoja saa parannettua ottamalla (ja maksamalla) luottoja.

Pankkihan ei oikestaan halua ihmisiä jotka pitävät korttia pelkkänä hätävarana, vaan nimenomaan niitä jotka tekevät (ja maksavat) kaikki ostoksensa luottokortilla kuukaudesta toiseen. Tästähän se tuotto tulee, ja erityisesti silloin kun mitään kiinteitä vuosimaksuja ei peritä.

pankin toiminta on edesvastuutonta eikä hyvän pankkitavan mukaista. Asiakasta ei saa rohkaista velkaantumaan, vaan hoitamaan asiansa varojensa mukaisesti. Eikä kukaan asiansa hyvin hoitava ihminen maksa luotolla, jos on käteistä rahaa. Netistä ostaminen asia erikseen turvallisuussyistä.

Syyhän s-pankin kiristyneisiin korttien myöntämisehtoihin on juuri se, että he ovat korttejaan jaelleet edesvastuuttomasti ja kärsineet niistä valtavat luottotappiot. Alusta asti siis ollut tuolla pankilla aivan käsittämätöntä toimintaa ja nyt sitä ilmeisesti yritetään parantaa sillä, ettei maksukykyisiäkään asiakkaita haluta. Ei tuollainen toiminta voi olla kannattavaa saatikka sitten kovin pitkälle kantavaa. En kyllä tunne yhtäkään henkilöä joka pitäisi tuota s-pankkia pääpankkinaan ja ihan syystä.

• Maksava
        ... kirjoitti:

Voihan sillä luottopuolella maksaa mutta jos maksat laskun kokonaan, ei muita kuluja päälle tule. Että mistähän se tuotto silloin tulee? Tuotto tulee siitä, että käytetään maksuaikaa jolta peritään korkoa ja muita maksuja, esim. laskutuspalkkio tai tilihoitomaksu.

• 5+1
        Maksava kirjoitti:

Voihan sillä luottopuolella maksaa mutta jos maksat laskun kokonaan, ei muita kuluja päälle tule. Että mistähän se tuotto silloin tulee? Tuotto tulee siitä, että käytetään maksuaikaa jolta peritään korkoa ja muita maksuja, esim. laskutuspalkkio tai tilihoitomaksu.

Jep. Sopii itseeni. Käytän S-ryhmässä maksaessani aina S-Pankin Visa Creditiä. Muualle tehtyihin ostoksiin sitä en juuri käytä, vaan pääpankkini kautta saatua Luottokunnan Visaa. Luottokorttilaskun hoidon aina kokonaisuudessaan suoraveloituksena pääpankkini tililtä, jossa on sinäsä jo parempi käyttötilikorko. S-Pankin käyttötilillä ei juuri rahaa ole. Bomukset ja maksutapaedun eurot siirrän sopivin välein sieltä pois.

S-Pankki maksoi alkuaikoina talletuksille hyviä korkoja. Nyt se maksaa muihin pankkeihin verrattuna huonoja korkoja. Rahojaan ei sen tileillä näin ollen voi pitää.

• Huurulan pskapankki
        5+1 kirjoitti:

Jep. Sopii itseeni. Käytän S-ryhmässä maksaessani aina S-Pankin Visa Creditiä. Muualle tehtyihin ostoksiin sitä en juuri käytä, vaan pääpankkini kautta saatua Luottokunnan Visaa. Luottokorttilaskun hoidon aina kokonaisuudessaan suoraveloituksena pääpankkini tililtä, jossa on sinäsä jo parempi käyttötilikorko. S-Pankin käyttötilillä ei juuri rahaa ole. Bomukset ja maksutapaedun eurot siirrän sopivin välein sieltä pois.

S-Pankki maksoi alkuaikoina talletuksille hyviä korkoja. Nyt se maksaa muihin pankkeihin verrattuna huonoja korkoja. Rahojaan ei sen tileillä näin ollen voi pitää.

tuota s-pankin visa creditiä on käyttää kun ei sitä kellekkään myönnetä enää. Naurettavaa toimintaa ja rahansa s-ryhmälle tuovien asiakkaiden halveksuntaa. No toivottavasti edes tuhat asiakasta tekee saman kuin minä ja käyttää rahansa muualla. Tuo näet tekisi jo vuodessa n. 4 milj. euron loven s-ryhmän tulokseen.

Ylihurula koettakoon jatkossa sitten pankilleen asiakkaita haalia. Se on varma ettei nöyryytetty asiakas takaisin palaa vaikka mikä olisi.

• Kerrohhan
        Huurulan pskapankki kirjoitti:

tuota s-pankin visa creditiä on käyttää kun ei sitä kellekkään myönnetä enää. Naurettavaa toimintaa ja rahansa s-ryhmälle tuovien asiakkaiden halveksuntaa. No toivottavasti edes tuhat asiakasta tekee saman kuin minä ja käyttää rahansa muualla. Tuo näet tekisi jo vuodessa n. 4 milj. euron loven s-ryhmän tulokseen.

Ylihurula koettakoon jatkossa sitten pankilleen asiakkaita haalia. Se on varma ettei nöyryytetty asiakas takaisin palaa vaikka mikä olisi.

että ketkä ovat tuon kortin ylipäätään saaneet? Eli millaisilla tuloilla kk:ssa ja millä luottorajalla?

• minäkinminä
        Kerrohhan kirjoitti:

että ketkä ovat tuon kortin ylipäätään saaneet? Eli millaisilla tuloilla kk:ssa ja millä luottorajalla?

minä sain kortin joo viime vuonna... kuukausitulot nettona 2000 euroa ja luottoraja sama 2000 euroa...

• 2+9
        minäkinminä kirjoitti:

minä sain kortin joo viime vuonna... kuukausitulot nettona 2000 euroa ja luottoraja sama 2000 euroa...

Sain korttini jo heti alkuun kolmisen vuotta sitten luottorajalla 3000 euroa. Bruttotulot olivat muistaakseni vajaa 3000 euroa, lisäksi vähäisiä pääomatuloja. Omistusasunto eikä velkoja. Ennestään oli Luottokunnan Visa (ja on vieläkin).

Ei tullut muuten korttia hakiessani mieleenikään, että en saisi sitä.

• Ei ryhmittymille

mielipahaa tulla s-ryhmälle kun maksukykyiset asiakkat pakenevat muihin kauppoihin, kun työssäkäyvienkin kortinhakijoiden maksukykyäkin epäilevät. Minä en ainakaan rahojani tuollaiselle ryhmälle vie mikä pitää minua ilmeisen maksukyvyttömänä. Hyvin kuitenkin kelpasi suoraan maksettu 100 euron liittymismaksu. No takaisinhan tuo on kyllä tulossa, sillä lopetin asiakkuuteni s-ryhmällä enkä takaisin aio koskaan palata. Kilpailu asiakkaista on kovaa nykypäivänä ja asiakkaat kyllä osaavat äänestää jaloillaan minne rahansa kantavat. Pankkitoiminta ei kovin kilpailukykyistä ole tuolla ryhmällä ja tulee vaikuttamaan raskaasti myös kansan kulutuskäyttäytymiseen.

• ei S-pankkia

Minä hain myös Visa-korttia kun sitä niin on mainostettu edullisena asiakasomistajille ja ajattelin että hyvä kun tuossa Nordean Visa-kortissa on kuitenkin aina tuo tilinhoito ja vuosimaksu. Diners-kortti löytyy myös, mutta se ei käy aina kaikissa paikoissa maksuvälineenä.
      No, sain sitten kielteisen päätösen, jota ei siis perustella mitenkään. Ihmettelen vain miksi mainostetaan ko.korttia kun myöntämisen suhteen ollaan noin nihkeitä. Asun velattomassa omistusasunnossa ja säästötilillä on kiitettävästi rahaakin. Olen määräaikaisessa työsuhteessa, joten olikohan se sitten tuo syy hylkäämiseen - en tiedä. Luottotiedotkin ovat kunnossa.
      Vähän kusetukselta tuo kyllä tuntuu....

• 6+5

Työttömille ei yleensäkään mikään pankki myönnä luottokorttia.

Jos sinulla on jo luottokortti ennen työttömäksi joutumista, niin pankki ei työttömyyttä mitenkään noteeraa, kun vaan maksat luottokorttilaskusi ajallaan.

• _jamppe

Mutta eihän kommentoija ollut työtön. Vai onko määräaikainen työsopimus = työtön?

• 6+5
        _jamppe kirjoitti:

Mutta eihän kommentoija ollut työtön. Vai onko määräaikainen työsopimus = työtön?

Viesti, johon vastasit, oli ketjun aloittajalle vastaus. Ketjun aloittajahan sanoo olevansa työtön.

"Voi saatana mää kiroon tota S-Pankkia. Ei myönnä visa/debit korttiani, vaikka mulla ei ole koskaan ollut
        maksuhäiriöitä ja aina laskuni olen maksanut, mutta kun olen työtön, ja säästöjäkin on vaikka yllinkyllin, niin ei myönnä, ni ei myönnä prkle."

Uudistuksen myötä palstojen lukukelpoisuus on heikentynyt selvästi. On vaikea katsoa, kuka on oikein vastannut ja kenelle. :( Saisivat palauttaa vanhan systeemin käyttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      328
      2707
    2. Veriteko Kajaanissa.

Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      28
      1931
    3. Anna vihje jonka vain te tiedätte

Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      139
      1756
    4. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      58
      1468
    5. Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat

Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko
      Sinkut
      161
      989
    6. Olet kamalin ihminen mitä tiedän M

Toivottavasti ei ikinä nähdä enää.
      Ikävä
      68
      979
    7. Mitä sanoisit jos uskaltaisin

Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha
      Ikävä
      69
      929
    8. Taitaa olla kaikki ohi

Meidän väliltä.
      Ikävä
      69
      929
    9. Mikä sai sut

Rakastumaan häneen ja miten pitkään siinä meni? Mikä nyt on tilanne?
      Ikävä
      55
      840
    10. Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!

Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,
      Tv-sarjat
      14
      819
    Aihe