Ihotautilääkäri

Kärsivä

Mistä löytäisin ihan yleisen ihotautilääkärin Vantaalta tai helsingistä? Netistä en löydä kuin yksityisiä. Ja normaalissa terveyskeskuksessa eivät ole vieläkään (4vuoteen) saaneet selville mikä ihottuma on..

5

5889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anestesiahoitsu

sinun pitää mennä terv.keskukseen omalääkärin vastaanotolle ja hän sitten kirjoittaa LÄHETTEEN ihotautilääkärille, julkiselle, JOS katsoo aiheelliseksi. Sieltä tulee sitten aikanaan ilmoitus ajasta. Julkiselle ihotautilääkärille EI mennä ilman lähetettä, ei sinne itse varailla aikaa.

Yksityisille vain voi varata itse ajan.

Kaikissa erikoislääkäriä tarvittavissa tilanteissa toimitaan noin, hankitaan se lähete omalääkäriltä terv.keskuksesta.

(siinä voi sitten kestää kun sitä aikaa joutuu odottelemaan, mutta johan olet 4 v asian kanssa painiskellut..)

• Kärsivä

Mutta miksi mulle sanottiin terveyskeskuksessa juuri viimeksi kun taas kävin siellä että mun pitäisi itse varata aika sinne ihotautilääkärille ja vieläpä sille yleiselle??!! :S olen jo 4vuotta käyny sillä samalla omalääkärillä noin 2kertaa vuodessa ainakin ja eikä oo mitään lähetettä kirjottanut vaikka kesäisin mulla pää täynnä jotain märkivää kutiavaa ja polttavaa ihottumaa joka ei ole millään lääkkeillä/voiteilla pois lähtenyt ja sieltä se leviää aina hyvinkin nopeasti muuallekin kehoon ja elo on yhtä kärsimystä kun joudun itseni turruttamaan jääkylmässä suihkussa kun tuntuu että iho on tulessa ja nyt tällä hetkellä ihottuma taas leviämässä ja sen seurauksena lähtee tukoittain hiuksia, kainalot märkivät ihottumasta ym..

• %%&
        Kärsivä kirjoitti:

Mutta miksi mulle sanottiin terveyskeskuksessa juuri viimeksi kun taas kävin siellä että mun pitäisi itse varata aika sinne ihotautilääkärille ja vieläpä sille yleiselle??!! :S olen jo 4vuotta käyny sillä samalla omalääkärillä noin 2kertaa vuodessa ainakin ja eikä oo mitään lähetettä kirjottanut vaikka kesäisin mulla pää täynnä jotain märkivää kutiavaa ja polttavaa ihottumaa joka ei ole millään lääkkeillä/voiteilla pois lähtenyt ja sieltä se leviää aina hyvinkin nopeasti muuallekin kehoon ja elo on yhtä kärsimystä kun joudun itseni turruttamaan jääkylmässä suihkussa kun tuntuu että iho on tulessa ja nyt tällä hetkellä ihottuma taas leviämässä ja sen seurauksena lähtee tukoittain hiuksia, kainalot märkivät ihottumasta ym..

Sun pitäis siltä omalääkäriltä kysyä mitä se tarkoittaa yleisellä ihotautilääkärillä. Ehkä se tarkoittaa yksityistä ihotautilääkäriä. Se sit maksaa. Jos se tarkoittaa jotain yhteiskunnan kustantamaa juttua minne pääsis ilman lähetettä niin kysy mistä varataan aika. Mutta kuten edellinen vastaaja jo totesi niin eipä taida tällaista Suomessa olla.

• aiempi vastaaja
        Kärsivä kirjoitti:

yleiselle kuten nimität, pitää olla omalääkäriltä lähete (toimin itse terv.hoitoalalla ja olen näidenkin asioiden kanssa tekemisissä jonkin verran).

En oikein usko että omalääkäri käyttää termiä _yleinen_, olet tainnut nyt ymmärtää väärin ja on tarkoitettu _yksityistä_. Yksityiselle mennään ilman lähetettä ja varataan itse aika.

Et pääse missään julkiselle sektorille ilman lähetettä. Ja JOS olisit menossa julkiselle, niin menisit sinne oman asuinpaikkasi ihotautilääkärille, eli jos asut Vantaalla, niin Peijakseen, Helsingissä niin sitten Iho- ja Allerg.s.

Sen sijaan _yksityiselle_ voit mennä vaikka Hanko-Kemijärvi-sektorille.

Ja tosiaan, ei ole olemassa mitään yleistä ihotautilääkäriä, yleensäkään mitään yleistä erikoislääkäriä. On julkinen ja yksityinen.

Ja aivan selkeästi tarkoitetaan tapauksessasi _yksityistä ihotautilääkäriä_ koska et ole saanut lähetettä ja sinua on pyydetty ITSE varaamaaan aika. Julkiselle ei varailla itse aikoja, sieltä saadaan aika.

Eli jos haluat ihotautilääkärille niin sitten otat ja varaat ajan _yksityisen_ ihotautilääkärin vastaanotolle ja varauduit erikoislääkärin palkkioon, ilman toimenpiteitä se on 70 eurosta ylöspäin.......(julkisellahan menee se poliklinikkamaksu...)

Oletko muuten koskaan pyytänyt lähetettä ihotautilääkärille tältä omalääkäriltäsi? Vaivasi katsotaan olevan sellainen että sinun tulee varata itse aikasi yksityiseltä, niinhän moni esim. vaikeasta acnestakin kärsivä tekee. Ja maksaa vielä kalliit laboratoriokokeetkin (useinhan ihot.lääkäri kirjoittaa Isotr. acneen, ihan vain esimerkkinä tämä...), jotka otetaan ennen lääkityksen aloittamista ja lääkityksen aikana.

• Kärsivä kirjoitti:

itsekin lähetteen aikoinaan lääkäriltä hakenut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      116
      5383
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      436
      1691
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      200
      1203
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1163
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1139
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1053
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      951
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      941
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      896
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      846
    Aihe