Moi kellään kokemusta tuosta Haukkumista rajoittavasta sitruunapannasta? onko hyvä ja auttaako oikeasti haukkumiseen?
Haukkumista rajoittava sitruunapanta
6
616
Vastaukset
- pakotetta
Sen sijaan se takuulla tekee koiran hermostuneeksi ja aggressiiviseksi.
Miksi koira haukkuu ?- hau hau....
Koirat on kekseliäitä ja kaikille ei toimi. Jos mahdollista niin haukkuun pitäisi puuttua muuten. Itselläni on tuollainen panta käytössä (Ja nyt saan täällä sitten eläinrääkkääjän maineen melko varmasti). Meillä kuitenkin yritettiin ja yritettiin... Uudelleen vaan alusta ja alusta.... Haukkuu siis yksin ollessaan. Ei hauku kanssani tai muiden seurassa, eikä remmissä mutta myös irti ollessaan haukkuu. Yritin kouluttajan avulla ja kaikella mahdollisella. Ei nähnyt ulos ja ääniin oli tottunut, radio jäi päälle... Muuten ei ressannut yksin oloa, haukkui vain. Eikä siis mitenkään niin että mua pelottaa vaan ihan sellaista perus haukkua. No naapureilta meni sitten hermot noin 4kk jälkeen ja kun koulussa on pakko käydä ja töitäkin välillä tehdä oli pantaan sitten mentävä.
Nykyään koirani viettää yksin olo ajat nukkuen. Panta menee kaulaan niin koira menee huoneeseen johon jää yksin syö ja pureskelee ehkä hetken puruluuta ja sitten menee nukkumaan. (videoitu on) Koirassa en ole muuten huomannut mitään eroa entiseen, muuta kuin että on leikkisämpi ja jaksavampi kanssani, kun tehdään yhdessä asioita. Johtunee siitä että yksinolo aika menee nukkumiseen eikä haukkumiseen. :) Mielestäni meillä panta ei aiheuta stressiä eikä mitään muitakaan sivuongelmia. Hyvin tottelee ja on sosiaalinen ja muutenkaan ei ole ongelmaa minkään asian kanssa. Tai siis ei enää kun on rauhassa yksinkin. Suihketta ei pannasta meillä kulu, ja miksi kuluisikaan kun kerran nukkuu.. Että meillä toimi, mutta tiedän useita, joilla ei toimi. Jotkut koirat vain haukkuu sen tyhjäksi tai tulevat tosi stressaantuneiksi. Itse en ole meillä huomannut mitään sivuvaikutuksia ja naapuritkin on tyytyväisiä. Että tällainen kokemus täällä. ( Ja nyt varmaan saan lukea noin kymmenen viestiä siitä miten oon tuhonnut meidän keskinäisen suhteen ja kohta mulla on ihan hullu koira... Mutta kaikille tiedoksi agilityä harrastetaan ja sielläkin saadaan aina kehuja kuinka hyvä kontakti meillä on.. Kommentteja odotellessa..) - hiljeni hiukan
hau hau.... kirjoitti:
Koirat on kekseliäitä ja kaikille ei toimi. Jos mahdollista niin haukkuun pitäisi puuttua muuten. Itselläni on tuollainen panta käytössä (Ja nyt saan täällä sitten eläinrääkkääjän maineen melko varmasti). Meillä kuitenkin yritettiin ja yritettiin... Uudelleen vaan alusta ja alusta.... Haukkuu siis yksin ollessaan. Ei hauku kanssani tai muiden seurassa, eikä remmissä mutta myös irti ollessaan haukkuu. Yritin kouluttajan avulla ja kaikella mahdollisella. Ei nähnyt ulos ja ääniin oli tottunut, radio jäi päälle... Muuten ei ressannut yksin oloa, haukkui vain. Eikä siis mitenkään niin että mua pelottaa vaan ihan sellaista perus haukkua. No naapureilta meni sitten hermot noin 4kk jälkeen ja kun koulussa on pakko käydä ja töitäkin välillä tehdä oli pantaan sitten mentävä.
Nykyään koirani viettää yksin olo ajat nukkuen. Panta menee kaulaan niin koira menee huoneeseen johon jää yksin syö ja pureskelee ehkä hetken puruluuta ja sitten menee nukkumaan. (videoitu on) Koirassa en ole muuten huomannut mitään eroa entiseen, muuta kuin että on leikkisämpi ja jaksavampi kanssani, kun tehdään yhdessä asioita. Johtunee siitä että yksinolo aika menee nukkumiseen eikä haukkumiseen. :) Mielestäni meillä panta ei aiheuta stressiä eikä mitään muitakaan sivuongelmia. Hyvin tottelee ja on sosiaalinen ja muutenkaan ei ole ongelmaa minkään asian kanssa. Tai siis ei enää kun on rauhassa yksinkin. Suihketta ei pannasta meillä kulu, ja miksi kuluisikaan kun kerran nukkuu.. Että meillä toimi, mutta tiedän useita, joilla ei toimi. Jotkut koirat vain haukkuu sen tyhjäksi tai tulevat tosi stressaantuneiksi. Itse en ole meillä huomannut mitään sivuvaikutuksia ja naapuritkin on tyytyväisiä. Että tällainen kokemus täällä. ( Ja nyt varmaan saan lukea noin kymmenen viestiä siitä miten oon tuhonnut meidän keskinäisen suhteen ja kohta mulla on ihan hullu koira... Mutta kaikille tiedoksi agilityä harrastetaan ja sielläkin saadaan aina kehuja kuinka hyvä kontakti meillä on.. Kommentteja odotellessa..)Meidän entinen koira haukkui jatkuvasti aiemmin, kun kokeilimme vain torua ja komentaa sitä, eli kieltää haukkumasta. Meitä neuvottiin, että emme saa piitata sen haukunnasta prosenttiakaan, vaikka se kuinka jatkuisi. Otimme neuvot vastaan ja ajan kanssa koiramme hiljeni. Se ei kokonaan hiljentynyt koskaan, mutta kumminkin rajoitti haukkumistaan, kun huomasi meidän olevan siitä vain piittaamattomia. Kun me aiemmin sotkeuduimme sen haukuntaan, niin se ilmeisesti katsoi meidän jotenkin yllyttävän sitä tai reagoivan sen kanssa samoihin asioihin. Tosin se vei aikaa, mutta meitä onneksi painostettiin jatkuvasti vain malttamaan.
- Toffee1
Itse omistan Mittelspitz koiran ja rotuhan tunnetaan hurjasta räksyttämisestä. Itse en enään usko tähän lainkaan, omasta mielestäni koiran kuin koiran voi opettaa olemaan haukkumatta. Mutta ensiksi on havaittava se syy mille koira haukkuu. Onko kyseessä reviiri haukkuminen eli haukutaan tietylle objektille esim. ulko-ovelle vai eroahdistus (hätääntynyttä haukkumista)?
Aluksi olimme kokeilleet kaikkia mahdollisia haukunestopantoja ja koiramme ei välittänyt niistä tippaakaan. Tuntu vaan että ne lisäs yhä enemmän koiran ahdistusta tai haukkumista. Voihan niitä toki koittaa ja olen kuullut että joillakin ne on toiminut. Itse en enään koskaan tule käyttämään tuollaisia laitteita koska tiedän että on paljon parempiakin tekniikoita millä koiran saa lopettamaan haukkumisen. Haukkuminen on koiralle luontainen asia ja jos ymmärtää koiran käyttäytymistä sen voi lopettaa yllättävänkin nopeasti. Mutta tämä on tietenkin oma näkökulmani asiasta. =) - öhöm öhöm
Edelleen vartoamme vastausta siihen, miksi koira haukkuu.
- qqqqqqqqqqqqqqqqqqqg
hei koira haukkuu kun jää yksin, en tiedä haukkuuko sitten kun esim.posti tulee luukusta vai muuten vaan kun välillä on haukkunut vähän jos posti on tullut ja olen ollut toisessa huoneessa, sain valituksen tuosta haukunnasta ja siksi mietin tuota pantaa. hau hau minkä merkkinen koirasi on kun panta on toiminut sinulla hyvin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181