joulukoristeet ja pienet lapset

koristeongelmainen

Kuinka olette pystyneet koristelemaan kotinne Jouluksi, kun on pieniä ja vilkkaita lapsia? Meillä on vähän vajaa kolmevuotiaat pojat, . Eivätkä anna minkään koristeen olla rauhassa.

Eli nämä suljetaan meillä kokonaan pois: Joulukuusi, joululiinat, jouluverhot, kukat, kyntteliköt, kynttilät.

Jouluvalot meillä on ikkunan ulkopuolelle viritettynä. Ja ajattelin laittaa ikkunoiden sisään niitä paperitonttuja, kun muuten ne revitään palasiksi.

Onko hyviä ideoita?

8

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mololool

kattoon vaikka joku koriste roikkumaan?

• joulufani

Opeta lapses siihen, että koristeita ei revitä...

• maalaisjärki....

Lapsillasi on liikaa valtaa. Ei kotia tarvi jättää koristelematta lasten takia vaan se koristellaan juuri niidekin vuoksi. Opeta ne olemaan koskematta joka asiaan. En koskaan nostellut mitään korkeuksiin, vaan tein selväksi ettei niihin kosketa ja hyvin meni oppi perille. Mutta jos olet aina siirrellyt tavaroita on tietty vaikeata saada niitä olemaan koskematta. Muttakun koti on kokajan samanlainen ja joulu muut juhlakoristelut voi tehdä lasten kanssa yhdessä silloin jättävät rauhaan helpommin. Pieni läpsäys näpeille, tekee myös terää jos eivät hyvällä ymmärrä.

• justiinnnii
        maalaisjärki.... kirjoitti:

Lapsillasi on liikaa valtaa. Ei kotia tarvi jättää koristelematta lasten takia vaan se koristellaan juuri niidekin vuoksi. Opeta ne olemaan koskematta joka asiaan. En koskaan nostellut mitään korkeuksiin, vaan tein selväksi ettei niihin kosketa ja hyvin meni oppi perille. Mutta jos olet aina siirrellyt tavaroita on tietty vaikeata saada niitä olemaan koskematta. Muttakun koti on kokajan samanlainen ja joulu muut juhlakoristelut voi tehdä lasten kanssa yhdessä silloin jättävät rauhaan helpommin. Pieni läpsäys näpeille, tekee myös terää jos eivät hyvällä ymmärrä.

Vaikea saada dysfaattisia, adhd lapsia oppimaan siihen, ettei saa koskea. Joka asiasta, kun ei viitsisi komentaa minuutin välein. Kyllä mä yrittänyt olen.

Ei ole kiva "tapella" Joulun aikaan yksien koristeiden takia, joten laitan koristeet sellaiseen paikkaan, josta eivät niitä saa.

• justiinnnii
        justiinnnii kirjoitti:

Vaikea saada dysfaattisia, adhd lapsia oppimaan siihen, ettei saa koskea. Joka asiasta, kun ei viitsisi komentaa minuutin välein. Kyllä mä yrittänyt olen.

Ei ole kiva "tapella" Joulun aikaan yksien koristeiden takia, joten laitan koristeet sellaiseen paikkaan, josta eivät niitä saa.

meillä on käytössä sivistyneitä, kun ollaan "jäähymatto". En alennu lapsia läpsimään.

• kurinpitäjä...
        justiinnnii kirjoitti:

meillä on käytössä sivistyneitä, kun ollaan "jäähymatto". En alennu lapsia läpsimään.

Ehkä auttais niihin kakroihin paremmin remmi kun hyyssäys, eivät olisi joka paikassa näppeineen...

• JEAH!

opettaisit vähän lapsiasi ja KURIA ne tarviivat ( ei tietenkään fyysistä) :D Muuten löydät heidät 20 vuoden päästä vankilasta jne....
      Hyvää joulua!

• berttabee

Meillä rajoittavat lemmikit joulukoristelua, mutta en koe koristelemattomuutta ongelmaksi koska joku päivä lemmikkejä ei ole ja nyt eletään tällaista aikaa elämässämme.

Joulun ajaksi laittelen joululiinaa pöytään ja keskitän joulukoristeet yhteen paikkaan tai ripustan korkealle. Joulukorteista saa näyttävän kavalkadin,jos ripustaa ne seinälle siihen viritettyyn joulunauhaan ja kynttilöitähän voi pitää lyhdyissä.

Sinuna hankkisin lapsille kunnon tonttupuvut, niin siinäpä jouluista vilinää ja vilkettä riittäisi teidän perheessä ilman koristeitakin :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2879
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2037
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1767
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1722
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1411
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      955
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe