Syövätkö partamonnit omia poikasiaan?

the child's food

160 litran akvaariossani on kaloina vain partamonnipariskunta, niiden 3 noin 1-vuotiasta poikasta ja 5 kuparimonnisia. Vesiarvojen pitäisi olla kunnossa ja akvaariossa on paljon kasveja, juurakoita ja piilopaikkoja. Silti vain 3 partamonnin poikasta on jäänyt eloon, vaikka partamonnini ovat kuteneet viimeisen parin vuoden aikana noin 1-3 kuukauden välein. Mihin poikaset katoavat? Akvaariostani ei ole löytynyt lainkaan ihan pieniä poikasia, vaikka olen etsinyt niitä sieltä. Rouokin kaloja hyvin, joten poikasetkin saavat varmasti tarpeeksi ruokaa? Syövätkö partamonnit omia poikasiaan? Entä syövätkö kuparimonniset niitä? Miten nuo 3 nyt noin 1-vuotiasta partamonnin poikasta on jäänyt eloon, kun kaikki muut poikaset ovat kadonneet pian sen jälkeen kun uros on lakannut vartioimasta niitä, jolloin akvaariossa näkyy parin-kolmen päivän ajan ihan pieniä poikasia, jotka sitten katoavat. Silloin vuosi sitten kun nuo 3 poikasta saivat alkunsa, niin akvaariossa oli partamonnipariskunnan lisäksi 7 kuparimonnista (joista 3 on kuollut nyt vuoden aikana) sekä 8 kirsikkabarbia ja 1 sinirihmakala, joista luovuin, joten on ihme, etteivät ne syöneet noita 3 poikasta.

1

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peacock

      No ensinnäkin, poikaset eivät yleensä selviä noin vain aikuisiksi. Oletko ruokkinut poikasia pienellä ja ravitsevalla ruoalla ja varma siitä, että ne ovat myös syöneet sen? Jos olet, hyvä niin, sitten niiden pitäisi selvitä aikuisiksi asti. Partikset saattavat kai syödä kutuaan ja poikasiaan, ja mikseivät monniset ja rihmakalatkin?

      Btw aika kummaa että sulla on ollut 7 monnista, 3 on kuollut ja 5 jäljellä .. ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe