Syövätkö partamonnit omia poikasiaan?

the child's food

160 litran akvaariossani on kaloina vain partamonnipariskunta, niiden 3 noin 1-vuotiasta poikasta ja 5 kuparimonnisia. Vesiarvojen pitäisi olla kunnossa ja akvaariossa on paljon kasveja, juurakoita ja piilopaikkoja. Silti vain 3 partamonnin poikasta on jäänyt eloon, vaikka partamonnini ovat kuteneet viimeisen parin vuoden aikana noin 1-3 kuukauden välein. Mihin poikaset katoavat? Akvaariostani ei ole löytynyt lainkaan ihan pieniä poikasia, vaikka olen etsinyt niitä sieltä. Rouokin kaloja hyvin, joten poikasetkin saavat varmasti tarpeeksi ruokaa? Syövätkö partamonnit omia poikasiaan? Entä syövätkö kuparimonniset niitä? Miten nuo 3 nyt noin 1-vuotiasta partamonnin poikasta on jäänyt eloon, kun kaikki muut poikaset ovat kadonneet pian sen jälkeen kun uros on lakannut vartioimasta niitä, jolloin akvaariossa näkyy parin-kolmen päivän ajan ihan pieniä poikasia, jotka sitten katoavat. Silloin vuosi sitten kun nuo 3 poikasta saivat alkunsa, niin akvaariossa oli partamonnipariskunnan lisäksi 7 kuparimonnista (joista 3 on kuollut nyt vuoden aikana) sekä 8 kirsikkabarbia ja 1 sinirihmakala, joista luovuin, joten on ihme, etteivät ne syöneet noita 3 poikasta.

1

328

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peacock

No ensinnäkin, poikaset eivät yleensä selviä noin vain aikuisiksi. Oletko ruokkinut poikasia pienellä ja ravitsevalla ruoalla ja varma siitä, että ne ovat myös syöneet sen? Jos olet, hyvä niin, sitten niiden pitäisi selvitä aikuisiksi asti. Partikset saattavat kai syödä kutuaan ja poikasiaan, ja mikseivät monniset ja rihmakalatkin?

Btw aika kummaa että sulla on ollut 7 monnista, 3 on kuollut ja 5 jäljellä .. ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1444
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      817
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      716
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      701
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      138
      671
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      36
      580
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      40
      551
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      203
      551
    9. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      536
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      530
    Aihe