easy DVB-T VHF-antennijakaja.

ptkr

Kyselläänpä tälläkin puolella, onko käyttökokemuksia easy DVB-t VHF antenni splitterin käytöstä. Näkyykö TV Vhf antennilla? Kannattaako hankkia?

10

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Q

      Kokemuksia n. 2 kk viime kesältä.

      Saaristomerellä näkyi aina.

      Uudenkaupungin Pakkahuoneella kanavanipuista näkyi vain joitain, ja nekin patkivät harmittavasti. Uudenkaupungin Putsaaressa ei yhtään kanavaa.

      Antenni on 15m korkeudessa.

    • easy DVB

      En ole saanut ko laitetta kunnolla toimimaan. Olen jo yhden saanut takuuna vaihdossa, mutta ei kuitenkaan toimi kunnolla. VHF ja radio toimii moitteettomasti, mutta TV ei löydä yleensä kanavia. Jos löytää, niin vain osan kanavapaketeista. TV:nä olen käyttänyt Anysee boksia kytkettynä läppäriin. Jopa Anyseen piiskaantenni saattaa löytää kanavat paremmin. Myyjän mukaan VHF antennissa vikaa. Tämä on vaikea uskoa, koska VHF, samoin kuin AIS toimivat moitteettomasti. Antenni on maston huipussa.

      • Dvb-tv

        Speksien mukaan pitäisi VHF antennikaapelin olla vähähäviöistä ja laadukasta. Mutta onko nyt niin että normaalilla perus VHF (RC58) kaapelilla ei saa kunnon tv kuvaa näkyviin? Olisi kiva kuulla lisää käyttäjien mielipiteitä ko. laitteesta onko kyseessä ihan onneton lelu vaiko hyödyllinen kapistus?


    • DVB-VHF

      Meri-VHF toimii noin 170 MHz taajuusalueella ja lähete on pystypolarisoitua
      AIS toimii Meri-VHF:n kanssa samoilla taajuuksilla ja on pystypolarisoitua.

      DVB-T toimii 500 - 800 MHz taajuusalueella ja lähete on vaakapolarisoitua.

      Antennissa sauvojen pituus riippuu taajuudesta ja suunta (pystyssä/vaakatasossa) lähetteen polarisaatiosta. On selvää, että meri-VHF-antenni on surkea DVB-T-vastaanotossa. Vain hyvin vahva TV-signaali tulee vastaanottokelpoisena tuosta läpi.

      Poikkeus kerrottuun on YLE:n HD-tv, joka toimii noin 200 MHz taajuudella.

      • minor700

        Tässä mennään liian pitkälle kun yritetään saada monta toimintaa yhteen antenniin.Meri-VHF antenni on suunniteltu käytettäväksi vaan ja ainoastaan VHF-taajuudelle. Väitän sitäpaitsi että kunnon VHF antenni on tasavirta- tasolla oikosulussa. Tämä sen takia jotta vastaanotin ei saa kohtalokasta jännitepiikkiä joka usein tulee kun on ukkosrintama merellä. Antennin impedanssi elikkä vaihtovirtavastus on 50 ohmia. Koetapas saada ULA- tai TV signaali antennista joka on oikosulussa!
        Elikkä, älkää kytkekä muuta kuin Meri-VHF sen antenniin. Kyllä se radio ja telkkari saadaan näkyviin muilla rotiskoilla.


    • a.n.tenni
      • minor700

        Kyllä dipoli on aina tehokas antenni, ja soveltuu sisätiloihin, veneeseen ei yhtä hyvin kun vene kääntelee ja signaali häipyy.


    • a.n.tenni

      Kyllä kai dipoli toimii veneessäkin? Ei minulla ainakaan ole tapana purjehtiessa katsella TV:tä. Laiturissa tai ankkurissa vene on (yleensä) melko lailla paikoillaan ja silloin on telkun vuoro.

    • minor700

      No laiturilla varmasti toimii ja Espoon saaristossa muttei Saaristomerellä jos olet ankkurissa.

    • Elanmies

      Toimii mutta tarvitsee ns aircell erikoiskaapelin jota myy ainakin Paratronic Oy - ollaan katsottu suomen telkkari - ja radioata Virossa purjeveneen 16 m mastolla. Myös Ais on ollut kiinni samassa antennissa omalla splitterillä ja näkyy parhaimmillaan 100 mailia. Ilman erikoiskaapelia mikään näistä ei toiminut. Toki Elisaaressa tämökään yhdistelmä ei toimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe