Raskaus ja Bentsot!?

mammamonelle

Kuinka moni joutunut käyttämään? Millaisilla annoksilla? Itsellä toinen lääkitty raskaus, oxamin15mg 1-3pvä mutta en käytä läheskään joka päivä. Huono omatunto on lääkkeistä, vaikka ainakin 3 eri lääkäriä ja Teratologinen vakuutellut että ei pitäisi sikiölle olla haittaa...Otan lisäksi foolihappoa ja e-epaa.

8

3550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi äiti

Oxamin on sama kuin oxepam, jota on käytetty jo pitkään raskaana oleville.
      Oxamin 15mg on = kuin 5mg diapamia, paitsi dDapamin ei ole katsottu niin turvallinen kuin Oxepamin.

Turhaan tuota lääkettä ei lääkärit määrää, raskaanaolevalle.

Olen katsellut naistenklinikalla, kun vuodenjat vaihtui....keväästä kesän loppuun. Odotin siellä osastolla kaksosiani, ja osastolle menin rv. 20 ja ulos pääsin vasta kolminkappalein:)

Kyllä siellä itkut ja pelot tuli itkettyä sekä, ikävää kotiin. Mieskään ei päässyt päivittäin katsomaan minua, kun oli oltava työssä ja kotona 2-vuotiaan kanssa.
      Minulle annettiin oxaminia joka päivä aamuisin 15mg ja iltaisin se sama 15mg, ja mulle vakuuteltiin että se on turvallista. Lääkkeet auttoivat minua jaksamaan.
      Synnytyksen jälkeen jatkoin vielä yhdellä tabletilla ja sain imetysluvan.

E-epaa en tunne.

• äitimonelle

Huojentavaa kuulla, että ihan sairaalassakin antavat :) Tosin itse joutunut käyttämään myös tässä alkuraskaudessa, joka haitallisinta sikiölle :( E-epa on vahva tislattu kalanmaksaöljyvalmiste, joka ei sisällä a-vitamiinia. Auttaa mm.hermosolujen uusiutumisessa ym. paljon positiivisia vaikutuksia pitäisi olla sikiöön.

• yksi äiti
        äitimonelle kirjoitti:

Huojentavaa kuulla, että ihan sairaalassakin antavat :) Tosin itse joutunut käyttämään myös tässä alkuraskaudessa, joka haitallisinta sikiölle :( E-epa on vahva tislattu kalanmaksaöljyvalmiste, joka ei sisällä a-vitamiinia. Auttaa mm.hermosolujen uusiutumisessa ym. paljon positiivisia vaikutuksia pitäisi olla sikiöön.

Kun mä menin sinne olin alkuraskausosastolla, ja pääsin vasta toisella puollelle rv.24.
        Siellä hoidettiin jos oli keskenmenoriski ja vaikka mitä, heti jo alkuraskaudessa...oli pahoinvoinnista kärsiviä.
        Ja useille äideille annettiin sitä rauhoittavaa, vaikka raskaus olikin ihan alussa. Ainakin yöksi saivat.

• ää

sain psykiatrilta syödä 3*15mg,mutten tarvinut kuin ehkä 3 kertaa. Vaikea elämäntilanne. Sanoivat ettei lähellä synnytystä kannata käyttää,ettei sikiön hengitykseen vaikuta.

• ...
        ää kirjoitti:

sain psykiatrilta syödä 3*15mg,mutten tarvinut kuin ehkä 3 kertaa. Vaikea elämäntilanne. Sanoivat ettei lähellä synnytystä kannata käyttää,ettei sikiön hengitykseen vaikuta.

Antaahan ne synnytyksessä tie vaikka mitä, petidiiniä ja......

• 39+3
        äitimonelle kirjoitti:

on KALAöljyä, ei kalanMAKSAöljyä.

• ei haluu
        ... kirjoitti:

Antaahan ne synnytyksessä tie vaikka mitä, petidiiniä ja......

itselläni ollut kolme raskautta ja jokaisella olen syönyt rivatril 2mg,terveitä lapsia on tullut,toisaan kyllähän ne antavat kaikkea siellä sairaalassa,petidiini joka on morfiinia tai ainakin sinnepäin:)en söisi mutta on pakko tuo ysli tabletti ottaa muuten tulee kauheat paniikkioireet:(

• sannukka11

Haluaisin tuoreita kokemuksia Rivtrilin käytöstä. Suunnitelmissa on raskaus. MInulle määrättii aikanaan Rivatrilia ahdistukseen ja edelleen siis tarvin sitä. Tällä hetkellä menee 1mg aamulla/ 1 mg iltapäivällä. Takana kolme keskenmenoa. Viimeisessä keskenmnenossa raskaus oli jo pitkällä, 6.viikko, kun lopetin ihan (ajoin alas lääkkeen omin luvin, tiesin että se pitää lopettaa). Sen jälkeen olo muuttui aivan järkyttäväksi, vaikka opamoxia otinkin korvikkeeksi, että meinas järki lähtee. Uskon vahvasti että elimistöni oli niin stressaantunut, että sekin saattoi aiheittaa keskenmnenon.
      Nyt kysynkin kokemuksia juuri tuosta Rivatrilista. Päätimme mieheni kanssa, että sitä lääkettä en voi täysin lopettaa, vaikka tulisinkin raskaaksi. Vai onko niin että vauvahaaveet täytyy haudata?
      Mitä täälä ollaan mieltä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      28
      5551
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      33
      3603
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3522
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      26
      3417
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      124
      3006
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      32
      2727
    7. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      22
      2419
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      121
      2392
    9. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2340
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2205
    Aihe