Raskaus ja Bentsot!?

mammamonelle

Kuinka moni joutunut käyttämään? Millaisilla annoksilla? Itsellä toinen lääkitty raskaus, oxamin15mg 1-3pvä mutta en käytä läheskään joka päivä. Huono omatunto on lääkkeistä, vaikka ainakin 3 eri lääkäriä ja Teratologinen vakuutellut että ei pitäisi sikiölle olla haittaa...Otan lisäksi foolihappoa ja e-epaa.

8

2818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi äiti

      Oxamin on sama kuin oxepam, jota on käytetty jo pitkään raskaana oleville.
      Oxamin 15mg on = kuin 5mg diapamia, paitsi dDapamin ei ole katsottu niin turvallinen kuin Oxepamin.

      Turhaan tuota lääkettä ei lääkärit määrää, raskaanaolevalle.

      Olen katsellut naistenklinikalla, kun vuodenjat vaihtui....keväästä kesän loppuun. Odotin siellä osastolla kaksosiani, ja osastolle menin rv. 20 ja ulos pääsin vasta kolminkappalein:)

      Kyllä siellä itkut ja pelot tuli itkettyä sekä, ikävää kotiin. Mieskään ei päässyt päivittäin katsomaan minua, kun oli oltava työssä ja kotona 2-vuotiaan kanssa.
      Minulle annettiin oxaminia joka päivä aamuisin 15mg ja iltaisin se sama 15mg, ja mulle vakuuteltiin että se on turvallista. Lääkkeet auttoivat minua jaksamaan.
      Synnytyksen jälkeen jatkoin vielä yhdellä tabletilla ja sain imetysluvan.

      E-epaa en tunne.

      • äitimonelle

        Huojentavaa kuulla, että ihan sairaalassakin antavat :) Tosin itse joutunut käyttämään myös tässä alkuraskaudessa, joka haitallisinta sikiölle :( E-epa on vahva tislattu kalanmaksaöljyvalmiste, joka ei sisällä a-vitamiinia. Auttaa mm.hermosolujen uusiutumisessa ym. paljon positiivisia vaikutuksia pitäisi olla sikiöön.


      • yksi äiti
        äitimonelle kirjoitti:

        Huojentavaa kuulla, että ihan sairaalassakin antavat :) Tosin itse joutunut käyttämään myös tässä alkuraskaudessa, joka haitallisinta sikiölle :( E-epa on vahva tislattu kalanmaksaöljyvalmiste, joka ei sisällä a-vitamiinia. Auttaa mm.hermosolujen uusiutumisessa ym. paljon positiivisia vaikutuksia pitäisi olla sikiöön.

        Kun mä menin sinne olin alkuraskausosastolla, ja pääsin vasta toisella puollelle rv.24.
        Siellä hoidettiin jos oli keskenmenoriski ja vaikka mitä, heti jo alkuraskaudessa...oli pahoinvoinnista kärsiviä.
        Ja useille äideille annettiin sitä rauhoittavaa, vaikka raskaus olikin ihan alussa. Ainakin yöksi saivat.


      • ää

        sain psykiatrilta syödä 3*15mg,mutten tarvinut kuin ehkä 3 kertaa. Vaikea elämäntilanne. Sanoivat ettei lähellä synnytystä kannata käyttää,ettei sikiön hengitykseen vaikuta.


      • ...
        ää kirjoitti:

        sain psykiatrilta syödä 3*15mg,mutten tarvinut kuin ehkä 3 kertaa. Vaikea elämäntilanne. Sanoivat ettei lähellä synnytystä kannata käyttää,ettei sikiön hengitykseen vaikuta.

        Antaahan ne synnytyksessä tie vaikka mitä, petidiiniä ja......


      • 39+3
        äitimonelle kirjoitti:

        Huojentavaa kuulla, että ihan sairaalassakin antavat :) Tosin itse joutunut käyttämään myös tässä alkuraskaudessa, joka haitallisinta sikiölle :( E-epa on vahva tislattu kalanmaksaöljyvalmiste, joka ei sisällä a-vitamiinia. Auttaa mm.hermosolujen uusiutumisessa ym. paljon positiivisia vaikutuksia pitäisi olla sikiöön.

        on KALAöljyä, ei kalanMAKSAöljyä.


      • ei haluu
        ... kirjoitti:

        Antaahan ne synnytyksessä tie vaikka mitä, petidiiniä ja......

        itselläni ollut kolme raskautta ja jokaisella olen syönyt rivatril 2mg,terveitä lapsia on tullut,toisaan kyllähän ne antavat kaikkea siellä sairaalassa,petidiini joka on morfiinia tai ainakin sinnepäin:)en söisi mutta on pakko tuo ysli tabletti ottaa muuten tulee kauheat paniikkioireet:(


    • sannukka11

      Haluaisin tuoreita kokemuksia Rivtrilin käytöstä. Suunnitelmissa on raskaus. MInulle määrättii aikanaan Rivatrilia ahdistukseen ja edelleen siis tarvin sitä. Tällä hetkellä menee 1mg aamulla/ 1 mg iltapäivällä. Takana kolme keskenmenoa. Viimeisessä keskenmnenossa raskaus oli jo pitkällä, 6.viikko, kun lopetin ihan (ajoin alas lääkkeen omin luvin, tiesin että se pitää lopettaa). Sen jälkeen olo muuttui aivan järkyttäväksi, vaikka opamoxia otinkin korvikkeeksi, että meinas järki lähtee. Uskon vahvasti että elimistöni oli niin stressaantunut, että sekin saattoi aiheittaa keskenmnenon.
      Nyt kysynkin kokemuksia juuri tuosta Rivatrilista. Päätimme mieheni kanssa, että sitä lääkettä en voi täysin lopettaa, vaikka tulisinkin raskaaksi. Vai onko niin että vauvahaaveet täytyy haudata?
      Mitä täälä ollaan mieltä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe