Sähkömittarin ohittaminea - kysymys ammattilaisille

ddddsss

Hei. Tuli tuossa mieleen kun olen melko kova saunomaan niin ajattelin josko sähkömittarin kiertäisi saunan osalta. Eli onko mahdollista erottaa syöttöpiuhasta suora vienti kiukaalle, siten että menee sähkömittarin ohi? Sähkömittari on etäluettava.

18

6290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miiikas

A. On mahdollista kiertää. Suosittelen että hankit kuitenkin muutaman vuoden kokemuksen jännitetöistä. Kun nappaat sopivasti kiinni niin grillaannut 400voltissa. Bilteman työkaluja ei kannata käyttää.

B. Se on PEN johdin, ei mikään syöttöpiuha.

C. Sinulla ei ole mitään asiaa sähkö-/ryhmäkeskuksen suojalevyjen taakse.

Suosittelen ostamaan vanhanajan sähkömittarin jonka asennutat väärinpäin, näin alat myymään sähköä sähköyhtiölle. Eli tuplavoitto. Eiköhän joku itseoppinut sähkömiehen irvikuva suostu tulemaan tuon tekemään yhden kossupullon hinnalla. Siinä samalla on myös kätevä ottaa pari asennuspaukkua.

• ihan oikea sähkäri

..kun ei erota alottajan ja ekan vastaajan viesteistä että kumpi osaa trollaamisen jalon taidon paremmin, tulee väkisinkin mieleen että nyt on yritetty itse itselleen vastaten luoda hyvää pohjaa hyväuskosten paskamyrskylle. tällä kertaa se ainakin epäonnistui, parempi onni ensi kerralla.

• Not_asentaja
        ihan oikea sähkäri kirjoitti:

..kun ei erota alottajan ja ekan vastaajan viesteistä että kumpi osaa trollaamisen jalon taidon paremmin, tulee väkisinkin mieleen että nyt on yritetty itse itselleen vastaten luoda hyvää pohjaa hyväuskosten paskamyrskylle. tällä kertaa se ainakin epäonnistui, parempi onni ensi kerralla.

Saman kuvan miäkin sain ekasta vastaajasta ;-)

• -+++++++++++++++++++

vastaa omaan kysymykseen?????Vai meinaatko et täällä ois kaksi URPOA yöllä klo 02.23-02.32 välisenä aikana????
        Eikä ollu edes mikään hauska vedätys yritys.

• oletko romaani?

Niin tai sitten voi hakea vaikka kodinkonekaupasta tavaraa ja ohittaa kassan ja myydä ne tavarat jossain parkkipaikalla ja ostaa niillä rahoilla sähköä.

• ...

ei siinä tarvi tehdä muuta kun kytkeä kiukaan johdot ennen pääsulakkeita, ja mielellään niin että kiukaan omat sulakkeet ovat kytkennässä mukana. kannattaa tehdä koska kiuas vie niin kauheesti sähköö.

• ehehehehehe

naapurin mittarilta, saat tuplahyödyn ;) Tai tunge aina naapuriin saunaan. Mielummin vielä sillon kun emäntä on yksin kotona... juo myös naapurin viinat.

• Anna mennä

pääsulakkeet sisältävä sähkötaulu sijaitsee tilassa mihin pääset.
      Taulun kuoret auki päävirta katkaistuna, ota pääsulakkeet (tavalliset, ei automaatti) pois.
      Etsi kiukaan sulake, irroita pohjaan tulevan virran musta johto toisesta päästä kuin kiukaan sulakepohjasta.
      Johdon pää siirretään pääsulakkeiden mustaan tulojohtoon ennen pääsulakkeita ( yhteen jos 250v valovirtaa) tai kaikkiin kolmeen,jos toimii 400v jännitteellä.

• ff

Ip osoitteesi on tiedossa.Poliisit kohta ovella.

• keij0
        ff kirjoitti:

lololololo

• Minnoo mittää teheny
        keij0 kirjoitti:

lololololo

otan 2 vaihetta ohi mittarin, ja vesikin tulee kahden putken kautta ja vain toinen menee mittarin lävitte,lisäksi olen töissä kahdessa paikassa yhtäaikaa,sekä tietty sairaslomalla ja pimeissä töissä myös, ja työkyvyttömyys eläkettäkin juoksee sopivasti.Näi se on poka et fiiksut pärijää,hei!

• Joulun viettohon käy
        ff kirjoitti:

Ei poliisi vaan joulu.

• Älä Varasta!

Aloittajalla oli alhaisen moraalin kysymys esitettävänä. Eipä vaan tiedä kuinka moni on jäänyt tyhmyydestään kiinni ja kuinka kalliiksi se tulee. Olen itsekin ollut oikeudessa todistamassa sähkövarasta vastaan. Se oli markka-aikaan ja tuli maksamaan tuomitulle kymmeniätuhansia. Ei kannata edes harkita. Jos sinulla on etäluettava mittari niin ei siellä toisessa päässä niin tyhmiä olla, etteikö tajua milloin sähköä varastetaan. Etenkin kun etäluettavat luetaan vähintään kerran tunnissa. Se hyypiö joka jäi kiinni, hänellä oli perinteinen paikan päällä luettava malli käytössä, ja siinäkin minä huomasin mittarilukua luettaessani ettei kaikki ollut kohdallaan kun vertailin uutta lukemaa vanhoihin. Kaveri jäi nalkkiin ja sai oikeudenmukaisen tuomion.

• haastemiehenveli.

heeeeeh.

Vai että sähkön kulutus vähentyi edellisvuodesta niin oli pakko olla varas:)

Millonkohan minut haetaan, kun minulla väheni vedenkulutus 140 m3 -> 80 m3.
      Ja sähkön kulutus 17000 kWh -> 12000 kWh.

No ehkä kohta tulee haaste.

• nbbbfnmkhjk

Minä vähennän kulutusta aina sen verran kun hinta nousee. Kohta ei ole tosin mahdollista, kun jo nyt melkein koko lämmitys menee puilla.

• MäkeläL

Suurin varas on sähköyhtiö ja epäammattimaiset sähköurakoitsijat. Kaikilla sähkönmyyjillä on ennen mittaria virityksiä ja kuka niitä katsoo. Ei ketään. Ei yhdelläkään sähkömiehellä ole asiaa kenenkään kotiin tai mitttareihin, että paskanpuhujat menkää kuuseen. Me maksamme vuodessa välillä 1200kwh ja välillä 5000kwh

• aggregaattimies

hommaat aggregaatin syöttään sitä kiuasta niin sit ei tarvii sähköstä maksaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe