Edullinen huolto

Nyt kiihdytellään

Vein 2007 A6:sen merkkihuoltoon 60000 km huoltoon. Maksoi vain vähän yli 700 euroa. Ei paha. Turha valittaa kalliista huollosta Audin osalta.

11

4230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

Itse maksoin merkkihuollossa 60 tkm huollosta n. 350 euroa. Painu Tojotero takaisin sinne mistä olet tullut.

• ihanan kallista

maksaa kolmasosan tuosta, vaihdan itse ölyt.

• Ylvästä menoa

Lohkolämmitin asennuksiineen vain 470 euroa, ei paha. Merkkihuolto Helsingissä. kyllä huolto maksaa A6:seen tuon verran 60000 kohdalla kun automaatin öljytkin vaihdetaan, A4:n puolet vähemmän. Onhan ne toisaalta ihan eri tason autojakin. Nyt saa taas ajaa huolettomasti seuraavat 30000 kilsaa.

• Takiainen1567

Kyllä autoa voi huoltaa niinkuin haluaa, mutta automaattiöljyjen vaihtoa A6:lle ei mainita edes huoltokirjassa. Audilta selviää, että vaihtoväli on 120000 km. Laatikko- öljy on melko kallista n. 14-16€/l, jos ottaa vähän laadukkaampaa. Itse vaihdan moottoriöljyt 10-15 tkm välein riippuen, minkälaista ajoa olen ajanut. Täyssynteettinen Totalin 5W-40 käy siihen vallan hyvin.. Longlife ei ole tae, että öljyt on kunnossa kolmen tai kuuden kympin jälkeenkin. Usein ne on melkein loppu ja aika paksua tervaa.

• ehdi edes vaihtaa
        Takiainen1567 kirjoitti:

Kyllä autoa voi huoltaa niinkuin haluaa, mutta automaattiöljyjen vaihtoa A6:lle ei mainita edes huoltokirjassa. Audilta selviää, että vaihtoväli on 120000 km. Laatikko- öljy on melko kallista n. 14-16€/l, jos ottaa vähän laadukkaampaa. Itse vaihdan moottoriöljyt 10-15 tkm välein riippuen, minkälaista ajoa olen ajanut. Täyssynteettinen Totalin 5W-40 käy siihen vallan hyvin.. Longlife ei ole tae, että öljyt on kunnossa kolmen tai kuuden kympin jälkeenkin. Usein ne on melkein loppu ja aika paksua tervaa.

öljyjä mikäli vaihtoväli on 120 tuhatta km. Sen koko laatikon joutuu vaihtamaan ennen sitä.

• Takiainen1567
        ehdi edes vaihtaa kirjoitti:

öljyjä mikäli vaihtoväli on 120 tuhatta km. Sen koko laatikon joutuu vaihtamaan ennen sitä.

Niin, Audi a6 tptronicin laatikkoon menee 6 litraa vaihdettaessa pelkät öljyt, mutta 8 litraa jos tyhjentää myös turbiinin. Laatikko toimii,vaikka 2 litralla. Saksan Audi ilmoittaa vaihtoväliksi 180000km, mutta Audi Suomi 120000km, johtunee varmaankin Pohjoisen olosuhteista tuo ero.

• kuk tiet
        Takiainen1567 kirjoitti:

Niin, Audi a6 tptronicin laatikkoon menee 6 litraa vaihdettaessa pelkät öljyt, mutta 8 litraa jos tyhjentää myös turbiinin. Laatikko toimii,vaikka 2 litralla. Saksan Audi ilmoittaa vaihtoväliksi 180000km, mutta Audi Suomi 120000km, johtunee varmaankin Pohjoisen olosuhteista tuo ero.

Minulle väittivät Helsingin merkkikorjaamossa vaihteiston (multitronic) öljynvaihdon kuuluvan 60000 km huoltoon. Onko minua kusetettu, vai onko suositukset muuttuneet? Jos kestää paremmin nyt, niin ei haittaa vaikka vaihtoivat.

• mmäää
        kuk tiet kirjoitti:

Minulle väittivät Helsingin merkkikorjaamossa vaihteiston (multitronic) öljynvaihdon kuuluvan 60000 km huoltoon. Onko minua kusetettu, vai onko suositukset muuttuneet? Jos kestää paremmin nyt, niin ei haittaa vaikka vaihtoivat.

Multitronikit sekä märkäkytkimelliset stronicit/dsg:t lootaöljynvaihto 60 tkm. Momentinmuunninlaatikoissa öljyt vaihdellaan vapaassa tahdissa, ei mitään virallista vaihtoväliä taida olla monellakaan merkillä. Jarrunesteitä parin vuoden välein, suodattimia yms. yleensä 60 tkm jaksoissa.
        yleensä neloskoneisten rinkelinokkien jakopään uusinnat maksaa muuten terveessä autossa 300-750 € riippuen mikä malli ja moottori. kutos- ja kasikoneet onkin ihan oma lukunsa.
        Muuten öljynvaihtohuollot taitaa lähteä 150 e pinnasta, erimallisten- ja moottoristen autojen pienemmät vuosi- tai longlifehuollot monesti 300-500 e tuntumassa. Tommoiset 60 000 lisätyöhuollot sitten enemmän.

Paskalla vanhalla kinnerillä itse liikennöivänä aina ihmettelee ihmistä joka ostaa 30000-50000 eur auton ja sitten vouhkataan siitä maksaako auton päivähoito kerta vuoteen tai kahteen 200 € vai 400 € vai 600 € ?

• Audi to Audi
        mmäää kirjoitti:

Multitronikit sekä märkäkytkimelliset stronicit/dsg:t lootaöljynvaihto 60 tkm. Momentinmuunninlaatikoissa öljyt vaihdellaan vapaassa tahdissa, ei mitään virallista vaihtoväliä taida olla monellakaan merkillä. Jarrunesteitä parin vuoden välein, suodattimia yms. yleensä 60 tkm jaksoissa.
        yleensä neloskoneisten rinkelinokkien jakopään uusinnat maksaa muuten terveessä autossa 300-750 € riippuen mikä malli ja moottori. kutos- ja kasikoneet onkin ihan oma lukunsa.
        Muuten öljynvaihtohuollot taitaa lähteä 150 e pinnasta, erimallisten- ja moottoristen autojen pienemmät vuosi- tai longlifehuollot monesti 300-500 e tuntumassa. Tommoiset 60 000 lisätyöhuollot sitten enemmän.

Paskalla vanhalla kinnerillä itse liikennöivänä aina ihmettelee ihmistä joka ostaa 30000-50000 eur auton ja sitten vouhkataan siitä maksaako auton päivähoito kerta vuoteen tai kahteen 200 € vai 400 € vai 600 € ?

Juuri näin. Jos on 50000 euron auto alla, on ihan sama onko huollon hinta 400 tai 700 euroa. Kiitos edellliselle myös muusta asiasta.

• Anonyymi
        mmäää kirjoitti:

Juuri niin, uuden auton huoltoohjelman noudattaminen on kuin heittäisi rahaa kaivoon. Kenelle huollat autoasi? itse en huollata lainkaan vaan vaihdan kolmen vuoden välein, sen on kestänyt useimmat merkit Volvoa lukuunottamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin, uuden auton huoltoohjelman noudattaminen on kuin heittäisi rahaa kaivoon. Kenelle huollat autoasi? itse en huollata lainkaan vaan vaihdan kolmen vuoden välein, sen on kestänyt useimmat merkit Volvoa lukuunottamatta.

No tuossa sitä vasta rahaa kaivoon heitetäänkin, kun vaihtaa uuteen kolmen vuoden välein!
        Tai sitten soperrus on pelkkä provo/Trolli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe