Vein 2007 A6:sen merkkihuoltoon 60000 km huoltoon. Maksoi vain vähän yli 700 euroa. Ei paha. Turha valittaa kalliista huollosta Audin osalta.
Edullinen huolto
11
4356
Vastaukset
- ------
Itse maksoin merkkihuollossa 60 tkm huollosta n. 350 euroa. Painu Tojotero takaisin sinne mistä olet tullut.
- ihanan kallista
maksaa kolmasosan tuosta, vaihdan itse ölyt.
- Ylvästä menoa
Lohkolämmitin asennuksiineen vain 470 euroa, ei paha. Merkkihuolto Helsingissä. kyllä huolto maksaa A6:seen tuon verran 60000 kohdalla kun automaatin öljytkin vaihdetaan, A4:n puolet vähemmän. Onhan ne toisaalta ihan eri tason autojakin. Nyt saa taas ajaa huolettomasti seuraavat 30000 kilsaa.
- Takiainen1567
Kyllä autoa voi huoltaa niinkuin haluaa, mutta automaattiöljyjen vaihtoa A6:lle ei mainita edes huoltokirjassa. Audilta selviää, että vaihtoväli on 120000 km. Laatikko- öljy on melko kallista n. 14-16€/l, jos ottaa vähän laadukkaampaa. Itse vaihdan moottoriöljyt 10-15 tkm välein riippuen, minkälaista ajoa olen ajanut. Täyssynteettinen Totalin 5W-40 käy siihen vallan hyvin.. Longlife ei ole tae, että öljyt on kunnossa kolmen tai kuuden kympin jälkeenkin. Usein ne on melkein loppu ja aika paksua tervaa.
- ehdi edes vaihtaa
Takiainen1567 kirjoitti:
Kyllä autoa voi huoltaa niinkuin haluaa, mutta automaattiöljyjen vaihtoa A6:lle ei mainita edes huoltokirjassa. Audilta selviää, että vaihtoväli on 120000 km. Laatikko- öljy on melko kallista n. 14-16€/l, jos ottaa vähän laadukkaampaa. Itse vaihdan moottoriöljyt 10-15 tkm välein riippuen, minkälaista ajoa olen ajanut. Täyssynteettinen Totalin 5W-40 käy siihen vallan hyvin.. Longlife ei ole tae, että öljyt on kunnossa kolmen tai kuuden kympin jälkeenkin. Usein ne on melkein loppu ja aika paksua tervaa.
öljyjä mikäli vaihtoväli on 120 tuhatta km. Sen koko laatikon joutuu vaihtamaan ennen sitä.
- Takiainen1567
ehdi edes vaihtaa kirjoitti:
öljyjä mikäli vaihtoväli on 120 tuhatta km. Sen koko laatikon joutuu vaihtamaan ennen sitä.
Niin, Audi a6 tptronicin laatikkoon menee 6 litraa vaihdettaessa pelkät öljyt, mutta 8 litraa jos tyhjentää myös turbiinin. Laatikko toimii,vaikka 2 litralla. Saksan Audi ilmoittaa vaihtoväliksi 180000km, mutta Audi Suomi 120000km, johtunee varmaankin Pohjoisen olosuhteista tuo ero.
- kuk tiet
Takiainen1567 kirjoitti:
Niin, Audi a6 tptronicin laatikkoon menee 6 litraa vaihdettaessa pelkät öljyt, mutta 8 litraa jos tyhjentää myös turbiinin. Laatikko toimii,vaikka 2 litralla. Saksan Audi ilmoittaa vaihtoväliksi 180000km, mutta Audi Suomi 120000km, johtunee varmaankin Pohjoisen olosuhteista tuo ero.
Minulle väittivät Helsingin merkkikorjaamossa vaihteiston (multitronic) öljynvaihdon kuuluvan 60000 km huoltoon. Onko minua kusetettu, vai onko suositukset muuttuneet? Jos kestää paremmin nyt, niin ei haittaa vaikka vaihtoivat.
- mmäää
kuk tiet kirjoitti:
Minulle väittivät Helsingin merkkikorjaamossa vaihteiston (multitronic) öljynvaihdon kuuluvan 60000 km huoltoon. Onko minua kusetettu, vai onko suositukset muuttuneet? Jos kestää paremmin nyt, niin ei haittaa vaikka vaihtoivat.
Multitronikit sekä märkäkytkimelliset stronicit/dsg:t lootaöljynvaihto 60 tkm. Momentinmuunninlaatikoissa öljyt vaihdellaan vapaassa tahdissa, ei mitään virallista vaihtoväliä taida olla monellakaan merkillä. Jarrunesteitä parin vuoden välein, suodattimia yms. yleensä 60 tkm jaksoissa.
yleensä neloskoneisten rinkelinokkien jakopään uusinnat maksaa muuten terveessä autossa 300-750 € riippuen mikä malli ja moottori. kutos- ja kasikoneet onkin ihan oma lukunsa.
Muuten öljynvaihtohuollot taitaa lähteä 150 e pinnasta, erimallisten- ja moottoristen autojen pienemmät vuosi- tai longlifehuollot monesti 300-500 e tuntumassa. Tommoiset 60 000 lisätyöhuollot sitten enemmän.
Paskalla vanhalla kinnerillä itse liikennöivänä aina ihmettelee ihmistä joka ostaa 30000-50000 eur auton ja sitten vouhkataan siitä maksaako auton päivähoito kerta vuoteen tai kahteen 200 € vai 400 € vai 600 € ? - Audi to Audi
mmäää kirjoitti:
Multitronikit sekä märkäkytkimelliset stronicit/dsg:t lootaöljynvaihto 60 tkm. Momentinmuunninlaatikoissa öljyt vaihdellaan vapaassa tahdissa, ei mitään virallista vaihtoväliä taida olla monellakaan merkillä. Jarrunesteitä parin vuoden välein, suodattimia yms. yleensä 60 tkm jaksoissa.
yleensä neloskoneisten rinkelinokkien jakopään uusinnat maksaa muuten terveessä autossa 300-750 € riippuen mikä malli ja moottori. kutos- ja kasikoneet onkin ihan oma lukunsa.
Muuten öljynvaihtohuollot taitaa lähteä 150 e pinnasta, erimallisten- ja moottoristen autojen pienemmät vuosi- tai longlifehuollot monesti 300-500 e tuntumassa. Tommoiset 60 000 lisätyöhuollot sitten enemmän.
Paskalla vanhalla kinnerillä itse liikennöivänä aina ihmettelee ihmistä joka ostaa 30000-50000 eur auton ja sitten vouhkataan siitä maksaako auton päivähoito kerta vuoteen tai kahteen 200 € vai 400 € vai 600 € ?Juuri näin. Jos on 50000 euron auto alla, on ihan sama onko huollon hinta 400 tai 700 euroa. Kiitos edellliselle myös muusta asiasta.
- Anonyymi
mmäää kirjoitti:
Multitronikit sekä märkäkytkimelliset stronicit/dsg:t lootaöljynvaihto 60 tkm. Momentinmuunninlaatikoissa öljyt vaihdellaan vapaassa tahdissa, ei mitään virallista vaihtoväliä taida olla monellakaan merkillä. Jarrunesteitä parin vuoden välein, suodattimia yms. yleensä 60 tkm jaksoissa.
yleensä neloskoneisten rinkelinokkien jakopään uusinnat maksaa muuten terveessä autossa 300-750 € riippuen mikä malli ja moottori. kutos- ja kasikoneet onkin ihan oma lukunsa.
Muuten öljynvaihtohuollot taitaa lähteä 150 e pinnasta, erimallisten- ja moottoristen autojen pienemmät vuosi- tai longlifehuollot monesti 300-500 e tuntumassa. Tommoiset 60 000 lisätyöhuollot sitten enemmän.
Paskalla vanhalla kinnerillä itse liikennöivänä aina ihmettelee ihmistä joka ostaa 30000-50000 eur auton ja sitten vouhkataan siitä maksaako auton päivähoito kerta vuoteen tai kahteen 200 € vai 400 € vai 600 € ?Juuri niin, uuden auton huoltoohjelman noudattaminen on kuin heittäisi rahaa kaivoon. Kenelle huollat autoasi? itse en huollata lainkaan vaan vaihdan kolmen vuoden välein, sen on kestänyt useimmat merkit Volvoa lukuunottamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin, uuden auton huoltoohjelman noudattaminen on kuin heittäisi rahaa kaivoon. Kenelle huollat autoasi? itse en huollata lainkaan vaan vaihdan kolmen vuoden välein, sen on kestänyt useimmat merkit Volvoa lukuunottamatta.
No tuossa sitä vasta rahaa kaivoon heitetäänkin, kun vaihtaa uuteen kolmen vuoden välein!
Tai sitten soperrus on pelkkä provo/Trolli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss845900Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243527- 1592049
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2281977Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1741741Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2821485Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571021- 671011
Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.21990Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.109927