Ilmanko täällä persaukiset natisee Amexgoldista, että kallis kortti.. joo, onhan se kallis jos ei ole rahaa. Mut kun totuus on se, ettei sitä persaukiset edes saisikaan.. tuloraja viiskyttonnia!!
Amex gold ?
34
11641
Vastaukset
- amex green
tais mennä gold ja platinum sekaisin... platinum on 50 ja gold 35 vuosituloja. Plattarin saa jos on ollut pitkään asiakkaana ja silloin tulolla ei ole väliä... Itselläni ollut vuosia green card ja olen korttiin ja firman toimintaan ollut tyytyväinen.
- ehkä Goldin
jossain vaiheessa, vaikkei tulot lisääntyisikäään, ikäänkuin palkkioksi.
- amex green
ehkä Goldin kirjoitti:
jossain vaiheessa, vaikkei tulot lisääntyisikäään, ikäänkuin palkkioksi.
tarjottiin platinumia silloin kun se suomeen tuli. Ilmaisen vuoden jälkeen palasin alkuperäiseen vihreään. Priority Passin voi hankkia jos sille oikeasti on käyttöä...
- iygiyg
Sulla taitaa olla tosiaan käsitykset sekaisin.. Vain persaukiset tarvitsee luottokorttia!
- pätäkkä
Kyllä kortteja pitää olla rikkaillakin . Se on sitten eri juttu jos on NIIN rikas että ei edes nimeä tarvitse kirjoittaa itse niin sitten ymmärrän kortittomuuden .
Se on kyllä totta että nämä jotka kitisee jostain vuosimaksusta , eivät kortteja tarvitsekkaan . - .. ...
vaikka saksaan ja vuokraa auto ilman luottokorttia. vaikka rahaa olis kuin, ei auto irtoa.
- iygiyg
.. ... kirjoitti:
vaikka saksaan ja vuokraa auto ilman luottokorttia. vaikka rahaa olis kuin, ei auto irtoa.
Miksi ihmeessä pitää sitten vuokrata auto? Kortteja käytän kyllä itsekin, mutta luottoa ei ole ikinä ollut tarpeen käyttää. Ei hotelleissa eikä missään muuallakaan.
- 4+8
iygiyg kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää sitten vuokrata auto? Kortteja käytän kyllä itsekin, mutta luottoa ei ole ikinä ollut tarpeen käyttää. Ei hotelleissa eikä missään muuallakaan.
Kyllä on hotelli-, lento- tai autovarauksen tekeminen samoin kuin internet-ostokset hankalaa ilman luottokorttia. No, kukin tyylillään.
- Käsitteet sekaisin
4+8 kirjoitti:
Kyllä on hotelli-, lento- tai autovarauksen tekeminen samoin kuin internet-ostokset hankalaa ilman luottokorttia. No, kukin tyylillään.
Monella ketjussa kirjoittavalla näyttää olevan käsitteet sekaisin.
American Express ei ole luottokortti, vaan maksuaikakortti. Myös monen pankin Visat ovat Suomessa maksuaikakortteja, eivät luottokortteja.
Maksuaikakortissa koko käytetty summa pitää maksaa kerran kuussa takaisin. Luottokortin kohdalla pitää maksaa minimierä, ja loppusumma voi siirtyä seuraavalle kuukaudelle (ja kerätä siis korkoa).
Olen samaa mieltä siitä, että luottokorttia ei oikeastaan tarvitse kuin sellainen, jolla on ongelmia taloutensa kanssa. Pystyy maksamaan kerran kuussa vain sen minimin, ja muuten sitä saldoa roikutetaan mukana kuukausikaupalla.
Maksuaikakortilla ja sen käytöllä ei sen sijaan ole mitään tekemistä hyvän tai huonon taloudenpidon kanssa. Lasku maksetaan joka kuukausi täysimääräisenä, oli se sitten 500 tai 5000 euroa.
Itselläni ei ole koskaan ollut luottokorttia, kun ei ole ollut tarvetta, mutta ilman maksuaikakorttejani (Platina-Amex, Visa) en tulisi toimeen. Kyllä olisi niin vaikeaa, jos ei mahdotonta, hoitaa montaa asiaa ilman korttia. - kortin etuja,
"Vain persaukiset tarvitsee luottokorttia! "
saa laskutuksen paljon selvemmin, kuin siihen tiliotteeseen, johon tulee palkat, vuokratulot yms.
meillä on maksuillekin oma tili, tosiaan, niin on paljon selvempää.
lisäksi kannattaa omistaa useita luottokortteja,
jotta saa pidettyä kortin aina pari kk käyttämättömänä,
jotta näkee pysyykö ilman veloituksia. - näin onnnn
Käsitteet sekaisin kirjoitti:
Monella ketjussa kirjoittavalla näyttää olevan käsitteet sekaisin.
American Express ei ole luottokortti, vaan maksuaikakortti. Myös monen pankin Visat ovat Suomessa maksuaikakortteja, eivät luottokortteja.
Maksuaikakortissa koko käytetty summa pitää maksaa kerran kuussa takaisin. Luottokortin kohdalla pitää maksaa minimierä, ja loppusumma voi siirtyä seuraavalle kuukaudelle (ja kerätä siis korkoa).
Olen samaa mieltä siitä, että luottokorttia ei oikeastaan tarvitse kuin sellainen, jolla on ongelmia taloutensa kanssa. Pystyy maksamaan kerran kuussa vain sen minimin, ja muuten sitä saldoa roikutetaan mukana kuukausikaupalla.
Maksuaikakortilla ja sen käytöllä ei sen sijaan ole mitään tekemistä hyvän tai huonon taloudenpidon kanssa. Lasku maksetaan joka kuukausi täysimääräisenä, oli se sitten 500 tai 5000 euroa.
Itselläni ei ole koskaan ollut luottokorttia, kun ei ole ollut tarvetta, mutta ilman maksuaikakorttejani (Platina-Amex, Visa) en tulisi toimeen. Kyllä olisi niin vaikeaa, jos ei mahdotonta, hoitaa montaa asiaa ilman korttia.Mutta ainakin tavallisen Nordean Master- luottokortin saa mainitsemaasi maksuaikakorttia vastaavaksi jos tekee siihen kerran kuussa tapahtuvan suoraveloitussopimuksen toiselta tililtään. Tällöin tämä Master on täysin ilmainen ainakin jos on se Nordean avainasiakas-jutut täyttävä asiakas.
- Pieksämäen nuorisojengil
Voisitsä tarjota mulle drinks joskus ...haluan todistaa sinut rikkaaksi
- että,
"Ilmanko täällä persaukiset natisee Amexgoldista, että kallis kortti.. joo, onhan se kallis jos ei ole rahaa"
aloittajalle on jäänyt murrosikä päälle, muutamillahan se vaivaa koko elämän.
ei kaikkea "tyhmää" kannata hankkia vaikka sen saisi ja olisi varaa,
yleensä aikuiset hankkii kortit tarpeen mukaan,
ite kuljetan päivittäin vain ajokorttia ja s-pankin korttia,
jotka on puhelimen takakannessa niillä on vuosia pärjäillyt,
kaikki loput kortit ovat aina kotona. - mietipäs vähän
"Amexgoldista, että kallis kortti.."
ainakin minun tapauksessani ei ole kyse maksukyvystäni, se on kallis etuihinsa nähden,
lisäksi se mielestäni ulospäin tunnistettavana korttina myös vaarallinen,
toki ei kaikilla tule ongelmia, muta varmaan sata kertaa useammalle kuin se sinunkin toivomasi lottopotti. - varmaankaan
tuskin kellään on 50 tai 35t vuosituloja. Ei tällaista boardia lue kuin yhteiskynnan alin sakka, luuserit.
- 51200 €
Mä luin ja mulla on yli 50 t vuositulot. Enkä näemmä jaksa kirjottaa edes kirjakieltä.
- Kaitsun Kaverit
Mä en haluu olla luuseri ...mä haluun tequilan ja malibucokacolan mulle ja mun kavereille ...maksasitko amexilla tulevaisuutesi ...olemme vasta 18 v.
- D.Aiju
Veikkaisin, että suoli24-foorumin käyttäjistä 98%:lla vuositulo jää alle kymppitonniin.
- köyhä ulospäin......
"Ilmanko täällä persaukiset natisee Amexgoldista, että kallis kortti.."
moneen asiaan on monella varaa, mutta kannattaako sitä aivan turhuuksiin laittaa ja sitten asua kerrostalokopissa tai muussa vaatimattomassa asunnossa ja ostella autonsa käytettynä.
Kortissa ei ole "mitään järkeä",
pahinta on sen näyttäminen, se saa rikoliset tarkemmaksi ja vaikka hiemankin ahdistellaan siitä tulee helpolla pelkotila loppuelämäksi.
Paljon turvallisempi on toimia k-plussa masterilla,
on testattu, n. 35 maassa, ei mitään ongelmia.- kultaa
k-plussa-masterissa on huonot matkavakuutukset
em. masterilla ei saa bonuksia luotolla maksettaessa. - Nyt valehtelet
kultaa kirjoitti:
em. masterilla ei saa bonuksia luotolla maksettaessa.Höpö höpö. Kyllä Plussat saa millä tahansa Visalla tai Mastercardilla maksaessa.
- kultaa
Nyt valehtelet kirjoitti:
Höpö höpö. Kyllä Plussat saa millä tahansa Visalla tai Mastercardilla maksaessa.
ilmaisin itseni huonosti...
jotkut pankit antavat LISÄKSI omia bonuspisteitään / lentomaileja kun maksaa credit-puolella.
K-masterilla saa ne "pallot" - ei muuta. - 38
kultaa kirjoitti:
em. masterilla ei saa bonuksia luotolla maksettaessa."k-plussa-masterissa on huonot matkavakuutukset
em. masterilla ei saa bonuksia luotolla maksettaessa"
minulla on ainakin matkatavaravakuutus kotivakuutuksesa, hinta 248e vuosi, kun on 180 neliön talo saman verran ulkorakennuksia.
Masterilla saa bonukset, kun maksa luotolla, muulal sillä kortilla ei voikaan makssa ja siksi se onkin niin hyvä ulkomailla,
yhdistelmäkorteilla ei kannata mennä yksinomaan ulkomaille.
- amex platinum
Saatko plussaa esim pariisin lennoista?
- perheellinen.
"Saatko plussaa esim pariisin lennoista? "
lennän niillä lennoilla, missä ei saa millään kortilla plussaa, mutat saa muuten paljon edullisemmin,
Ja on minulla muitakin kortteja, Gold kortit Visa ja Master, mutta niitä käytän vähän kun olen nähnyt jo useamman keran kun niitä on kivuliaasti perheenäidiltä lasten nähden ryöstetty.
(se kun näkee päällepäin että on vähintään 5000 € luottoraja on paha asia)
lisäksi saa paremmat jalkatilat/polvitilat kuin monella muulla, varsinkin Finnairin lennoilla,
lisäksi usein saa valita koneen pohjapiirustuksesta istumapaikkansa ja kun valitsee että yksi jää tyhjäksi, usein se on ollut lennollakin vapaa.
eikä oel vielä koskaan jäänyt lakon takia odottelemaan vaikak lähes aina kun lennän on finnairilla työtaistelu,
on se perheelliselle 10 10, 12 ja 13 v kanssa suuri harmi
- Hulda H.
On teillä murheet! Sääliksi käy.
Tarkoitan vaurasta, työssä käyvää kansanosaa.
Pieneläkeläiselle korttiasia on paljon yksinkertaisempi.
Pankkitäti ehdotti keltaisen Visan ( lr. 6000€ ) vaihtamista kullitettuun M-C:en ( lr. 5000€ ) ja nöyränä pieneläkeläisenä ( netto 880€/kk ) tietenkin suostuin.
Luotto- tai käytännössä maksuaikaraja ei ole koskaan tullut vastaan.
Korttiin sisältyy Chartisin 90pv/matka kattava vakuutus jonka korvausmenettely osoittautui viime talvisen Kuuban kiertomatkan yhteydessä hieman byrokraattiseksi mutta toimi kuitenkin.
Helppoa on eläköityneen elämä! - näin onnnn
Paljonko tuollaisesta kortista sitten peritään maksua ?
Itselläni on ollut vain täysin maksuton Nordean Master, ja se kyllä pelaa hyvin missä vaan, en yhtään muita kjortteja kaipaa.
Nyt kuitenkin kun kävin hakemassa uuden läppärin Gigantista niin myyjä sanoi että saat yhtä hyvin 2kk.maksuaikaa, ja jos tänä aikana läppärin hinta laskee niin sitten saat sen halvemmalla. No minä sitten otin tämän niin, enkä siinä sitten viitsinyt enää peruakkaan vaikka myyjä siihen alkoi kysellä tietojani, ja siis muitakin tietojani kuin vain mahdollisia maksluhäiriöjuttujani.
Viikon päästä sitten yllätyksekseni postista tuli Nordean TUOHI-master-kortti, joka liittyikin tähän läppärin ostamiseeni Gigantissa. Kun kävin sitten kysymässä että onko tämä kortti minulle ilmainen, niin sanoi sen olevan ilmainen mutta onko se todella näin ? Siis ilmainen myös koronkin suhteen silloin jos tekee siihen suoraveloituksen toiselta tililtään niinkuin minä tein ja olen Masteriinikin tehnyt, joka siis on myös pelkkä luottokortti.- Hulda H.
Hitto kun on huonomuisti!
Maksoin talvella Experttiin uuden didgiboxini Nordean M-C:lla.
Kaupan yhteydessä minulle tarjottiin tuollaista hinta- ja sen kylkiäisenä jotain ylimääräistä toimintatakuuta.
En muista kustannusta mutta jotain se olisi maksanut.
Tuohesta en tiedä mitään.
Toivottavasti joku asiaan perehtynyt selvittää kysymyksen.
Minuakin kiinnostaa.
- 2+4 onnellista
Toiset rakastavat kortteja,
toiset puolisoaan, lapsiaan ja lastenlapsia,
mihin ryhmään aloittaja kuuluu,,,,,,rakastaako kortteja ?
olis varaa, jos ottais lisää lainaa,,,
mutta ensin maksan 480 000 e rakennusaikaisen velan ja vaihdan 2v vanhan farkku Passattini ja vaimon Golffin uuteen ennen kuin ajattelen hienoja kortteja. - Xema
Minulla on ollut Amexin Gold yli 10 vuotta. Hain aikoinaan Visaa mutta sitä minulle ei myönnetty vaikka oli hyvät tulot eikä mitään maksuhäiriöitä. Kun näin kävi niin hain Amexia ja sain sen heti. Olen ollut korttiin erittäin tyytyväinen.
Maksan esim. Visaa käyttävän kanssa tavaroista juuri saman hinnan mutta kun Visalainen maksaa ulkomaanmatkansa kortillaan niin minä lennän ilmaiseksi. Se on se pieni ero. Käyn joka vuosi ulkomailla eikä ole tarvinnut lentomatkoja maksella. - heh heh
" minä lennän ilmaiseksi "
" Käyn joka vuosi ulkomailla eikä ole tarvinnut lentomatkoja maksella "
onpa sinulla hieno kultakaivos, onnea vaan jatkossakin,
, yksinäisyyskö vaivaa ? - Vanha Amexilainen
Amex on uusien vaatimustensa kanssa kuollut kortti. Miettikää mitä maksatte / saatte ???
Älkää olko hulluja että maksatte siitä' että saatte käyttää korttia mikä ei kuitenkaan käy missään paikassa missä todella käyttte rahaa?
Itse ostin tänä vuonna 2 autoa joiden molempien hinta oli noin 50 000 eur, kummassakaan ei käy Amex!!! Niinpä, myöskään huoltoaemilla ei Amex käy monessakaan tapauksessa, ei rengasliikkkesissä yms. Miksi siis käyttää Amexia saadakseen jonkun Hertzt:n lahjakortin? Ja tuo tarkoituksella kirjoitettu väärin koska Amexin sivuilla se ainakin vielä tänään kirjoitettiin niin... Hehän eivät tätä ole moneen vuoteen...
Professionell-firma... - huhjoo
Eihän Amexia voi oikeasti hyväksyä enää nykyään missään. Ennen oli normaalia kun ravintolassa maksettiin amexilla, niin että laskun loppusumma oli tuntuva.
Nykyään ne myöntää niitä jokaiselle persaukiselle ja nämähän maksaa kaksi oluttaankin sillä. Joo, lähti kohta viimeisestäkin kuppilasta amexilla maksu....- Kai Jean Marc Maatta
Meistäkin amexilla tulevaisuutesi on taattu jos opitaan juomaan tequilaa ja malibucolaa ja sitten mennään kotitilalle amexilla maxaen taxi tietenkin juomaan mummon sahtia ja eau de vietä tai marja viiniä .... aina säästyy kun on maalainen ...rikas ei itselleen rahaa tarvii ...vaan hauskaa turvallista seuraa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802