Zippo retkisytyttimenä

Eräeero

Mites toi Zippo toimii retkisytkärinä? Eli syttyykö pakkasessa, tuulessa yms.
Eli onko tuohon tarkoitukseen hinta/laatu -suhteeltaan hyvä ostos?

Kiitos vastaajille! :)

16

5619

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräeero

Ja en tarkoita sitten niitä Zippo Blu -sytyttimiä vaan ihan normaaleja Zippoja.

• atlatl

...on aika varmatoiminen.Varsinkin jos mukana on varakiviä.Ja bensaa.
        En vain tiedä,miten toimivat pakkasella.
        Itselläni on sellainen pitkäkaulainen kaasusytkäri,jonka kuljetan aina takin sisällä ja tähän asti on toiminut.
        En tosin ole retkeillyt yli -20 asteen pakkasilla paljoakaan.
        Tulitikut kun toimii vaikka kuinka kylmässä...

Ja kun kokkaaminenkin on tullut hoidettua tuulensuojassa,niin en osaa sanoa senkään osalta mitään bensasytkärin toimivuudesta.

Mutta yleensä bensasytkäreitä pidetään erittäin varmatoimisina.
        Kunnon retkeilijä tosin ottaa mukaan aina jonkin vaihtoehtoisen sytytyssysteemin,ettei jää pulaan missään olosuhteissa.

• Zip-po

toimii missä vain, jopa hyvinkin kovassa pakkasessa. Tuulessa voi olla vaikeeta. Itselläni on tulitikut ja varalla kaasusytkäri. Sekin toimii pakkasella sen verran kuin tarvitsee, kunhan pitää sen taskussa tai lämmittää vaikkapa hatun alla ennen käyttöä.

Zippohan on kallis ja on tarkoitettu samaan tarkoitukseen kun Rolex-kellot, eli "Meillä on millä mällätä"- elvistelyyn. Maastoon en Zippoa ottaisi.

• supertramp.

zippohan on hyvinkin kohtuuhintainen vertauksesi rolexiin ontuu todella pahasti.

• Zip-po
        supertramp. kirjoitti:

zippohan on hyvinkin kohtuuhintainen vertauksesi rolexiin ontuu todella pahasti.

Ei Zippo Rolex -kellon hinnoissa tietenkään ole. En Zippoa kuitenkaan halpana pitäisi, koska tuollainen tavallinen maksaa 40-50 euroa. Butaanikaasusytkärin hinta (3 kpl:n pakkaus) marketin kassan viereisessä hyllyssä nä'ytti olevan 1,99 e. Jos tuosta lasket, niin Zippon hinta on n. 75 -kertainen.

Jos halpa rannekello maksaa 30-35 euroa, niin laskepa 75-kertainen hinta sille, saat n. 2200-2600 euroa, joten vertaukseni on aika paikkansa pitävä, vai kuinka?

Zippoa en metsään ottaisi, vaan pitäisin sen elvistelyvälineenä. Butaanikaasusytkäri (2 kpl) ja tulitikut vedenpitävässä pussissa ovat minun välineitäni. Kaasusytkärissä on se hyvä puoli, että se toimii kastuneenakin ja kovassakin pakkasessa, kunhan sitä ensin lämmittää - vaikkapa lakissa. Tulitikut toimivat aina, kunhan ovat kuivia.

• zippo.
        Zip-po kirjoitti:

Ei Zippo Rolex -kellon hinnoissa tietenkään ole. En Zippoa kuitenkaan halpana pitäisi, koska tuollainen tavallinen maksaa 40-50 euroa. Butaanikaasusytkärin hinta (3 kpl:n pakkaus) marketin kassan viereisessä hyllyssä nä'ytti olevan 1,99 e. Jos tuosta lasket, niin Zippon hinta on n. 75 -kertainen.

Jos halpa rannekello maksaa 30-35 euroa, niin laskepa 75-kertainen hinta sille, saat n. 2200-2600 euroa, joten vertaukseni on aika paikkansa pitävä, vai kuinka?

Zippoa en metsään ottaisi, vaan pitäisin sen elvistelyvälineenä. Butaanikaasusytkäri (2 kpl) ja tulitikut vedenpitävässä pussissa ovat minun välineitäni. Kaasusytkärissä on se hyvä puoli, että se toimii kastuneenakin ja kovassakin pakkasessa, kunhan sitä ensin lämmittää - vaikkapa lakissa. Tulitikut toimivat aina, kunhan ovat kuivia.

hienoa en tiennytkään olevani rikas jolla on millä mällätä,mutta tottahan olen kun omistan zipon.

• pitkäperinne

Sehän on alumperin suunniteltu amerikkalaisille sotilaille 2 maailman sodan aikana maastokäyttöön. aidot zipot ja jotkut feikitkin ovan tuulen kestäviä (windproof) joten tuulen kestää vaikka tuulettimen edessä'

uskon kyllä että aito zippo toimii pakkasellakin ja kovalla seillaisella mutta kyllä kannattaa olla tulitikutkin mukana tosin tulitikut ovat vaarassa kastua usein metsässä. ZIPPO SAMMUU VAIN JOS BENSA,HAPPI TAI LANKA LOPPUU.

• toppiis

Osta viiden kpl:een pakkaus tavan sytkäreitä ja ripottele ne vaatteiden ja reppujen taskuihin, aina löytyy tulta. Itse olen käyttänyt halpasytkäreitä 20 vuotta eikä yksikään ole rikkoutunut.

• Eräeero

Ostin Zippon noin kaksi kuukautta sitten ja täytyy sanoa että olen tyytyväinen ostokseeni. Mekanismi on erittäin yksinkertainen ja sen takia luotettava. Ja tosiaan syttyy -30 pakkasellakin, on tullut testattua.

• Anonyymi

Tavan ei ole suomea.

• tilitukku

Mulla ei ole yksikään muovisytkäri rikkoutunut parinkymmenen vuoden aikana, eikä edes hyytynyt kovallakaan pakkasella.

• Eräeero

Itsellä on kokemusta myös Coltista, eikä syty kovinkaan helposti pakkasella. Kesäisinhän mikä tahansa sytytin periaatteessa kelpaa.

• gg

imcon bensasytkäri alle viisi euroa varustelekassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      194
      1865
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      117
      977
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      130
      924
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      212
      715
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      60
      665
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      656
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      22
      630
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      602
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe