Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ylennys

jämissä ollaan

voi voi tätä reserviläisen elämää sillä ei tänäkään vuonna tullut ylennystä tai muutakaan huomioita.

Kertauksia jo takana 26 päivää vuodesta 2003 alkaen tähän päivään. Kertauspäiviä tai pikemmin niihin rinnastettavia päiviä on tullut reserviläistouhuista ja kutsua kertauksiin en ole saanut vaikka olen pyytänyt.

Enpä tiedä onko tässä mitään järkeä jatkaa reserviläistoimintaa. Hauskaa touhua sinänsä ja samalla oppii uusia asioita jonkin verran, mutta ei ole kivaa silti kun ei huomioida, ei sitten mitenkään. Joten mitä ihmeen järkeä tässä oikeastaan on?

9

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NärhiKorppiVaiVaris?

      Mistä saa tiedon onko ylennetty? Olen netistä hakenut ja joitain ylennyksiä löytänyt mutta en omaani mistään eikä senpuoleen kavereidenkaan nimiä jotka varmasti saivat jämiä. Toisaalta en ehkä ole saanut mutta muutama viikko sitten päättyneet toiset kertaukset olisi kuulemma tuomassa ylennyksen.
      Nykyään kun sotilaspassikin on valtiolla tietokoneilla niin tuota varsinaista läpyskää ei tarvitse kai enään edes säästää muutakuin muistona niin eipä sieltäkään voi enään tarkistaa "kuka mää oikiasti olen":)

      • Nostoväki.

        Sitä aikanaan käskettiin palvelukseen. Tehtiin mitä osattiin.


      • *-*

        Kävin ampumassa vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa. Kun esitin sotilaspassini, sanoi kirjurivarushenkilö, että onko mitään "oikeaa" henkilöllisyystodistusta.

        Esitin sitten sisäasiainministeriön virallisen henkilöllisyystodistuksen ja se kelpasi.


    • eikkampuja

      Ylennyksen ainoa kriteeri on onko sinulle käyttöä sodanajan kokoonpanossa. Toiseksi, onko siinä kokoonpanossa paikkaa johon sinut voidaan sijoittaa kun on ylennetty. Pelkkiä operettiupseereita ei enää tehdä, joskin näitä harrastettiin kekkoslovakian aikana.

      • *-*

        Paljon on vielä poliittisia kapteeneita ja majureita, joille ei ole oikein sijoitusta muuta kuin päivälehdistössä.


    • P uikula

      joo,kyllä sen näin täytyy mennä, sodanajan tehtävä ratkaisee. mä olin varusmies aikana aina kuorimassa pottuja. Kertauksista tuli korpin jämät, eli mä olen vissiin pottisryhmän varajohtaja. Ja prkl:e ei tuumaakaan periksi, kaikki potut kuoritaan, vaikka menis päivä.

    • Ylennystä ei kovin monellekaan tipu kun kertsareita ei ole eikä tule. Muutenkin koko asevelvollisuusjärjestelmä on sen verran turhauttavaa että siirryin täydennyspalveluvelvolliseksi. Uskoisin siitä olevan enemmän hyötyä kuin kertsareista vaikkakin vastaavanlaisia harjoituksia voisi varsinaisen täydennyspalvelun lisäksi olla enemmän. En siis ole vielä ko. palvelua suorittanut mutta odottelen.

      Kantsii siis miettiä kannattaako näennäinen sotatouhu rauhan aikana...

      • *-*

        Miten täydennyspalvelukseen eli reservin siviilipalvelukseen siirrytään? Mitä Lapinjärvellä opetetaan viisi päivää? Sehän on kuin kunnon kertausharjoitus pituudeltaan, mutta tuskin ehkä kovinkaan usein ruumiilliselta rasittavuudeltaan.


      • *-* kirjoitti:

        Miten täydennyspalvelukseen eli reservin siviilipalvelukseen siirrytään? Mitä Lapinjärvellä opetetaan viisi päivää? Sehän on kuin kunnon kertausharjoitus pituudeltaan, mutta tuskin ehkä kovinkaan usein ruumiilliselta rasittavuudeltaan.

        Täydennyspalvelukseen haetaan samalla lomakkeella kuin sivariin, siihen tosin ruksataan "täydennyspalvelus". Kyseisitä lomakkeita saa Aseistakieltäytyjäliitosta ja nettisivuilta voi tulostaa. Siihen merkataan lähinnä yhteystiedot ja on siinä sellainen vakaumuskohtakin jos en väärin muista. Paikkana on kuulemma joko Lapinjärvi tai Kiuruveden paloasema.

        Niin, ja ruumiillisia rasituksia voi varmasti hankkia muutenkin, onhan noissa paikoissa kuulemma ihan liikuntapaikat, uimahallit ja kuntosali yms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1210
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe