Nyt on mun vuoro itkeä veneliikkeiden riistohintoja. Käväisin venettä laskiessa ostamassa Merimarinasta Tampereelta 12 kpl haponkestäviä 4 mm vahvoja ja 20 mm pitkiä pultteja ja niihin prikat ja 4 mm lukkomutterit. Hintaa tuli 14 E. Vaakani näytti kilohinnaksi 466 E. Kun hiukan väitin hintaa kalliiksi, myyjä sanoi minun saaneeni vielä alennusta ja "hyviäkin" sait muutaman mutterin ja aluslevyn. En viitsinyt lähteä muualle, vaan ostin pultit. Harmistuksissani käväisin kuitenkin katsomassa läheisessä rautakaupassa seuraavana päivänä osien hintaa. Irtohyllyssä ei ollut sopivia pultteja, mutta löytyi 25 kpl paketit pultteja, lukkomuttereita ja prikkoja. Yhteishintaa näille kolmelle purkille tuli 6 E. Veneliike otti siis noin viisinkertaisen hinnan rautakaupan hintaan nähden. Rautakaupan myyjä sanoi kilotavaran ostetuttuna haponkestävien muttereiden maksavan heillä 66 E kilo ja siinäkin jää vielä "hyvin katetta". Siihen nähden kiskoi Merimarina minulta seitsenkertaista hintaa. Onneksi sain alennusta, mitä ne muuten olisivatkaan maksaneet. No minähän maksoin siis varmasti palvelusta ja maksettuani kysyinkin Merimarinasta, voinko tulla vaihtamaan pultit erikokoisiin, jos sattuvat olemaan ulkomuistista ostettuna väärän mittaisia. "Kun ne on kerran kassaan lyöty, ei niitä sitten enää ruveta vaihtelemaan", kuului myyjän vastaus. Olen ostanut noin tuhannella eurolla Merimarinasta tavaraa viimeisen vuoden aikana, köysiä, vaatteita ja yhden GPS-laitteen. Nyt pidän muutaman vuoden tauon ja ajan vaikka pitkänkin matkan mieluumin kuin asioin siellä.
Veneliikkeet riistävät
21
6103
Vastaukset
- Pakina
Alamme kaikki käyttämään rautakauppoja tms. ja aloitamme veneputiikkiboikotin. Olen itse myös pyöriskellyt ihan samojen ajatusten parissa ja tullu siihen tulokseeen että ostan vain ja ainoastaan pakolliset ostokset venekaupasta.
- Pörsti
Näin nuorempana asiakkaana olen saanut Merimarinasta VAIN JA AINOASTAAN erittäin tylyä palvelua.
Eivät ilmeisesti ymmärrä, että 25-vuotiaalla saattaa olla vene ja maksukykyä muutaman köysimetrin ostoon. Perämoottorin sain puoleen hintaan Merimarinaan verrattuna Hämeenkyröstä. (Käytetty verrattuna käytettyyn)
En kanna rahojani enää ikinä Merimarinaan!- toope
Nimessä oleva "marina" tulee selvästikin liikkeen asiakaspalautteesta, mutta mistähän tuo "meri" siellä Tampereella:)
- h-purjehtija
Myös minun kokemukseni kyseisestä liikkeestä ovat varsin huonoja. Ainakaan alle kolmekymppinen ei tahdo oikein saada palvelua, ilmeisesti niin nuori ei voi olla veneenomistaja.
Tuo hinta-ongelma koskee kyllä lähes kaikkia venetarvikeliikkeita. Ns. venetarvike-kertoimet ovat välillä todella huikeita. Olenkin tullut siihen tulokseen, että veneliikkeestä kannattaa todellakin ostaa vain sellaisettarvikkeet mitä ei mistään muualta saa. Pultit, mutterit tms. tarvikkeet kannattaa todellakin ostaa tavallisesta rautakaupasta. Venemaaleja ja vahojakin saa usein maalikaupoista selvästi venetarvikeliikkeitä halvemmalla.
Biltemasta en venetarvikkeita haluaisi periaatteesta ostaa, sillä laatu epäilyttää. Mutta jotkin tuotteet, esim. leparisuojat kannattaa kyllä hakea mieluummin sieltä kuin venetarvikeliikkeestä. Saahan niistä ne biltema-logot pois, jos hävettää... - Marinoitu
Hei!
Minä sain kyllä hyvän palvelun Merimarinassa, mutta olen kyllä tarvikkeiden hinnoista samaa mieltä. Ovat joskus kalliita kaikissa Venetarvikeliikkeissä- Meri
Ostaa vaan rautakaupasta pylpyröitä ja heittoplokeja. Hinta muodostuu suhteessa tavaran myyntiin. Mitä useampi laiminlyö venekauppaa, sitä suuremmaksi hinta muodostuu jatkossa. Lopulta liike tekee konkurssin ja venetarvikkeita ei saa enää sieltäkään. Kiva kärräillä sitten 150 km hakemaan yhtä heittoplokia.
- Hannu
Meri kirjoitti:
Ostaa vaan rautakaupasta pylpyröitä ja heittoplokeja. Hinta muodostuu suhteessa tavaran myyntiin. Mitä useampi laiminlyö venekauppaa, sitä suuremmaksi hinta muodostuu jatkossa. Lopulta liike tekee konkurssin ja venetarvikkeita ei saa enää sieltäkään. Kiva kärräillä sitten 150 km hakemaan yhtä heittoplokia.
Mitä se haittaa jos ei käynyt kyseisessä kaupassa silloinkaan kun oli pystyssä?
- Hah
Meri kirjoitti:
markkinatalous jyllää, jos venekaupat ei siihen taivu, ne kuolee. Yhdistelmänä huono palvelu ja kalliit hinnat on aika heikko.
Internetistä voi tilata, Biltemasta ja rautakaupoista saa haponkestäviä ruuveja ja palvelevia venekauppojakin löytyy. Ihan hyviä kokemuksia esim. Meredin (Tku), Nobilis (Espoo)
Oma ainut kertainen kokemukseni Marimarinan tiskiltä olisi voinut alkaa sanoilla "Anteeksi että olen täällä ostamassa... " - Mari
Hah kirjoitti:
markkinatalous jyllää, jos venekaupat ei siihen taivu, ne kuolee. Yhdistelmänä huono palvelu ja kalliit hinnat on aika heikko.
Internetistä voi tilata, Biltemasta ja rautakaupoista saa haponkestäviä ruuveja ja palvelevia venekauppojakin löytyy. Ihan hyviä kokemuksia esim. Meredin (Tku), Nobilis (Espoo)
Oma ainut kertainen kokemukseni Marimarinan tiskiltä olisi voinut alkaa sanoilla "Anteeksi että olen täällä ostamassa... "Olet perheinesi aikatauluttanut tietyn päivän itsellesi ja veneellesi. Huomaat knaapin olevan poikki, pitää purkaa rungosta ja laittaa väliin silikoni. Mahtava juoni: Ajetaan autolla Treelta Turkuun ostoksille. Hyvin ehtii..
- Jussi
Olen aikaisemmin itkenyt Volvo Penta -varaosien hintoja, jotka ovat huikeita. Esimerkiksi solenoidi ja hehkutulpat maksavat autotarvikeliikkeessä viisi kertaa vähemmän kuin V-P -merkkiliikkeessä. ja ovat tuotenumeroa myöten samaa tavaraa. Pultteja yms kilotavaraa en ostaisi edes vahingossa venetarvikeliikkeestä.
- Pultti
Mistä saa Helsingin seudulta yksittäin haponkestäviä pultteja ja ruuveja muualta, kuin veveliikkeistä?
Ruuviliikkeet myyvät lähinnä laatikoittain. - sss
Pultti kirjoitti:
Mistä saa Helsingin seudulta yksittäin haponkestäviä pultteja ja ruuveja muualta, kuin veveliikkeistä?
Ruuviliikkeet myyvät lähinnä laatikoittain.Itse ostin peräsimeen pultit tattarinsuolla olevasta ruuviliikkeestä yksitellen. Liikettä en muista mutta siellä varmaan joku paikallinen pajan pitäjä osaa neuvoa paikan. Keltaisilta sivuilta vois myös löytyä firmoja jonne kannattaa soittaa ja kysyä.
- HA_
Pultti kirjoitti:
Ruuviliikkeet myyvät lähinnä laatikoittain.Koitappa Helsingin Ruuvihankintaa Malmilla. Laatikoittain en ole edes tukkuliikkeestä joutunut ruuveja ostelemaan.
- Franco
Pultti kirjoitti:
Ruuviliikkeet myyvät lähinnä laatikoittain.Yksinkertaisesti K-rauta 75! Sieltä ainakin itse olen haponkestävät ruuvit ja mutterit hakenut.
- vinkki
Pultti kirjoitti:
Ruuviliikkeet myyvät lähinnä laatikoittain.Hakaniemen päässä on rautakauppa, jossa loistava palvelu, kohtuuhinnat. Olikohan Rautamies tai vastaava nimi.
- Jase
vinkki kirjoitti:
Hakaniemen päässä on rautakauppa, jossa loistava palvelu, kohtuuhinnat. Olikohan Rautamies tai vastaava nimi.
Rautamies todellakin on hyvän palvelun mesta, ja sieltä saa jopa esim. Hempelin maaleja, eli venelijällekin aika hyvin varusteltu. Veneliikkeistä olen samaa mieltä yllä mainitusta Nobiliksen hyvästä palvelusta, mutta mitenköhän nyt kun se on myyty Vestekille? (Joka sinänsä kyllä myös aivan ok, joskin hinnat ovat samaa luokkaa kuin muilla). Ystävällistä palvelua saa myös Walticista Hertsikasta.
- Jussi Juonio
Ei oo tullu koskaan mieleenkään ostaa ruuveja venetarvikeliikkeestä - eikä mitään muutakaan mikä ei specifisesti ole venetarvike ts. jota löytyy muualtakin!!
Aina ei tietenkään voi mutta mielellään hyvissä ajoin etukäteen ajattelu on avain - ennenkuin hommiin ryhtyy ja ostaa vaikka jemmaan joitain pultteja/ruuveja kotiinkin.. ja yrittää sitten löytää ne kun on tarvis..
Toinen juttu on sitten se että teräslaadut menee seostuksen mukaan tavallinen-ruostumaton-happoteräs. Happoterästäkin ON eri laatuja, se mikä kestää itämerellä muutaman kuukauden seiluun per kausi ei ehkä kestä atlantilla ympärivuotisesti alkuunkaan!!
VOI olla että venetarvikepulttien teräslaatu ON oikeasti parempaa ja siksi kalliimpaa mutta tiedä häntä - sen selvitys vaatisi ainakin asiakaspalveluystävällisiä myyjiä niin rauta- kuin venetarvikekaupassa - se taitaa olla aivan ylivoimainen vaade.- tekijä
Kauppias ei välttämättä ole yhtään "ns."ammattilainen", se vaan myy.
Jokainen kauppias myy just niin huonoa kun se kaupaksi saa tai kehtaa.
vert. ei hitsauskonekauppiaskaan mikään ammattihitsari ole, se vaan myy ja kertoo sen mitä kaupan aikaansaamiseksi tarvitaan. - Muri
tekijä kirjoitti:
Kauppias ei välttämättä ole yhtään "ns."ammattilainen", se vaan myy.
Jokainen kauppias myy just niin huonoa kun se kaupaksi saa tai kehtaa.
vert. ei hitsauskonekauppiaskaan mikään ammattihitsari ole, se vaan myy ja kertoo sen mitä kaupan aikaansaamiseksi tarvitaan.Myyjän tehtävä on myydä. Jos myyjä sattuu olemaan veneilijä, tietää hän omastakin mielenkiinnostaan sekä selvittelee etenkin itselleen tuotteistoaan. Jos hitsauskonekauppias sattuu olemaan hitsari, tietää hänkin koneista enemmän. Ei siis hitsauskonevalmistaja. Edelleen väitän, että on vittumainen ajaa lauantaina Tampereelta Turkuun ostamaan yhtä ruostumatonta sokkaa.
- On uittumaista
Muri kirjoitti:
Myyjän tehtävä on myydä. Jos myyjä sattuu olemaan veneilijä, tietää hän omastakin mielenkiinnostaan sekä selvittelee etenkin itselleen tuotteistoaan. Jos hitsauskonekauppias sattuu olemaan hitsari, tietää hänkin koneista enemmän. Ei siis hitsauskonevalmistaja. Edelleen väitän, että on vittumainen ajaa lauantaina Tampereelta Turkuun ostamaan yhtä ruostumatonta sokkaa.
Älä siis aja. Hae sieltä Treen Biltemasta. Sieltä kannattaa ostaa ainakin ruostumattomat ja haponkestävät ruuvut ym sellaiset tuotteet sekä akut. Huomioi vaan niiden tapa merkitä ruostumaton ja haponkestävät tuotteet eri väreillä ettet osta huonompaa kun haluat.
Akut ovat olleet Tekniikan maailman testeissä ihan hyvillä sijoituksilla parinteisesti ja hinta/laatusuhteeltaan aivan erinomaisia. Olen kokeillut niitä itsekin useissa käytöissä ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
On siellä paljon muutakin hyvää ja halpaa kamaa mutta itse on tiedettävä mitä on ostamassa.
- Anonyymi
k rauta 75 on boikottilistalla
vetoomus älä käytä tätä henkilökuntaa riidtävää firmaa
kohta alkaa kaupanalan lakko jos siellä on rikkureita ilmoita pamiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4523849Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743036Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461440- 831254
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m19117817-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais291112Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta14892- 57854
Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen58846Et voi pettää minua nainen
Niin kauan kun ei olla yhdessä. Silti tykkään sinusta. Ehkä me vielä päädymme yhteen, mutta en voi toivoa sulta nyt mitä68770