tuntuu kun kaikki piirustelijat käyttävät jotain OpenCanvas hommaa? mikä se siis on? joku piirustusohjelma? miten se eroaa vaikka photoshopista? jossakin sivulla lukee et se on ilmainen ja jossain se maksaa ja kaikki tieto on jotenkin niin sekavaa :D
mikä on OpenCanvas???!!
2
522
Vastaukset
Inkscape, Artweaver, corel painter, gimp, photoshop... Eli ihan normi piirrustusohjelma se on. Käytännössä ei hirveästi väliä mitä käyttää. Gimp on näistä ilmainen ainakin.
Eroja nyt on jokaisessa ohjelmassa, plussia ja miinuksiakin on jokaisessa.Toimintoja on toisissa enemmän. Kunhan on piirrustus ohjelma mikä riittää omiin tarpeisiin. Piirtopöytä on ehdoton digitaaliseen taiteeseen.- juu.
Tekisin kuitenkin selvän luokkajaon esimerkiksi gimpin ja inkscapen välille.
Luettelemillasi ohjelmilla on aika suuriakin eroja, ensinnäkin siksi, että osa niistä on vektorigrafiikka ohjelmia, ja osa pikseligrafiikka ohjelmia.
Ja sitten toki photoshopissa ja Corel Drawissa saa paljon enempi kuin Gimpissä, mutta niistä pitää maksaakkin enempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781012
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm86788J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81735- 119734
- 59727
- 108666
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante112577- 47560
- 18518
- 41498