Terve.
Nuori, asiansa mokannut kyselee neuvoja. Velkaa ulosotossa varmasti se 25 000€. Olen vakituisessa työssä ja jokaisesta palkasta ulosottomies vie kolmasosan. Mutta nyt tilanne muuttuu, olen raskaana ja juuri jäämässä äitiyslomalle, ja äitiyspäivärahoistahan ei pystytä ulosmittaamaan. Elän avoliitossa ja nyt tulossa perheenlisäystäkin. Haluaisin selvitä veloistani, millaiset mahdollisuudet on päästä velkajärjestelyyn ja miten se toimii? Olen varannut ajan oman kunnan velkaneuvojalle ja aika meni melkosen pitkälle, siksi täällä kyselen. Mitä muita vaihtoehtoja kuin velkajärjestely? Todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa!
Velkajärjestelyyn?
89
8038
Vastaukset
- miksi ihmeessä
täytyy tehdä lapsi jos on tuollainen elämän tilanne ? Olen monesti miettiny näitä asioita, kun ihminen joutuu ahdinkoon rahojensa kanssa.. turhaa murehtimista vaan lisää.
- iina-leea
Puoliso on ihan hyvin tienaava, vakituisessa työssä. Lapsi ei tule ahdinkoon. Velka mikä minulla on, on tullut ennen kuin olen tavannut mieheni enkä halua laittaa häntä maksamaan itseni aiheuttamaa velkaa. Tähän asti velka on lyhentynyt joka kuukausi ulosoton toimesta, mutta kun niin ei enään ole äitiyslomalla. Haluan itse hoitaa aiheuttamani ongelmat, tottakai mies auttaa mutta en halua häntä maksumieheksi..
Hyvä, että olet tota mieltä kuin olet, jokaisellahan on oikeus omiin mielipiteisiinsä. Jos on velallinen niin ei kannattaisi perustaa perhettä.
Kaipaisin kuitenkin neuvoja, en arvostelua, kiitos! - ei neuvoja
iina-leea kirjoitti:
Puoliso on ihan hyvin tienaava, vakituisessa työssä. Lapsi ei tule ahdinkoon. Velka mikä minulla on, on tullut ennen kuin olen tavannut mieheni enkä halua laittaa häntä maksamaan itseni aiheuttamaa velkaa. Tähän asti velka on lyhentynyt joka kuukausi ulosoton toimesta, mutta kun niin ei enään ole äitiyslomalla. Haluan itse hoitaa aiheuttamani ongelmat, tottakai mies auttaa mutta en halua häntä maksumieheksi..
Hyvä, että olet tota mieltä kuin olet, jokaisellahan on oikeus omiin mielipiteisiinsä. Jos on velallinen niin ei kannattaisi perustaa perhettä.
Kaipaisin kuitenkin neuvoja, en arvostelua, kiitos!*Mitä muita vaihtoehtoja kuin velkajärjestely?*
Maksat velat sovitussa ajassa pois. Niin suurin osa meistä muista tekee. Rahaa maksamiseen saa yleensä tekemällä töitä. Toinen vaihtoehto on olla tekemättä velkaa.
*Jos on velallinen niin ei kannattaisi perustaa perhettä.*
Ei velka ole pahasta, vaan se, että se on ulosotossa.
*tottakai mies auttaa mutta en halua häntä maksumieheksi*
Velkasi on kuitenkin pois teidän rahoista, käytännössä mies siis joutuu osallistumaan velkoihisi.
En oikein ymmärrä mitä haluat kysyä. Velkaneuvoja selvittää sinulle sitten vaihtoehdot. - meizi83
ei neuvoja kirjoitti:
*Mitä muita vaihtoehtoja kuin velkajärjestely?*
Maksat velat sovitussa ajassa pois. Niin suurin osa meistä muista tekee. Rahaa maksamiseen saa yleensä tekemällä töitä. Toinen vaihtoehto on olla tekemättä velkaa.
*Jos on velallinen niin ei kannattaisi perustaa perhettä.*
Ei velka ole pahasta, vaan se, että se on ulosotossa.
*tottakai mies auttaa mutta en halua häntä maksumieheksi*
Velkasi on kuitenkin pois teidän rahoista, käytännössä mies siis joutuu osallistumaan velkoihisi.
En oikein ymmärrä mitä haluat kysyä. Velkaneuvoja selvittää sinulle sitten vaihtoehdot.Velka on ihan OK, jos on hyvät tulot, tai olet ostanut sillä velalla jotain, jolla on arvoa.
Esim. jos sinulla on vaikka 150 000eur osakesalkku, voi olla järkevää pitää rahat osakkeissa ja ottaa lainaa esim. 90 000eur (johonkin järkevään).
Se, että ei omista mitään ja silti on velkaa, joka vielä kaikenlisäksi on ulosotossa - on ihan eri asia. - tulevaisuutta katsos
iina-leea kirjoitti:
Kaipaisin kuitenkin neuvoja, en arvostelua, kiitos!myös ajattelen, joten jos ero tulisi niin mitä sitten ? Itse en jaksaisi edes murehtia, mutta kukin tyylillään =)
- Natu74
On sullaki päässä vikaa..jos parisuhde hyvällä pohjalla, ja muuten elämä kunnossa ja lapselle hyvät kasvun mahdollisuudet nii mix ei??onx se niin et luottotiedolliset on niinku parempii vanhempia??narkkarit,sossusta rahaa hakevat ja tollaset ylimieliset voi vit tehä lapsii, mut jos joku jonka luottotiedot menny nii heti arvostelemassa...kasva jo aikuiseksi!
- jargonaut
Natu74 kirjoitti:
On sullaki päässä vikaa..jos parisuhde hyvällä pohjalla, ja muuten elämä kunnossa ja lapselle hyvät kasvun mahdollisuudet nii mix ei??onx se niin et luottotiedolliset on niinku parempii vanhempia??narkkarit,sossusta rahaa hakevat ja tollaset ylimieliset voi vit tehä lapsii, mut jos joku jonka luottotiedot menny nii heti arvostelemassa...kasva jo aikuiseksi!
Natu, en usko, että nimimerkki "miksi ihmeessä" on sitä mieltä että narkkareiden sopisi tehdä lapsia. Hän ei ainakaan näin sanonut, joten ei varmaankaan ole soveliasta häntä siitä syyttää.
Lapsen hankkiminen ja kasvattaminen on iso projekti. Jos itse jonain päivänä perheenlisäystä saan, aion pitää huolen siitä, että minulla on varaa pitää heistä parasta mahdollista huolta myös tulevaisuudessa. Säästöprojektin olen jo aloittanut. Ja mikäli en koskaan omia lapsia tule saamaan, autan sitten kummilapsiani.
Kuten olet varmasti itsekin jo huomannut, sosiaalihuollon kultakausi on jo takanamme ja tuet pienenevät jatkuvasti tai jäävät yleisestä tulokehityksestä jälkeen. Mikä sitten neuvoksi, jos mies toteaakin, ettei naisesta ole elämänkumppaniksi? Tai jos nainen toteaa miehen olevan kelvoton? Ristitäänkö kädet kyynärpäitä myöten ja toivotaan, että jokin taianomainen taho kuittaisi kaikki velat? Että joku rikas prinssi karauttaisi ratsullaan Nordean pihaan?
Luottotiedot eivät tee parempia vanhempia, mutta ne kielivät siitä, että ihminen on ollut sen verran varhaiskypsä, että on osannut elää niitä menettämättä. Kanssaihmisissä arvostan eniten rehellisyyttä ja sitä, että voin luottaa toisen sanaan; sovitut asiat pidetään. jargonaut kirjoitti:
Natu, en usko, että nimimerkki "miksi ihmeessä" on sitä mieltä että narkkareiden sopisi tehdä lapsia. Hän ei ainakaan näin sanonut, joten ei varmaankaan ole soveliasta häntä siitä syyttää.
Lapsen hankkiminen ja kasvattaminen on iso projekti. Jos itse jonain päivänä perheenlisäystä saan, aion pitää huolen siitä, että minulla on varaa pitää heistä parasta mahdollista huolta myös tulevaisuudessa. Säästöprojektin olen jo aloittanut. Ja mikäli en koskaan omia lapsia tule saamaan, autan sitten kummilapsiani.
Kuten olet varmasti itsekin jo huomannut, sosiaalihuollon kultakausi on jo takanamme ja tuet pienenevät jatkuvasti tai jäävät yleisestä tulokehityksestä jälkeen. Mikä sitten neuvoksi, jos mies toteaakin, ettei naisesta ole elämänkumppaniksi? Tai jos nainen toteaa miehen olevan kelvoton? Ristitäänkö kädet kyynärpäitä myöten ja toivotaan, että jokin taianomainen taho kuittaisi kaikki velat? Että joku rikas prinssi karauttaisi ratsullaan Nordean pihaan?
Luottotiedot eivät tee parempia vanhempia, mutta ne kielivät siitä, että ihminen on ollut sen verran varhaiskypsä, että on osannut elää niitä menettämättä. Kanssaihmisissä arvostan eniten rehellisyyttä ja sitä, että voin luottaa toisen sanaan; sovitut asiat pidetään.kaikilla on ollut joskus tiukkaa ja joskus liiankin. onko sulla ollut kaikki aina hyvin ja vastoin käymisiä ei ole ollut, että kaikki on mennyt suunitelmiesi mukaisesti. jos näin on niin taitaa olla vanhempasi ollut aina nostamassa per.....stä.
- minä vain
iina-leea kirjoitti:
Kaipaisin kuitenkin neuvoja, en arvostelua, kiitos!Hei! Velkaneuvoja kertoo sinulle tietystä luotosta (edullinen korko), jonka voi saada jos velkaa on noin alle 34 000e. Ja jos pystyisit sitä velkaa lyhentämään. Ei sinulla oikein ole muita vaihtoehtoja kuin odottaa aikaa velkaneuvojalle ja sieltä saat sitten neuvoa ja apua.
- ehds
iina-leea kirjoitti:
Kaipaisin kuitenkin neuvoja, en arvostelua, kiitos!Kyllä ne ottaa äitiysrahastakin sen 1/3 .Mene sossuun,ne maksaa takas saman !/3 harkinnanvaraisena tukena.
- miksi ihmeessä
Natu74 kirjoitti:
Vai että päässä vikaa? :D Jos sinulla on päässä kaikki kunnossa, niin varmaan ymmärrät että en tarkoittanu sitä niin että oisin jotenkin syrjinnyt aloittajaa. Vaan kyse oli siitä, että kannattaako lasta tehdä jos on taloudessa huolia ? Kestääkö pää ja mielenterveys jos asiat on kuralla taloudessa ?
- yks jo kuivilla..
iina-leea kirjoitti:
Kaipaisin kuitenkin neuvoja, en arvostelua, kiitos!Tuota kun luin ni eikös kaikissa tuollaisissa tuki ja laina yms. asioissa oteta huomioon koko perhekunnan yhteiset tulot..Ainakin kaikessa sossun puolen jutuissa otetaan.. Selvitteleppä sitäkin ensin ettet yhtäkkiä huomaa että joudutkin maksamaan yhteisten tulojen takia enenmän. Tuli vaan mieleen.
- jargonaut
kai86 kirjoitti:
kaikilla on ollut joskus tiukkaa ja joskus liiankin. onko sulla ollut kaikki aina hyvin ja vastoin käymisiä ei ole ollut, että kaikki on mennyt suunitelmiesi mukaisesti. jos näin on niin taitaa olla vanhempasi ollut aina nostamassa per.....stä.
Kai86, ei, ei ole aina ollut kaikki hyvin ja olen kokenut vastoinkäymisiä. Olen itse köyhästä duunariperheestä, eikä minun vanhemmillani ole ollut varaa tukea minua muutenkin kuin henkisesti. Enkä parempaa lahjaa heiltä olisi voinut toivoakaan. He kasvattivat minut itsenäiseksi ja varautumaan pahan päivän varalle. He myös opettivat, että vastoinkäymisistä ei pidä lannistua, vaan niistä pitää ottaa opiksi, ettei tee samaa virhettä uudestaan. Elämä jatkuu, vaikka mitä tapahtuisi - koskaan ei pidä luovuttaa.
- Velat maksanut
Nyt kun jäät äitiyspäivärahalle, niin suunnittelet hakeutuvasi velkajärjestelyyn. Eli silloin kun tulot romahtavat eikä tulojen noususta ole tietoa, niin kaikkien velkojien pitäisi sun mielestä suostua kiljuen antamaan 9/10 ottamistasi veloista anteeksi ja ottaa edelleen onnesta änkkänä vastaan ne minimimurut, mitä jää äitiyspäivärahasta maksuvaraa. Ja 3 vuoden kuluttua, tadaa, velat kuitattu!
Ei jumankauta se voi niin mennä. Itse maksanut velkani kaikki,ennemän kuin tuo sun summa. Ja kun jäin pienille tuloille välillä, niin sovittelin velkoja niiden tulojen mukaan. Sitten taas tienesteihin pian kiinni, ja velkoja lyhentämään kunnolla. Kunnes ne tuli kaikki maksettua takaisin. Niinkuin olinkin, yllätysyllätys, velkaa ottaessani sopinutkin.
Velkajärjestelyä ei suinkaan myönnetä sillä perusteella, että hep! nytpä haluaisin kaikki kuitata mahollisimman pian ja mahollisimman pienellä lyhennyksellä muutaman vuoden, ja loput anteeksi. Sori, loput jää teidän velkojien luottotappioksi.
Sitä myönnetään sulle sitten siinä vaiheessa, kun olet selvästi yrittänyt maksaa velkojasi, ja selvästi tulee ilmi, ettet niitä pysty maksamaan. Väliaikaisesti jollekin mammalomalle jääminen ei nyt tosiaankaan todista, ettet pysty loppuikänäsi velkojasi maksamaan. Pitää olla pitkä työttömyys (vaikka sekään ei pitäsi olla pysyvä olotila), sairaus, tai ikä tulee vastaan, tai sitten velat ovat sitä luokkaa (miljoonia korkoineen) ettei niitä pysty palkalla ikinä maksamaan.
Velkajärjestlyä haetaan ja anotaan hattu kourassa velkojilta. Se on velkojista kiinni, että suostuuko ne siihen. Sehän tarkoittaa myös samalla että suurin osa velasta annetaan anteeksi. Miksi joku velkojasi suostuisi siihen, vain siksi että nyt jäät äippälomalle. En ymmärrä sun ajattelutapaa ollenkaan.
Omista veloistasi, jos pääset velkajärjestelyyn lasketaan sinulle maksuvara. Käyttörahaa jää minimi ja kaikki muu menee velkojen maksuun. Miehesi ei tietenkään maksa sinun velkojasi eikä osallistu maksuvaraan, mutta osallistuu omalla osuudellaan sinun elämääsi, onhan teillä yhteinen asunto ja huollettava.
Eihän velka edes ole satojatuhansia, vaan vain tuon kertomasi verran. Miksi et tee siitä maksusuunnitelmaa ja maksa sitä pois niinkuin muutkin tekee. Ja huomattavasti isommista veloista vieläpä. Kestää aikansa, mutta maksaa ne lähtökohtaisesti pitää. Miksi sun ei pitäisi?
Mistä velka on muodostuntut? Mitä sulla on sillä rahalla? Miksi se on ulosotossa? Miksi ihmeessä et ole sitä työssäollessasi sovitellut maksettavasi suoraan velkojalle? Miksi olet maksanut joka kuukausi ulosottomaksuja ja antanut velan maata uo:lla?
Onhan se mukavaa, kun löytää miehen ja tekee lapsen, mutta en ymmärrä miten lapsen synnyttäminen estää omien, hoitamattomien ja pystyyn jätettyjen velkojen maksun. En tiedä mitä kunnan velkaneuvoja sanoo, mutta ihmettelen jos teiltä lähdetään kärjäoikeuteen velkajärjestelyä hakemaan. - Takausvelkainen
Velkaneuvoja varmaan tietää nykylain mukaiset ohjeistukset ja käytännöt. Se, miten helposti hakemuksesi velkajärjestelystä menee läpi riipppuu monesta asiasta, joita et kysymksessäsi kertonut.
Kuinka kauan olet ollut velkaantunut ja velat ulosotossa? Vuosia? Vuosikymmenen? Eikö velkasi lyhene perinnällä, vaan korot kasvattavat sitä vain lisää koko ajan? Mikäli velkasi on selvästi niin iso, kuten monet yritysten kaatumisten tai takausvelkojen kautta syntyneet ovat, niin velkajärjestelyyn on joidenkin vuosien jälkeen ihan hyvät mahdollisuudet.
Miten velkasi on syntynyt? Velkajärjestelyssä on esteenä ns. kevytmielinen velkaantuminen. Eli velkaa on otettu vain omaan kulutukseen, täysin yli maksukyvyn, ihan vain rallatellen. Moraalittomasti minun mielestäni siis. Vastakohtana velalle, joka on syntynyt esim. jos olet sairastunut ja joutunut taloudellisiin vaikeuksiin siksi, jos olet ollut takaamassa hyvässä uskossa velkaa joka kaatunut sinun maksettavaksi, jos olet ollut mukana epäonnistuneessa yritystoiminnassa tms.
Nykyään kuulemma myös kevytmielisesti ylivelkaantuneiden velkoja järjestellään. Tosin silloin niitä velkoja on kyllä peritty ja yritetty periä ulosotossa vuosia, ei vain muutamaa vuotta, vaan siis kauan. Ihan ymmärrettävää, kun ajattelee että miten sitä velkaa jotkut ottaa Thaimaanmatkoihin ja nettishoppailuun. Ei ole kovin oikeudenmukaista kenenkään mielestä, että sellaista velkaantumista soviteltaisiin tuosta vaan.
Velkaneuvojalla käydään läpi kaikki velkasi, niiden syntyhistoria,sinun osuutesi niiden syntymisessä. Minkä ikäinen olet? Jos olet vielä työiässä, ja työelämää pitkälti jäljellä, on velkajärjestelyn myöntäminen sinulle kiinni velan suuruudesta. Jos olet normaalipalkkaisessa työssä ja velkaa on vain tuo 25000, niin vaikeaa on perustella velkasovinto. Miten itse olet ajatellut hakemuksesi perustella?
Sinulla on siis vakituinen työpaikka. Miksi et maksa velkaasi työstä saamallasi palkalla? Eikö se mitenkään riitä, vai mikä on?Jos kuitenkin uskot, että sinun kannattaa hakea velkajärjestelyä, niin siitä vaan.
Ensin lasketaan menot; asuminen, sähkö, vesi, perusvakuutus. Sitten tulot: Maksuvara, mitä sinulle syntyy tulee siitä, että sulle jätetään pakollisten menojen jälkeen päälle 400 euroa kuukaudessa muuhun kulutukseen (ruoka, netti,vaatteet, hygienia) Mihinkään ylimääräiseen ei jää, eikä ole tarkoituskaan jääädä. Olethan kuluttanut reilulla kädellä jo etukäteeen, ja nyt on maksun aika.
Omassa velkkiksessäni oli tiukkaa maksuaikaa 5 vuotta. Velka oli syntynyt, kun menin tyhmänä takaamaan lainaa, jota lainan alkuperäinen ottaja ei tosiaankaan maksanut. Nykyään kait maksuaika on vain 3 vuotta. Se aika maksetaan, ja sitten kun maksujärjestely päättyy, niin asia on ohi. Ei ole enää velkaa ja luottotiedotkin palautuu. Asiassa on vielä monta mutkaa, mutta velkaneuvojan pitääkin sinua virkansa puolesta kaikissa kohdissa neuvoa.- ser33
AIKUISTEN mailmaan!!!
- edelleen ihmeissään
että jos sinulla on uo-velkaa (mikä retuperällä) ja pankkilainaa (joka ajantasalla hyvin hoidettu) niin velkajärjestelyssä myös pankkilainat menevät siihen, eli pankki ns. irtisanoo maksusopimuksen ja velat siirtyvät takaajan maksettavaksi. miehelläni on ulosottovelkaa ja pankkilainaa. Pankkilaina maksettu säntillisesti ja olikin yllätys kun velkaneuvoja kertoi että nuo hoidetut pankkilainatkin menevät velkajärjestelyn piiriin? Miksi? Miksi takaajat joutuu maksumieheksi vaikka velka hoidettu asianmukaisesti? Sitä en ymmärrä. Luulin että retuperällä olevat velat hoidetaan velkajärjestelyllä!
- Syy
edelleen ihmeissään kirjoitti:
että jos sinulla on uo-velkaa (mikä retuperällä) ja pankkilainaa (joka ajantasalla hyvin hoidettu) niin velkajärjestelyssä myös pankkilainat menevät siihen, eli pankki ns. irtisanoo maksusopimuksen ja velat siirtyvät takaajan maksettavaksi. miehelläni on ulosottovelkaa ja pankkilainaa. Pankkilaina maksettu säntillisesti ja olikin yllätys kun velkaneuvoja kertoi että nuo hoidetut pankkilainatkin menevät velkajärjestelyn piiriin? Miksi? Miksi takaajat joutuu maksumieheksi vaikka velka hoidettu asianmukaisesti? Sitä en ymmärrä. Luulin että retuperällä olevat velat hoidetaan velkajärjestelyllä!
Edelletys velkajärjestelylle on, että ketään velkojaa ei saa suosia muiden kustannuksella.
Jos miehesi pääsisi velkajärjestelyyn ja maksaisi muille velkojilleen vain murto-osan siitä mitä on velkaa, mutta maksaisi silti pankille koko lainaamansa summan, niin silloinhan pankkia suosittaisiin muiden velkojien kustannuksella.
Velkajärjestelyyn menee joko kaikki velat tai ei mitään. - muuttunut on
nykylain mukaan ko järjestelyyn voi päästä myös kevytmielisesti velkaantunut, mutta kyllä pääsi aiemminkin. Olen itse käynyt läpi normaalin 5 vuoden maksuohjelman, enkä ollut kevytmielisesti velkaantunut, mutta tiedän ainakin kolme tarpeeksi läheltä jotka ottivat velkaa velan päälle, eikä millään ollut rajaa. Pääsivät silti vj:n.
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=33342:velkajaerjestelyn-maksuohjelma-lyhenee-kolmeen-vuoteen&catid=3:talous&Itemid=5 - Järkimies75
ser33 kirjoitti:
AIKUISTEN mailmaan!!!
Se on.
Todella hyviä kirjoituksia nimimerkeiltä "Velat maksanut" ja "Takausvelkainen".
Meidän yhteiskunta sosiaalisine luottoineen, velkajärjestelyinen ja sossun tukineen opettaa valmiiksi pilalle lellittyjä nuoria aikuisia ostamaan mitä vain huvittaa. Kyllä joku sitten auttaa, ei kait niitä tylsiä velkoja pidä takaisin maksaa? Sit ei niinq jäis yhtään shoppailurahaa.
En tiedä miten ap on velkansa hankkinut, voihan olla että kyse on ihan kunniallisesta tarkoituksesta (yritystoiminta, velan takaaminen sukulaiselle, ym). Joka tapauksessa: kun velkaa otetaan, se maksetaan takaisin. Homma ei toimi niin että kulutetaan toisten rahoja, ja sitten nostetaan kädet pystyyn kun varat onkin vähissä. - Järkeiztäjä
edelleen ihmeissään kirjoitti:
Velkajärjestelyä läheltä seuraanneena tutustuin tämmöiseen tekstiin: Oikeusministeriön sivulla on: "Vapaaehtoinen velkasovinto-ohjelma. Loppuraportti." Kokonaisuudessaan, sisällystluettelot, liitteet, lueteltuna kaikki ne tahot ja yhdistykset, jotka sai sinne antaa oman lausuntonsa.
Ja kas, sieltä löytyy tämmöinenkin toteamus. Lue siis ihmeissään oleva tarkkaan.
"Sovinnoissa pääsääntönä oli, että kaikille järjestelyssä mukana oleville velkojille kertyi
suoritusta niiden saatavien mukaisessa suhteessa. Velallisen taloudellinen tilanne määrää
maksuvaran, joka jaetaan velkojille niin, että kukin velkoja sai suoritusta saman
prosenttimäärän verran. Velallisten suoritettavaksi jäävä määrä on sovintoratkaisuissa ollut
keskimäärin vajaa kymmenen prosenttia velkojen kokonaismäärästä."
Että siis velkajärjestelyssä tulee loppupeleissä velallisella maksettua takasin vajaa 10 % koko potista. Loput jää maksamatta ja niinsanotusti lainaajan häviöksi. Mitäs läksivät.
Kun sitten lain mukaan KAIKKIA velkojia pitää kohdella samanarvoisesti, että kaikki sitten saa edes sen pienen murusen. Niin miten luulet jonkun velkojan tykkäävän, kun huomaavat, että sullahan on aivan pennilleen hoidettu pankkilaina ja joka korkokin kokonaan maksettuna!?
Ei mene ihan Lain ja Asetuksen eikä Lain Hengen mukaan,vai mitä.
Sulla on kyllä vähän hämärän peitossa tosiaan tuo velkajärjestelyn tarkoitus ylipäätään. Että minkä takia sitä alettiin Oikeusministeriös säätämään tämmöstä mahdollisuutta.
Eipä senpuoleen, et ole ainoa. Alkuperäisellä kysyjällä ketjun alussa on myös täy-sin hämärässä. että miten ja miksi niitä velkajärjestelyjä myönnetään. - Hauska pointti
Syy kirjoitti:
Edelletys velkajärjestelylle on, että ketään velkojaa ei saa suosia muiden kustannuksella.
Jos miehesi pääsisi velkajärjestelyyn ja maksaisi muille velkojilleen vain murto-osan siitä mitä on velkaa, mutta maksaisi silti pankille koko lainaamansa summan, niin silloinhan pankkia suosittaisiin muiden velkojien kustannuksella.
Velkajärjestelyyn menee joko kaikki velat tai ei mitään.ne vaan tällä pykälällä siirtelee köyhällistön rahat lain suomin oikeuksin omiin taskuihinsa.
Siistit työt ennenkaikkee!!!!!!
- Mulla näin
Mulle tuli 15 000 euron lasku, velan takauksesta. Olen vakituisessa työssä ja naimisissa miehen kanssa, joka myös käy vakituisesti työssä.
Minä en soittanut velkaneuvojalle ollenkaan. Mitä sitä turhaan. Tietää ne jonot ja tietää jo etukäteen tuloksenkin.
Ei tullut kyllä mieleen tuo velkasaneeraus. Olen aina luullut että se semmosille joilla on jotain satojatuhansia velkaa ja korot kymmeniätuhanisa päälle.
Maksan seuravaat 3 vuotta 400 eukkaa kuukaudessa. Ei siinä muu auttanut.- 916++
Miksi ryhdyit takaajaksi ? Voit koittaa periä jälkikäteen maksamaasi summaa henkilöltä, joka jätti velan hoitamatta.
- Mulla näin
916++ kirjoitti:
Miksi ryhdyit takaajaksi ? Voit koittaa periä jälkikäteen maksamaasi summaa henkilöltä, joka jätti velan hoitamatta.
Onhan mulla toki regressioikeus. Perin maksamani takaisin luonnollisesti. Antaa tässä vähän ajan kulua ja velallisen kuvitella että jospa tää vaikka tästä unohtuis ja kaikki menis ihan mukavasti. Perintä tulee kuitenkin hänelle kohdalle ja pysyy. Ei pääse vanhenemaan tämä velka.
Kyseessä sukulainen, ja vähän vässykkä sellainen, suvun sisäisiä järjestyksiä ja kuka on aina pärjännyt ja kuka ei koskaan. Ko. summa ei mulla vaikuta kun tuon 400 kk.
Periaate on tietysti paljon enemmän arvoinen kuin tuo 15 000. - mk
maksettua niin laitat sen perintään velan ottajalta niin voit saada omasi pois ja pidä aasia vireillä niin päävelallinen ei pääse kuin koira veräjästä. Voit laittaa vaikka heti sen maksetun osuuden perintään siltä kenelle olet taannut lainan niin voit saada omasi pois.
- tuhoont uomittu
syöpäläinen saatana.
- ??????
Jos olet vakituisessa työssä, niin mikset ole pankista hakenut lainaa jolla olisit maksanut voutin velkasi ? Minulle neuvoi vouti noin, helpompaa ja pankkilainan lyhennykset kun sovittaa tulojen mukaan niin pystyy sen maksamaan, myös äitiyslomalla.
- tällä
sivulla pääset veloista,kuin koira veräjästä
- Kerrohan minullekin
....pankkilainan ottaminen, jos aiemmat velat on ulosotossa? Siinä vaiheessahan on maksuhäiriömerkintä ja tällaisen merkinnän omaava tuskin pankkilainaa saa. Itselläni oli aikanaan huolimattomuuttani mennyt n. 150 markkaa olosottoon. Velan kyllä olin maksanut, mutta merkintä säilyi se määrätyn ajan ja auton osto velkarahalla viivästyi sen takia melkein 2 vuotta.
- ?????
Kerrohan minullekin kirjoitti:
....pankkilainan ottaminen, jos aiemmat velat on ulosotossa? Siinä vaiheessahan on maksuhäiriömerkintä ja tällaisen merkinnän omaava tuskin pankkilainaa saa. Itselläni oli aikanaan huolimattomuuttani mennyt n. 150 markkaa olosottoon. Velan kyllä olin maksanut, mutta merkintä säilyi se määrätyn ajan ja auton osto velkarahalla viivästyi sen takia melkein 2 vuotta.
Jos olet vakituisessa työssä, sinulla on vakituiset tulot, ja kun kertoo pankissa rehellisesti, että menee voutin velkojen maksuun, niin ainakin tutuistani on usea saanut, ja nyt on puhtaat paperit. Mutta jos oot pankin velat on siellä voutilla niin tuskin saat. Erä tuttu maksoi lainalla n. 30 tuhatta velkojaan pois-
- Kerrohan minullekin
????? kirjoitti:
Jos olet vakituisessa työssä, sinulla on vakituiset tulot, ja kun kertoo pankissa rehellisesti, että menee voutin velkojen maksuun, niin ainakin tutuistani on usea saanut, ja nyt on puhtaat paperit. Mutta jos oot pankin velat on siellä voutilla niin tuskin saat. Erä tuttu maksoi lainalla n. 30 tuhatta velkojaan pois-
Olin vakituisessa työssä, tein jopa kahta työtä ja ulosottoon oli päässyt lipsahtamaan muuton yhteydessä kadonnut ja sen jälkeen unohtunut sähkölasku. Kuitenkin...autolaina meni odotukseen.
- yksinkertaistettuna
Kerrohan minullekin kirjoitti:
Olin vakituisessa työssä, tein jopa kahta työtä ja ulosottoon oli päässyt lipsahtamaan muuton yhteydessä kadonnut ja sen jälkeen unohtunut sähkölasku. Kuitenkin...autolaina meni odotukseen.
vaan on sellainen, ettei maksu voi unohtua kovin pitkäksi aikaa, kun loppuviimein laittavat sähköt poikki, jos maksua ei kuulu. Tietysti voi olla ilman sähköjä ja maksamatta, mutta kukahan sen kokeilun voittaa.
- T. Joulutonttu
Hei,
katso takuusäätiön sivuja ja ota neuvontaan yhteyttä. Toivottovasti saat mahdollisuusden uudellen järjestelyjen avulla hoitaa velkasi. Onnea matkaan.- :)
Voi hyvänen aika miten osataan moittia ja mollata,mun mielest hän pyysi neuvoja !Hyvää joulua kaikesta huolimatta sulle Iina-leena ja stemppiä.
- auttava käsi
kannatas kysyy tota sosiaaliluotoa sosiaalitoimistosta jos antavat.hyväpuoli on jos sen saa pieni korko.
- kivöå.äåop8g
jos sinulla ei ole tuloja. niin et pääse velkajärjestelyyn.
- Tsemiä
Moicca!
Pakko näin alkuun sanoa, että jotkut ne sitten kuvittelee itsestään ehkä jopa liikoja. Tokiha mielipiteitä saa olla jne. Mutta jos tänne joku, kuten sinä kirjoitat jotain neuvoa kysyäkseen, ni sitten aletaan arvostelemaan ja haukkumaan. Niinkuin se ketään mitenkään auttaisi.
Minä en valitettavasti osaa sinua neuvoa, mutta itse menin tuossa kesällä ottamaan pikavippejä hetken mielijohteesta ja monet yöunet on tullu menetettyä niitä pohtiessa, että miten maksan takaisin.
Takaisin maksussa ollunna ongelmia oman elämäntilanteen takia, en alkuun voinu mennä edes töihin vakavan masennuksen takia ja rahaa ei ollu kun just ja just aina ruokaan. Noh sain kuitenkin elämäntilanteeseen apua ja nykyään käyn töissä. Olen sopinut maksavani kaikki nämä pikavipit korkoineen yms kuluineen tämän viikonlopussa.
Noh, eihän minun palkkatuloni riitä, summa ei ole kuin semossen reilu 3000e , mutta minulle sekin on paljon. Mutta juuri kun olin heittämässä toivon ns luottotietojeni pelastamisen suhteen, lähdin kyselemään pankista lainaa ja parin torjunnan jälkeen, yhdes pankissa suostuivat auttamaan.
Sanoivat että harvoin tekevät tämmöistä, mutta nyt tekevät yhden poikkeuksista ja auttavat pinnalle. Ehtona tietenkin etten enään sortuisi nuihin pikavippeihin.Olen huojentunut, kuinka voin saada talouteni kuntoon tuolla yhdellä isolla lainalla jonka takaisinmaksu suunnitelmakin on niin vahvalla pohjalla ettei tarvitsisi enään murehtia ja menettää yöunia.
Oletko sinä ajatellut hakea pankista lainaa? Tai pyytää suvulta apua, vaikket mieheltäsi pyytäisikään?
Mitä ikinä päätätkin, toivotan sinulle hirveästi tsemiä, toivon että onnistut selvittämään rahahuolesi ettei merkintöjä tule (: Hyvää joulua ja onnea pienokaisesta :) - Mietitkö tarkkaan?
Meikäläistä ei ihan helvetisti kiinnostas osallistua sun ylimitoitetun elämäntapas kustannuksiin, kellekkäänhän sitä velkaa ei siunaannu muutoin kuin omien allekirjotusten kautta.
Yhtä vähän koen olevani vastuussa sun ahdingostas kuin irlantia tukeneiden pankkien sponssaamisesta. Ne jotka on itsensä ajaneet moiseen ahdinkoon saisivat itte hoitaa jätteensä, eikä kaataa niitä muiden niskoille. Niitä autetaan jotka ei muuten kykene ja ovat heikommila merkeillä liikkeelle päässeet, ei kaltaisiasi.
Oliko sulla ajatus maksaa velkasi korkojen kanssa takaisin jos järjestelyihin pääset, tuskinpa vaan.- TT
Arvostelet alkuperäistä kirjoittajaa tietämättä yhtään kuinka hän on tilanteeseen joutunut. Itse olen vähän yli vuoden ajan ajautunut tilanteeseen jossa verottaja pyytää minulta saman verran kun vuodessa saan. Olen jo ihan pihalla miltä vuodelta mikäkin saatava on. Välillä tulee lappu että ei verotettavaa tuloa ja seuraavaksi pyydetäänkin 900 ja taas muutaman kuukauden päästä 900 ennakkoveroa ja kun saan ne maksettua niin nyt pitäisi taas jostain kaivaa 600 helmikuuhun mennessä. Ei ole rahaa. Ajauduin tähän tilanteeseen kun ostin pienen asunnon avioeroni jälkeen. Tarkoitukseni oli asua siellä itse kuten vuoden teinkin, mutta eräs mies alkoi uhkailemaan ja joskus myös pahoinpitelemään minua. Aiemmin naisen surmasta tuomittu kuten sittemmin kuulin. Laitoin asuntoni vuokralle ja muutin toiselle puolelle Suomea. Kärsin vakavasta masennuksesta ja paniikkihäiriöstä. En tällä hetkellä pysty töihin ja tilanne huolien kanssa vaan pahenee. Omistamani asunnon taloyhtiössä on myös tehty suuria remontteja ja olen joutunut lainaamaan rahaa lapsiltani ja ex-mieheltäni. Nyt en todellakaan enää tiedä mitä tehdä. Joten ei siis aina ole kyse mistään ylimitoitetusta elämäntavasta. Itse yritän nyt myydä asunnon ja siitähän verottaja taas riemastuu ja haluaa myynnistä ainakin hieman yli neljänneksen. Silläkö ostan itselleni pikku asunnon etten joutuisi yhteiskunnalta pyytämään. Siihen en ole koskaan oppinut.
- Ex-velallinen
Kaikki "selviytymisvaihtoehdot" edellyttävät maksukykyä. Äitiyspäivärahan ajan velat todennäköisesti kasvavat korkoa ja asia (ulosmittaus ja/tai muut maksutavat) jatkuvat sitten taas. Velkaneuvoja kyllä kertoo.
Itsellä velat koostuivat muutamasta eri velasta, jota kaikkia peri eri perintäyhtiö. Maksusopimukseen pääseminen vaikutti ja osoittautuikin toivottomaksi. Juuri kun olin repimässä hiuksia päästäni, ratkaisu tuli, ulosotto! Itse tarvitsi vain käydä töissä ja "ulkoistettu velanmaksupalvelu" ulosmittasi palkastani ja maksoi eri velkojille. Toki ottivat muodollisen "laskutuslisän" ja maksoivat minun rahoillani, mutta niin kuuluikin tehdä. Toki kaikkine korkoineen ja kuluineen jne, mutta sekin oli ihan oikein minulle.
Eihän se ulosottoaika aina kivaa ollut, muttei kyllä tarvitse ollakaan. Itse maksoin omat velkani korkojen ja kulujen kera ja se kyllä antoi tarvitsemani oppitunnin henkilökohtaiseen taloudenhoitoon. Kun oppii (on pakko) elää verojensa mukaan ulosoton jälkeen jäävällä palkalla muutaman vuoden, osaa sittemmin elää varojensa mukaan koko palkallakin...kuinka suuresta velasta oli kyse ?
Kun muutamassa vuodessa pääsit ?
Itsekin ulosotossa, jo muutaman vuoden, mutta kun tulee lisää..niin aika jatkuu, mutta kuten totesit, ihan oikein meille.
- Punakoneesta
Yleensä omat velat on kaikkien muiden kuin itten syytä, siitä pisteet. Mutta toi ei oo synonyymi sille että sun pitäs velkas anteeksi saada, kuten ei minun eikä kenenkään muunkaan.
Mun päähän ei mene miksi jonkun muun pitäis mun virheistä maksella, mutta sen takia en olekkaan kaiketi sosiaalidemokraattikaan. - LUOTOTKUNNOSSA
KUULEPPAS HÖPERÖ KYLLÄ ULOSOTTO MIES VIE KAIKISTA MUISTA KELAN ETUUKSISTA PAITSI KANSANELÄKE SIITÄ ULOSOTTO MIES EI VIE MEINAAN ON SEN VERRAN KOKEMUSTA NÄISTÄ ASIOISTA AIKA HUONOLTA NÄYTTÄÄ TILANTEESI VELKAJÄRJESTELYN SUHTEEN KOSKA SIINÄ OTETAAN MIEHESI TULOT MUKAAN LASKELMASSA OLEN IHAN VARMA ETTÄ TULOT JÄÄVÄT PLUSSAN PUOLELLE MIKÄ ON RAJANA VELKAJÄRJESTELYSSÄ MULLA OLI MUUTAMA VUOSI SITTEN SAMA TILANNE MUTTA KUN KÄVIN VELKAJÄRJESTELYSSÄ KUN KERROTTIIN ETTEN SAA SITÄ MUTTA ONNEKSI HOKASIN PORSAAN REIJÄN ETTÄ PÄÄSIN SIIHEN NYT KAIKKI VELAT KUITATTU JA ELÄMÄ HYMYILEE KOMEESTI
- Tietoa on
Eipä muuten vie Kelan etuuksista. Esim. työttömyyskorvauksista, lapsilisistä
- skäpädäpäzäbädäåä
Jos olet Suomessa ja suomalainen niin valtiovalta on hoitanut asian niin hienosti että kaikki on OK jos maksat loppuelämäsi korkoja ja kuluja. Töitä ja virallisia tienestejä tulee välttää koska joudut vielä pahempaan kuseen.
- Järjestely
Kyllähän joku suomessakin saa vähän liikaa liksaa ynnä muita etuja todellisiin oikeisiin kykyihinsä ja etenkin tekoihinsa nähden ja eräs liian vähän palkkaa taas kerran..siitähän tämä kaikki johtuu moisesta huu-haa feikistä osinkoa saa sitten onkin helppo hakea taas pankista paljon lainaa joihinkin oletusarvoihin perustuen.
Käsitys kyky ei aina riitä kellään tässä ruletissa kuinka tätä pelataan. Tsemppiä kaikille jotka on rehtejä.
Veikkaisin et luonto tekee kyllä omat järjestelynsä jonkin ajan kuluttua ihmisen puolesta. - En kannata
ja sano että taloustaidoiltaan epäonnistuneen tuotteen alullepanijoina ovat velvollisia elämäntapasi kustantamaan, eikä kaataan sitä veronmaksajain kontolle. Kyllä niillä sen verran joulumieltä on että yhden 25 tonnia tyttärelleen pistävät. Tai joskos edes sen verran että toimittavat sulle matematiikan alkeisoppaan missä kerrotaan että se plusmerkki tilillä tarkoittaa sitä että homma on hanskassa.
Toivottavasti et pääse muiden kustannuksella omista virheistäsi. Ihmisen sois oppivan virheistään ja se että kaataa oman lokasaavinsa muille ei edistä oppimista.- Näinononon
Mulla 250000,- paska niskassa ja ei sressaa pätkääkään....ja ENKÄ MAKSA! =)
- poro porvari
Näinononon kirjoitti:
Mulla 250000,- paska niskassa ja ei sressaa pätkääkään....ja ENKÄ MAKSA! =)
Siitä aloitetaan että myydään koko omaisuus, sitten katotaan paljonko sitä velkaa vielä on jälellä. Tosin vaikeaa jos tuo 25 000e on "juotu" kurkusta alas. Eli mihin olet sijoittanut tuon 25 000e? eikai kukaan niin hölmö ole, että pelkästään huvitteluun tuollaisia summia laittaa?
- Tsemppiä :)!
Hienoa, että haluat vastuullisesti selvittää ja suorittaa velat. Tuo velkaneuvonta on hyvä asia, siellä Talous- ja velkaneuvojat auttavat:
* velkatilanteen kartoittamisessa ja erilaisista tukipalveluista sekä velkojen järjestelymahdollisuuksista
* neuvotteluissa velkojien kanssa
* maksuaikataulujen ja velkojen järjestelyssä
* tuomioistuimelle tehtävän velkajärjestelyhakemuksen ja maksuohjelman laatimisessa ja tarkistamisessa
Sitten on olemassa mm. Takuu-Säätiö, joka on valtakunnallinen sosiaalialan järjestö, joka edistää taloudellisessa kriisitilanteessa olevien henkilöiden itsenäistä selviytymistä.
Heillä on olemassa mm. maksuton neuvontanumero 0800-9 8009 klo 10-14 (ark.)
(velat, veloista selviytyminen, velkaneuvonta, tukipalvelut).
Voimia ja toivottavasti saat hyvän ratkaisun tilanteeseesi jo pian!
Yst.terv.; Minna :) - ramavit
Mikä helvetin normaali 5-vuotis järjestely! Meikäläisen järjestely alkoi 1995 ja päättyy 2012 kesällä,köyhät maksaa koko velan.Luottotiedot koko 17 vuoden ajalta poissa.Miljoonavelalliset saavat velkansa anteeksi!
- unelma toteutunut
Ja tuskin luottotietosi palaa edes kun olet suorittanut velkajäjestelyn. Käsittääkseni vielä sen jälkeen menee 3 vuotta kunnes tietosi palaa normaaliksi ja jos olet vielä varattomaksi merkitty niin menee vielä 2 vuotta lisää eli tietosi ovat puhtaat vuonna 2017. Voin olla tietysti väärässä tietojen palautumisesta velkasaneerauksen jälkeen, mutta jos ulosoton kautta maksaa velkansa niin tiedot palautuu vasta 3 vuotta maksujen jälkeen. Amerikasta sanotaan että jotkut elää amerikkalaista unelmaa, suomessa on unelmaa kun pääsee veloista eroon ja pääsee maksamaan kunnolla veroja :D Siinä sitä suomalaista unelmaa kerrrakseen.
- selvinnyt
itsellä oli 2008 vuoden alussa velkaa vajaa 30000 euroa ja silloin päätin että se loppuu tähän, olen siitä päivästä lähtien tenhyt myyntityötä kahdessa eri yrityksessa kuluttajakauppaa ja työtunteja tullee keskimäärin viikkoon noin 65-70, ja tulotaso on silleen että käteen jää noin 4000-5500 euroa, kaikki kulut laiton minimiin ja makson ulosottoon joka penin mitä liikeni, matkustellut olen kun olen myynti´kilpailujen kautta päässyt aina reissuun, moni joka valittaa kyseistä tilannetta ei tajua että mikä työ siinä on maksaa se pois, humalassa en ole ollut suomessa yli kahteen vuoteen koska se on kallista hommaa, tällä hetkellä tilillä on jo kertynyt reilu 6000 euros ja aijon jatkaa samaa elämänrytmiä kun edelliset 3 vuotta, luottotietoni sain juuri takas ja niitä en aijo menettää enää koskaan, autoni on edelleen sama 98 vuoden corolla jota en aijo vaihtaa ennen kun se jättää lopullisesti tielle. hyvät nuoiret. elkää päästäkö tilannetta niin pahaksi kun minä päästin, nyt on ikää 30 ja voi suunitella tulevaisuutta eri näkökannalta, haluan auttaa nuoria jotka on samassa tilanteessa mutta en rahallisesti, neuvot ovat kultaa kalliimpia, jokainen voi päivää jatkamalla päästä hyviin ansioihin myös tavan duunari hommissa jos haluaa, töitä on aina tekijöille. toivon että joku muukin on päässyt saman tilanteen yli ja silloin hän teitää mikä työ siinä on että siihen pääsee.
- Marxo
On monen moista kohtaloa....
monen moista tapausta....
Näistä syistä ei oikeudenmukaista ratkaisua löydy.
Hyvä juttu, että asioista puhutaan.
Pitäisi olla jokin erillinen foorumi missä saisi asiallista tietoa ja apuja.
Joku pystyy työllä selviimään toinen ei. Mikä on valitettavaa, että moni
päättää päivänsä tai syrjääntyy ulos yhteiskunnastamme.
Nämä tapaukset tulee myös yhteiskunnallemme erittäin kalliiksi.- asioitten hoitaja
Minulla oli elatusmaksuvelkaa n 17.00E€. Kaupunki pyyhki ne pois, koska en niitä kuitenkaan olisi tullut koskaan maksamaan. Pankkeihinihan oli vuosien mittaan korolle korolle lisääntynyt velka, että tuo 17 00€ oli pikku summa siihen nähden. Niinpä velkaneuvojani piti kaikkiin velansaajiin yhteyttä ja sain maksettavaksakseni 500 €. Siitäkin sain avustusta 400€, joten itse jouduin maksamaan 100€. Ei huono suunnilleen 100 00€:n veloista. Täytyy osata hoitaa asiat.
Ja nyt on luottotiedot puhtaat. Lue lakia ja velallisen epärehellisyyttä (tuskin Sinun tapauksessa on) ja hoida. Ongelma vaan tulee illalla päähän, kun nukkumaan pitäisi mennä.
Sinun velkasi ovat pieniä. Vrt. Juhantalo ja sun muut.
- Ikuinen velallinen
Vanhana ulosoton konkarina tiedän, että ainoastaan suojaosuuden, eli 600 eur/kk alittava osuus ei ole ulosmitattavaa tuloa. Kaikki tämän ylittävä on. Ulosottomies tietää kyllä tilisi tilanteen tarkkaan ja voi ottaa tilisi haltuunsa, jos siellä on enemmän rahaa kuin tuo 600 euroa. Ylimenevästä osuudesta hän vie kolmasosan.
Suosittelen kääntymistä velkaneuvojan puoleen ja hakeutumista käräjäoikeuden velkäjarjestelyyn. Maksat silloin tietyn osan parin vuoden ajan ja loput velat saa anteeksi. - onnellinen nykyisin
Itselläni oli joku vuosi sitten taloudellinen ahdinko kanssa.Koetin velkasaneeraukseen.En päässyt.Olin kihloissa ja meillä oli pieni lapsi.Ne ryökäleet kun laskee että täytyy tienata tietyn verran.Meillä oli toinen työtön ja itse olin töissä.Brutto tulot oli n.2600-2700 euroa ja jotta olisimme päässeet velkasaneeraukseen meidän tulojen olisi pitänyt olla n. 4000 euroa.Joten se velkajärjestely ei ole niin helppoa saada.
- typerä
minulla ulosotossa yli 30000euroa joka kk lyhennysyli 800 siltituntuu et yli 4vuotta maksannoita
- Minttuliisa67
Velkäjärjestelyssä voi hyvällä tuurilla saada kaikki velat anteeksi ja se menee oikeuden kautta. Luvallasi velkaneuvoja kerää kaikki asiapaperit velkojilta. Kun pääset sinne velkaneuvojalle niin ota puheeksi Takuu Säätiö. Sosiaalinen luototus myös mahdollista. Kyllä se velkaneuvoja laskee, että mikä olisi paras vaihtoehto velkajärjestelyyn!
- No mercy
pitäisi velkajärjestelyyn päästä? Kyllä kehtasit elää yli varojesi, mutta et siten kysyä mieheltäsi sponsoritukea kun kuitenkin kehut tuon hyvätuloinen olevan.
Hoitasitte ihan keskenänne omat sontanne. Takausvelallisten jutut vielä jotenkin tajuaa mutta te kulutusjuhlia velkarahalla viettävät saisitte hoidella velkanne korkoineen ihan itteksenne. - ex-velkaantunut
Hei!
Ihmiset voisitte pitää huolen omista raha-asioistanne ja lopettaa toisten morkkaamisen. Kyllä sitä "normi" elämää pitäisi pystyä elämään vaikka olisikin rahavaikeuksia. (mm. lapsien hankkiminen) Ulosottomiehen kanssa voi sopia ettei ottaisi tuota 1/3 palkasta tai sitten ole yhteydessä Takuu-säätiöön. He pystyvät auttamaan sinua varmasti, koska sinulla on tällä hetkellä mahdottoman paljon.
http://www.takuu-saatio.fi/takuu-saatio/ - mk
ja otat pankista lainan riittävän pitkällä maksuajalla ja maksat kerralla ne velat pois jos olet moneen paikkaan velkaa ja se on paljon halvempaa se pankin korko kuin kaikki ulos-ottoon liittyvät velat niin pääset helpommalla. Voit saada 25000€ lainaa vaikka viidenprosentin korolla niin 10 vuodessa olet kuivilla.
- entinen velallinen
Kokeile ensin takuusäätiö ja sitten velkasaneeraus. Jos kumpikaan ei onnistu niin parhaimpana vaihtoehtona katsoisin, että lainaisit rahat mieheltäsi jos hänellä kerran on hyvät tulot. Loppujenlopuksi miehesi maksaa velkaasi joka tapauksessa. Vai meinaatko että pystyt esim. velkasaneerauksen aikana osallistumaan elinkustannuksiinne vielä tasavertaisesti ?. Silloinhan miehesi joutuu kuitenkin paikkaamaan talodessanne jäävän raha-aukon (sun velkasaneeraukseen menevän rahan) omilla rahoillaan. Jos miehelläsi ei satu olemaan 25.000,- takataskussa, niin kannattaa hakea pankista laina hänen nimiinsä ja sitten lyhennät sitä itse. Se saattaa olla kaikkein paras ratkaisu, sillä kun olet velan maksanut on luottotietosikin jo kunnossa ;) Tämä ratkaisu vaatiikin sitten jo paljon toiseen luottamista ja todella hyvää suhdetta. Tuleepahan samalla punnittua suhteen laatua ja vakavuutta ;) Tietystikään miehesi ei ole mitenkään velvollinen osallistumaan velkasi maksuun, mutta itse auttaisin kumppaniani jos kerran vakavasti ollaan yhdessä, niin myötä kun vastamäessä kuten on tapana sanoa.
No onnea kuitenkin ja toivottavasti saat asiat jäjestymään. - ehdotusta pukkaa
Hae pankista ihmisystävällisemmällä korolla laina ja maksa ulosoton velka pois. Jos miehesi on hyvätuloinen ja takaa, niin luultavasti saat lainan tutusta pankista. Siihen laitat pienen lyhennyksen, joka menee myös äitiyslomalla. Jos olet ollut töissä, niin äitiyspäiväraha ei ole ihan minimi, joten pieni lyhennys ei varmasti taloutta kaada. On turha sanoa, että et halua maksattaa lainaa miehelläsi, mutta kun samaa taloutta kuitenkin olette niin se vaikuttaa kaikkiin ja jonkun pussista kuluja on maksettava, vaikka ruokalaskun muodossa.
- waheli
olleena, eihän tuossa jos tulosi ei riitä makseleen noita ulosottoja auta muuta kun menet paikka kuntasi kunnalliseen jos on velkasaneerausjärjestelijän pakeille ja katotte onko sinulla mahdollisuutta päästä järjetelyyn, se on ilmaista joihinkin yksityisiin järjetelijöihin nähen, tietty siinä ottaa asianajaja joka käy käräjät (550/e vuonna 2004), ei ite tarvii siäkään näyttää naamaansa, ulosotossa käyt että olet varaton,ja katot väkisin ottaajaa silmiin vilpittömästi? 3 vuotta nykyään saa kärsiä itellä meni 5 vuotta,sinne jäi 400000/ekee, nyt omistan saman hintaisen osakkeen melkein keski kaupungilla ja kyllä vi----is jos en olisi tehnyt tätä ,omistani vanha osake meni sen siliän tien velkoihin, penniäkään ei ollut kun jäin saneeraukseen, työttömyys korvauksilla vain elettiin vaimo ja 2 lasta vuokralla 5 vuotta. Kyllä köyhäkin nousee,mutta itse kuriakin kyllä tarvitaan ei siinä juhlita se pitää käsittää köyhänkin vaikka kuinka korpeis, pankeissa kierrettiin sanerauksen jälkeen mutta löytyipä Pankki joka luotti heti 1kk. jälkeen kun paperit oli puhtaat, ei Nodrea alkaa Sää,Akt:lla vaikka (Nordea ei jäänyt saamaan senttiäkään ja saivat 200000/e puhtaana käteen perittäviään joita olin pystyssä heille), eikä ollut tutunkauppaa sekään, 2 vuotta on jo asusteltu kuin paremmatkin
...sillä se tie on pitkä ja kivinen,,,mutta toimii....jos itse, uudestaan sille tielle joudun,,,,,,niin en lähde ,,ennen ammun itseni,,,, eli, jos pääset sen polun loppuun kuten minä , niin...olet kyllä paikkasi ja arvosi ;-) ,,ihan ite ansainut... ps: luota ja kerro kaikki heti alusta lähtien reilusti ,,,,mutta, muista että tämä on sinun elämä,,,eli elä kaikkeen suostu,,,,,,ja varo halpoja asianajaja ,,,, hyviä,,,,,eerikson ,,,, suoraniemi....
Kyllä kaikki järjestyy muutaman tuhannenlaina on pieni,se pitää sinut xaan liikkreessä,ajan myöten naurat noin pienelle summalle,mun ex tuli mulle paljon kalliimmaksi ja kolmen vuoden ja yhde myrkytyksen jälkeen
olen tosin enemmän veloissani kuin koskaan,olen huomannut että jos on itse aiheuttanut velkansa niin onhan saanut jo nauttia siitä.Exxän lähtiessä hän vaati minun omaisuudesta puolet,jolloin tuli kaksi asunto osaketta myyntiin jotka kas kummaa oli jo ennen avioliittoamme.Hän valeteli joka paikassa käräjillä,hovissa ja minulle moneen otteeseen.Nyt tietenkin odotan häneltä ja tähän petokseen osallistujilta muutakin kuin kolikoita,eihän kolikoilla voi pyyhkiä.Vihje sinulle wt älä tressaa!!!- glad
varaa heti aika kuntasi velkaneuvojalle. vain sitä kautta voi ylipäänsä päästä mihinkään. hän osaa varmasti kertoa sinulle parhaan vaihtoehdon. itse otin takuu-säätiön takaaman lainan ja asiani ovat nykyään viimeisen päälle kunnossa. vaihtoehtoja on mutta ilman tuota velkaneuvontaa et pääse mihinkään.
- ex-uo
täällä suurimmalla osalla ei ole oikeasti hajuakaan mitä on kun on luottotiedot menneet ja on velat ulosotossa! mitä ihmeen väliä sillä on mistä se velka alkujaan on tullut? pääasia kaiketi on kuitenkin se että on halukas joskus hoitamaan asiansa. itselläni oli asiat todella hyvin; iso palkka ja paljon kortteja. ja eräänä päivänä loppui työt ja pääsi yksi pieni puhelinlasku menemään perintään ja ulosottoon. ja siitä alkoi 10 vuoden helvetti. ihmisenä olit täysin toisen luokan kansalainen. pahempi kuin jokin rikollinen. nykyään kaikki maksettu ja asiat hyvin mutta hyvät ihmiset jotka ette ole asiaa kokeneet.....älkää kehdatko arvostella kun ette tiedä mistä puhutte. toivokaa vain että kohdallenne ei satu vastaavaa. sitä ei nimittäin toivo kenellekään.
- jargonaut
Ex-uo, sen varmaan myönnät itsekin, että jotain tuli töpättyä, kun makean elämän jälkeen yksi pieni puhelinlasku pudotti sinut "helvettiin"? Kai noiden vuosien aikana sinulle kertyi sen verran säästöjä tai realisoitavaa omaisuutta, ettei olisi tarvinnut yhden pienen puhelinlaskun takia pistää elämää uusiksi? Vai elitkö tosiaan noin kädestä suuhun miettimättä tulevaa?
On totta, että monet luottotietonsa menettäneitä arvostelevat eivät tiedä, miltä tuntuu, kun ne tiedot menettää. Se ei silti tarkoita, etteikö heillä olisi oikeus arvostella niitä päätöksiä, jotka johtivat siihen tilanteeseen. Esimerkiksi minä en tiedä, miltä tuntuu hakata naistaan nyrkillä, mutta pidätän silti oikeuden arvostella miestä, joka naistaan hakkaa, koska minusta kyseinen ihminen on tehnyt elämässään jotain väärin.
Suuri osa luottotietonsa menettäneistä tuntuu syyttävän kohtalostaan mystisiä "olosuhteita". "Ei ollut rahaa", "pakkohan minun oli hankkia" jne. Elämässä on kyse valinnoista ja tulevaisuuteen varautumisesta. Jos elää kädestä suuhun tai ei tee elämänsä suhteiteen koviakin päätöksiä ja uhrauksia uran ja ammatin eteen, huomaa varmasti pian olevansa "olosuhteiden armolla". Onneksi sentään osa luottotietonsa menettäneistä on viisastunut sen verran, että ovat tajunneet mokanneensa itse - koska silloin he sentään voivat ottaa opikseen ja olla toistamatta samaa virhettä. - lurkkinen
jargonaut kirjoitti:
Ex-uo, sen varmaan myönnät itsekin, että jotain tuli töpättyä, kun makean elämän jälkeen yksi pieni puhelinlasku pudotti sinut "helvettiin"? Kai noiden vuosien aikana sinulle kertyi sen verran säästöjä tai realisoitavaa omaisuutta, ettei olisi tarvinnut yhden pienen puhelinlaskun takia pistää elämää uusiksi? Vai elitkö tosiaan noin kädestä suuhun miettimättä tulevaa?
On totta, että monet luottotietonsa menettäneitä arvostelevat eivät tiedä, miltä tuntuu, kun ne tiedot menettää. Se ei silti tarkoita, etteikö heillä olisi oikeus arvostella niitä päätöksiä, jotka johtivat siihen tilanteeseen. Esimerkiksi minä en tiedä, miltä tuntuu hakata naistaan nyrkillä, mutta pidätän silti oikeuden arvostella miestä, joka naistaan hakkaa, koska minusta kyseinen ihminen on tehnyt elämässään jotain väärin.
Suuri osa luottotietonsa menettäneistä tuntuu syyttävän kohtalostaan mystisiä "olosuhteita". "Ei ollut rahaa", "pakkohan minun oli hankkia" jne. Elämässä on kyse valinnoista ja tulevaisuuteen varautumisesta. Jos elää kädestä suuhun tai ei tee elämänsä suhteiteen koviakin päätöksiä ja uhrauksia uran ja ammatin eteen, huomaa varmasti pian olevansa "olosuhteiden armolla". Onneksi sentään osa luottotietonsa menettäneistä on viisastunut sen verran, että ovat tajunneet mokanneensa itse - koska silloin he sentään voivat ottaa opikseen ja olla toistamatta samaa virhettä.sinäkin putoat tuolta norsunluutornistasi ja tajuat, ettei kukaan täällä elä YKSIN irti kaikesta muusta - vain oman elämänsä herrana.
Olosuhteiden armoilla on AINA - tekee jotain tai ei.
Ei ollut minun syyni, että Suomeen tuli nk. pankkikriisi - en minä sitä tilannut. Minulle EI kerrottu pankissa, että korot nousevat kaksinkertaisiksi - älä tee investointeja - he olivat kuitenkin alansa asiantuntijoita, joihin luotin!! Minulle EI sanottu, että valuuttalalainoja EI kannata missään nimessä ottaa....vaan päinvastoin, niitä kannustettiin ottamaan, nehän olivat silloin "halpoja"....
Niinpä menetin aikanaan kaiken - yritykseni, omaisuuteni - terveyteni. Ainoa mitä jäi ja mitä riitti, oli velka. Pakkohuutokaupalla ei ollut tarkoituskaan kuittailla velkojani...kuten ehkä olet lukenut. Omaisuus meni ja velat jäi. Pankit eivät neuvotelleet ollenkaan edes väkiaikaisesta maksujärjestelystä. Velkajärjestelyyn en edes hakenut.
Luottotiedot menivät, sehän on selvä. Mutta katson silti, että niiden menetys ei ollut yksin omaa syytäni ja tyhmyyttäni. Mutta minä yksin siitä kärsin. Muut pesivät laillasi kätensä asiasta.
Siitäkin huolimatta, olen taistellut itseni sairauden saattelemana takaisin luottokelpoisten joukkoon, velkani KOKONAISUUDESSAAN maksaneena.
Tuntuu jontekin pahalta lukea kaltaistesi kirjoitustasi - mutta toisaalta ymmärtäähän sen, mitä elämää kokemattoman yksilön päässä ei liiku. Siellä ei ole sijaa erehdyksille. Siinä vain nopeasti käy niin, että jää koko elämä elämättä, kun on niin erinomainen....
Minkälaiseen tulevaisuuteen sinä muuten olet varautunut? Entä jos tulevaisuutesi ei vastaakaan varautumistasi? Mikä sitten eteen? Joudutko silloin havaitsemaan itsessäsi puutteita tai jopa vajavaisuuksia? Kehotan sinua eritoten varautumaan siihen....
Hyvää Joulua. Ehkä yritykseni tuottama tuote löytää tiensä sinunkin lahjapakettiisi....tai ehkä yritykseni maksamat verot ovat tuottamassa sinulle/lapsillesi koulutusta ja lapsilisiä... - jargonaut
lurkkinen kirjoitti:
sinäkin putoat tuolta norsunluutornistasi ja tajuat, ettei kukaan täällä elä YKSIN irti kaikesta muusta - vain oman elämänsä herrana.
Ei ollut minun syyni, että Suomeen tuli nk. pankkikriisi - en minä sitä tilannut. Minulle EI kerrottu pankissa, että korot nousevat kaksinkertaisiksi - älä tee investointeja - he olivat kuitenkin alansa asiantuntijoita, joihin luotin!! Minulle EI sanottu, että valuuttalalainoja EI kannata missään nimessä ottaa....vaan päinvastoin, niitä kannustettiin ottamaan, nehän olivat silloin "halpoja"....
Niinpä menetin aikanaan kaiken - yritykseni, omaisuuteni - terveyteni. Ainoa mitä jäi ja mitä riitti, oli velka. Pakkohuutokaupalla ei ollut tarkoituskaan kuittailla velkojani...kuten ehkä olet lukenut. Omaisuus meni ja velat jäi. Pankit eivät neuvotelleet ollenkaan edes väkiaikaisesta maksujärjestelystä. Velkajärjestelyyn en edes hakenut.
Luottotiedot menivät, sehän on selvä. Mutta katson silti, että niiden menetys ei ollut yksin omaa syytäni ja tyhmyyttäni. Mutta minä yksin siitä kärsin. Muut pesivät laillasi kätensä asiasta.
Siitäkin huolimatta, olen taistellut itseni sairauden saattelemana takaisin luottokelpoisten joukkoon, velkani KOKONAISUUDESSAAN maksaneena.
Tuntuu jontekin pahalta lukea kaltaistesi kirjoitustasi - mutta toisaalta ymmärtäähän sen, mitä elämää kokemattoman yksilön päässä ei liiku. Siellä ei ole sijaa erehdyksille. Siinä vain nopeasti käy niin, että jää koko elämä elämättä, kun on niin erinomainen....
Minkälaiseen tulevaisuuteen sinä muuten olet varautunut? Entä jos tulevaisuutesi ei vastaakaan varautumistasi? Mikä sitten eteen? Joudutko silloin havaitsemaan itsessäsi puutteita tai jopa vajavaisuuksia? Kehotan sinua eritoten varautumaan siihen....
Hyvää Joulua. Ehkä yritykseni tuottama tuote löytää tiensä sinunkin lahjapakettiisi....tai ehkä yritykseni maksamat verot ovat tuottamassa sinulle/lapsillesi koulutusta ja lapsilisiä...Arvon lurkkinen, tietenkin olosuhteiden armoilla on aina - toiset vain eivät heittäydy tuuleen ja puhuriin alasti, vaan varautuvat kelien mukaan.
Olen pahoillani pankkikriisin seurauksista kohdallasi, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että sinä aikuisena ihmisenä olet vastuussa omista päätöksistäsi ja tekemisistäsi. Vai pakottiko joku sinut ase ohimolla tekemään investointeja? Pankit eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia, vaan liikelaitoksia, joiden tarkoituksena on tehdä voittoa. Kai sinä tämän sentään ymmärsit? Heidän ensisijainen tehtävänsä ei siis ole neuvoa sinua taloudellisesti, vaan tienata itselleen rahaa. Totuus on, että sinä otit riskin, jonka realisoitumiseen sinulla ei ollut varaa. Jos joku olisi houkutellut sinua laittamaan rahaa Wincapitaan, olisitko tällöinkin syyttänyt sitä houkuttelijaa, vai itseäsi tyhmyydestäsi?
Ja mitä tulee "muut pesivät laillani kätensä asiasta" heittoosi, olen itse köyhästä duunariperheestä, mutta en ole eläissäni ottanut lainaa. Olen pienestä pitäen ensin ansainnut rahan ennen kuin olen sen käyttänyt. Aina elo ei ole ollut auvoista, mutta kaiken minkä olen saanut - niin hyvässä kuin pahassa - olen ansainnut itse. Enkä syyttele omista mokistani muita, vaan olen maksanut sen hinnan mikä minun on kuulunutkin maksaa.
Mitä tulee tulevaisuuteen varautumiseen, olen kouluttautunut kahden eri alan osaajaksi, teen töitä molemmilla aloilla, joten en ole yhden alan suhdannevaihteluiden armoilla, en ole senttiäkään velkaa kenellekään, vaan säästöjä on muutaman vuoden palkkojen verran. Pyrin käymään laajoissa terveystutkimuksissa kerran vuodessa. Elämä ei silti ole vain töiden tekoa, vaan vietämme usein illanistujaisia ystävien kanssa ja käymme matkoilla.
Tietenkään en pysty kaikkeen varautumaan, mutta ole huoleti; mitä tahansa tapahtuukin, en ole ensimmäisenä syyttämässä "kaltaisiasi" siitä mitä olen itse itselleni aiheuttanut.
Hyvää joulua itsellesikin - ja on hienoa, että olet jaksanut tehdä paluun. Yritä tällä kertaa olla tekemättä samoja virheitä kuin ensimmäisellä kierroksella. - lurkkinen
jargonaut kirjoitti:
Arvon lurkkinen, tietenkin olosuhteiden armoilla on aina - toiset vain eivät heittäydy tuuleen ja puhuriin alasti, vaan varautuvat kelien mukaan.
Olen pahoillani pankkikriisin seurauksista kohdallasi, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että sinä aikuisena ihmisenä olet vastuussa omista päätöksistäsi ja tekemisistäsi. Vai pakottiko joku sinut ase ohimolla tekemään investointeja? Pankit eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia, vaan liikelaitoksia, joiden tarkoituksena on tehdä voittoa. Kai sinä tämän sentään ymmärsit? Heidän ensisijainen tehtävänsä ei siis ole neuvoa sinua taloudellisesti, vaan tienata itselleen rahaa. Totuus on, että sinä otit riskin, jonka realisoitumiseen sinulla ei ollut varaa. Jos joku olisi houkutellut sinua laittamaan rahaa Wincapitaan, olisitko tällöinkin syyttänyt sitä houkuttelijaa, vai itseäsi tyhmyydestäsi?
Ja mitä tulee "muut pesivät laillani kätensä asiasta" heittoosi, olen itse köyhästä duunariperheestä, mutta en ole eläissäni ottanut lainaa. Olen pienestä pitäen ensin ansainnut rahan ennen kuin olen sen käyttänyt. Aina elo ei ole ollut auvoista, mutta kaiken minkä olen saanut - niin hyvässä kuin pahassa - olen ansainnut itse. Enkä syyttele omista mokistani muita, vaan olen maksanut sen hinnan mikä minun on kuulunutkin maksaa.
Mitä tulee tulevaisuuteen varautumiseen, olen kouluttautunut kahden eri alan osaajaksi, teen töitä molemmilla aloilla, joten en ole yhden alan suhdannevaihteluiden armoilla, en ole senttiäkään velkaa kenellekään, vaan säästöjä on muutaman vuoden palkkojen verran. Pyrin käymään laajoissa terveystutkimuksissa kerran vuodessa. Elämä ei silti ole vain töiden tekoa, vaan vietämme usein illanistujaisia ystävien kanssa ja käymme matkoilla.
Tietenkään en pysty kaikkeen varautumaan, mutta ole huoleti; mitä tahansa tapahtuukin, en ole ensimmäisenä syyttämässä "kaltaisiasi" siitä mitä olen itse itselleni aiheuttanut.
Hyvää joulua itsellesikin - ja on hienoa, että olet jaksanut tehdä paluun. Yritä tällä kertaa olla tekemättä samoja virheitä kuin ensimmäisellä kierroksella.Mistähän sinäkin eurosi ammennat jos ei ole yrittäjiä, meitä, joiden tehtävä on ottaa riskejä? Yrityksen investoinnit ovat AINA RISKEJÄ. Koko yrittäminen on yhtä riskiä. Joten siltä ei voi välttyä yhtään kertaa - aloittaa yrittämisen sitten kuinka monta kertaa tahansa - minun sopii vain toivoa, että päättäjät ovat oppineet virheistään edes jotain...Aloitin aikoinaan perinnöllä, jonka yrittäjävanhemmiltani sain - eikä se ollut pieni...
ai, että pankit eivät ole rahoitusalan ammattilaisia....meilläpäin kyllä ovat. Teillä siis ammattitaidottomat hoitavat rahaa pankeille? Ei ihme, ettei sinullekaan ole lainaa myönnetty...:D
Mistä duunarivanhempasikin olisivat saaneet rahat noin "virheettömän" vesan elättämiseen, mikäli meitä riskin ottajia (yrittäjiä) ei olisi?
Ei tarvitse vastata. Me kaikki muut tiedämme vastauksen. Sinulle totuuden sanominen tässä yhteydessä tuottaisi vain turhan syviä haavoja narsistiseen itsetuntoosi. - lurkkinen
jargonaut kirjoitti:
Arvon lurkkinen, tietenkin olosuhteiden armoilla on aina - toiset vain eivät heittäydy tuuleen ja puhuriin alasti, vaan varautuvat kelien mukaan.
Hyvää joulua itsellesikin - ja on hienoa, että olet jaksanut tehdä paluun. Yritä tällä kertaa olla tekemättä samoja virheitä kuin ensimmäisellä kierroksella.Piti tuohon edelle jo lisätä, että JOS olisin tiennyt sen, mitä pankit ja päättäjät jo tuolloin tiesivät, olisi ratkaisuni ollut aiv aivan toisenlainen. Et näemmä oikein ymmärrä elämän realiteetteja....mutta se tuskin on ainut puutteesi.
- jargonaut
lurkkinen kirjoitti:
Piti tuohon edelle jo lisätä, että JOS olisin tiennyt sen, mitä pankit ja päättäjät jo tuolloin tiesivät, olisi ratkaisuni ollut aiv aivan toisenlainen. Et näemmä oikein ymmärrä elämän realiteetteja....mutta se tuskin on ainut puutteesi.
Arvon lurkkinen, olet ymmärtänyt väärin, minä olen yrittäjä. Olen pyörittänyt omaa osakeyhtiötäni jo viisi vuotta. Itse aloitin nollasta, eli tein ensin kahta työtä ansaitakseni pesämunan, jolla sitten aloitin yritystoiminnan. Minä en tärvännyt vanhempieni antamaa pesämunaa riskipitoisiin investointeihin, vaan kannoin riskin itse.
Hyviä tosiaan ovat teidän seutunne pankkiammattilaiset, kun saivat sinua vedätettyä. Kaikki kunnia siitä heille. He toimivat vain niin kuitä oli ohjeistettu. Sinun vain olisi pitänyt olla tarkkana.
En tiedä, mihin elämän realiteetteihin viittaat, mutta "niin makaa kuin petaa" on yksi lempiopetuksistani. Mutta etköhän sinäkin vanhoilla päivillä lopulta anna periksi ja tajua, että myös sinä olet syypää omiin aikaansaannoksiisi - niin hyvässä kuin pahassa. - Ilkikurimus
jargonaut kirjoitti:
Arvon lurkkinen, olet ymmärtänyt väärin, minä olen yrittäjä. Olen pyörittänyt omaa osakeyhtiötäni jo viisi vuotta. Itse aloitin nollasta, eli tein ensin kahta työtä ansaitakseni pesämunan, jolla sitten aloitin yritystoiminnan. Minä en tärvännyt vanhempieni antamaa pesämunaa riskipitoisiin investointeihin, vaan kannoin riskin itse.
Hyviä tosiaan ovat teidän seutunne pankkiammattilaiset, kun saivat sinua vedätettyä. Kaikki kunnia siitä heille. He toimivat vain niin kuitä oli ohjeistettu. Sinun vain olisi pitänyt olla tarkkana.
En tiedä, mihin elämän realiteetteihin viittaat, mutta "niin makaa kuin petaa" on yksi lempiopetuksistani. Mutta etköhän sinäkin vanhoilla päivillä lopulta anna periksi ja tajua, että myös sinä olet syypää omiin aikaansaannoksiisi - niin hyvässä kuin pahassa.Ihan vaan tuli mieleen että noinkohan on arvon lurkkinen syypää pankkikriisiin?
Yrittäjä kantaa aina riskin itse omasta yritystoiminnastaan, sehän on yrittämisen edellytys että on olemassa riski. Riskiksi kutsutaan epävarmuutta tulevasta tuotosta ja käsittääkseni jokainen yrittäjä pelaa juuri tällä riskillä. Myös sinä - jos nyt edes olet yrittäjä (minä epäilen).
Miten sinun käy, jos huomenaamuna eurosta on tullut yksi centti - niin veloissa kuin säästöissä? Mitä sinä teitkään väärin? Ei nämä talousasiatkaan ole mustavalkoisia - kuten ei elämäkään.
Kaikki kunnia lurkkiselle. Sinun kaltaisiasi tarvitaan tähän maahan. Ilman teikäläisiä olisimme jo puilla paljailla - ilman latin latia. Mukaan lukien jarkonautti, jolle työpaikka kelpasi.
Varmaankaan ei ole kaksinen tuotto kioskissa, jossa ei investointeja tehdä muuten kuin "kädestä suuhun" periaatteella.
Mutta jokainen makaa kuin petaa, niin sinäkin. Mutta älä kuvittele makaavasi yhtään paremmin kuin minä tai kukaan muukaan. Se on jo sairautta. - kaikkea kanssa
lurkkinen kirjoitti:
sinäkin putoat tuolta norsunluutornistasi ja tajuat, ettei kukaan täällä elä YKSIN irti kaikesta muusta - vain oman elämänsä herrana.
Hyvää Joulua. Ehkä yritykseni tuottama tuote löytää tiensä sinunkin lahjapakettiisi....tai ehkä yritykseni maksamat verot ovat tuottamassa sinulle/lapsillesi koulutusta ja lapsilisiä...jakaa vittua jollekin köyhälle rosvo roopelle ja tulee raskaaksi ja tulot putoavat niin ei kai sekään ole kenenkään vika? Velkojienhan tuossakin tilanteessa pitää joutua kärsimään
- lurkkinen
jargonaut kirjoitti:
En tiedä, mihin elämän realiteetteihin viittaat, mutta "niin makaa kuin petaa" on yksi lempiopetuksistani. Mutta etköhän sinäkin vanhoilla päivillä lopulta anna periksi ja tajua, että myös sinä olet syypää omiin aikaansaannoksiisi - niin hyvässä kuin pahassa.En ikinä ole elänyt tukien varassa yhtään päivää - toisin kuin sinä. Ennen lamaa minulla oli yritys jonka liikevaihto oli muutama miljoona vanhaa mummon markkaa. Sellaista bisnestä ei kuule pyöritetä yksinomaan perstaskusta. Jotain parturi-kampaamoa ehkä pyöritetäänkin, mutta ei isompaa.
Kuvitteletko sinä, että olin pa. koska yritykselläni oli investointolainaa? Oletpa tyhmä.
Kuvitteletko, etten minä laillasi säästänyt sivuun ja ollut tarkka? Miksi kuvittelet niin?
Henk.koht. tililläni oli satoja tuhansia rahaa, mutta mihin se auttoi, kun yhdessä yössä velka moninkertaistui?
Luuletko sinä idiootti, etten olisi maksanut omistani yrityslainaani pois, jos minulle olisi kerrottu asian todellinen laita, eikä valehdeltu päin silmiä?
Näin ollen, minua ei auttanut minua etukäteen säästely. Eikä auta sinuakaan. Lisäksi asenteesi on niin ihmiselämälle tuhoisa.....että suutrta kiitosta en vanhemmillesi kasvatustyöstä anna. - jargonaut
Ilkikurimus kirjoitti:
Ihan vaan tuli mieleen että noinkohan on arvon lurkkinen syypää pankkikriisiin?
Yrittäjä kantaa aina riskin itse omasta yritystoiminnastaan, sehän on yrittämisen edellytys että on olemassa riski. Riskiksi kutsutaan epävarmuutta tulevasta tuotosta ja käsittääkseni jokainen yrittäjä pelaa juuri tällä riskillä. Myös sinä - jos nyt edes olet yrittäjä (minä epäilen).
Miten sinun käy, jos huomenaamuna eurosta on tullut yksi centti - niin veloissa kuin säästöissä? Mitä sinä teitkään väärin? Ei nämä talousasiatkaan ole mustavalkoisia - kuten ei elämäkään.
Kaikki kunnia lurkkiselle. Sinun kaltaisiasi tarvitaan tähän maahan. Ilman teikäläisiä olisimme jo puilla paljailla - ilman latin latia. Mukaan lukien jarkonautti, jolle työpaikka kelpasi.
Varmaankaan ei ole kaksinen tuotto kioskissa, jossa ei investointeja tehdä muuten kuin "kädestä suuhun" periaatteella.
Mutta jokainen makaa kuin petaa, niin sinäkin. Mutta älä kuvittele makaavasi yhtään paremmin kuin minä tai kukaan muukaan. Se on jo sairautta.Ilkikurimus, lurkkinen ei aiheuttanut pankkikriisiä, mutta jos väität että hän teki täysin oikein tehdessään investointeja, joihin hänellä ei ole varaa, maailmankuvasi on itselleni vieras. 90-luvun lama tappoi 40 000 yritystä, mutta valtavasti suurempi joukko yrittäjiä selvisi sen yli ja samaan aikaan kehitti uutta liiketoimintaa.
Tietysti yrittäjän elämä on riskialtista. Ja samanlaista alkaa olla duunarinkin elämä tänä päivänä - työantajia menee nurin, yt:t puskevat päälle, teollisuutta viedään pois maasta jne. Sen takia niin yrittäjien kuin duunarienkin pitää varautua siihen, että se homma, mitä on tehnyt viimeiset vuodet vaihtuukin jonain päivänä toiseksi. Pitää osata kehittyä.
Kuten aiemmin sanoin, velkoja minulla ei ole, joten en voisi iloita velkojeni nollautumisesta. Säästöjen osalta tämä on tietysti riski, kun katsotaan, miten pahalta euron tulevaisuus voi pahimmillaan näyttää. Uskon kuitenkin, että velat eivät muutu saataviksi ja toisinpäin, vaan se vähäinenkin mikä on säästössä, auttaa tuona päivänä. Kaikista paras tietty olisi kiinteä omaisuus, kuten maatila. Ja mitä itsenäisemmin tulee toimeen, sen parempi. Maanviljelijäksi minusta ei kuitenkaan ole, sen myönnän avoimesti. Kunnia heille, joista on siihen.
Ja kunnia yrittäjille, tietenkin. Jaoin sanomalehtiä jo nuorena pojakollina, mutta varsinaisen työnteon aloitin lukion ensimmäisellä koulun ohessa ja tein töitä 10 vuotta ennen kuin siirryin yrittäjäksi. Sittemmin olen työllistänyt suoraan neljä työntekijää ja ostanut palveluita kymmeneltä eri yksityisyrittäjältä, joista neljää käytän jatkuvasti. Kunnia myös heille hyvin tehdystä työstä.
Olet kuitenkin väärässä, jos luulet, että kaikki makaavat yhtä hyvin. Kaikki eivät esimerkiksi hallitse henkilökohtaisen talouden alkeita, mistä tämäkin sivusto on hyvä esimerkki. Toki voit ajatella, että on sairautta ajatella toisin - sitä iloa en sinulta vie. - jargonaut
lurkkinen kirjoitti:
En ikinä ole elänyt tukien varassa yhtään päivää - toisin kuin sinä. Ennen lamaa minulla oli yritys jonka liikevaihto oli muutama miljoona vanhaa mummon markkaa. Sellaista bisnestä ei kuule pyöritetä yksinomaan perstaskusta. Jotain parturi-kampaamoa ehkä pyöritetäänkin, mutta ei isompaa.
Kuvitteletko sinä, että olin pa. koska yritykselläni oli investointolainaa? Oletpa tyhmä.
Kuvitteletko, etten minä laillasi säästänyt sivuun ja ollut tarkka? Miksi kuvittelet niin?
Henk.koht. tililläni oli satoja tuhansia rahaa, mutta mihin se auttoi, kun yhdessä yössä velka moninkertaistui?
Luuletko sinä idiootti, etten olisi maksanut omistani yrityslainaani pois, jos minulle olisi kerrottu asian todellinen laita, eikä valehdeltu päin silmiä?
Näin ollen, minua ei auttanut minua etukäteen säästely. Eikä auta sinuakaan. Lisäksi asenteesi on niin ihmiselämälle tuhoisa.....että suutrta kiitosta en vanhemmillesi kasvatustyöstä anna.Lurkkinen, on tullut hyvin selväksi, että syytät yhteiskuntaa, pankkiireja, pankkeja ja monia muita kohtalostasi. Olkoon sitten niin, asiahan ei itsäni kosketa.
Kun kerran olit niin fiksu, mikset perustanut osakeyhtiötä, jotta henkilökohtainen omaisuus ei olisi ollut yrityksen panttina? Tai miksi panttasit henkilökohtaisen omaisuuden yrityksesi pantiksi? Teitä laman uhreja yrittäjiä oli 40 000, mutta valtavan paljon suurempi joukko onnistui sudenkuopan välttämään. Mitä mieltä olet heistä? Olivatko he vain onnekkaampia?
Kiitos huolenpidostasi, mutta kuten sanottua, omalla yritykselläni ei ole velkaa, ja jos olisikin, en vastaa sen taloudesta henkilökohtaisella sitoumuksellani. Täten vaikka yritykseni toiminta loppuisi, yritykseni säästöjä saati omia säästöjäni ei uhkaa ulosotto.
Voit olla vanhempieni kasvatustyöstä mitä mieltä tahansa, mutta iloitse nyt ainakin siitä, ettet joudu veronmaksajien joukossa maksamaan aiheuttamiani tappioita tai sosiaalihuoltoani vaan vähennän omalla työlläni myös sinun verotaakkaasi. - Ilkikurimus
jargonaut kirjoitti:
Ilkikurimus, lurkkinen ei aiheuttanut pankkikriisiä, mutta jos väität että hän teki täysin oikein tehdessään investointeja, joihin hänellä ei ole varaa, maailmankuvasi on itselleni vieras. 90-luvun lama tappoi 40 000 yritystä, mutta valtavasti suurempi joukko yrittäjiä selvisi sen yli ja samaan aikaan kehitti uutta liiketoimintaa.
Tietysti yrittäjän elämä on riskialtista. Ja samanlaista alkaa olla duunarinkin elämä tänä päivänä - työantajia menee nurin, yt:t puskevat päälle, teollisuutta viedään pois maasta jne. Sen takia niin yrittäjien kuin duunarienkin pitää varautua siihen, että se homma, mitä on tehnyt viimeiset vuodet vaihtuukin jonain päivänä toiseksi. Pitää osata kehittyä.
Kuten aiemmin sanoin, velkoja minulla ei ole, joten en voisi iloita velkojeni nollautumisesta. Säästöjen osalta tämä on tietysti riski, kun katsotaan, miten pahalta euron tulevaisuus voi pahimmillaan näyttää. Uskon kuitenkin, että velat eivät muutu saataviksi ja toisinpäin, vaan se vähäinenkin mikä on säästössä, auttaa tuona päivänä. Kaikista paras tietty olisi kiinteä omaisuus, kuten maatila. Ja mitä itsenäisemmin tulee toimeen, sen parempi. Maanviljelijäksi minusta ei kuitenkaan ole, sen myönnän avoimesti. Kunnia heille, joista on siihen.
Ja kunnia yrittäjille, tietenkin. Jaoin sanomalehtiä jo nuorena pojakollina, mutta varsinaisen työnteon aloitin lukion ensimmäisellä koulun ohessa ja tein töitä 10 vuotta ennen kuin siirryin yrittäjäksi. Sittemmin olen työllistänyt suoraan neljä työntekijää ja ostanut palveluita kymmeneltä eri yksityisyrittäjältä, joista neljää käytän jatkuvasti. Kunnia myös heille hyvin tehdystä työstä.
Olet kuitenkin väärässä, jos luulet, että kaikki makaavat yhtä hyvin. Kaikki eivät esimerkiksi hallitse henkilökohtaisen talouden alkeita, mistä tämäkin sivusto on hyvä esimerkki. Toki voit ajatella, että on sairautta ajatella toisin - sitä iloa en sinulta vie.talousasiantuntija, mutta eihän yritykselle ole velattomuus mikään etu. Päinvastoin. Sitä paitsi, eihän yrittäjän rahat ole sama asia kuin yrityksen tase. Ehkä jollain toiminimellä näin voidaan laskea olevan, mutta enpä usko, että lurkkisella.
Mm. maanviljelijät ovat kaikki yrittäjiä. Velkaisia kusipäitä, jotka elävät "yli varojensa". Mistä muuten tiiät ettei lurkkinenkin ole mv.?
Mistä se lama syntyi vai synnytettiinkö se? Vai paisuiko herrojen casinokupla liian suureksi ja puhkaisu vaati laman synnyttämisen?
Mua ei isommin kiinnosta, mitä sä itsestäs jaksat valehdella. - lurkkinen
jargonaut kirjoitti:
Lurkkinen, on tullut hyvin selväksi, että syytät yhteiskuntaa, pankkiireja, pankkeja ja monia muita kohtalostasi. Olkoon sitten niin, asiahan ei itsäni kosketa.
Kun kerran olit niin fiksu, mikset perustanut osakeyhtiötä, jotta henkilökohtainen omaisuus ei olisi ollut yrityksen panttina? Tai miksi panttasit henkilökohtaisen omaisuuden yrityksesi pantiksi? Teitä laman uhreja yrittäjiä oli 40 000, mutta valtavan paljon suurempi joukko onnistui sudenkuopan välttämään. Mitä mieltä olet heistä? Olivatko he vain onnekkaampia?
Kiitos huolenpidostasi, mutta kuten sanottua, omalla yritykselläni ei ole velkaa, ja jos olisikin, en vastaa sen taloudesta henkilökohtaisella sitoumuksellani. Täten vaikka yritykseni toiminta loppuisi, yritykseni säästöjä saati omia säästöjäni ei uhkaa ulosotto.
Voit olla vanhempieni kasvatustyöstä mitä mieltä tahansa, mutta iloitse nyt ainakin siitä, ettet joudu veronmaksajien joukossa maksamaan aiheuttamiani tappioita tai sosiaalihuoltoani vaan vähennän omalla työlläni myös sinun verotaakkaasi.En syytä ketään. Se on oma päähänpinttymäsi. Olen ehkä kerran hävinnyt yhden taistelun, muttei se tee minusta koko sodan häviäjää.
Minulla oli ja ON edelleen OY. Kuka sanoi, että oma omaisuuteni oli yhtiöni panttina?
Mitkä sudenkuopat, kun kaikki on omaa syytä?
- maksajana ollut
Et pääse velkajärjestelyyn väliaikaisen äitiysloman takia. Sen voit unohtaa. Jos et pysty maksamaan samaa kuin työssä ollessasi velkasumma luonnollisesti kasvaa siltä ajalta, jonka olet poissa työmarkkinoilta.
Velkajärjestelyssä kartoitetaan koko tilanne - siis myös puolison tulot - jos sellainen sattuu olemaan.- puhumassa
Kyllä velkaneuvojalla kannattaa käydä,sieltä saa ainakin hyviä vinkkejä tilanteeseen miten olisi paras toimiaa,vaikka ei saisikaan velkajärjestelyä tai takuusäätiön lainaa.Siellä tiedetään paremmin mikä sinulle sopivin.Onnea matkaan,kyllä se siitä järjestyy!
- pankit sucks
puhumassa kirjoitti:
Kyllä velkaneuvojalla kannattaa käydä,sieltä saa ainakin hyviä vinkkejä tilanteeseen miten olisi paras toimiaa,vaikka ei saisikaan velkajärjestelyä tai takuusäätiön lainaa.Siellä tiedetään paremmin mikä sinulle sopivin.Onnea matkaan,kyllä se siitä järjestyy!
velkojan on otettava huomioon äitiysloma,eli velka pysyy siellä normaalina ilman seuraamuksia vaikka 3 vuotta joka oli äitiysloman pituus aikoinaan.mielestäni koronkin olisi oltava kohtuullinen,mut se velkaneuvoja kertoo faktat jotka muuttuu koko ajan.mul ja kavereillani meni kymmenientuhansien eurojen kulutusluottovelat vanhaksi 15 vuodessa eli ollaan velattomia koska kukaan ei tehnyt mitään velkasopimuksia.pää pystyyn kyl se siitä.
- vitun vj urpo
pankit sucks kirjoitti:
velkojan on otettava huomioon äitiysloma,eli velka pysyy siellä normaalina ilman seuraamuksia vaikka 3 vuotta joka oli äitiysloman pituus aikoinaan.mielestäni koronkin olisi oltava kohtuullinen,mut se velkaneuvoja kertoo faktat jotka muuttuu koko ajan.mul ja kavereillani meni kymmenientuhansien eurojen kulutusluottovelat vanhaksi 15 vuodessa eli ollaan velattomia koska kukaan ei tehnyt mitään velkasopimuksia.pää pystyyn kyl se siitä.
syöpäläiset saa ansionsa mukaan
- siitä selviää
vitun vj urpo kirjoitti:
syöpäläiset saa ansionsa mukaan
pääse kun velka alle 30 000e. Silloin tulee kyseeseen takuusäätiön takaama laina. Hienoa että perustatte perhettä, ei tällaiset raha-asiat saa olla esteenä. Siitähän sitä voimaa saa kun ajattelee lapsen parasta ja sitä että joskus ne velat on maksettu! Pieni lapsi ei niin paljon kuluta, teini-ikäiset ovat asia erikseen. Aviopuolisoni oli VJ:ssä, sinä aikana hankittiin talo ja auto (minun nimiin), ja tuli neljäs mukulakin (toivottu). Eipä ollut elämä leveetä, minä kun sairastuin enkä voinut "oikeassa" työssä käydä. Sinniteltiin kuitenkin, pidin mm. kirpparipöytää ja keräsimme kuparia. Kierrätys ja vaihtotalous on mulle tuttua, elämme edelleenkin niukasti vaikka nyt myös minulla työtä. Jotenkin vain jäi päälle se köyhäily :)
- siitä selviää
siitä selviää kirjoitti:
pääse kun velka alle 30 000e. Silloin tulee kyseeseen takuusäätiön takaama laina. Hienoa että perustatte perhettä, ei tällaiset raha-asiat saa olla esteenä. Siitähän sitä voimaa saa kun ajattelee lapsen parasta ja sitä että joskus ne velat on maksettu! Pieni lapsi ei niin paljon kuluta, teini-ikäiset ovat asia erikseen. Aviopuolisoni oli VJ:ssä, sinä aikana hankittiin talo ja auto (minun nimiin), ja tuli neljäs mukulakin (toivottu). Eipä ollut elämä leveetä, minä kun sairastuin enkä voinut "oikeassa" työssä käydä. Sinniteltiin kuitenkin, pidin mm. kirpparipöytää ja keräsimme kuparia. Kierrätys ja vaihtotalous on mulle tuttua, elämme edelleenkin niukasti vaikka nyt myös minulla työtä. Jotenkin vain jäi päälle se köyhäily :)
Unohdettu ketju?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi663286Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903066SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773018- 1372396
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412376Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052211Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361724Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4011689Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521688Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "21361