PÄIVÄSAIRAALA

levoton123

Aloitan 3.1.2011 psykiatrisen päiväsairaalan 2kk hoitojakson
jännittää kamalasti

28

1375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;((((((((((((((((((

itse en menisi maksustakaan päiväsairaalaan, aikuisten lastentarhaan. Kaksi kokeilukertaa, vajaa viikko molem. riitti, ei koskaan kiitos enää

• näin sen näin minä

edellisellä kirjoittajalla.
        Ei viikossa vielä mitään edistystä voikaan tapahtua.
        Aloittajalle sanosin, jotta kyllä niitä muitakin jännittää!
        Alussa voi oleminen siellä olla hakusessa, mutta jos itsellä hyvä hoito-motivaatio eli halua parantua, niin kyllä se siitä lähtee.
        Jotkut päiväsairaalan asiakkaista vaan on sellaisia hälläväliä-tyyppejä. Vievät arvokkaita hoitopäiviä muilta potilailta.

• näin sen näin minä kirjoitti:

edellisellä kirjoittajalla.
        Ei viikossa vielä mitään edistystä voikaan tapahtua.
        Aloittajalle sanosin, jotta kyllä niitä muitakin jännittää!
        Alussa voi oleminen siellä olla hakusessa, mutta jos itsellä hyvä hoito-motivaatio eli halua parantua, niin kyllä se siitä lähtee.
        Jotkut päiväsairaalan asiakkaista vaan on sellaisia hälläväliä-tyyppejä. Vievät arvokkaita hoitopäiviä muilta potilailta.

kiitos tästäkin vastauksesta,itse varmasti mun hoito riippuu paljon siitä onko siellä mukavia ja smantyyppisiä ne toistet

• pppa

Itse kävin ainoastaan tulohaastattelussa päiväosastolla, mutta en päässyt sinne, koska mulla on ongelmia ton aggression kanssa.

Suht turvallista väkeä siellä taitaa siis olla sitten :D.

Kannattaa ottaa se asenne, että muutos lähtee itsestään, eikä voi mennä asenteella "että vitut tää mitään auttaa, psykiatrit on homoja, ja mielisairaat halutaan vaan unohtaa". Positiivisella asenteella vaan eteenpäin!

• Juu itse ainakin tykkäsin sillosesta porukasta ja niistä joiden kanssa kerkesin siina samalla jutella.
        Siis hoitajien ja lääkäreiden.
        Jokaisella on tietty omat syynsä miks sinne menee!
        Mullaki riippuu nyt lopullisesti sinne meno siitä et maksaako sossu ainakin sossun
        muuten mulla ei oo rahnaa..!
        Oon onneks aika sosiaalinen ja tuun hyvin juttuun muiden ihmisten kanssa.
        Että toivon että sieltä sais vaikka ihan uusia ystäviäkin!

• päiväsairaalaonpop

Ei kannata jännittää. Mulla ainakin kaikki suju hyvin. Ja mä olen kanssa kova jännittämään.
      Päivät kuluu kahvia hörppien, lehtiä lukien ja jutustellessa. Välillä jutellaan hoitsujen kanssa, välillä käydään lenkillä ja koko ajan otetaan rennosti.

• Kiva et joku sanoo siitä jotain hyvääkin.
        oletteko te olleet missä päiväsairaalassa???
        Itse sain jo viikko ohjelman ja käyllähän siinä tapahtuu paljon...
        ??
        itsekin menen sinne että saatais melkein 3v sairasloman takia joku rytmi päiviini,saataisiin vähennettyä lääkkeiden käyttöä ja alkoholin..
        ja puhumaan asioista jotka ovat vaivannneet tuolla kaiken muun takana jo 10vuotta...!
        Avoimin mielin menen sinne..sukulaisia on ollut töissä siellä joten tiedän mitä jotenkin edes vähän mitä odottaa.
        mutta jos sossu sitä ei maksa mulle niin tuskin sitten jaksan...en koe tarvitseväni sitä sitten niin paljon että olen valmis maksamaan 15e/pv..

• Päiväsairaala on mitä puhtainta kusetusta jota "hoidon" nimissä tarjotaan, tyhjänpäiväistä ajanhukkaa viikosta toiseen.

Tai no jos sinun mielestäsi on jotenkin mielekästä istuskella sohvalla päivästä toiseen mitään tekemättä tai väkertää silkkipaperista kukkasia - siinä tapauksessa päiväsairaala on sinulle täysin oikea sijoituspaikka.

• ;(((((((((((((((((((

motivaatio hukassa, mutta kuten totesin, kiitos ei aikuisten lastentarhalle. Edellisen kirjoittajan viestin allekirjoitan täysin.

Voin istua kotosalla ja juoda kahvia jne.

"päiväsairaalaonpop20.12.2010 19:50
        Ei kannata jännittää. Mulla ainakin kaikki suju hyvin. Ja mä olen kanssa kova jännittämään.
        Päivät kuluu kahvia hörppien, lehtiä lukien ja jutustellessa. Välillä jutellaan hoitsujen kanssa, välillä käydään lenkillä ja koko ajan otetaan rennosti. " Mitä ihmeen "poppia" tuossa on?! Hoitoa siinä ei ainakaan ole, ehket sitten sellaista edes halunnutkaan.

• ;((((((((((((((((((( kirjoitti:

motivaatio hukassa, mutta kuten totesin, kiitos ei aikuisten lastentarhalle. Edellisen kirjoittajan viestin allekirjoitan täysin.

Voin istua kotosalla ja juoda kahvia jne.

"päiväsairaalaonpop20.12.2010 19:50
        Päivät kuluu kahvia hörppien, lehtiä lukien ja jutustellessa. Välillä jutellaan hoitsujen kanssa, välillä käydään lenkillä ja koko ajan otetaan rennosti. " Mitä ihmeen "poppia" tuossa on?! Hoitoa siinä ei ainakaan ole, ehket sitten sellaista edes halunnutkaan.

Minkä takia sulle sitten laitettiin lähete päiväsairaalaan?
        Voinhan mäki istua kotona ja juoda kahvia,sitä oon tehnyt nyt kohta 3v.
        Mutta tosiaan silloin kun olen yksin kotosalla ja päivät pitkiä paljon helpommin menee päivät kun on seuraa,ja tuossa samalla tosiaan olisi helpompi vähentää valvotusti lääkkeitä,ja alkoholia,laihtua,ja saada ehkä tiettyihin asioihin apua keskustelemalla.
        Saahan sen keskeyttää jos sit ei tykkää...!Mut aina nää mun hoidot ei ole ollut semmoisia että tykkää
        mut jos sillä terveemmäksi tulee olen kiitollinen

• ;(((((((((((((((((((
        levoton123 kirjoitti:

Minkä takia sulle sitten laitettiin lähete päiväsairaalaan?
        Voinhan mäki istua kotona ja juoda kahvia,sitä oon tehnyt nyt kohta 3v.
        Mutta tosiaan silloin kun olen yksin kotosalla ja päivät pitkiä paljon helpommin menee päivät kun on seuraa,ja tuossa samalla tosiaan olisi helpompi vähentää valvotusti lääkkeitä,ja alkoholia,laihtua,ja saada ehkä tiettyihin asioihin apua keskustelemalla.
        Saahan sen keskeyttää jos sit ei tykkää...!Mut aina nää mun hoidot ei ole ollut semmoisia että tykkää
        mut jos sillä terveemmäksi tulee olen kiitollinen

minua kaiketi tarkoitit, oletan.
        Lähete laitettiin pyynnöstäni, kas kun kuvittelin saavani siellä _hoitoa_, sitä jopa luvatiin.

Kummallakin kerralla (väliä noiden päiväs.kokemusten välillä oli vuosia, mikään vain ei ollut muuttunut;)) kuvittelin saavani _terapiaa_ ym., tai edes keskusteluapua. "Terapia" rajoittui koronanpeluuksi, kortin peluuksi, kankaiden painannaksi, kerran viikossa musiikin kuunteluksi (musiikki"terapiaa"), pöydän kattamiseksi, lehden luvuksi, sohvan nurkassa istumiseksi jne.jne. Ja laumana ulkoiluksi aina silloin tällöin....
        Minulla oli varmasti toisenlaiset odotukset ja toivomukset päiväsairaalan suhteen kuin esim. sinulla. Se vain ei ollut minun juttuni laisinkaan.
        Mukavaa joulun aikaa

• ;((((((((((((((((((( kirjoitti:

minua kaiketi tarkoitit, oletan.
        Lähete laitettiin pyynnöstäni, kas kun kuvittelin saavani siellä _hoitoa_, sitä jopa luvatiin.

Kummallakin kerralla (väliä noiden päiväs.kokemusten välillä oli vuosia, mikään vain ei ollut muuttunut;)) kuvittelin saavani _terapiaa_ ym., tai edes keskusteluapua. "Terapia" rajoittui koronanpeluuksi, kortin peluuksi, kankaiden painannaksi, kerran viikossa musiikin kuunteluksi (musiikki"terapiaa"), pöydän kattamiseksi, lehden luvuksi, sohvan nurkassa istumiseksi jne.jne. Ja laumana ulkoiluksi aina silloin tällöin....
        Minulla oli varmasti toisenlaiset odotukset ja toivomukset päiväsairaalan suhteen kuin esim. sinulla. Se vain ei ollut minun juttuni laisinkaan.
        Mukavaa joulun aikaa

Kiitos samoin!!!!!

• Minnepäin
        levoton123 kirjoitti:

Kiitos samoin!!!!!

päiväsairaalaan olet menossa? Minkäikäinen olet? Jos haluat kertoa..Ja missä te muut olette käyneet/kokeilleet?

• Minnepäin kirjoitti:

päiväsairaalaan olet menossa? Minkäikäinen olet? Jos haluat kertoa..Ja missä te muut olette käyneet/kokeilleet?

Kulosaareen...!Oletko ollut siellä?26vuotias oon

Jokaisella on oma käsityksensä asiasta ja moni
        varmaan hakee sieltä erilaista apua kun minä!

• Tulen
        levoton123 kirjoitti:

Kulosaareen...!Oletko ollut siellä?26vuotias oon

Jokaisella on oma käsityksensä asiasta ja moni
        varmaan hakee sieltä erilaista apua kun minä!

myös sinne ja olen sinua hieman vanhempi.

• Tulen kirjoitti:

myös sinne ja olen sinua hieman vanhempi.

ai kans sillo 3.1?Ootko minkä ikäinen??nainen/mies???
        Kiva =)=)

• järkyttävää

Nuo on hirveän kalliita paikkoja. Pakotetaan väkisin menemään ja ottavat rahat potilailta "hoidosta" jota potilaat ei edes halua. Muistaakseni monta sataa euroa kuussa.

• höpö,höpö

pakoteta menemään ja on edullista. Se nyt vielä puuttuisi että moisesta pitäisi maksaa isoja summia.

• höpö,höpö kirjoitti:

pakoteta menemään ja on edullista. Se nyt vielä puuttuisi että moisesta pitäisi maksaa isoja summia.

no on se kyl aika kallis ...päivä 15e eli kuukaus 300e...!
        Mut sossun pitäs auttaasiinä koska se kuuluu teveydenhoitokuluihin ja jos tulot on pienet niin pitäs jelpata!

• järkyttävää
        levoton123 kirjoitti:

no on se kyl aika kallis ...päivä 15e eli kuukaus 300e...!
        Mut sossun pitäs auttaasiinä koska se kuuluu teveydenhoitokuluihin ja jos tulot on pienet niin pitäs jelpata!

Ei kaikki ole sossun asiakkaita ja onhan tuo iso raha kenelle vaan mitä ne vaatii. Mulle sanottiin että joko menen päiväsairaalaan tai sitten isompi hoitojakso oikeassa mielisairaalassa. Eli käytännössä sinne voidaan pakottaa.

• järkyttävää kirjoitti:

Ei kaikki ole sossun asiakkaita ja onhan tuo iso raha kenelle vaan mitä ne vaatii. Mulle sanottiin että joko menen päiväsairaalaan tai sitten isompi hoitojakso oikeassa mielisairaalassa. Eli käytännössä sinne voidaan pakottaa.

no ei olekaan,mut ne jotka on!ja siis joillekin se on vamaa pakotus..
        mulle se oli vaihtoehto

• Voi tylsyys...

Oon ItäH ja olin siis Kulosaaressa.
      Se oli aika lailla ajanvietettä, tosi tylsää. Aika kävi pitkäksi kun en oo mitään askarteluihmisiä. Hoitajien kans en tainnu jutella koskaan kun en ollu aktiivinen sinne päin. Puolenpäivän jälkeen kaikki alkoivat kytätä kelloa, että millon pääsee lähtemään kotiin.
      Ei siitä mitään haittaakaan ollu jos vaan osaa olla tunteja tekemättä mitään.

• siellä paljon nuoria?eli pv.t meni lukien tms?? =)
        Saiko siellä polttaa?
        Saitko sä apua siihen maksu asiaan?
        Jaksoit kuitenkin olla siel koko 2kk..?
        no rohkeasti vaan menen tuulta päin =)

• levoton123 kirjoitti:

siellä paljon nuoria?eli pv.t meni lukien tms?? =)
        Saiko siellä polttaa?
        Saitko sä apua siihen maksu asiaan?
        Jaksoit kuitenkin olla siel koko 2kk..?
        no rohkeasti vaan menen tuulta päin =)

haukuttu paikkaa aika paljon tääl,mut ite nyt ollu 2pv niin ainakin viel vaikuttaa mukavalta paikalta

• Masis04

Moi! Olin tutustumassa paikkaan ja tuntui tosi viihtyisältä :) Aika hintavaa hoitoahan se on mutta ei tässä muu auta kun yrittää tätäkin. Onko kellään kokemuksia saako Kelalta tähän tukea?

• se on ihana paikka jaihanat hoitajat.käsittääkseni et klasta saa tukea mut sossusta ja sit kun maksukatto tulee täyteen et joudu maksaa mitää

• TietämätönN22

Paljonko tollaset yleensä maksaa? Saako KELAlta korvauksia?

• Venäläistä rulettia

Ennen noissa päiväsairaaloissa olikin hyvä henki, mutta nykyään ainakin Laaksossa ja melkein kai aina Aurorassakin (Laaksolla ihan kategorinen linjaus, muilla kai jotain harkintaa vielä) tehdään kaikista sisälle tulleista potilaista, joilla lapsia lastensuojeluilmoitus tarvittavaa laajemmilla (esim.2h puhelinkeskustelussa) eteenpäin välitetyillä potilastietojärjestelmästä poimituilla "huolenaiheilla".

Käytännössä (ihan rahoja seuraamalla) voi todeta, ettei lastensuojelu panosta siihen auttamiseen ja tukemiseen vaan suurin osa kaikesta energiasta ja rahojen käytöstä menee huostaanottoihin ja tarkistamisiin ja tiedonkeruuseen. Siinä leikissä, jossa toisella on rajoittamaton valta, ei mitään objektiivisen perustelun vastuuta ja niin pirun hyvä tahto, että kaikki vastustaminen on tuhoon tuomittua -en lähtisi onneani koettelemaan!

http://jormaheikkinen.wordpress.com

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11746628

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      31
      5222
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      141
      2444
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      143
      2141
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      54
      1947
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1810
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      57
      1327
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      174
      1132
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      978
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      313
      889
    10. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      172
      820
    Aihe