echo ja javascript

Aloittelija.....

Näin toimii:

echo ('

');

Mutta kun laitan sekaan JavaScriptin pätkän eipä enää toimikaan.

echo ('

');

Löytyisikö tähän ratkaisua?

8

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittelija....

      Yllä olevahan ei sinänsäkään ole toimiva esimerkki, vaan pätkä merkkauksesta. Kun lisään JavaScriptin, ilmoittaa virheestä: Parse error: syntax error, unexpected T_LNUMBER in /mbnet/x/abcd/php_ss/albumi.php on line 38

      • qwerty4

        Ei se javascript siinä echossa toimikaan vaan käyttäjän selaimessa.
        Ongelma on siinä, että nuo js:n parametrien heittomerkit pitää määritellä jotenkin ettei niitä sotketa muihin.

        echo ('

        ');


      • Aloittelija.....
        qwerty4 kirjoitti:

        Ei se javascript siinä echossa toimikaan vaan käyttäjän selaimessa.
        Ongelma on siinä, että nuo js:n parametrien heittomerkit pitää määritellä jotenkin ettei niitä sotketa muihin.

        echo ('

        ');

        tuo PHP/Palvelinpää ilmoittaa virheestä. Löytyykö mitään merkintää jolla JS-pätkät saa eroteltua niin, ettei PHP ota niihin kantaa tai vs. mikähän merkki tuon ' tilalle kävisi?


      • qwerty4
        Aloittelija..... kirjoitti:

        tuo PHP/Palvelinpää ilmoittaa virheestä. Löytyykö mitään merkintää jolla JS-pätkät saa eroteltua niin, ettei PHP ota niihin kantaa tai vs. mikähän merkki tuon ' tilalle kävisi?

        Tosiaan, kenoviiva funktiokutsujen parametrien ympärillä olevien heittomerkkien eteen.


      • Aloittelija.....
        qwerty4 kirjoitti:

        Tosiaan, kenoviiva funktiokutsujen parametrien ympärillä olevien heittomerkkien eteen.

        Johan toimii, kiitos :)


      • keksa1
        Aloittelija..... kirjoitti:

        Johan toimii, kiitos :)

        Eli tuohan on ainainen ongelma, kun tungetaan hurjasti HTML-tai JS-koodia PHP:n sekaan.

        Tässä on muutama ratkaisu miten ei tule itku heittomerkkien kanssa.

        1. Jos tulee pelkästään HTML- tai JS-koodia pitkästi, niin lopeta PHP-skriptaus.

        < ?php

        echo "blaablaa";
        ?>



        < ?php

        echo "php jatkuuu";

        ?>
        < script>alert("jee")
        blaablaa
        < /body>
        < /html>

        2. Käytä print ja ENDiä

        < ?php

        print

        4. Eskapoi kaikki lainausmerkit aina /" tai /'


      • keksa1
        keksa1 kirjoitti:

        Eli tuohan on ainainen ongelma, kun tungetaan hurjasti HTML-tai JS-koodia PHP:n sekaan.

        Tässä on muutama ratkaisu miten ei tule itku heittomerkkien kanssa.

        1. Jos tulee pelkästään HTML- tai JS-koodia pitkästi, niin lopeta PHP-skriptaus.

        < ?php

        echo "blaablaa";
        ?>



        < ?php

        echo "php jatkuuu";

        ?>
        < script>alert("jee")
        blaablaa
        < /body>
        < /html>

        2. Käytä print ja ENDiä

        < ?php

        print

        4. Eskapoi kaikki lainausmerkit aina /" tai /'

        print


      • Aloittelija.....
        keksa1 kirjoitti:

        Eli tuohan on ainainen ongelma, kun tungetaan hurjasti HTML-tai JS-koodia PHP:n sekaan.

        Tässä on muutama ratkaisu miten ei tule itku heittomerkkien kanssa.

        1. Jos tulee pelkästään HTML- tai JS-koodia pitkästi, niin lopeta PHP-skriptaus.

        < ?php

        echo "blaablaa";
        ?>



        < ?php

        echo "php jatkuuu";

        ?>
        < script>alert("jee")
        blaablaa
        < /body>
        < /html>

        2. Käytä print ja ENDiä

        < ?php

        print

        4. Eskapoi kaikki lainausmerkit aina /" tai /'

        Kyse oli valmiista php-sovelluksesta jota fiksailin. Tässä aloittelijana treenailen ja kokeilen kaikennäköistä. Ennen kun sain vastauksen tuohon js-hipsujen merkkaukseen, teinkin jo homman hieman eri tyyliin, erillisellä js-tiedostolla... Helpommalla vaan pääsee tässä tapauksessa kun upottelee js-pätkät html:n/php:n sekaan ja lisää niihin nuo kenoviivat. Hyvä homma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe