Ei taida löytyä varaosana? Löytyyköhän käytettynä kun uusi maksaa n. 950€ Toyotalla. Esim. http://ssl.delti.com/cgi-bin/rkat.pl , mahtaako sopia? Ja onko Avensiksen katalysaattori pakosarjassa vai missä kun laittaa esim. varaosahakuun autovahinkokeskuksen sivuilla katalysaattori tai pakosarja niin työntää samaa osaa... Mulla siis malli : 2.0 VVT-i D4 (1AZ-FSE) - vm. 2001 farkku ja tähänhän just ei taida sopia se uus E10 bensakaan...???? Prkl !! Kiitos tiedoista !
Avensiksen katalysaattori (2,0) vm. 2001
28
7554
Vastaukset
- kallista
Toyota-autoilua!
- Katiton
asiallisesta ja tyhjentävästä vastauksesta...
- kallista
Katiton kirjoitti:
asiallisesta ja tyhjentävästä vastauksesta...
Ole hyvä vain!
- -vike
En tiedä löytyykö tarvikekattia suoraan, soita v.osaliikkeeseen.
Sen sijaan yleismallin tarvikekatti käy. jos sen pystyy hitsaamaan vanhaan putkeen, eikä ole kallis eikä kestä pitkään...- Ksca
Löytyy tarvikkeena ja paljon halvempi.
- samaa osaa
Ideana on, että se lämpenee nopeasti. Ei siihen mitään tarvikekattia saa, ostettava koko paketti
- -.-
Mitäs jos pistät sen katiskan myyntiin ja ostat auton tilalle.
- koliseeko jo
Mitäs se auttaa rikkonaiseen kattiin, hajoo ne premiumeissakin.
- Avensis mies
Myös katiton.
Itsellä sama ongelma. Mulla myös 2.0 VVT-i D4 (1AZ-FSE) -vm. 2002 farkku.
Vikavalo ilmottaa, et katin teho on heikentyny. Purkaamoilta en ole löytänyt sopivaa kattia. Tarvikekatin asentamisesta autoon olen saanut todella ristiriitaista tietoa. Jotkut sanoo, et ei mitää ongelmia. Toiset taas, et ei onnistu.
Ongelmana on et toyotan 2.0 litran bensakoneen katissa on 2 lamda-anturia kiinni. Tarvikekateissa, missä yleensä on vain yhdelle lamdalle paikka, niin sen toisen lamdan paikan joutuisi poraamaan...
Alkuperäinen katti maksaa liki tonnin. Et ei oikee nappais laitattaa semmosta muutaman tonnin arvoiseen toyotan paskaan...- -H-
4 lambdaa 1AZ-FSe:ssä!
Ainakin mun 2002 ave -farkun koneessa kahdet katit ja molemmissa lamdat ennen ja jälkeen.
Että jos joku urho moiseen tarvikkeen touhuaa, niin on enemmänkin poranterällä ja jenkatapilla hommia...
RAVeissa taitaa kyllä olla samaa pataa yhdellä katilla, kun nokalla on enemmän tilaa.
- Carina-73.
Tarvikekatti saattaa kestää jo pidempään kuin alkuperäinen, ja maksaa vain noin 1/3 alkuperäisen hinnasta. Toyotan varaosat eivät ole halvimmasta päästä..
- Noihin
1 koppasiin saa nykyään paljon osia tarvikeliikkeestä kysäse AD puljusta
- Avensis mies
Juu. Kysytty on AD liikkeestä. Ei ollut tarjolla. Samaan kastiin menee myös motonetit, biltemat ym...
Autopurkaamoilta oon ettiny osoitteista www.avk.fi
www.autopurkaamot.com
www.varaosahaku.fi
Todella kiven alla tuntuu olevan tuo katalysaattori. Katteja tarjolla olisi avenskisen 1.6 ja 1.8-litrasiin VVT-i koneisiin, muttei tuohon maagiseen 2.0 litran VVT-i koneeseen... - Saureeni
Avensis mies kirjoitti:
Juu. Kysytty on AD liikkeestä. Ei ollut tarjolla. Samaan kastiin menee myös motonetit, biltemat ym...
Autopurkaamoilta oon ettiny osoitteista www.avk.fi
www.autopurkaamot.com
www.varaosahaku.fi
Todella kiven alla tuntuu olevan tuo katalysaattori. Katteja tarjolla olisi avenskisen 1.6 ja 1.8-litrasiin VVT-i koneisiin, muttei tuohon maagiseen 2.0 litran VVT-i koneeseen...No niin. Nyt löytyi vika -01 Aven pörinän vaimenemiseen. Kat sulanut yhteen kasaan käyntihäiriöiden vuoksi. Vika ajoittuu mukavasti E10:n käytön alkuun. Että näin. Jos vehkeen saa joskus vielä pelaamaan niin 98:a tankkiin.
Kyseessä on juurikin 1.8 VVT-i. Avensis mies oli jostain ilmeisesti löytänyt tähän sopivia katteja, mistä? Toyotalla hinta yli tonni. - kannattaisi huoltaa
Saureeni kirjoitti:
No niin. Nyt löytyi vika -01 Aven pörinän vaimenemiseen. Kat sulanut yhteen kasaan käyntihäiriöiden vuoksi. Vika ajoittuu mukavasti E10:n käytön alkuun. Että näin. Jos vehkeen saa joskus vielä pelaamaan niin 98:a tankkiin.
Kyseessä on juurikin 1.8 VVT-i. Avensis mies oli jostain ilmeisesti löytänyt tähän sopivia katteja, mistä? Toyotalla hinta yli tonni.loppupeleissä se tulee halvemmaksi, eikös vaan? Turha syyttää E10-bensaa.
- Avensis mies
Saureeni kirjoitti:
No niin. Nyt löytyi vika -01 Aven pörinän vaimenemiseen. Kat sulanut yhteen kasaan käyntihäiriöiden vuoksi. Vika ajoittuu mukavasti E10:n käytön alkuun. Että näin. Jos vehkeen saa joskus vielä pelaamaan niin 98:a tankkiin.
Kyseessä on juurikin 1.8 VVT-i. Avensis mies oli jostain ilmeisesti löytänyt tähän sopivia katteja, mistä? Toyotalla hinta yli tonni.Huono homma. Se toyotan katti on törkeän kallis! Käy katsomassa
www.varaosahaku.fi
Sieltä avensis 98-02
Moottorin apujärjestelmät ja pakokaasujärjestelmä.
Sieltä aukee iso liuta käytettyjä katteja - Saureeni
kannattaisi huoltaa kirjoitti:
loppupeleissä se tulee halvemmaksi, eikös vaan? Turha syyttää E10-bensaa.
En halua huoltaa, siitä ei tule loppua jos siihen alkaa. Carinaa ei tarvinnut huollella. Tai tarvitsi. Kävin sillä oikein huoltoasemalla tankkaamassa. Kerran vuodessa vaihtelin öljyt. Käytin Short Life tyyppistä öljyä ja se toimi hyvin vuoden ajot eli vajaa 60 tkm. Näillä mennään...
- Katalysaatori
Itse kyselisin Englannista suoraan rahti ei maksa paljon
josku tilasin Audiin katin ja ei mitään ongelmia ollut - Ave I
Täältäkin kannattaisi kysäistä:
http://www.japanmoottorituonti.fi/osakysely.php- Kat- ti
Heh heh , kaikista hauskin homma on että vika ei ole katalysaattorissa TUMPELOT , poratkaa lisää reikiä PÖNTÖT
- Avensis mies
Kat- ti kirjoitti:
Heh heh , kaikista hauskin homma on että vika ei ole katalysaattorissa TUMPELOT , poratkaa lisää reikiä PÖNTÖT
Vika on katissa, jos vikakoodi ilmoittaa katalysaattorin tehon heikentyneen.
Jos vika on lamda-antureissa, niin niille on omat vikakoodinsa.
Selvintä viedä auto toyota huoltoon ja pyytää siellä vikakoodinluku.
Maksaa 30e. Mut saapa ainakin heti selvyyden missä vika. - P.Alikka
Avensis mies kirjoitti:
Vika on katissa, jos vikakoodi ilmoittaa katalysaattorin tehon heikentyneen.
Jos vika on lamda-antureissa, niin niille on omat vikakoodinsa.
Selvintä viedä auto toyota huoltoon ja pyytää siellä vikakoodinluku.
Maksaa 30e. Mut saapa ainakin heti selvyyden missä vika.Tiedä nyt sitten missä se vika oli omassa Avessa (D4 vm, 2001), mutta ylemmat lambdat vaihdettiin 114tkm kohdalla ja toisen alemman jossain 140tkm nurkilla ja toisen 180tkm nurkilla. Silti tuo merkkivalo silloin tällöin syttyi, muttei tuo katsastuksessa päästöistä koskaan korkannut ja tästä syystä vaikea uskoa, että katti olisi ollu rikki? Sikäli kun valo syttyi, niin luin koodin omalla vikakoodin lukijalla ja nollasin. En edes muista enää koodeja, mutta siitä katalysaattorin vajaatoiminnasta ne oli. Ennen lambdojen vaihtoa oli kyllä myös herjat erikseen noista lambdoista, eli ne vaihdettiin ihan syystä.
- Yleensä
lamda-anturi hajoaa ensiksi kun katti
- Todellinen palikka
Mun autossa paloi ao. merkkivalo, ja vuosi sitten vaihdettiin yksi lambda-anturi. Valo oli puoli vuotta pois, ja syttyi taas. Huolto (ei merkkihuolto) luki koodin ja sanoi, että katalyyttoriongelma, vaihtoon. Vaihdettiin kuitenkin kotosalla ja tarvikeosaan. Puolen vuoden kuluttua valo syttyi taas, ja nyt merkkihuoltoon. Pakokaasut ok, eikä oikein osattu sanoa, mistä on kyse (vikakoodi viittaa vissiin kaikkeen akselilla katalysaattori - joku neljästä lambdasta). Epäiltiin tarvikeosakatalysaattoria. Tuntuu vähän kalliilta lähtä KOKEILEMAAN katin vaihtoa, enkä oikein usko että se on ongelma. Onko tietoa paikoista, joissa oltaisiin tavanomaista pätevämpiä vikakoodien selvittämisessä? Kesälomareissun voisi suunnata sinne...
- Kattiakans
Mulla on samainen ongelma myös,et valo syttyi ja ilmoittaa katalysaattori alitehoinen. kun kuittaa häiriön pois,niin saa ajella kuukauden et valo syttyy uudelleen ja kerran on häiriövalo sammunut itsestään. Tänään kävin kysymässä OK-autosta onko varmasti katti paskana ja vastaus oli että on. se miksi häiriö hävinnyt itsestään, johtuu siitä että usean käynnistyksen jälkeen mittaukset ollu sallituissa rajoissa,mutta sit kun menee yli niin tekee häiriön(vika jää kyllä historiaan ylös) ja kaiken huippuna,kun vaihtaa uuden katin,pahimmassa tapauksessa voi joutua vaihtamaan ohjausboxinkin,koska niissä on eri mittaalueet ja tätä vanhaa boxia ei voi päivittää ja sen hintakin on yli tonnin,eli menis surutta yli pari tonnii(merkkiliike) jos molemmat joutuu vaihtamaan.
itse tulin siihen tulokseen että annan valon palaa,koska auton käyntiin se ei vaikuta ja pakokaasutestit oli ok,joten jos valo palaa ennen katsastusta,niin kuittaan sen pois...vaihdan sitten kuin aivan pakko!! Kyseessä Avensis -02 D4D 2.0l
Mut se ihmettyttää miten tämä on menny rikki ja koska häiriö ei tule heti vaan kuukaudenkin päästä.. bensa kuulemma vaikuttaa ja niissäkin on eroja,ja vikakin hävisi itsestään kun ajoin viron 95:lla,suomessa on pakko tankata 98..ennen ajoin 95...- 98 on parempaa
Ilmeisesti katin teho on vain heikentynyt lähelle hylkyrajaa. Lamdojen kunnon näkee jo satasen lukijalla. Itse painiskelin saman vian kanssa muutama vuosi ssitten. Herjan sai kuitattua helposti pois lukijalla, mutta moottorin valo syttyi aina silloin tällöin uudestaan. Kuittauksen jälkeen autolla on ajettava testijakso läpi, joka sisältää vaihtelevaa ajoa ja useita käynnistyksiä, ennen kuin status muuttuu ok:si. Sitä ennen on turha tarjota autoa katsastukseen. Minä vaihdatin katin uuteen, eikä ongelmaa ole sen jälkeen ollut.
- KohtalotoveriX
98 on parempaa kirjoitti:
Ilmeisesti katin teho on vain heikentynyt lähelle hylkyrajaa. Lamdojen kunnon näkee jo satasen lukijalla. Itse painiskelin saman vian kanssa muutama vuosi ssitten. Herjan sai kuitattua helposti pois lukijalla, mutta moottorin valo syttyi aina silloin tällöin uudestaan. Kuittauksen jälkeen autolla on ajettava testijakso läpi, joka sisältää vaihtelevaa ajoa ja useita käynnistyksiä, ennen kuin status muuttuu ok:si. Sitä ennen on turha tarjota autoa katsastukseen. Minä vaihdatin katin uuteen, eikä ongelmaa ole sen jälkeen ollut.
Sama juttu täällä. Siis 2001 2.0 Avensis ja ajettu vain 150.000 km kun katalysaattori meni. Aikaa jo vuosi. No, ajattelin että en maksa tonnia alkuperäisosasta vaan tilaan Englannista 270 € tarvikekatin. Englantilainen verkkokauppa ei lähettänyt ulkomaille ja jouduin käyttämään yhtä tuttua välikätenä. Kokonaishinnaksi tuli joku 350 € rahteineen.
Vaihdettiin viime talvena, ja toimi onneksi katsastuksen ajan, mutta sitten alkoi merkkivalo taas palamaan alle tuhannen km ajon jälkeen. Eli ei toiminut tarvikekatti - oli muuten aika roheen näköstä tekoakin. Koska rahti maksaa paljon, en alkanut lähettelemään takas. Nyt sitten ennen joulukuuta ja katsastusta pitänee se alkuperäinen siihen hommata - p...le ;(
- KohtalotoveriX
Hmmm.... googletin nyt taas, niin löysin tuollaisen: http://www.a-alt-avgassystem.fi/index.htm ja siellä näkyisi olevan 436 €. Eli puolet halvempi kuin alkuperäinen, ja jos tuon suomalaisesta kaupasta tilaa, niin takuukin voisi toimia(?).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217