Pidetään vähän galluppia, että millä kilometreillä turbot hyytyy kaks´litrasissa dieseleissä ja tuleeko kustannuksissa maahantuoja vastaan? Ite oon ajellut 120000 km ja turbo tilttasi. Maahantuojan kanta on, että pitkäänhän teillä on turbo pelannut, normaali käyttöikä on tuossa alle satkun. Halpa vempele reilu pari tonnia asennus ja omasta pussista.
Turbon kestoikä 2.0 TDI koneisessa Ocussa
46
14004
Vastaukset
- VolkkariVolvisti
V70 vm.2002 jossa turbon korjaushuolto tulee kohdalle 500.000 kohdalla. Mielestäni olisi pitänyt kestää vähintään 200.000
- Long-Life
Minunkin mielestä turbon pitäisi kestää dieselissä liki puoli milliä ajella. Rapee raskatarkin meni 450000 km, eikä turbossa ollut mitään vikaa. Mikä näitä vw-konsernin tuotteita vaivaa, kun joka paikka hyytyy ja tosi kalliita korjattavia?
- ertehdsg
Long-Life kirjoitti:
Minunkin mielestä turbon pitäisi kestää dieselissä liki puoli milliä ajella. Rapee raskatarkin meni 450000 km, eikä turbossa ollut mitään vikaa. Mikä näitä vw-konsernin tuotteita vaivaa, kun joka paikka hyytyy ja tosi kalliita korjattavia?
nimenomaan long-life, siksi ei turbot kestä vag vehkeissä.
- XT07
ertehdsg kirjoitti:
nimenomaan long-life, siksi ei turbot kestä vag vehkeissä.
Ei tulisi ikinä mieleenkään ajaa ahdetulla autolla 30000 km samoilla öljyillä.
- hyvin kestää
XT07 kirjoitti:
Ei tulisi ikinä mieleenkään ajaa ahdetulla autolla 30000 km samoilla öljyillä.
Mihin tämä perustuu? Kyllä mersussa ja bemarissa kestää ajella longlife öljyillä sen 30tkm öljynvaihtovälillä. Tietääkseni samat öljyt, ja hyvin samankaltainen turbo. Vai onko VW:ssä huonosti suunniteltu öljynkierto?
- ...pussillinen uusia
Kaikki kuittaa turbon jäähdyttelyn sanomalla ettei nykyaikainen moottori mitään sellasta tartte. No, eihän Suomessa turbiini sellaiselle rasitukselle tietenkään joudu kuin keski-Euroopassa jossa painetaan autobahnia tuntikaupalla lusikka pohjassa. Mutta kuitenkin. Jos ajosta tullessa lyödään koneet suoraan pois tulilta, niin voitelu loppuu siihen ja saattaa heikentää ahtimen kestoikää. Mielestäni minuutti tyhjäkyntiä ajon jälkeen saattaa olla hyvinkin oleellinen asia ahtimen kannalta. Vanha konsti.
- Skodalla ajeleva
No reilut 232 000 km mittarissa, vielä ei ole osoittanut merkkejä vaihdon tarpeesta. Öljyjä vaihdettu ihan longlife ohjelman mukaisesti, 30 000 km on ollut tasaisesti vaihtoväli.
- 80-luvulla
80-luvulla piti turbojen öljyt vaihtaa 5000km/välein ja mustia olivat. Samallalailla turbossa koksaantuu öljy nyt, kuin silloinkin.
- 2+3
80-luvulla kirjoitti:
80-luvulla piti turbojen öljyt vaihtaa 5000km/välein ja mustia olivat. Samallalailla turbossa koksaantuu öljy nyt, kuin silloinkin.
Sillä erotuksella, että öljyt ovat saattaneet 30 vuodessa kehittyä.... 60-luvulla autoihin vaihdettiin vaihtomoottori 100 000 km:n välein.
- ralliformula
2+3 kirjoitti:
Sillä erotuksella, että öljyt ovat saattaneet 30 vuodessa kehittyä.... 60-luvulla autoihin vaihdettiin vaihtomoottori 100 000 km:n välein.
Olis moista hyppäystä tullut. Pitäisi sirtää kuonaa moninkertainen määrä. Ei onistu. Ilmankos eivät kestä sata tonnia turbot.
Minuutin jälkikäytöstäkään ei enää puhuta. Koksaahan se lakrun turbossa. - en usko
ralliformula kirjoitti:
Olis moista hyppäystä tullut. Pitäisi sirtää kuonaa moninkertainen määrä. Ei onistu. Ilmankos eivät kestä sata tonnia turbot.
Minuutin jälkikäytöstäkään ei enää puhuta. Koksaahan se lakrun turbossa.Meinaatko todella että joku 80 luvun kaasutinmoottorinen turbo, tai mekaanisella ruiskulla oleva ei muka keräisi karstaa VÄHÄN eri tahtia, kuin nykyiset tarkat tietokoneohjatut moottorit? TMn polttoainetesteissäkin näkyi huima kehitys vuosien saatossa. Sekä öljyt, moottorit että bensa on kehittyneet niin, että todellakin nykymoottori kestää long life öljynvaihtovälillä pidempään ehjänä, kun nuo 80 luvun romut sikäläisillä öljyillä ja bensoilla.
- kalle kustaa
en usko kirjoitti:
Meinaatko todella että joku 80 luvun kaasutinmoottorinen turbo, tai mekaanisella ruiskulla oleva ei muka keräisi karstaa VÄHÄN eri tahtia, kuin nykyiset tarkat tietokoneohjatut moottorit? TMn polttoainetesteissäkin näkyi huima kehitys vuosien saatossa. Sekä öljyt, moottorit että bensa on kehittyneet niin, että todellakin nykymoottori kestää long life öljynvaihtovälillä pidempään ehjänä, kun nuo 80 luvun romut sikäläisillä öljyillä ja bensoilla.
Minä ajoi vm-1983 Subaru leone turbo GLF-llä 410,000km ja öljynä oli varaosakaupan mobil 10w-40.
männärenkaat vaihdettiin 250.000 km
vm-1991 turbolegacyllä 360.000km. Yksi pakoventtiili vaihdettiin 300.000km.ssä.
Nyt on boxattu TDI nelivetoskooda ja 90.000km takana. Ei vingu eikä yski turbo mutta pidänkin 15.000 vaihtovälejä enkä potki kylmänä ja annan turbon tasaantua ennen sammutusta.
Kone "syö" öljyä 0,3dl /15.000 km. - Long-Life
kalle kustaa kirjoitti:
Minä ajoi vm-1983 Subaru leone turbo GLF-llä 410,000km ja öljynä oli varaosakaupan mobil 10w-40.
männärenkaat vaihdettiin 250.000 km
vm-1991 turbolegacyllä 360.000km. Yksi pakoventtiili vaihdettiin 300.000km.ssä.
Nyt on boxattu TDI nelivetoskooda ja 90.000km takana. Ei vingu eikä yski turbo mutta pidänkin 15.000 vaihtovälejä enkä potki kylmänä ja annan turbon tasaantua ennen sammutusta.
Kone "syö" öljyä 0,3dl /15.000 km.No sehän tässä maksaakin, kun turbo ei kestä siitä huolimatta, vaikka öljyt on vaihdettu 10 tkm:n välein, -ei poljeta kylmänä ja jäähdytyskäytetään ennen sammutusta. SILTI TURBO PA?KANA 120 tkm ajettuna. Lisäksi auto on vakio, -ei ole uskaltanut softata, tai boxata, koska Karala sanoi, että turbo ottaa 1. siipeensä näissä 2.0 TDI-koneissa. Kertokaa viisaammat -meneekö näissä mikä sököksi, kun turbo alkaa vinkumaan? (johdesiivikkö, turbiinisiivet, vai laakerit?) Kooltaankin tuo ahdin on niin pieni, että hirvittää :(
- ceeärrä
Long-Life kirjoitti:
No sehän tässä maksaakin, kun turbo ei kestä siitä huolimatta, vaikka öljyt on vaihdettu 10 tkm:n välein, -ei poljeta kylmänä ja jäähdytyskäytetään ennen sammutusta. SILTI TURBO PA?KANA 120 tkm ajettuna. Lisäksi auto on vakio, -ei ole uskaltanut softata, tai boxata, koska Karala sanoi, että turbo ottaa 1. siipeensä näissä 2.0 TDI-koneissa. Kertokaa viisaammat -meneekö näissä mikä sököksi, kun turbo alkaa vinkumaan? (johdesiivikkö, turbiinisiivet, vai laakerit?) Kooltaankin tuo ahdin on niin pieni, että hirvittää :(
Ilmeisesti tuo turbo on pumppusuutin-2.0 TDI:n heikko lenkki. Mahtaako VAG:n uusissa 2.0 CR-dieseleissä olla samanlainen turbo?
- 125 kw 6v
ceeärrä kirjoitti:
Ilmeisesti tuo turbo on pumppusuutin-2.0 TDI:n heikko lenkki. Mahtaako VAG:n uusissa 2.0 CR-dieseleissä olla samanlainen turbo?
Ajoin 1,9 96 kw pumppusuutin skodalla 225 tkm eikä ongelmia. Long Life ohjelmalla ja meni joskus vaihtoväli vähän ylikin. Moottorihan on periaatteessa sama kuin seuraavan sukupolven 2,0 tdi 140 hummainen.
Jos jälkikäyttö tarkoittaa sitä, että "lämpö tasaantuu" niin sehän pitää olla monta minuuttia. Itse pidän huolen, että ahtimen kierrokset laskee minimiin ennen moottorin sammuttamista jolloin myös öljyn kierto loppuu eli siihen ei monta sekuntia mee (max 10-15 s).
Ja mikä on sitten se ahtimen rikkoutumisen kriteeri? Pakettimallin Toyotista kuten Hilux ja Hiace 2005-2010 on mennyt turboja vaikka millä mitalla lumen ja jään vuoksi mutta ajossa sitä ei ole huomannut. Kuinka moni siis ajelee rikkinäisella turbolla takuuautolla?? - ;;_
125 kw 6v kirjoitti:
Ajoin 1,9 96 kw pumppusuutin skodalla 225 tkm eikä ongelmia. Long Life ohjelmalla ja meni joskus vaihtoväli vähän ylikin. Moottorihan on periaatteessa sama kuin seuraavan sukupolven 2,0 tdi 140 hummainen.
Jos jälkikäyttö tarkoittaa sitä, että "lämpö tasaantuu" niin sehän pitää olla monta minuuttia. Itse pidän huolen, että ahtimen kierrokset laskee minimiin ennen moottorin sammuttamista jolloin myös öljyn kierto loppuu eli siihen ei monta sekuntia mee (max 10-15 s).
Ja mikä on sitten se ahtimen rikkoutumisen kriteeri? Pakettimallin Toyotista kuten Hilux ja Hiace 2005-2010 on mennyt turboja vaikka millä mitalla lumen ja jään vuoksi mutta ajossa sitä ei ole huomannut. Kuinka moni siis ajelee rikkinäisella turbolla takuuautolla??Ajoin pumppusuutin diesel turbolla 1.9 vm -08, kesti tosi hyvin 100 tkm, sen jälkeen kiertokanget kuin pisan torni ja koko alakerta uusiksi takuuna, kukaan ei kertonut, että talvella ei saa ajaa lämpimään halliin, nyt TSI 1.8 katotaan ja jos ongelmia, katsottiin viimeisen kerran.
- Kokemusta
Long-Life kirjoitti:
No sehän tässä maksaakin, kun turbo ei kestä siitä huolimatta, vaikka öljyt on vaihdettu 10 tkm:n välein, -ei poljeta kylmänä ja jäähdytyskäytetään ennen sammutusta. SILTI TURBO PA?KANA 120 tkm ajettuna. Lisäksi auto on vakio, -ei ole uskaltanut softata, tai boxata, koska Karala sanoi, että turbo ottaa 1. siipeensä näissä 2.0 TDI-koneissa. Kertokaa viisaammat -meneekö näissä mikä sököksi, kun turbo alkaa vinkumaan? (johdesiivikkö, turbiinisiivet, vai laakerit?) Kooltaankin tuo ahdin on niin pieni, että hirvittää :(
Jos ulvoo niin siinä on jo alkava vika (epätasapaino)
- Anonyymi
kalle kustaa kirjoitti:
Minä ajoi vm-1983 Subaru leone turbo GLF-llä 410,000km ja öljynä oli varaosakaupan mobil 10w-40.
männärenkaat vaihdettiin 250.000 km
vm-1991 turbolegacyllä 360.000km. Yksi pakoventtiili vaihdettiin 300.000km.ssä.
Nyt on boxattu TDI nelivetoskooda ja 90.000km takana. Ei vingu eikä yski turbo mutta pidänkin 15.000 vaihtovälejä enkä potki kylmänä ja annan turbon tasaantua ennen sammutusta.
Kone "syö" öljyä 0,3dl /15.000 km.0,3 dl on kyllä aika vähän jotain millin osia mittatikussa, olisiko 0,3 l tai 3 dl.
- Jay-A
Epsanjan volkkarissa täysin sama mylly, ja turbo pamahti kilometrilukemassa 121.500. Oli viimeinen 2.0 Tdi. Takuu oli mennyt umpeen 1,5 kk takaperin ja sama laulu. Reilu paritonnia myöskin. Onneksi työsuhdeauto eli
ei sentään omasta pussista. Seuraava auto Octavia 1.8 TSI L&K DSG. Katotaan sitten kuinka Skodillac toimii... - mällipälli
on kiinni käyttäjästä. Yleensä ennenaikainen hajoaminen on käyttäjän oma vika.
- pesservisser
Kun kerran olet niin viisas, niin kerro nyt meille kaikille miten sitä mielestäsi pitää käyttää.
- ,.-
pesservisser kirjoitti:
Kun kerran olet niin viisas, niin kerro nyt meille kaikille miten sitä mielestäsi pitää käyttää.
Älä missään nimessä yritä sulattaa umpijäässä olevaa autoa lämpimässä (jonka jokainen järkevä ihminen haluaisi joskus tehdä.) Kun tulet ajosta, jätä auto käymään pariksi minuutiksi ennen sammuttamista, lue sillä välin vaikka Aku Ankkaa jne, en tiedä tuleeko näihin muihin merkkeihin turbojen myötä samoja ongelmia, mutta on tää suorastaan naurettavaa. Vag konsernin moottorit TDI/TSI:hän ovat loistavia koneita, kun vielä saisivat ne kestämään, taitaa olla niin, että minäkään en osaa niitä käyttää, on se vaan kumma, kun edes maahantuoja ei kerro että MITEN NIITÄ SITTEN PITÄISI KÄYTTÄÄ. TALVELLA AJAMATTA?
Tiedän, että tähänkin tulee vastauksia niiltä, joilla moottori on toiminut, silti se ei poista ongelmaa.
- SeatLeonFR
Joo, älä laita kylmänä käymään. Helpommin sanottu kuin tehty kun Webasto ei toimi.. "Käytä kesälläkin vähintään 30min kerran kuussa" - NO käytetty on.
Eka paukkupumppusuuttimet, sitten ilmastoinnin ohjausyksikkö kärähti ja nyt turbo alkoi huutamaan. Tämmöistä on ollut siis omistaa -08 Seat Leon FR 2.0TDI puolen vuoden ajan, mittarissa 117tkm. Ja suhteellisen nätisti tällä on ajettu, pääasiassa matkaa.
Seuraavaksi pitää hommata autotalli ja kossu-sierra. - Not so long
Skoda Octavia Scout -08
1. turbo 24000km, 2. turbo 58000km,. 3. turbo 160000km
Laakkonen ja Garrett kiittää, minä en. Ja Longlifella mentiin kun suosittelivat --> kaikki takuuseen. Nyt lähti Skoda kiertoon.- tyhmästä kärsii
Jos tuo olisi totta, niin voin vain todeta, että olet itse hajoittanut turbosi väärällä käytöllä. Kannattaisi lukea se käyttöohjekirja ja noudattaa sen ohjeita.
- olet pelle
Ja päätit sitten kaivella vanhan jutun muiden trollien sekaan, olet nolo ja osaamaton.
Tai sitten vain keksit tarinoita. - Anonyymi
Minulla oli tuossa Octavia 1,9tdi:ssä vm 2009 392tkm kun lähti vaihtoon. Siinä oli vielä alkuperäinen turbo. Tämä oli siis niitä viimeisiä pumppusuutin dieseleitä.
- octavian omistaja
189tkm ajettu octavia ja turbo kabut.Lähes kaikki kilometrit kaupungissa.Jos on vara ostaa kallis auto,niin on sit varmaan vara maksaa se turbo mikä maksaa järkipaikassa asennettuna sen 1300 euroa.
- valitse oikein
Mutta onneksi luotettavilla vapareilla voi viettää huoletonta elämää ja rillutella kesäöinä vosu kainalossa pitkin maakuntia ilman mitään ongelmia. Kyykyttäjäturbot istuu korjaamon sovalla ja puristaa lompakkoaan rystyset valkoisina. Otan osaa.
- Turbo vinkuu
Skoda Octavia 2.0 Tdi vm. 2007, 121 000 Km ja turbo vinkuu niinkuin sika tapettaessa eli kun kiihdyttää niin kamala vinkuminen, pari/kolme kertaa pukannut ajossa tehdasasetuksille, jolloin voimat pois ja ei muuta kuin sammuttaa auto vauhdissa ja taas virta heti päälle eli t-koneen buuttaus.
Tammerdieselissä sanoivat jakopään vaihdon yhteydessä että Turbo vinkuu ja on vaihdettava (1550 euroa koko paketti töineen), paljonkos olette turbon vaihdoista maksaneet Tampereen alueella?- Turbo hajalla(ko)
Ensin Turbo vinkuulle vastaus: 1300-1400 väliin tulee vaihto perjantaina. Paikkana Pirkanmaan autohuolto, joka muuten hakee vaihdettavan turbon Tammerdieselistä :)
Auto: Skoda Octavia 2.0TDI 2007 291000 (1. turbo menossa)
Sitten tarinaa, mikä sekoittaa mukavasti "perus myyntireiskan" päätä:
Auto ollut hieman nuhanen noin puoli vuotta, viimeisen parin kuukauden aikana alkanut tekemään aina 4. vaihteella n. 3800 kierroksilla "vikatilan" päälle (tehot pois).
Käytin RS huollossa öljyn vaihdossa ja mainitsin viasta, diagnoosia oli: Pitää vaihtaa moottorin johtosarja, maksaa jotain 500e. Hapertumia, joista vika johtuu.
Hinta kuullosti kovalta joten vein toiseen korjaamoon. Sieltä tuli tunnissa vastaus, ei täällä mitkään johdot oo vialla vaan turbo. Vähän putsailtiin, nyt on tehot kohtuudella takasi mutta vinkuu. Pitäis Turbo vaihtaa.
Lopputulos parit puhelut "tee se ite" kavereille, RS huoltoon ja päätös. Vaihdetaan Turbo.
Toivottavasti oikea päätös, koska ei jaksa ajaa huoltoliikkeiden väliä. Päätöstä tuki ennen huoltoa oma arvio "turbo paskana" ja todella iso epäusko RS huollon diagnoosiin johtosarjan viasta, joka esiintyy aina tietyillä kierroksilla... Tosin olisi ollut kiva tietää minkä sodan olisi saanut pystyyn, kun vika ei olisi johtosarjan vaihdolla korjaantunut. Annetaan kuitenkin jonkun muun kokeilla se polku.
- octavia tdi
2.0 tdi octaviassa turbo kesti 254tkm, nyt uutta vaan tilalle...
- Turbo-Urpo
288000 mittarissa ja mitä ilmeisimmin Turbo sökö. 2007 2.0 TDI. Vinkuu ja tehot häviää kun kiihdyttää isoilla vaihteilla ja kylmänä. Vikavaloa ei tosin tule.. Mistä hän saisi uuden asennettuna edullisesti Pirkanmaalta?
- hinaukseen.siis
Luovutuksen jälkeen automyyjä ajoi ulos ja jätti käyntiin noin minuutiksi kun siirryin käteltyäni kuljettajan paikalle. Ehdin ajaa ulos pihasta, kääntyä oikeaan ja ajaa lähes kadun päähän. Eli yhteensä jotain 50-150 m matka. Turbo oli tuhoutunut täydellisesti.
- kingfisher78
Oma Skoda istuu nyt myös pihalla turbo paskana, mittarissa 95 tkm. Nätillä ajolla ollut 140hv 2.0 diisseli alkoi vaan vinkumaan korkealla äänellä ja sitten hehkunvalo syttyi mittaristossa moottorin vikatilan merkiksi.
- Shelter
Minulla Skoda 2.0 TDI/ 2008. Mittarissa 28000 km ensimmäinen turbo, 58000km toinen turbo paskana. Nämä menivät takuuseen. Long Life öljyt vaihdettiin 30000 km välein. Tämän jälkeen olen vaihtanut öljyt 20000 km välein ja näin kolmas turbo on kestänyt, nyt mittarissa 285000 km. Turbo on kuumassa paikassa rintapellin ja moottorin välissä, joten öljy joutuu koville.
- SkodaMekaanikko
Jos tarpeeksi kierroksia esim 3krpm niin mahdollisesti puhutaan vain sekunneista
- ei.vaan.kestä
eka turbo kesti octaviassa 8000km. toinen turbo 34 000km. 1500-2000 maksanut per kerta töineen ja osineen. mielestäni kuuluisi takuuseen mutta kun ei. nyt ajettu 76 000km ja oireilu alkanut, tehot häviää vähän väliä, yleensä ohitustilanteessa. jänskättää...
- Anonyymi
Jos autosi on uusi, niin varmasti kuuluu takuuseen. JA jos käytetty, niin turbon valmistajlla tai asennusliikkeellä on takuu vastuu joko töistään tai tuotteistaan. Turbon oletetaan kestävän enemmän kuin 20000 km.! Itse asiassa turbon kuuluisi kestää moottorin käyttöikä. Suosittelen kääntymään tuomioistuimen puoleen jos neuvottelut eivät etene.!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos autosi on uusi, niin varmasti kuuluu takuuseen. JA jos käytetty, niin turbon valmistajlla tai asennusliikkeellä on takuu vastuu joko töistään tai tuotteistaan. Turbon oletetaan kestävän enemmän kuin 20000 km.! Itse asiassa turbon kuuluisi kestää moottorin käyttöikä. Suosittelen kääntymään tuomioistuimen puoleen jos neuvottelut eivät etene.!
Varmasti parin vuoden jälkeen kannattaa noudattaa sinun neuvoasi, jee mikä talent.
- mikänykyturbojavaivaa
VW 2.8 TDI, autolla ja turbolla ikää kohta 20 v. mittarissa 540 000 ja alkuperäinen turbo toimii moitteetta, ainoastaan välijäähdyttimelle menevä alle 20€ kumiletkun pätkä vaihdettu. Öljyillä vaihdot 10 000 - 25 000 km välein.
- Seataudiskodavwsama
Vaihda öljyt 10tkm välein miin kestää vw tdi
LL huolto särkee koneen ja turbon
Sen tiedon saat myös moottorikoneistamoilta.
Ei kannata ostaa autoa missä ollut pitkä öljynvaihtoväli - Anonyymi
kts. moottorihiomo seinäjoki-koneet öljyremppa ainakin TDI
- Anonyymi
Kohta tulee heinäkuun myynnit julki j noinko Toyotan omapoikaa pelottaa??
Aikaisin olet herännyt tähän aamuun ja ahkerasti trollaat ja provoat, ettei vaan paineet olisi liian kovat ja pettymys ajaisi unettomuuteen ja 24/7 Suolen hakkaamiseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta tulee heinäkuun myynnit julki j noinko Toyotan omapoikaa pelottaa??
Aikaisin olet herännyt tähän aamuun ja ahkerasti trollaat ja provoat, ettei vaan paineet olisi liian kovat ja pettymys ajaisi unettomuuteen ja 24/7 Suolen hakkaamiseen?Ju, skodisti se hehkuttaa heinäkuun yhtä myytyä kaalivankkuria, elokuussa olikin tuntuvasti hiljaisempaa... :-D
- Anonyymi
Kallekustaa täällä hoi.
Sattu tämä vanha ketju vastaan.
Nyt takana 410.000km skoda 08 1.9.
Turbo turhaan vaihdettu varoik 360.000km.
Kohdalla. Nyt meni toka turbo 400.000km kohdalla. Pakopuolen turbiin sulanut ja siivet jumissa. Taidan vaihtaa koko pakoputkiston uuteen. Veikkaa että ahdistaa sieltä kertyneen moskan muodossa. Autohan on ollut piristettynä jo pitkään. Tässä ei vielä ole ollut Dpf toimintoa. Ei syö vieläkään öljyä. Samat suuttimet ja nokka. Mutta huom! Öljynvaihtovälit aina olleet n.10.000km korvilla ja Carat 3 tb. Keskikulutus 6.2 l. Vain normikuluvaaa osaa vaihdettu vuosien aikana. Jatkan kestotestiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090