Lähestymiskiellon jatkuva rikkominen

SyvästiAhdistunut

Eräs mieleltään sairas rikollinen on määrätty lähestymiskieltoon minua kohtaan jo vuosi sitten, mutta lähestymiskiellosta huolimatta hän on rikkonut sitä jatkuvasti ja useita kertoja ja sama häiriköinti jatkuu edelleen, vaikka olen tehnyt ilmoituksen poliisille jokainen kerta, kun kyseinen henkilö on kieltoa rikkonut.

Olen todella väsynyt, tuskastunut ja stressaantunut, kun lähestymiskieltoon määrätty henkilö ei kertakaikkiaan jätä minua rauhaan.

Kyseinen henkilö on aiheuttanut minulle valtavaa henkistä kärsimystä jatkuvilla yhteydenotoillaan ja vainoamisellaan.

Kertokaa minulle, mitä tehdä, että kyseinen henkilö jättää minut rauhaan?

Milloin poliisi ja oikeuslaitos alkavat toimia kyseisen häirkön kohdalla?

Minulla on tullut vahva tunne siitä, että joudun vielä henkirikoksen uhriksi tämän häirikön toimesta.

Minulla on mennyt hermot, koska tuntuu siltä ettei kukaan auta minua tässä asiassa ja olen täysin yksin tässä ahdingossa pelkotiloineni.

Eli mitä tehdä?

5

438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pol.palvoja, johtava

Menet päällystöön kuuluvan poliisin puheille ja kerrot asian. Jos ilmoituksesi on kirjattu, niin ne kaikki näkyvät kyllä poliisin tiedostossa.
      Pyydät, että poliisi pidättää lähestymiskiellon rikkojan. Jos näin tapahtuu, niin oikeus todennäköisesti vangitsee myöhemmin hänet. Lähestymieskiellon rikkomisesta voidaan tuomita vuodeksi vankilaan.

• kaikkea kanssa......

et ole lakimies, tai yleensäkään mies sen varsinaisessa merkityksessään..

Älä viitsi höpöttää paskaasi tällä palstalla.

Aloittajaa kehottaisin ottamaan yhteyttä asijanajajaan.

• pol.palvoja, johtava
        kaikkea kanssa...... kirjoitti:

et ole lakimies, tai yleensäkään mies sen varsinaisessa merkityksessään..

Älä viitsi höpöttää paskaasi tällä palstalla.

Aloittajaa kehottaisin ottamaan yhteyttä asijanajajaan.

Palstan venkula naurattaa meitä taas. Juridiikasta hänellä ei ole sen enempää tietoa, kuin sialla hopealusikasta.
        Lähestymiskieltolain mukaan lähestymismiekiellon rikkomisesta rangaistaa rikoslain 16 9a §:n mukaan, joko sakkollla tai enintään vuodella vankeutta.
        Suomessa ei asianajaja voi laittaa rikosprosessia vireille, ainoastaan syyttäjä poliisin suorittaman esitutkinnan jälkeen. Kun joku rikkoo lähestymiskieltoa, niin poliisi suorittaa esitutkinnan. Tällaisessa tapauksessa, missä lähestymiskieltoa rikotaan toistuvasti poliisi yleensä pidättää epäillyn, ei asianaja, ja vaatii pidättämäänsä henkilöä vangittavaksi. Sen jälkeen asia siirtyy syyttäjälle, joka esittää syytteen ja asiaa käsitellään käräjillä.
        Kaikki tapahtuu veronmaksajien piikkiin, eli on periaatteessa hakijalle ilmainen. Asiajanajat puolestaan veloittavat 200-300 euroa/tunti. Vain palstan venkula on niin typerä, että maksaa, vaikka saisi kaiken ilmaiseksi.

• Hanki itsellesi lähestymiskielto.

• yhteiskunta

mulla on mun skitsofreenikko ex narsisti pyskopaatin kasnssa ihan samqa ongelma,,taustalla tappo,taponyritys,väkivalta rikoksia,ryöstöjä, jne taparikollirenne jne...ekaa kertaa kun hain lähestymsikeiltoa ei muka ollutperusteita vaikka olin olut miehen vaimona 2 v suhteessa jossa kuristi ja muuten pahoinpiteli ja rikkoij koko asunnon ja jne jne.. lapsi sijoitetiin kun erosin miehestä.. kun romahdin niin åahasti.. ei jättä rauhaan vieläkään ja jo 3 kertaa hakenut lähestymiskieltoa todisteiden ja todistajien ja asinaajajien kanssa. ehto että saan lapseni takas on ett mies katoaa mun elämästä.. EN OLE MUKA ees yrittänyt..

vittu mitä paskaa.. kai osdotan sitten vaan et tulee tosta parvekeen oceasta sisää 1 kerros ja tappaa!!!!!...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      196
      8367
    2. Perussuomalaisten Jani Mäkelä ihailee suunnattomasti Maduroa

Janin mukaan Suomen hallituksen pitäisi tuomita diktaattorin ja huumelordin tuominen oikeuden eteen.
      Maailman menoa
      27
      6084
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      169
      5719
    4. Persuilla paniikki, kun diktaattorit yksi kerrallaan kaatuvat

Hallapersut halusivat sivarineidostaan sotilasjuntan komentajan Suomeen, jotta persuaatteen mukaiset puhdistukset olisi
      Maailman menoa
      15
      3497
    5. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      82
      2967
    6. Koska mennään retkeilemään?

pusi pusi 😗
      Ikävä
      291
      2640
    7. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      178
      2539
    8. Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota

Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v
      Maailman menoa
      618
      2380
    9. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      94
      2215
    10. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      16
      1833
    Aihe