Kadunvarsiparkissa olevat autot vaikeuttavat kunnossapitoa yhä enemmän ja enemmän.
Ei ainoastaan silloin kun ilmoitustauluin pyydetään siirtämään autot vaan ne pitäisi siirtää jokaisen lumisateen jälkeen auratulle paikalle.
Parkissa seivovan auton liki ei voi aurata ja etäisyys vain kasvaa uusien lumisateiden myötä.
Tämä koskeee myös pihoilla parkkipaikoilla seisottavia autoilijoita.
Tässä suhteessa autoilijat ovat kyllä melkomoisen laiskaa porukkaa.
Jos ette pysty siirtämään autoanne niin putsatkaa se ainakin lumesta tai hankkikaa talvisäilytyspaikka.
Usein näkee kadunvarressa sellaisia lumikasoja ettei tiedä onko niiden alla auto vai pelkkää lunta.
Olkoon auton katolla vaikka metri lunta mutta auton ympäriltä on lumet luotava.
Auton seisottaminen pitäisi kieltää kadunvarsilla kokonaan talvikuukausina, jos on varaa pitää autoa seisomassa, lienee varaa hankkia sille seisomispaikkakin jostain muualta kuin kadunvarresta.
Tässä ihan vieressäkin on kadunpätkä jota ei voi enää aurata koska seisomassa olevat autot estää sen ja itse katuosuuskin kapenee kokoajan näiden takia.
Melkein toivoisin että karhu tampaisisi autot säälimättä penkalle.
Hesan ongelmat osin autoilijoiden syytä
9
735
Vastaukset
- varrella virran
on, rautakaupasta löysin kyllä harjanvarsia.
- Pravda.
yhdyssanavirhe, jota lukihäiriöisen on mahdotonta tunnistaa.
- syy muualla
Kyllä varsinainen syy on muualla. Ei se parkkeerattu auto vie tilaa yhtään sen enmpää kuin ennen lumisateitakaan. Mutta kun sen parkkeeratun auton kylkeen ajetaan jäinen lumivalli, niin samalla katue kapenee ja estetään autolla ajaminen. Kuski siirtyy julkisiin, ja jättää auton odottamaan perempia aikoja. Näinhän oli varmaan tarkoituskin. Lumen ajaminen keskelle tietä ja samalla pois kerääminen on varmaan asia, josta kukaan ei ole kuullutkaan.
Tähän on päästy pitkän kehityksen kautta. Aikoinaan kiinteistöillä oli pihalla parkkipaikkoja asukkaille. Ne kiellettiin. Aikoinaan sai parkkeerata aukioillle, toreille ja muille sopiville paikoille. Nekin kiellettiin. Ainoaksi paikaksi jäi kadun varsi, johon joutuuu lunastamaan kalliin asukaspysäköintitunnuksen. Vierailijathan eivät saa olla paikoilla kuin pari tuntia maksimissaan. Nykyisin pakolliset asiat hoidetaan pikaisesti, ja lähdetään Jumboon ostoksille. Useat kadut ovat pelkkiä paikoitusalueita, koska läpiajoliikenne on estetty erilaisin järjestelyin. Parkkihallit olisivat hyvä vaihtoehto, mutta niiden hinnat ovat keskimäärin kalliimmat, kuin asuntojen vuokrat.- Ladax
sinne auton alle ei sada lunta, jolloin siinä kohdin ei ole lumityönvaivaakaan!
- herra pysäköintiherr
Ladax kirjoitti:
sinne auton alle ei sada lunta, jolloin siinä kohdin ei ole lumityönvaivaakaan!
Mutta katsopa vaan paikallaan seisovia autoja. Niiden ympärillä on kadun puolella liki metrin valli ja takana/edessä riippuen paikasta metri-kolmemetriä estäen näin tehokkaasti sekä kadun käyttöä että pysäköintiä.
- EastSider
herra pysäköintiherr kirjoitti:
Mutta katsopa vaan paikallaan seisovia autoja. Niiden ympärillä on kadun puolella liki metrin valli ja takana/edessä riippuen paikasta metri-kolmemetriä estäen näin tehokkaasti sekä kadun käyttöä että pysäköintiä.
Kaveri kertoili pääkaupunkiseudun lumenkaatopaikoilla lojuskelevan kymmenittäin fillareita ja mikä hauskinta, skootterinpuolikkaita!! Mukava ylläripylläri kun aamulla ajattelee lähtevänsä skodella kouluun, niin hangesta jää vain tanko käteen, heh. Että mitäs pysäköit!
- Octavian omistaja
osittain oikeassa. Liikenteessä olevien autojen määrä on liian suuri ja toisaalta autoilijat ovat hieman laiskoja siirtämään autojaan. Liian monella pelisilmättömällä on nykyään kortti. Sen vuoksi Uudellamaalla on tänäänkin sattunut yli toistasataa kolaria.
Yksityisautoilun määrää pitäisi vähentää. Ei pakottamalla tai ylimääräisillä maksuilla, vaan kannustamalla joukkoliikenteen käyttöön.- 4-veto yliveto
Ensin pitää hommata Pohjolan olosuhteisiin sopiva auto.Ei Kataisen suosimilla CO2 veroihin perustuvalla pikkukinnerillä Suomen talvessa mitään tee.Kiini ovat vallin takana ja pysyvät kevääseen asti. Kataisen lisäksi voitte toki hieman syyttää itseännekin.
VAIHTOEHTOJA ON http://www.iltasanomat.fi/autot/Tällä pukkikin pääsee perille!/art-1288356605057.html - .
4-veto yliveto kirjoitti:
Ensin pitää hommata Pohjolan olosuhteisiin sopiva auto.Ei Kataisen suosimilla CO2 veroihin perustuvalla pikkukinnerillä Suomen talvessa mitään tee.Kiini ovat vallin takana ja pysyvät kevääseen asti. Kataisen lisäksi voitte toki hieman syyttää itseännekin.
VAIHTOEHTOJA ON http://www.iltasanomat.fi/autot/Tällä pukkikin pääsee perille!/art-1288356605057.htmlKyllä se niin on että tällasina talvina paras kulkuveuvo on ehdottomasti panssarivaunu.
Sellasessa kunnossa nämä tiet ovat...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta
Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee4412062Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli2111786Miksi koulut pakottavat
Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja1861499- 1091481
- 511193
Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024
Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit31161Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?
Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!1391120Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt371022- 631016
Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!
Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s96988