Sähköhoito

E-87

Olen etsinyt joka paikasta paljon sähköhoitojuttuja ja koittanut löytää tietoa tästä, mutta vieläkin mua arveluttaa itse lähteä kokeilemaan sähköhoitoa. Tarvitsisin sitä siis psykoottiseen masennukseeni, mutta se kuulostaa liian hurjalta toimenpiteeltä. Olisi kiva kuulla muiden omakohtaisia kokemuksia tästä hoidosta. Vai onko kaikki tätä hoitoa kokeilleet kuolleet tai tosiaan menettäneet muistinsa niin kuin pelotellaan? :/

Lääkkeet ei ole auttaneet, eikä terapiat. En ole hyvä puhumaan ja terapiakäynnit on turhia kun olen vain hiljaa. Vaikea masennus on jatkunut jo vuosikaudet (n. 11-vuotiaasta tänne 23-vuotiaaseen), mutta itsemurhavaaraa ei ole. Itsetuhoisuutta on kyllä paljon, mutta ei se itsemurhaan asti mene. Nyt kuitenkin ovat ehdotelleet mulle tätä sähköhoitoa, kun muut keinot ei ole auttaneet.

Turha kai on kysyä muidenkaan kokemuksia, koska ei ne takaa sitä, että mulle tulisi just samat jälkivaikutukset kuin muille. Tai että mulle ei tule mitään jos muillekaan ei tule. En tiedä mitä tämän asian kanssa tekisi. Ehkä ei kannata mennä, kun näin paljon arveluttaa. Kuulemma johtuu mun psykoottisuudesta, että luulen lääkärin haluavan mut tähän "hoitoon" että kuolisin enkä enää häiritsisi lääkäreitä, terapeuttia ja psykologia.

...Mutta kokemuksia sähköhoidosta siis kaipailisin.
Niin, ja kun itse olen 23v. fyysisesti ihan perusterve nuorimies, niin sähköhoito ei lääkärin mielestä olisi mulle vaarallista, sitä kuulemma tehdään vanhuksillekin ja ne kestää sen hyvin...? Palautuuko muisti enää ikinä jos sen menettää sähkön jälkeen?

26

11535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 87655678765387976986

      Sehän tehdään nukutuksessa niin ei se olisi niin kamala kokemus kuin miltä se ehkä kuulostaa. Mun kaveri kävi muutama vuosi sitten muutaman kerran tuossa hoidossa eikä huomannut siitä olevan mitään hyötyä masennukseensa mutta ei siitä ole tullut mitään haittaakaan. Mikään ei muuttunut. Jokaiseen se voi vaikuttaa erilailla. Vaikea siis sanoa olisiko siitä sulle enemmän hyötyä vai haittaa. Mutta ei sun lääkäri tuolla sua tappaa halua. Ei se sähköisku tappavan suuri ole :-D

      • samppira

        Itse halusin sähköhoitoa vuosia sitten, mutta kuulin luotettavasta lähteestä, että älä mene sähköhoitoon sillä se tuhoaa aivosoluja. Jäipä sitten menemättä.
        Korjatkaa jos olen väärässä.


      • *vanhempi masis*
        samppira kirjoitti:

        Itse halusin sähköhoitoa vuosia sitten, mutta kuulin luotettavasta lähteestä, että älä mene sähköhoitoon sillä se tuhoaa aivosoluja. Jäipä sitten menemättä.
        Korjatkaa jos olen väärässä.

        Hohhoijaa, tappaa aivosoluja. No tottahan tuo on, mutta mikäpä niitä sitten ei tappaisi. Harvat pelkäävät alkoholia niin paljon, että kiertävät Alkon kaukaa, vaikka alkoholi tappaa aivosoluja paljon enemmän.

        Sähköhoito on tutkituin ja tehokkain vakavan masennuksen hoitomuoto. Sitä voisi jopa suositella ihmisille, joiden elämä menee masennuksesta johtuvan kärsimyksen takia hukkaan.

        Siinä ei joidenkin hermosolujen kuolema paljon paina, jos koko elämä on yhtä kuolemaa!

        Olen saanut sähköhoitoa enkä todellakaan voi sanoa siitä kärsineeni. Luultavasti itse sairaus vaikutti älylliseen suorituskykyyn huomattavasti enemmän - itse asiassa sitä älyllistä suoritusta oli hyvin vähän jatkuvassa melankoliassa.


      • debilius
        *vanhempi masis* kirjoitti:

        Hohhoijaa, tappaa aivosoluja. No tottahan tuo on, mutta mikäpä niitä sitten ei tappaisi. Harvat pelkäävät alkoholia niin paljon, että kiertävät Alkon kaukaa, vaikka alkoholi tappaa aivosoluja paljon enemmän.

        Sähköhoito on tutkituin ja tehokkain vakavan masennuksen hoitomuoto. Sitä voisi jopa suositella ihmisille, joiden elämä menee masennuksesta johtuvan kärsimyksen takia hukkaan.

        Siinä ei joidenkin hermosolujen kuolema paljon paina, jos koko elämä on yhtä kuolemaa!

        Olen saanut sähköhoitoa enkä todellakaan voi sanoa siitä kärsineeni. Luultavasti itse sairaus vaikutti älylliseen suorituskykyyn huomattavasti enemmän - itse asiassa sitä älyllistä suoritusta oli hyvin vähän jatkuvassa melankoliassa.

        Todellakin ihmiset dokaa vaikka ovat masentuneita eikä yhtään haittaa aivosolujen tuhoutuminen..


      • Anonyymi
        samppira kirjoitti:

        Itse halusin sähköhoitoa vuosia sitten, mutta kuulin luotettavasta lähteestä, että älä mene sähköhoitoon sillä se tuhoaa aivosoluja. Jäipä sitten menemättä.
        Korjatkaa jos olen väärässä.

        Ainihme sentään kun luotettava lähde selitteli asioita sinulle .
        Minä kehottaisin kuuntelemaan miten lääkäri selittää hoidon , sen vaiheet ja parantumisen mahdollisuudet.
        Monikon saanut avin masennuksensa juuri sähkö hoidon avulla , joten elävät ja tekevät tärkeää työtä jossa todella tarvitaan aivojen hyvää toimintaa.
        Joten näitä luotettavia lähteitä tulee esiin kun sieniä sateella usein kun joku pelkää jotain hoitomenetelmää.
        Ainoastaan huomaavat että ovat pelänneet turhaan kun hoito on suoritettu.


      • Anonyymi
        debilius kirjoitti:

        Todellakin ihmiset dokaa vaikka ovat masentuneita eikä yhtään haittaa aivosolujen tuhoutuminen..

        Ihan niin juopoille ei ole huolta aivosolujen häviämisestä kunhan saavat humalansa , mutta jos tehtäisiin pieni hoito että paranis niin silloin ollaan huutelemassa aivosoluista.


      • Anonyymi
        debilius kirjoitti:

        Todellakin ihmiset dokaa vaikka ovat masentuneita eikä yhtään haittaa aivosolujen tuhoutuminen..

        Mutta alkon helpottava vaikutus on tutkittua tietoa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta alkon helpottava vaikutus on tutkittua tietoa .

        Kerropa ihan rehellisesti, helpottaako se oikeasti?


    • sähköinen nainen

      Mua kyllä auttoi. Ainoastaan nukutus tuntui vähän pelottavalta. Mutta herätyshän tuli muutaman minuutin kuluttua. Ei ollu huono olo tai mitään. Muisti pätki vähän, mutta palautu nopeesti. Unohdin lähinnä sairaalahuoneeni numeron tai muuta vastaavaa hetkeksi.
      Huomaa että psykoottinen masennus vie muistia aika tehokkaasti. Mulla on tämän sairauden takia suuria aukkoja muistissa ja ne eivät ehkä koskaan palaa. En esim. muista jostain ulkomaan matkasta juuri mitään, vaikka psykoottinen vaihe oli jo ohi. Osa sairaalajaksoista on aivan hukassa. En muista että mua on kaverit käyny sairaalassa katsomassa tms.
      Sähköhoito ei vie muistia tällä tavalla.

    • 111zzzz

      Siirry yhtä sivua vanhempiin keskusteluihin. Siellä oli just keskustelua (vähän mutta positiivista) sähköhoidosta :-)

    • dfhskfhdlfhglkdfh

      Ei todellakaan tuhoa aivosoluja, kukkua. Tai koko ajanhan niitä aivosoluja aikuisella ihmisellä tuhoutuu, mutta ei sähkö sitä kiihdytä. Viinakin tuhoaa aivosoluja mutta sitä vedetään silti ihan huoletta. Ja mitä muistinmenetykseen tulee, se koskee vain lyhytaikaista muistia, et unohda lähimmäisiäsi tai lapsuusmuistojasi ja on lisäksi vaikutus on väliaikaista, kestää pari viikkoa. Vakava masennus heikentää muistia enemmän. Hoito annetaan nukutuksessa, tai oikeastaan humauksessa, joka on lyhytkestoinen nukutus, kestää n. viisi minuuttia. Sen jälkeen on kuulemma oikein miellyttävä olo.

      Tehoaako? Luulen että eri hoitokeinojen vasteet riippuvat masennuksen syistä. Ei minullakaan lääkkeet auta, joten nyt kokeillaan terapiaa. Sähköstä olen kuullut monenlaista palautetta, mutta suurin osa saa ainakin jonkin asteista apua. Mitään et menetä jos kokeilet, et edes niitä aivosoluja :)

    • ........

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9508490

      Sähköhoito voi vaikuttaa lähinnä lähimuistiin, mutta sen takia on omahoitaja tukemassa. Sähköhoidon vaarallisuus on pienten leikkausten luokkaa, joissa mahdollinen vaara liittyy lähinnä nukutukseen, ei niinkään itse operaatioon. Riski kuolla on jotain 2/100 000 eli käytännössä mitätön.

      Niin että pelätä sitä hoitoa ei tarvitse.

      • E-87

        Ajattelin ehdottaa lääkärille että kuitenkin koittaisin vielä yhtä lääkettä jota joskus aikaisemmin käytin. Minusta lääke vaikutti hyvältä mutta lääkäristä ei. Eihän se tähän kuitenkaan suostu. Ja nyt se ja kaikki on joululomalla eikä tämä asia etene vähään aikaan.

        Tähän mennessä oon voinut aina vaikeina kausina olla vanhempien luona, mutta enhän mä niin voi loppuikääni tehdä. Enkä haluais tehdä enää kertaakaan. Halu parantua ja päästä ihan omilleen on kova... Voisiko siis sähköhoito auttaa...
        Ihan mahdotonta taas tehdä näitä päätöksiä :I ...


      • *vanhempi masis*
        E-87 kirjoitti:

        Ajattelin ehdottaa lääkärille että kuitenkin koittaisin vielä yhtä lääkettä jota joskus aikaisemmin käytin. Minusta lääke vaikutti hyvältä mutta lääkäristä ei. Eihän se tähän kuitenkaan suostu. Ja nyt se ja kaikki on joululomalla eikä tämä asia etene vähään aikaan.

        Tähän mennessä oon voinut aina vaikeina kausina olla vanhempien luona, mutta enhän mä niin voi loppuikääni tehdä. Enkä haluais tehdä enää kertaakaan. Halu parantua ja päästä ihan omilleen on kova... Voisiko siis sähköhoito auttaa...
        Ihan mahdotonta taas tehdä näitä päätöksiä :I ...

        Jos lääkäri on sitä mieltä, että sähköhoito voisi tulla kysymykseen ja kärsit vaikeista masennusoireista, ei kannata sulkea sähköhoitoa pois. Sehän tapahtuu nukutuksessa, mutta otapa huomioon, että sähkön antaminen kestää käytännössä vain silmänräpäyksen, joten nukutuskin on hyvin lyhyt toisin kuin esim. leikkauksissa. Käytännössä käyt vain unessa ja kun heräät, hoito on tehty.

        Minulle annettiin sähköhoitoa reilut pari vuosikymmentä sitten. Ja tässä sitä vielä käppäillään, lääkityksellä toki, mutta päivä kerrallaan. Elämänlaatu ihan kohtuullinen, kun sitä ei ryhdy märehtimään eikä vaadi liikoja. En kadu lainkaan tuota sänkökuuria.

        Hyvää joulua sinulle!


      • hdshte
        *vanhempi masis* kirjoitti:

        Jos lääkäri on sitä mieltä, että sähköhoito voisi tulla kysymykseen ja kärsit vaikeista masennusoireista, ei kannata sulkea sähköhoitoa pois. Sehän tapahtuu nukutuksessa, mutta otapa huomioon, että sähkön antaminen kestää käytännössä vain silmänräpäyksen, joten nukutuskin on hyvin lyhyt toisin kuin esim. leikkauksissa. Käytännössä käyt vain unessa ja kun heräät, hoito on tehty.

        Minulle annettiin sähköhoitoa reilut pari vuosikymmentä sitten. Ja tässä sitä vielä käppäillään, lääkityksellä toki, mutta päivä kerrallaan. Elämänlaatu ihan kohtuullinen, kun sitä ei ryhdy märehtimään eikä vaadi liikoja. En kadu lainkaan tuota sänkökuuria.

        Hyvää joulua sinulle!

        Tältä lääkäriltä yksityisesti saa sähköhoitoa:

        http://www.doctorpro.fi/


      • toivoelää
        hdshte kirjoitti:

        Tältä lääkäriltä yksityisesti saa sähköhoitoa:

        http://www.doctorpro.fi/

        Arveluja mitkä ovat sähköhoidon kriteerit ? Voiko masennus pahentua sähköhoidolla. Voiko terveyskeskuslääkäri päättää sähköhoidosta ?


    • auttaa

      Hyvä ystäväni sai vuosia sitten sähköhoitosarjan, yhteensä 8 kertaa kolmen viikon aikana, vakavaan masennukseensa. Lääkkeet eivät olleet auttaneet. Avohoidon psykiatri (entisen mielenterveystoimiston) kirjoitti ystävälleni lähetteen keskussairaalan psykiatriselle osastolle. Hän oli kuin elävä kuollut, täysin toivoton. Sähköhoitoon vietiin potilaita pitkin päivää, heitä oli paljon. Monet tulivat vain hoitoon, ja pääsivät muutaman tunnin päästä kotiin. Ystäväni vuoro tuli. Hänet vietiin vuoteineen ja jäin odottamaan osastolle. Noin puolen tunnin kuluttua hänet tuotiin takaisin. Hän hymyili ja alkoi nukkua. Kun koko hoitosarja oli ohi, ystäväni ei muistanut kaikkia syvimmän masennuksen aikaisia tapahtumia. Tärkeintä oli kuitenkin, että hänen oli hyvä olla. Hän oli ja on hyväntuulinen ja nauttii elämästä. Muistikin palautui täysin ennalleen kuukaudessa. Jos ystäväni masennus uusii, niin hänelle annetaan taas sähköhoitoa eli hän voi luottaa siihen, että apua on saatavilla. Ps. hoito ei aiheuttanut päänsärkyä eikä muitakaan tuntemuksia ja tehtiin nukutuksessa.

    • Anonyymi

      ”Sain” sähköhoitoa Porissa kesällä 2022. Hammassuojat olivat todella heikon näköiset, jonka johdosta minulta lohkesi takahammas. Hampaan kanssa on edelleen ongelmia vaikka kävin hammaslääkärissä, ikeneen sattuu, jos hampaalla puree. Herätessäni sähköhoidosta, kukaan ei tullut selittämään minulle, että mitä oli tapahtunut, en muistanut mitään. Makasin sängyssä ja pelkäsin, että olen taas yrittänyt itsemurhaa. Vihdoin ehkä noin 5-10 minuutin jälkeen näin happaman näköisen naistyöntekijän (terveisiä Harjavallan psykiatriselle poliklinikalle!), jolta kysyin syytä sairaalassaoloon. Nainen vastasi, että olet täällä niiden ongelmien takia, joita sulla on, pelkoni ja ahdistukseni kasvoi. Onneksi sen jälkeen tuli oma hoitajani Harjavallasta ja pääsin pois sairaalasta.
      Pienen hetken ajan sähkön jälkeen oli hieman eufoorinen oli, mutta se katosi pian, eikä masennuksen hoidossa ole kyse tällaisista hyvistä oloista tai ei pitäisi olla, koska masennus on todella synkkiä ajatuksia ja tunteita, ei siihen auta serotoniini yms. Olen kokemukseni mukaan varma, että sähköllä on masennukseen vain placebovaikutus.
      En suostunut tämän jälkeen ottamaan enää sähköä, hoito Harjavallassa ja Porissa oli surkeaa. Harjavallassa lääkeasiani oli aivan sekaisin eivätkä he edes muistaneet, että tulen sinne. Lähi- ja kaukomuistini heikkeni huomattavasti eikä ole vuoden jälkeen palautunut, se on vaikeuttanut elämääni ja aiheuttanut lisää mielenterveysongelmia ja masennusta.

    • Anonyymi

      Muisti palaa vähitellen ja yhden vuoden jälkeen on muisti parempi kun ennen sähköhoitoa.
      Potilaat jotka ovat saaneet sähköhoitoa, ovat usein tyytyväisiä että saavat masennuksensa pois ja elämä on kuten ennen masennusta.
      Mutta kumma kyllä kirjoitellaan netissä paljon asioita jotka eivät stemmaa mitä tulee tähän hoitomuotoon , siis ne ovat ihmisiä joille se ei ole auttanut, useimmiten heillä on skitsofrenia pohjalla sairauteensa. Joten paras kun ei kuuntele toisten tarinoita, vaan keskustelee lääkärinsä kanssa asiasta , hän voi selvittää asioita mitä haluat tietää ja saada vastauksen .
      Nykyaikaiset sähköhoidot ovat paljon kehittyneempiä kun 30 vuotta sitten ,,joten sinuna luottaisin lääkäriin, koska et koskaan voi tietää netissä millaisia ongelmia näillä on pohjalla jotka kertovat hoidosta ainoastaan negatiivisesti .
      Se pätee yleensä muissakin sairauden kuvissa että ihmiset varoittelevat kovasti että mikä aine ei auta, koska heille ei ole auttanut.
      Siis parempi ottaa selväksi hoitohenkilökunnalta se mitä haluaa tietää. Tsemppiä

    • Anonyymi

      Sain sähköhoitoa noin 15 vuotta sitten.
      Minulla ei ollut masennusta, vaan muunlaista psyykkistä ongelmaa.
      Kohdallani siitä oli hyötyä ja kaikki meni hyvin, ei vaikuttanut lähimuistiin, tai muistiin muutenkaan.
      Hoitava lääkäri ehdotti minulle sähköä, kysyi olisinko valmis kokeilemaan.
      Käytiin pitkä keskustelu millaista se on, ja miten se parhaimmillaan voi vaikuttaa.
      Sain itse päättää ja suostuin, tavallaan jo ihan mielenkiinnosta, se kun oli vielä kokeilematta.
      Minua ei edes etukäteen pelottanut, nukutukset meni hyvin, lopputulos oli kaiken kaikkiaan hyvä ja hyödyllinen.

    • Anonyymi

      tutkittu, heikentää muistia ja aika rajsuti.
      ei pienintä tieteellistä näytöä mistään hoito tehosta.

      psykitreja pellätään kun palkka murhaajaa, ei kukaan uskalla kertoa psykiatreille totuutta, koska he oavat hankkineet itselleen vallan ja voiman käyttämiseksi oikeuden pidättää kenet tahansa kuin kulakin NKP n käskystå,

      eli jokainen sähkökidutuksen saanut sumuttaa psykaitria sanomalla, kyllä sähköhoito auttoi, nyt on hyvä olla, tän he sanovat siksi ettei tuu toista kidutusta, jos he sanosi, on hiton paha olla moisen kidutuksen jälkeen, he joutusi putka selliin kostoksi totuuden kertomisesta ja sitten uudellen sähkökidutukseen,
      koska ei psykiatria joka perustuu evoluutioo pysty tietåmään ihmisen näkymättpmästä sisimmsätä mitään.

      ihmisellä on jumalan luoma sielu, joka menee tuomiolle,
      se ei neon ateisti evoluutionareile, sosiaali darvinisteille, eugensiteille käynyt ja he muutti sielu sanan psyykke sananaksi, jonka tuomariksi he julisti itsensä ( ei jumalaa)

      • Anonyymi

        Siellä se jumala sitten tuomitsee sinunkin sielusi, ihan sinun omista synneistäsi, vaikka niitä täällä kuinka psykiatrien niskoille nakkelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä se jumala sitten tuomitsee sinunkin sielusi, ihan sinun omista synneistäsi, vaikka niitä täällä kuinka psykiatrien niskoille nakkelet.

        Tapio Suominen ottaa sähköhoitoa ja tehoaa.
        Aku Hirviniem ottaa sähköhoitoa ja tehoaa.

        Julkkikset ja poliitikot myös.
        Kannattaa ottaa koska julkkikset käyttää.


    • Anonyymi

      Siis miten sinne sähköhoitoon edes pääsee? Jyväskylässä ei ainakaan pääse. Huijataan aloittamaan uusi lääke sanomalla että kun tätä syöt niin sitten pääset. Sitten kun annos on nostettu tappiin asti sanotaankin ettei tämä lääke ole sellainen jota syömällä ect-hoitoon pääse.
      Vaihdettiin lääke ja aloittaessa lääkäri vannoi että nyt kyllä pääset kun tätä syöt. Sitten alettiinkin taas perumaan puheita..

      • Anonyymi

        Sähköhoidolla oikeastaan pitäisi hakea tilannetta, ettei niitä lääkkeitä enää tarvitsisi syödä niin paljoa.
        Omituinen lääkäri tosiaan, jos selittelee mitä sattuu.
        Onko mahdollisuutta mennä jollekin toiselle lääkärille ?
        Itse ainakin vaihtaisin.


    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa mennä sähköhoitoon, itse sain sitä vuoden vaihteessa, muistin takia piti olla n. 3 kk autolla ajamatta, lääkäri jututti ja tehtiin muisti testi. Meni hyvin läpi. Jos masis toistuu, niin pääsen heti sähköhoitoon. Nyt on turvallinen olo sen suhteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2181
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1837
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      54
      1676
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1607
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1581
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      127
      1446
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1207
    Aihe