Voitin syvän masennuksen sähköllä

gvnkosgvji

Kyllä elämä on ihanaa!:) Olen uskoakseni voittanut syvän masennuksen, ja tämä on vain ja ainoastaan sähköhoidon ansiota! 5 vuotta meni syödessä erilaisia lääkkeitä, käytyä psykologin luona jne. kuitenkaan ilman että mitään apua olisin saanut. Pyysin jo vuosia sitten sähköhoitoa psykiatrilta ja psykologilta, he kuitenkin lähinnä nauroivat päin naamaa. Lopulta onnekseni tajusin mennä päivystykseen jossa terveyskeskuslääkäri tajusi tilanteen vakavuuden ja kirjoitti lähetteen, ja kahden viikon päästä sain jo ensimmäisen hoidon. Nyt viimeisestä hoidosta on noin 6 kuukautta, ja olen TÄYSIN oireeton. Pystyn jälleen käymään töissä, nauttimaan harrastuksista, seksistä, ystävistä jne. ja ennen kaikkea tuntea eläväni. Suosittelen kaikille joille lääkkeet ja terapia ei toimi, itse sain SUUREN avun. Tsemppiä!:)

43

5171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dep.

      liuta somaattisia sairauksia jotka poissulkevat kyseisen hoitomuodon. Ei se ole niin yksinkertainen asia

      • avbjioavb

        käsittääkseni ei ole juurikaan muuta kun kallonsisäinen paine?


      • dep.
        avbjioavb kirjoitti:

        käsittääkseni ei ole juurikaan muuta kun kallonsisäinen paine?

        on monia muitakin, itselläni epilepsia on kontraindikaationa.


      • Ei
        dep. kirjoitti:

        on monia muitakin, itselläni epilepsia on kontraindikaationa.

        Epilepsia ei ole kontraindikaatio. Vaikuttaa vaan vähän sähköannoksiin, sillä epilepsialääkkeet usein nostaa kouristuskynnystä.


    • Kiitos kannustavasta

      kirjoituksestasi! Olisin itse kiinnostunut sähköhoidosta, kun mikään muu ei tunnu auttavan ja masennus vaan pahenee. Mistä esim. pääkaupunkiseudulla voisi kysellä? Meneeköhän se muisti helposti hoidon vaikutuksesta? Kiitos avusta!

    • Sumppi pk-seudulta

      Hei! Mielenkiintoinen tulos, mutta missä sitä saa, kuka antaa, miten sitä annetaan. Mistä tietoa saa lisää, eli onko sillä jokin yksilöidympi nimi kuin sähköhoito? Onko kyse sähköshokista? Oletan, että ei ole. No, joka tapauksessa ajattelen, että mahtaisiko toimia anoreksiaa oireilevalla, ja voiko sitä yleensä antaa tällaiselle potilaalle? Monessa psyykkisessä sairaudessa on kyse siitä, että on jokin asia tai asenne, jota ei pysty tunnistamaan, muuttamaan, saati purkamaan mielestään.

      • sh35

        löytyy infoa ECT-hoidosta. Ja kyllä se on ihan nimensä mukainen sähköhoito. Annetaan narkoosissa.

        Indikaatiolla anorexia ner.sitä ei anneta.

        ECT-hoitoa annetaan sairaaloissa ja yksityisillä lääkäriasemilla.


      • Sumppi pk-seudulta
        sh35 kirjoitti:

        löytyy infoa ECT-hoidosta. Ja kyllä se on ihan nimensä mukainen sähköhoito. Annetaan narkoosissa.

        Indikaatiolla anorexia ner.sitä ei anneta.

        ECT-hoitoa annetaan sairaaloissa ja yksityisillä lääkäriasemilla.

        Kiitos vastauksestasi! Hoitoa ei anneta siten anoreksia nervosaa sairastaville, mutta miten mahtaa olla bulimiaa sairastavien hoidot? Minulle tämä hoitomuoto on aivan uusi masennuksen hoitomuotona. Vaikka olen kyllä sähköshokeista kuullut, mutta oletin annettavan aivan johonkin muuhun sairauteen.


      • hbgjggy
        Sumppi pk-seudulta kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Hoitoa ei anneta siten anoreksia nervosaa sairastaville, mutta miten mahtaa olla bulimiaa sairastavien hoidot? Minulle tämä hoitomuoto on aivan uusi masennuksen hoitomuotona. Vaikka olen kyllä sähköshokeista kuullut, mutta oletin annettavan aivan johonkin muuhun sairauteen.

        No yrjöpellet ja laihaliinit eivät saa sähköshokkihoitoa, vaan nää näiden palstojen mielenterveysongelmaiset rikolliset ovat uteliaita ja epämoraalisia, joten ylläpidon tuella niiden paskan syöttö sallitaan. Mä olisin vitun onnnellinen jos mun ainoa tergeysongelma olisi ollut anorekksia. kun tuli taloudellisesti riittävän tiukkaa, opojn syömänkin ja pikkusen eriasia joju tahallaan ruokaa yrjöävä pässi, kuij sytostaatteja pakon vuoksi syövä ihminen, jolle kerrotaan, että sun lääkitys riittää kahdeksan vuotta keskimääräisesti ja sen jälkeen olet vammainen, jollei ihmeitä tapahdu. Yrjöpelletja laihuluupulit ruokaa naamaan vaan: kukaan täysjärkinen ei jätä syömättä, jos on varaa syödä!!


      • -sama-
        hbgjggy kirjoitti:

        No yrjöpellet ja laihaliinit eivät saa sähköshokkihoitoa, vaan nää näiden palstojen mielenterveysongelmaiset rikolliset ovat uteliaita ja epämoraalisia, joten ylläpidon tuella niiden paskan syöttö sallitaan. Mä olisin vitun onnnellinen jos mun ainoa tergeysongelma olisi ollut anorekksia. kun tuli taloudellisesti riittävän tiukkaa, opojn syömänkin ja pikkusen eriasia joju tahallaan ruokaa yrjöävä pässi, kuij sytostaatteja pakon vuoksi syövä ihminen, jolle kerrotaan, että sun lääkitys riittää kahdeksan vuotta keskimääräisesti ja sen jälkeen olet vammainen, jollei ihmeitä tapahdu. Yrjöpelletja laihuluupulit ruokaa naamaan vaan: kukaan täysjärkinen ei jätä syömättä, jos on varaa syödä!!

        Ja lisään: ei tosiaan ole ongelmaa oikeinkirjoituksessa, vaan tää selain jumittaa. Vitun siat ja kyttärit: yhden kirjoutusvirheen tekee, niin formaatti poistaa koko sanan, eli jos mulla on kappalw yhden kirjoitusvirheen perässä ja korjaan sen, nää näidenn pasltojen paskapääkyttärit vääristelee sen. Vitt luulis, että en olisi noin kiinnostava.


    • *vanhempi masis*

      Sähköshokkikuurin (tiedän, kuulostaa pahalta) vaikutus tuskaiseen, loputtoman epätoivoiseen depressioon (melankoliaan, joka on epänormaalia ihmiselämässä) on parempi kuin kaikkien muiden hoitojen, joten turhaa kertoa masennuksestaan, jos ei ole saanut edes kaikkea hoitoa sairauteensa.

      Joten olen kiitollinen siitä, että olen saanut tätä hoitoa eli sähköshokkikuureja. Enkä ota kuuleviin korviini masennuspotilasta, joka on valmis luopumaan elämästään ilman tätä hoitoa. ENNEN KUIN kukaan puhuu moista, pitäisi edes olla HOITANUT ITSEÄÄN! (Eikö?).

      • nspnbpn

        Yllä mainittu TÄYSIN totta!:)


      • ...........

        Monet kokevat todellakin saaneensa elämänsä takaisin sähköhoidossa :) Sillä on ihan turhaan huono maine, jonka on aiheuttanut täysin valheellisesti hoitoa kuvaava elokuva Yksi lensi yli käenpesän. Ihmeellistä, että niin hyvään elokuvaan on voitu laittaa sellaista roskaa.


      • no eipäs nyt
        ........... kirjoitti:

        Monet kokevat todellakin saaneensa elämänsä takaisin sähköhoidossa :) Sillä on ihan turhaan huono maine, jonka on aiheuttanut täysin valheellisesti hoitoa kuvaava elokuva Yksi lensi yli käenpesän. Ihmeellistä, että niin hyvään elokuvaan on voitu laittaa sellaista roskaa.

        No ei se kaikille ole yhtä juhlaa ollut. Jotkut meinaa että on pilannu niiden elämän tuo sähkö. Englanniks löytyy paljon keskustelua ja myös hyvin paljon ihmisten negatiivisia kokemuksia, jos vain vähän googlettaa. Ernest Hemingwaysta kerrotaan hänen tappaneen itsensä vähän aikaa sähköhoidon jälkeen ja sanoneen sähköhoidosta: "Well, what is the sense of ruining my head and erasing my memory, which is my capital, and putting me out of business? It was a brilliant cure but we lost the patient...."

        Ei tuo nykyään ole periaatteessa erilainen toimenpide, sähkön aallonmuoto vain erilainen ja annetaan nukutuksessa ja lihasrelaksaatiossa. "Cuckoo's Nest" kuvaa itse asiassa melko hyvin sähkösokin antoa ilman nukutusta (kuten ennen tehtiin, suomessakin). Nykyään käytettävät sähkömäärät voivat olla isompiakin kuin ennen, koska nukutusaineet nostaa kouristuskynnystä.


      • ............
        no eipäs nyt kirjoitti:

        No ei se kaikille ole yhtä juhlaa ollut. Jotkut meinaa että on pilannu niiden elämän tuo sähkö. Englanniks löytyy paljon keskustelua ja myös hyvin paljon ihmisten negatiivisia kokemuksia, jos vain vähän googlettaa. Ernest Hemingwaysta kerrotaan hänen tappaneen itsensä vähän aikaa sähköhoidon jälkeen ja sanoneen sähköhoidosta: "Well, what is the sense of ruining my head and erasing my memory, which is my capital, and putting me out of business? It was a brilliant cure but we lost the patient...."

        Ei tuo nykyään ole periaatteessa erilainen toimenpide, sähkön aallonmuoto vain erilainen ja annetaan nukutuksessa ja lihasrelaksaatiossa. "Cuckoo's Nest" kuvaa itse asiassa melko hyvin sähkösokin antoa ilman nukutusta (kuten ennen tehtiin, suomessakin). Nykyään käytettävät sähkömäärät voivat olla isompiakin kuin ennen, koska nukutusaineet nostaa kouristuskynnystä.

        Omaiseni on kuollut sähköhoitoon, kun sydän ei kestänyt, 53 vuotiaana. Tosin vuosikymmeniä sitten, mutta kuitenkin.


      • häiriöinen
        ............ kirjoitti:

        Omaiseni on kuollut sähköhoitoon, kun sydän ei kestänyt, 53 vuotiaana. Tosin vuosikymmeniä sitten, mutta kuitenkin.

        Minä olen saanut vuonna 2008 ect-hoitoa valitettavasti kohdallani sillä ei ollut mitään tehoa. Mitään negatiivistikaan minulla ei ole tästä sanottavaa. Pyysin sitä itse, koska olin jo tässä vaiheessa kokeillut aika liudan masennuslääkkeitä. Mutta kannattaa ehdottomasti kokeilla, ei ainakaan minulle jäänyt mitään traumoja siitä.


      • electric+
        häiriöinen kirjoitti:

        Minä olen saanut vuonna 2008 ect-hoitoa valitettavasti kohdallani sillä ei ollut mitään tehoa. Mitään negatiivistikaan minulla ei ole tästä sanottavaa. Pyysin sitä itse, koska olin jo tässä vaiheessa kokeillut aika liudan masennuslääkkeitä. Mutta kannattaa ehdottomasti kokeilla, ei ainakaan minulle jäänyt mitään traumoja siitä.

        Mulla itselläni sähköhoito (eli sähköshokkihoito, ECT) jeesas. Hitaasti kylläkin. Mulla oli masennus ja psykoottisuutta. Aloin selvitä. Osastolla oli myös nainen, joka taas ei hyötynyt sähköhoidosta. Hän oli toisaalta niin rajusti psykoottinen, että oli jo tosi vakavaa. Edes syöminen ei tahtonu häneltä onnistua. Jäi vielä osastolle kun lähdin.
        Ja hei... Ei siihen kuole. Sut kyllä tutkitaan sitä ennen.


      • suodatus tarpeen
        no eipäs nyt kirjoitti:

        No ei se kaikille ole yhtä juhlaa ollut. Jotkut meinaa että on pilannu niiden elämän tuo sähkö. Englanniks löytyy paljon keskustelua ja myös hyvin paljon ihmisten negatiivisia kokemuksia, jos vain vähän googlettaa. Ernest Hemingwaysta kerrotaan hänen tappaneen itsensä vähän aikaa sähköhoidon jälkeen ja sanoneen sähköhoidosta: "Well, what is the sense of ruining my head and erasing my memory, which is my capital, and putting me out of business? It was a brilliant cure but we lost the patient...."

        Ei tuo nykyään ole periaatteessa erilainen toimenpide, sähkön aallonmuoto vain erilainen ja annetaan nukutuksessa ja lihasrelaksaatiossa. "Cuckoo's Nest" kuvaa itse asiassa melko hyvin sähkösokin antoa ilman nukutusta (kuten ennen tehtiin, suomessakin). Nykyään käytettävät sähkömäärät voivat olla isompiakin kuin ennen, koska nukutusaineet nostaa kouristuskynnystä.

        Ihan turvallista se on. Täällä on vaan asiasta tietämättömiä provoja liikenteessä. On tasan 2 vaihtoehtoa, auttaa tai ei.
        Ja nukutusaineet eivät nosta kouristuskynnystä. Mistä ihmeestä oot sellasta saanu päähäs?


      • no eipäs nyt
        suodatus tarpeen kirjoitti:

        Ihan turvallista se on. Täällä on vaan asiasta tietämättömiä provoja liikenteessä. On tasan 2 vaihtoehtoa, auttaa tai ei.
        Ja nukutusaineet eivät nosta kouristuskynnystä. Mistä ihmeestä oot sellasta saanu päähäs?

        "Suodatus tarpeen" vaikuttaa itse aika lailla asiaan perehtymättömältä. On yleisesti tunnettu fakta, että anestesia-aineet nostavat kouristuskynnystä. Ja ECT:ssä aiheutetaan potilaalle sähköllä kouristuskohtaus, yleistynyt sähköpurkaus aivoissa. Motorisia kouristuksia ei näy, koska nykyään käytetään lihasrelaksanttia anestesia-aineen lisäksi.

        Oletko saanut sähköhoitoa? Millä perusteella kerrot muille, että se on "ihan turvallista"?


    • sähkötetty

      Itse sain sähköhoitoa vaikeaan masennukseen keväällä 2009. Sen jälkeen parannuin pikkuhiljaa (en heti!), ja ehkä vuoden verran voin suht hyvin. Nyt olen taas pohjalla, en saa mitään aikaan ja mietin taas itsemurhaakin. Tällä kertaa mukana on myös ahmimishäiriö. Olisipa sähköhoito poistanut minunkin masennukseni pysyvästi.

      • take care

        Minullakaan sähköhoito ei poistanut masennustani "pysyvästi". Olosta tuli siedettävä. Monet saavatkin "ylläpitosähköä" esim. kuukauden välein. Kysy hoitopaikastasi.
        Anestesia-aineet eivät nosta kouristuskynnystä.


    • ehdotus mitenhän

      Koska sähköhoito vaikuttaa suoraan aivoihin, voisiko olla, että se tehoaa niille, joilla masennus on ensisijaisesti fyysistä (eli kai pääosin kemiallista) ja joiden aivojen toiminta on masennuksne takia muuttunut?

      Ja ne, joilla hoito ei toimi, eivät ehkä saa apua koska masennuksen syy on ensisijaisesti psyykkinen, jolloin jotkin traumat pitäisi käydä läpi jotta masennuksen voi voittaa. Tällöin kai terapia olisi paras hoitomuoto.

      • findout

        Myös yksi mahdollinen selitys on, että sähköhoito aiheuttaa aivovamman. ECT:ssä päähän kohdistuu luonnottoman suuri ulkoinen voima, tässä tapauksessa sähkövirta. ECT:n sivuoireet kuten hoidon jälkeinen sekavuus, päänsärky, väsymys ja muistinmenetys puhuvat aivovamman puolesta, samoin mm. joidenkin eläinkokeiden tulokset, joissa koe-eläimille sähköllä aiheutettujen kouristusten jälkeen on havaittu hermosolujen tuhoa esim. hippokampuksessa.

        Aivovamman jälkitilaan liittyy joskus euforiaa. Myös oiretiedostuksen vaikeus on yksi aviovammalle tyypillinen oire. Ihminen ei siksi vähään aikaan tunne itseään masentuneeksi. Valitettavasti vaikutus masennukseen ei ole pysyvä, tosin kuin sivuvaikutukset voivat olla.


      • hgjygh

        Sähköhoitoa ei Suomessa onneksi edes anneta ja ainakin sikäli toi ketjun aloittanut olisi kusipää, jos siten ajattelisi. Olisi tyhmä ihminen, tyhmä provokaattori, epäsivistynyt, jos huvikseen kirjoittaa siten.Voisinkin nyt seuraavassa haastaa teidät tarvittaessa oiketeen ja sen tekisinkin, jos mun kohdalla pervoiltaisiin anonyymissa ilmaisussa ja tietysti en nimeeni halua tässsä kirjoittamaani yhdistettävänkansalaisen kanavana asioita ilman henkilöllisyysttä ja intresseja sellaisiin... Itselleni kävi alaikäisenä vuosikymmeniä sitten kerran siten, että en ollut kahteen viikkoon nukkunut kunnolla, olin lomamatkalla polttanut kannabista ja lisäksi olin kärsinyt melko pitkäaikaisesta syömishäiriöstä: minut passittettiin parin päivän tarkkailuun nuorisopsykiatriaan ja veikkaan, että ilman vaikutusvaltaisia tukijoita olisin joutunut sitä kautta psykiatrisen "systeemin" osaksi enemminkin. Mikä keyloggare
        aiheuttaa sitä, että sanoista poistuu osia? Kiitti, mutta mä en tykkää kyttäreistä.


      • sähkötetty
        hgjygh kirjoitti:

        Sähköhoitoa ei Suomessa onneksi edes anneta ja ainakin sikäli toi ketjun aloittanut olisi kusipää, jos siten ajattelisi. Olisi tyhmä ihminen, tyhmä provokaattori, epäsivistynyt, jos huvikseen kirjoittaa siten.Voisinkin nyt seuraavassa haastaa teidät tarvittaessa oiketeen ja sen tekisinkin, jos mun kohdalla pervoiltaisiin anonyymissa ilmaisussa ja tietysti en nimeeni halua tässsä kirjoittamaani yhdistettävänkansalaisen kanavana asioita ilman henkilöllisyysttä ja intresseja sellaisiin... Itselleni kävi alaikäisenä vuosikymmeniä sitten kerran siten, että en ollut kahteen viikkoon nukkunut kunnolla, olin lomamatkalla polttanut kannabista ja lisäksi olin kärsinyt melko pitkäaikaisesta syömishäiriöstä: minut passittettiin parin päivän tarkkailuun nuorisopsykiatriaan ja veikkaan, että ilman vaikutusvaltaisia tukijoita olisin joutunut sitä kautta psykiatrisen "systeemin" osaksi enemminkin. Mikä keyloggare
        aiheuttaa sitä, että sanoista poistuu osia? Kiitti, mutta mä en tykkää kyttäreistä.

        Miten niin "sähköhoitoa ei Suomessa onneksi edes anneta"? Ainakin Jorvin sairaalassa Espoossa sitä annetaan potilaille, muun muassa minulle. Omat kokemukseni ovat vuodelta 2009.


    • 15+19

      Tuleekohan tuosta sähköstä tosi helposti riippuvaiseksi? Niin että pitäisi loppuikä ottaa sähköhoitokuureja?

    • kuhuhyg

      En ole psykiatrian ammattilainen, mutta käsittääkseni sähköhoito on kielletty Suomessa jo 1960-luvulla. Korjatkaa, jos sivistyneempiä on, näkemykseni. Terbeyskeskusurpo ei sitäpaitsi kirjoita mitään "sähköhoitolähetteitä", vaan jos tulkitaan, että sä olet töttöröö, ensin sut konsultoi erikoislääkäri, jonka analyysi lain mukaan vie ainakin pari viikkoa ja sen jälkeen harkitaan psykiatriaa. En ole tietoinen siitä, että missä päin Suomea voisi olla sähköhoito käytössä. Itselleni tulee mieleen leffa " Yksi lensi yli käenpesän" tosta.

      Hitto on terveystarkastajillakin hommaa, jos Suomessa muka jossakin käytetään ylimääräistä sähköhoitoa tai sähköhoitoa muka ylipäätään.

      • +++

    • F32.2
    • Unohdettuja vain

      Hei.

      Sain 12-iskun sarjan ensimmäistä kertaa elämässäni keväällä 2010 Helsingissä Auroran sairaalan ect-yksikössä. Erinäisten (tehottomien) lääkekokeilujen jälkeen avopuolen lääkäri kehoitti suunnitellulla sairaalajaksolla kokeilemaan ect.tä. Odotukset olivat suht. korkealla, diagnoosina toistuva vakava masennus ja edellinen sairaalajakso 2007 (avo-osasto). Ect.n haittavaikutuksina sanottiin olevan häiriöt lähimuistissa, mutta henk.koht. olen kokenut pitkäaikaisia häiriöitä myös ns. pysyvässä muistissa.. Ja näistä mahdollisista vaikutuksista kukaan ei etukäteen informoinut. Tapaan säännöllisesti psyk. sair.hoit., joka kommentoi kokemuksiani ect.stä "Olen kuullut tätä monilta. Ect on haitannut pitkäkestoista muistia, ja esim. sosiaalinen elämä on kärsinyt siitä, ettei aina muista kuka kukin on ja mitä yhdessä ollaan tehty. Vaikka vuosi ennen ect.tä." Itseltäni on kadonnut kokonainen vuosi hoitojen ympäriltä.. Toki muistan sen ilon tunteen ja ajatuksen "kuinka olen voinut olla NÄIN masentunut??!!" katsoessani peiliin hoitojen jälkeen, mutta se ei korvaa unohtunutta aikaa, eikä varsinkaan unohtuneita tapahtumia pienen lapseni kehityksessä.

    • perusinsinööri-

      Minäkin voitin masennuksen sähköllä: sain siis sähköinsinöörin paperit 5:n vuoden kamppailun jälkeen ja sen jälkeen on elämä maistunut ja palkka juoksee!

    • Edes jotain apua

      KYllä suomessa annetaan sähköhoitoa, ainakin jorvissa ja pitkäniemessä, käyn "lähes säännöllisesti" toistuvan masennukseni vuoksi n. 2krt/vuodessa sarjahoidossa ja se kyllä toimii!!

    • Kokeneet kertovat
      • Dementikko29

        Täällä yksi jonka kognition ja muistin sähköhoito tuhosi. Kaikenmaailman terapiat ja lääkkeet kokeiltu, mutta muisti ja minäkuva hävinneet. Nyt joudun nieleskelemään koko paskan mikä minulle on aiheutunut. Luotin lääkäriino ja tässä on tulos. Puhuminen ja ajattelu vaikeutunut. Tunne- elämä latistunut. Elämäno suurin virhe jota en saa enää amteeksi..


      • Älyä.kehiin

        Lausun haisevan vastalauseen!
        Olin onneton, vapiseva luuseri.
        Koko elämäni olin toisen luokan kansalainen.
        Kaikkien solmiotyyppien halveksima sylkykuppi.
        Tuumin: miten tästä eteenpäin?
        Tapanko itseni?!
        Ei!
        Päätin: otan sähköä!
        Sulake siinä lystissä paloi.
        Nyt voin hyvin, eikä aivotoiminnoissa ole mitään vikavikaavikaavikaa


      • hei1111

        Saako tuon avulla aivojen käyttö kapasiteettia lisättyä?


    • drghhtdrt

      Vau, se olisi siis sähkönpuutetta! Mitä jos itekki pitelis aitalankaa päivän nyrkinsilmässä; saisi kymmeniä tuhansia iskuja. Lähtiskiköhän masennus.

    • tiedättekö

      että sähköön laitetaan usein siksi, että lääkehaitat alkavat saada yliotteen ihmisestä, eivätkä lääkärit ja hoitajat tunnista niitä vaan uskovat että masennus on pahentunut. On aika outoa, että ihmiset jotka syövät lääkkeitä vuosikausia eikä paranemista tapahdu,kukaan ei aseta kyseenalaiseksi miksi näin on. Vika täytyy olla hoidossa, josta lääkäri on vastuussa. Sitten kun ei enää muuta keksitä laitetaan pakkohoidolla sähköön. Sähkökään ei auta jos lääkkeiden syönti jatkuu edelleen, koska ne juuri ylläpitävät sairasta olotilaa. Joiltakin saatetaan lopettaa lääke sähkön jälkeen ja kas kylläpäs se sähkö auttoikin hyvin! Lääkärit saavat papereihinsa hyviä tuloksia. Näin ainakin toimitaan parilla tayssin osastoila. Pitkään sivusta seurannut.

    • loakdfokadsofkdaf

      tekee sähköhoito esim matikkaneroksi? paljon maksaa?

    • Taaselän

      Porissa Satakunnan K eskussairaalassa annetaan sähköhoitoa kuureina syvän masennuksen hoitoon. On tehonnut, jonot vaan on pitkät. Lähimuistikin palautunut täysin.

    • hei1111

      Mitä se tekee ihmis aivoille, jos ei ole masennusta, mut menis silti siihen?

    • Anonyymi

      Ons teistä joku viel päässy näihin? onko tehonnut?

      • Anonyymi

        Ihan tarkkaa tilannetta en tällähetkellä tiedä, mutta sähkön (ETC hoito) tilalle tai rinnalle on tulossa magneetti hoidot. (TMS) Teho ei ole ehkä yhtä hyvä, kuin ETC hoidoissa, mutta magneetilla käytetään pienempiä "virtoja" ja se pystytään kohdentamaan tarkemmin.

        Täälläpäin hoidon toteuttaa Neuromodulaatiopoliklinikka, jonne lähetteen voi saada omalta lääkäriltä mielenterveys/päihde palveluista.

        Vierestä katsoen sanoisin, että tehokin on kohtalainen vaikeissa masennuksissa, kai se junan alle hyppäämisen voittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2639
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      213
      2442
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2302
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe