Kaikki ei keskustele humaltuneille

en eristä lutisteja

Olen nähtyt ylpeää käytöstä, kun monet katsovat alistaen, eivätkä tututkaan suostu kommunikoimaan ollessani humalassa, vaikka olen hauska.

humala on, it´s half in my life.

Miksi humala ei kaikista oo hauskaa, mutta humalainen on,
otan itse, mutta ymmärrän myös niitä vastaavasti, jotka ovat absolutisteja, se on heidän oma valintansa.

Mutta en ymmärrä sitä, miksi kaikki absolutistit ei suostu edes puhumaan humalaisen kanssa, pidän itse kovasti siitä, kun saan heittää huulta, toiset ymmärtää, elämään tarvitaan humoria, mutta monilta saan vastaukseksi "läpälleni" töykäisyjä, vaikka tarkoitan pelkkää huulenheittoa.
Ikään kuin eristetään, vaikkei sitä olekaan.

Krapula ei ol

38

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maroolofi

      Kai se johtuu kokemuksen puutteesta. Itse ainakin yritän keskustella esim. ratikassa spurguille ihan kuin ihminen ihmiselle, jos tulevat jubailemaan vaikka olenkin itse selvinpäin. Koska tiedän; olen itsekin ollut sellainen. Monesti juopotkin puhuvat kuitenkin ihan normaaleja asioita, esim. entisistä työpaikoistaan tms.

      • RaimoRatikkamies

        Toisaalta ratikkajuoppojen kanssa pitää olla aina varovainen sanankäänteissään ja nyökytellä ymmärtäväisesti, koska muutamat ovat aika riidanhaluisia. Juttelen kyllä mielelläni humalassa olevien ennalta tuntemieni ihmisten kanssa, vaikka itse olisin selvinpäin, mutta tuntemattomien kanssa pidän hiukan etäisyyttä. Keskustelu tuntuu valheelliselta, jos joutuu olemaan varuillaan eikä voi olla aivan oma itsensä.


    • -----

      että humalaisen horinoissa ei ole järkeä eikä todellista asiaa.
      Suunsoittoa suunsoiton ja humalatilan vuoksi.
      "Hei kaikki, mä olen kännissä!"

      • hyvällä tuulelllaa

        känni, vaikka tissuttelenkin, myös usein auton kyydissä, jolloin otan puheeksi autot, ym. tehot, yleensä aina käydään vääntöä siitä mikä on tehokkain ajopeli.
        Yleensä oma ajokki on aina parempi kun olen maistanut, kavereilta saan aina kuulla miten olen kehuskellen pirssiäni.

        Koskaan täysin vieraan kanssa en lähde vaihtamaan mitä tahansa sanaa, edes kännissäkään, voin tervehtiä kuitenkin.


      • ----
        hyvällä tuulelllaa kirjoitti:

        känni, vaikka tissuttelenkin, myös usein auton kyydissä, jolloin otan puheeksi autot, ym. tehot, yleensä aina käydään vääntöä siitä mikä on tehokkain ajopeli.
        Yleensä oma ajokki on aina parempi kun olen maistanut, kavereilta saan aina kuulla miten olen kehuskellen pirssiäni.

        Koskaan täysin vieraan kanssa en lähde vaihtamaan mitä tahansa sanaa, edes kännissäkään, voin tervehtiä kuitenkin.

        se on tärkeää, ja pitäisi kiinnostaa muitakin, millaiset tehot pirssissäsi on...


      • Anonyymi

        Nykyään harvan ihmisen jutuissa on sisältöä, vaikka olisivat selvinpäin.

        Yksi jauhaa kukista, toinen lapsenlapsista, mitä veetä ne minua kiinnostaa?

        Mieluummin kuuntelisin vaikka puliukon jorinoita...


    • jorinoita

      nyt vaan on niin älyttömän tylsää kuunnella. Esim. puhelua ei meinaa millään saada katkaistua, kun sitä juubaa vaan tulvii sieltä. Huvittavinta on, että humalikko usein luulee, ettei toinen osapuoli tajua tämän olevan känässä. "Keskustelkaa" te humalikot keskenänne, siksihän teille on niitä baareja.

    • neerikki

      Jos itse kuvittelet olevasi hauska humalassa, niin....

    • Kylmis_42v

      Olen jatkuvasti alkoholin vaikutuksen alaisena, vuorokaudessa ei ole tuntia, jolloin veressäni ei olisi alkoholia, MUTTA silti välttelen asioita hoidellessa eritytyisesti humalaisilta vaikuttavia henkilöitä. Bongaan ne jo kilometrin päästä ja monesti odotellut jopa 10 minuuttia kaupan läheisyydessä, että se/ne spurgut häipyy siitä kulkuoven edestä, ettei tarttisi olla vuorovaikutuksessa.

      • Muikkuja_Kekkoselle_Ry

        Kylmis kuuluu ilmiselvästi ihmisiin, jotka eivät jaksa minkäänlaista sosiaalista kanssakäymistä kenenkään kanssa, ellei itse ole vähintään 2 promillen juubaloissa.


      • KyImis__

        Jäbä on jo wanha gubbe. Muuta meille asumaan niin voidaan yhdessä juoda itsemme hengiltä.


      • Muikkuja_Kekkoselle_Ry
        KyImis__ kirjoitti:

        Jäbä on jo wanha gubbe. Muuta meille asumaan niin voidaan yhdessä juoda itsemme hengiltä.

        Hidas ja tuskallinen kuolema. Aito Kylmis on jo vuosia yrittänyt saada vakiot lopettamaan hallitsemattoman dokaamisen. Jopa videoillaan se on pistänyt naamansa likoon tämän agendansa puolesta. Haluatteko saman kohtalon? Tili miinuksella, vuokra aina myöhässä, selvinpäin tuntuu, että kuolee, jne..


      • Faktaa_vakioista
        Muikkuja_Kekkoselle_Ry kirjoitti:

        Hidas ja tuskallinen kuolema. Aito Kylmis on jo vuosia yrittänyt saada vakiot lopettamaan hallitsemattoman dokaamisen. Jopa videoillaan se on pistänyt naamansa likoon tämän agendansa puolesta. Haluatteko saman kohtalon? Tili miinuksella, vuokra aina myöhässä, selvinpäin tuntuu, että kuolee, jne..

        Asuessaan vielä opiskelijaboxissa Oulun Rakentajantiellä vuonna 1999, Kylmis pilaili Suomi24:sen kustannuksella, kutsuen keskusteluportaita "teini-tikapuiksi". Jossain 2003 - 2006 tienoilla tyypillä tuli tauko S24:sta, koska ei ollut enää internet-yhteyttä kämpässään. Teki töitä ja pääsi lehteenkin.

        Kylmis kiinostui myöhemmin uudestaan Suomi24:sta, kun teinitikapuut heitettiin vittuhun ja sivusto muuttui oikeaksi foorumiksi. Tästä on aikaa yli 10 vuotta. Enemmänkin.


      • Prokuraattori_Leinonen
        Muikkuja_Kekkoselle_Ry kirjoitti:

        Hidas ja tuskallinen kuolema. Aito Kylmis on jo vuosia yrittänyt saada vakiot lopettamaan hallitsemattoman dokaamisen. Jopa videoillaan se on pistänyt naamansa likoon tämän agendansa puolesta. Haluatteko saman kohtalon? Tili miinuksella, vuokra aina myöhässä, selvinpäin tuntuu, että kuolee, jne..

        Ei kaikki välitä tuhon tiestä. Kaverini hirttäytyi naulakkoon, kun tuli häätö ja sähkötkin katkaistiin. Toki oli valtavassa humalassa, sillä laskuihin tarkoitetut rahat joi.


      • Anonyymi
        Prokuraattori_Leinonen kirjoitti:

        Ei kaikki välitä tuhon tiestä. Kaverini hirttäytyi naulakkoon, kun tuli häätö ja sähkötkin katkaistiin. Toki oli valtavassa humalassa, sillä laskuihin tarkoitetut rahat joi.

        Ei kannettu vesi kaivossa pysy. Kuitenkin vippasin sille monesti rahaa, eikä tietenkään maksanut, koska kuoli.


    • Kurakassigerbiili

      En tunne ainuttakaan naapuria tässä talossa, paitsi yhden. Tarkoitan, ettei mitään hajua ketä ne on, jotka tulee käytävällä vastaan ja hyvä niin.

      Ongelma on nyt se, että olen ollut menossa kauppaan jo puoli tuntia, mutta perkeleen naapurien ovet käy jatkuvasti, kuuluu rappukäytävästä. Mihin väliin uskallan sijoittaa itseni siten, etten törmää kehenkään? Hyppäisin parvekkeelta, mutta lonkkani ei enää kestä pitkiä pudotuksia, kuten nuorena kesti.

    • Asdfh4523

      Itsekin hyppäsin parvekkeeltA, mutta tässä sontaluukussa ei ole edes parveketta, hermot menee.

    • Juu on tullut huomattua että enemmän inhimillisyyttä ja rehellisyyttä, avoimuutta löytyy kadulla istuskeltavien kaljaa kiskovien joukosta kuin kylmästä "normaalista kansalaisesta" joka tuomitsee katseellaan jopa oman peilikuvansakkin.
      He ovat järjestelmän uhreja...siis nuo "normaalit kansalaiset"

      • Kk_

        Mikä on "normaali kansalainen" ? Ei kukaan ihminen pidä itseään normaalina, koska salaiset ajatukset ja fantasiat, luurankoja kaapissa alitajuntasi syövereissä.

        Kysyn vaan, mikä on normaali?


      • Kk_ kirjoitti:

        Mikä on "normaali kansalainen" ? Ei kukaan ihminen pidä itseään normaalina, koska salaiset ajatukset ja fantasiat, luurankoja kaapissa alitajuntasi syövereissä.

        Kysyn vaan, mikä on normaali?

        Sellainen joka sanoo sinulle: Ei noin sovi käyttäytyä.


      • Kk_
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Sellainen joka sanoo sinulle: Ei noin sovi käyttäytyä.

        Väitätkö, että alkaisin enää painimaan kyttien kanssa? Siitä tulee aina 16 päiväsakkoa, eli ei mitään järkeä. Rutiköyhälle se oli viimeksi 96 euroa, mutta varakkaamille sadoissa euroissa.

        Käyttäydyn todella asiallisesti, kun poistun kämpästäni ulos. Otan mielummin turpaani, kuin että painisin hyökkääjän maahan. Saatana että kivuista toipuminen kestää pitkään, ei niitä adrenaliinihuuruissa huomaa lainkaan, jos vaikka joku luu murtuu.


      • Suomi_on_paraspaikka
        Kk_ kirjoitti:

        Väitätkö, että alkaisin enää painimaan kyttien kanssa? Siitä tulee aina 16 päiväsakkoa, eli ei mitään järkeä. Rutiköyhälle se oli viimeksi 96 euroa, mutta varakkaamille sadoissa euroissa.

        Käyttäydyn todella asiallisesti, kun poistun kämpästäni ulos. Otan mielummin turpaani, kuin että painisin hyökkääjän maahan. Saatana että kivuista toipuminen kestää pitkään, ei niitä adrenaliinihuuruissa huomaa lainkaan, jos vaikka joku luu murtuu.

        Yhdysvalloissa Kylmis olisi ammuttu jo kolme kertaa. Suomen poliisi taas käyttää enimmäkseen psykologiaa, saaden riehujan tuntemaan itsensä tyhmäksi, noloksi.


      • Rynnäkköpenaali
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Sellainen joka sanoo sinulle: Ei noin sovi käyttäytyä.

        Ettekö te ole vieläkään tajunneet, että Kylmis on hemmetin tylsä ja kiltti ihminen, joka välttelee ihmiskontakteja? Huomasin sen jo ennenkuin Petri teki siitä biisin. Kylmis kun ei esim. koskaan vastaa edes puhelimeen.

        Nössö
        https://www.youtube.com/watch?v=w2wmtUb65gM


      • Eräs_teoria
        Rynnäkköpenaali kirjoitti:

        Ettekö te ole vieläkään tajunneet, että Kylmis on hemmetin tylsä ja kiltti ihminen, joka välttelee ihmiskontakteja? Huomasin sen jo ennenkuin Petri teki siitä biisin. Kylmis kun ei esim. koskaan vastaa edes puhelimeen.

        Nössö
        https://www.youtube.com/watch?v=w2wmtUb65gM

        Kaikki juopot haluu olla Kylmisen kaveri, koska tyypillä niin valtavasti suhteita joka suuntaan. Kyllä Keijo tunnistaa loiset, eli perushäiriköt ja nimiraiskaajat, älkää vaivautuko.


      • Faktaa_vakioista
        Eräs_teoria kirjoitti:

        Kaikki juopot haluu olla Kylmisen kaveri, koska tyypillä niin valtavasti suhteita joka suuntaan. Kyllä Keijo tunnistaa loiset, eli perushäiriköt ja nimiraiskaajat, älkää vaivautuko.

        Kylmis on pahempi rasisti, kuin Hitleri aikoinaan. Väittikin yhdessä poistetussa ketjussa, että hän on se. Vasenkätinen, sama mitta 173 cm, huono näkö, jne..


      • Anonyymi
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Sellainen joka sanoo sinulle: Ei noin sovi käyttäytyä.

        J.Johannes.M: Ei noin saa tehdä!


    • Asdfh4523

      Ote normaalina ihmisenä näen tilanteen absurdiuden. Minä, jolla aina on ollut järkeviä asioita on täysin eri levelillä sontasepeen nähden.

      • Tausta_tarkkailija

        Ex-tissu, olet humalassa. Kylmis kutsunut sua aina palstan kuninkaaksi.


    • Yleensäkään ihmiset eivät ala keskustelemaan muutamaa sanaa pidempään kenenkään vieraan kanssa. Tuttavien ja ystävien kanssa keskustellaan pidempään, mutta keskustelun määritelmään kuuluu vastavuoroisuus. Jos keskenään puhuvista ihmisistä yksi on selvä ja toinen juovuksissa, ei keskustelu ole vastavuoroista, koska juopunut osapuoli on kyvytön aidosti vastavuoroiseen keskusteluun. Tämä siksi, että juopuneella henkilöllä on juurikin ne aistit turtuneina, millä vastaanotetaan hienovaraisia keskustelusävyjä. Hän ei kykene ymmärtämään toisen osapuolen asemaa eikä suhtautumaan siihen empaattisesti. Juuri tämä juopuneen kyvyttömyys empatiaan tekee keskustelusta yksipuolista, missä juopunut horisee omiaan välittämättä juurikaan siitä mitä toinen osapuoli sanoo, saati että ottaisi huomioon toisen osapuolen tunteet.

      Mitä puolestaan tulee juopuneen iloiseen "läpändeeraamiseen", en minä ole koskaan pitänyt sellaista hauskana, viihdyttävänä enkä edes siedettävänä vaikka "läpändeeraaja" olisi vesiselväkin.

      Käytän alkoholia ja olen käyttänyt sitä niin pitkään, että minulta ovat karisseet kaikki harhaluulot, että huumaamalla itseni ja siten toimintakykyäni alentamalla muuttuisin jollain tavalla komeammaksi, seurallisemmaksi ja hauskemmaksi. Mielialoista ja nautitun alkoholin määrästä riippuen voi sellaiselta joskus tuntua, mutta tiedän sen tunteen olevan harhaan. Juopunut ihminen vaikuttaa selvänä olevalle ainoastaan typertyneeltä ja omissa maailmoissaan olevalta. Juopuneen ja selvän kohtaamista voitaisiin verrata kohtaaviin autoihin, joista yhdellä on päällä pitkät ajovalot ja toisella parkit, jos edes niitä. Lähes sokkona kulkeva ei hahmota ympäristöään samalla tavalla kuin asiallisesti toimiva tekee. Tämä lähtökohtainen ero ymmärryskyvyssä tekee tasaveroisesta kanssakäymisestä mahdotonta.

      Juopuneen kannattaa hakeutua kaltaistensa joukkoon, sillä kun kaikki ovat samalla tavalla alentaneet toimintakykyään, voivat he olla aidosti vuorovaikutuksessa toistensa kanssa. Tällöin kuulijaa ei ärsytä, että hänelle puhuva henkilö toistaa jatkuvasti samaa asiaa, puhuu sammaltaen, huutaa kaikki lauseensa kurkku suorana ja on tunne-elämältään taantunut lapsen asteelle.

      • Yks_ikivanha_vakio

        Luulin, että Rytmimunat hylännyt palstan. Kiva, että olet messissä. Kirjoituksesi on rakentava. Ilman sellaisia palsta olisi täysin kuollut. Alkoholi-palsta ei ole, koska Kylmis ja sinä ilmiselvästi yritätte rakentaa tätä palstaa. Koittakaa edes joskus käydä täällä useamminkin, ei paineita tietenkään.


      • Anonyymi

        Se on hyvä, että juuri sinä osaat käyttäytyä humalassa, kun kaikki muut käyttäytyvät yleistyksesi mukaan...


    • Anonyymi

      Kukaan , joka on selvinpäin ei halua jutella humaltuneille .
      Pelkästään se räkä , joka lentää juopon naamasta hänen puhuessaan
      ällöttää tarpeeksi , jotta selväpäinen ymmärtää poistua paikalta .
      Ja puheet nehän ovat varmasti kehittäviä , eikä niitä enää
      muisteta viiden minuutin kuluttua.

      • Anonyymi

        Meikä on opetellut taktiikan, jota suurinosa ihmisistä käyttää. Kun känniläinen tulee siihen säätämään ja mölisemään jotain skeidaa, niin kohteliaasti vastailet sille, mutta silti pidät kävelyvauhtiasi yllä, säilyttäen kuitenkin ystävällisen katsekontaktin kolmen metrin päähänkin.

        Eleet antavat ymmärtää, että olisi mukava rupatella kanssasi, mutta kun on kiire. Ja ainakin mulla ihan oikeasti on aina kiire, jatkamaan rentoututtavaa tissuttelua tietsikan ääreen.

        -Antero Kaljaparta


    • Anonyymi

      Olen huomannut muutaman alkoholia suht usein ja suht reilusti kerralla käyttävän henkilön kohdalla räikeän ristiriidan heidän oman kokemuksensa itsestään ja toisaalta objektiivisen kuvan heistä välillä, kun ovat juovuksissa.

      He luulevat itse olevansa juovuksissa hauskoja, rentoja ja huumorintajuisia, mutta todellisuudessa he ovat ilkeitä, pikkumaisia ja tosikkoja, usein myös taipuvaisia epäluuloisuuteen. Joskus jotkut jopa syyttelevät, uhkailevat, kieroilevat ja ovat narsistisia.

      He liittävät alkoholinkäyttöönsä rentouteen ja hauskuuteen liittyviä ilmauksia, kuten "ostin alkoholia, kun täytyy nyt rentoutua vähän", "tarvii nollata rankan viikon jälkeen", "hassuttelen nyt vähän ja otan kuppia", "täytyy sitä vähän osata rentoutuakin elämässä, ostin alkoholia", "heh tuli vähän kekkuloitua ja irroteltua" jne.

      Nuo ilmaukset ovat täysin ristiriidassa sen kanssa millaisia ovat oikeasti juovuksissa.

      Olen itse käytännössä raitis, koska alkoholinkäyttö ei kiinnosta. Juon vain joulu- ja pääsiäisaterialla lasin viiniä, siinä se.

      • Anonyymi

        " He luulevat itse olevansa juovuksissa hauskoja, rentoja ja huumorintajuisia, "

        Et voi puhua noin yleisesti ihmisistä, jotka ovat yksilöitä jokainen. Koko kirjoituksesi hiukan loukkasi. Etkö tiedä, me eletään mielenpahoittamisen aikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " He luulevat itse olevansa juovuksissa hauskoja, rentoja ja huumorintajuisia, "

        Et voi puhua noin yleisesti ihmisistä, jotka ovat yksilöitä jokainen. Koko kirjoituksesi hiukan loukkasi. Etkö tiedä, me eletään mielenpahoittamisen aikaa?

        Puhuin tuntemistani muutamasta ihmisestä, kuten kirjoitin. En puhunut "yleisesti ihmisistä".


    • Anonyymi

      Se on oikeasti Ex-Tissu, joka hallitsee suvereenisti tätä osiota:

      http://aijaa.com/WzItym

      Jos tuo Tissun raivokas avautuminen ei pyöri, sen voi kääntää netissä jopa suoraan ilman ohjelmia. Pistäkää vain hakusanoja, esim. convert .wmv to .. jne.

      • Anonyymi

        Hakusanaksi: convert WMV to MP4. Ne pyörii älypuhelimella. Kestohuhu kertoo, että videon konepistooli oli Kylmiksen, joka oli videon taustalla.

        Tämä ei pidä paikkaansa.

        -Akat ja Kristian


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe