307SW tavaratilan koko?

Janus

Paljon mahtuu 307sw tavaratilaan litroissa? Onko kellään "hard data" eli tietoa?

8

3251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lörtsy

      jos aiot pakuksi dieseliä, ei lasketa enää kuutioista, vaan kantavuudesta.

      • Janus

        siis tarvin vaan tietoa verratakseni tilaa. Eli litroja!? Esim Mazda6 510 litraa


    • gigane II

      jos puhutaan nimenomaan 7-hengen SW mallista jossa irrotettavat takapenkit ovat tilavuudet seuraavat:

      137l kaikki penkkirivit käytössä, verhoon asti kuormattuna

      520l kahdella penkkirivillä, verhoon asti kuormattuna

      1875l takapenkki irrotettuna

      Jos taas tarkoitat tavallista breakia jossa kaksi penkkiriviä joista takapenkki vain taittuu, ovat tilavuudet 503l ja 1675l

      Niin, kuten nimimerkistäkin selviää valitsin sitten lopulta Megane II:n jossa vertailun vuoksi 520l ja 1600l mutta litrat eivät kerro koko totuutta.

      Megane II:n tavaratila on niin leveä että lattialle sopii rinnakkain kaksi "täysikokoista" Samsonite Oysteria jotka eivät mahdu 307:aan koska tila on selvästi kapeampi mutta toki korkea.

      Molemmissa on muuten enemmän litroja kuin vaikka Avensis farmarissa vaikka tojotan tila on Megane II:n levyinen ja 20cm pidempi!

      Johtuu ranskalaisten tavaratilan korkeudesta joka kuitenkin on käytännössä aika hankalasti hyödynnettävissä. Kukaan täysjärkinen kun ei kasaa matkalaukuista kattoon asti ulottuvaa pyramidia niskansa taakse...

      • Leo70

        Litrat eivät kerro kaikkea eikä pyramideja kannata takatilaan rakentaa. Itse olen kuljettanut SW:ssä parimetrisiä liimalevyjä, pelkääjän paikkaa piti siirtää hieman eteenpäin, sekä viimeksi uusi keittiön pöytä ja kuusi tuolia mahtui just sopivasti takatilaan kun jätti takapenkit kotiin.

        Asiaa kannattanee miettiä oman käyttötarpeensa kannalta.


      • pösö 307 sw ja autoretki
        Leo70 kirjoitti:

        Litrat eivät kerro kaikkea eikä pyramideja kannata takatilaan rakentaa. Itse olen kuljettanut SW:ssä parimetrisiä liimalevyjä, pelkääjän paikkaa piti siirtää hieman eteenpäin, sekä viimeksi uusi keittiön pöytä ja kuusi tuolia mahtui just sopivasti takatilaan kun jätti takapenkit kotiin.

        Asiaa kannattanee miettiä oman käyttötarpeensa kannalta.

        Mahtuuko 182 cm pitkä mies nukkumaan 307 sw:n takalaatikossa suorana kun sieltä on kaikki takapenkit irroitettuna?


      • ja panot kans
        pösö 307 sw ja autoretki kirjoitti:

        Mahtuuko 182 cm pitkä mies nukkumaan 307 sw:n takalaatikossa suorana kun sieltä on kaikki takapenkit irroitettuna?

        Mahtuu.


      • rusketusraitoja ?
        ja panot kans kirjoitti:

        Mahtuu.

        Mutta jos on selkä seitsemällä laineella, niin osuuko pakarat kattoon ?


      • Olen kyllä tekstannu
        rusketusraitoja ? kirjoitti:

        Mutta jos on selkä seitsemällä laineella, niin osuuko pakarat kattoon ?

        Ei osu. Hyvin kulkee karvahumppa Pösön hanurissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      8081
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      96
      4269
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1353
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1125
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1072
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1027
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      131
      897
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      745
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      738
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      711
    Aihe