Kauppareissu päättyi nolosti. Siilinjärven S-Marketin parkkialue tänään klo 15:00. Mazda 6 lähti parkista vaijerin jatkona hinurin lavalle. Allerginen -20 asteen pakkaselle.
Mazda 6
36
19950
Vastaukset
- LMZ-247
Samoin kävi Pellossa Mazda 6 selle 10. 2 2011.Ei tartannu virtaa oli.17.2.2011 tuotiin korjaamolta sama
vika.Vetiin takaisin,korjaamolla taas tarttaa.Missävika?- meneekö vaihtoon?
meillä aivan samaa pelaamista, hinattu korjaamolle jouluaattona, ei vikaa, nyt taas kovalla pakkasella ei starttaa, välillä starttaa, huolto pyörittää päätä ja ihmettelee.
Mazda 6 vm. 2009. - 22
meneekö vaihtoon? kirjoitti:
meillä aivan samaa pelaamista, hinattu korjaamolle jouluaattona, ei vikaa, nyt taas kovalla pakkasella ei starttaa, välillä starttaa, huolto pyörittää päätä ja ihmettelee.
Mazda 6 vm. 2009.Se on 98
- 22
22 kirjoitti:
Se on 98
Joka auttaa.
- raitista ilmaa
meneekö vaihtoon? kirjoitti:
meillä aivan samaa pelaamista, hinattu korjaamolle jouluaattona, ei vikaa, nyt taas kovalla pakkasella ei starttaa, välillä starttaa, huolto pyörittää päätä ja ihmettelee.
Mazda 6 vm. 2009.Ensimmäinen startti onnistuu hyvin, mutta kun ajelet kylille ja käyt kaupassa. Meinaat lähteä , niin ei onnistu ei starttaa ei tulee virtaa käynistin moottorillen. Epäilen käynnistyksen estolaitteen komponenttaja joihin vaikuttaa , jokin lämpötila. Odota noin puolituntia ja starttaa (kone jäähtyy) niin pääset taas liikenteeseen. Tehdas kuulemma tutkii asiaa?
- 27
raitista ilmaa kirjoitti:
Ensimmäinen startti onnistuu hyvin, mutta kun ajelet kylille ja käyt kaupassa. Meinaat lähteä , niin ei onnistu ei starttaa ei tulee virtaa käynistin moottorillen. Epäilen käynnistyksen estolaitteen komponenttaja joihin vaikuttaa , jokin lämpötila. Odota noin puolituntia ja starttaa (kone jäähtyy) niin pääset taas liikenteeseen. Tehdas kuulemma tutkii asiaa?
Käynnistyksenesto vilkuttaa kyllä näytössä kun kääntää virrat päälle jos kaikki ei ole kunnossa.
- raitista ilmaa
27 kirjoitti:
Käynnistyksenesto vilkuttaa kyllä näytössä kun kääntää virrat päälle jos kaikki ei ole kunnossa.
valo palaa yhtäsoittoa , ei sammu palaa jatkuvasti , jos ajaessa ei vilkuta saa kuulemma ajaa. Vikaa ei löydy?
- varokaa merkkilikkei
Minulla oli sama juttu. Välillä starttasi välillä ei. Uusin akun nyt toiminut täysin moitteeta toista vuotta. Tosin mazdan liike Jyväskylässä peri törkeät 157e.
- lämmin avain
sama vika -33 asteen pakkasessa. vika johtuu käynnistyksen estolaitteesta, ei tunnista kylmää avainta, lämmitin avaimen suussani, jopa käynnisty.
- Aito japsi
-30 asteen pakkassessa,ainakin lähes ja 3vrk seisominen tuulisessa lauttasaaressa.
Kerta startilla,eikä pienintäkään ongelmaa. 30min ajoa Tampereen suuntaan ja sitten viskasin
ulsterin takapenkille.- Kemiläinen Kimi
Oletko suojauttanut ja laitattanut maalipinnankäsittelyn ?
- mazda2009
Kemiläinen Kimi kirjoitti:
Oletko suojauttanut ja laitattanut maalipinnankäsittelyn ?
Son akun vika. Mulla ei kans käynnistyny, pyöritti kyllä mutta ei jaksanu käynnistyä. Ostin uuen akun niin jopa helppas. Auto kaks vuotta vanha kutos matukka.
- suojauttanut
mazda2009 kirjoitti:
Son akun vika. Mulla ei kans käynnistyny, pyöritti kyllä mutta ei jaksanu käynnistyä. Ostin uuen akun niin jopa helppas. Auto kaks vuotta vanha kutos matukka.
Menikö akku takuuseen.
- mazda2009
suojauttanut kirjoitti:
Menikö akku takuuseen.
olis se saattanu mennä, mutta lähin merkkihuolto on 154km päässä niin en lähteny sen takia sinne ajahan. Ja soitin sinne niin sanoivat että voidaan tutkia jos on akussa vika mutta pääsääntöisesti ne on kulutus tavaraa. Mulle helpoin tapa oli ostaa autotarvikkeesta uus akku ja auto tarttaa joka kerta kuin palmun alta.
- Viimeinen Mazda
Ei ole vika akussa, uuden korimallin kutonen ei vain kestä yli 20 asteen pakkasia. Kylmänä kyllä käynnistyy, mutta ei enään ajon jälkeen jonkin aikaa seisottuaan. Ajonesto jää päälle ja muitakin varoitusvaloja vilkkuu vaihtelevasti, sähkö ei kulje kuten pitäisi. Jos on aikaa odotella, auto jossain vaiheessa käynnistyy. Huollossa ja maahantuojalla eivät osaa tehdä asialle mitään.
- hyvin käynnistyy
Ai ei kestä yli 20 asteen pakkasta. Meillä vuoden 08 kutonen lähti helposti 30 asteen pakkasella ilman lämmitystä käyntiin. Ja kyllä käynnistyy ajonkin jälkeen eikä mitään vilku, vika on vaan sun autossas.
- sasu_81
mitähän muita onkelmia lienee ihmisillä ollut tyuon kutosen kanssa? Mietiskellyt itselleni sellaista farkkua...
- 2010 at
edellinen 2009 1.8 nyt alla 2010 2.0 at ei mitään ongelmia esim helmikuussa oli viikon päivät -25 - -33 Komeasti käynnistyi automaatti tosin hiukan kylmänä nykäs vaihtaessa kunnes lämpeni.... ja "kuumakäynnistys ei huolia...
edellisellä ajoin 65tkm eikä mitään muuta kuin bensaa tankkiin ja normaalit huollot sama nykyisessä koht 20tkm huoltoon
Enskuussa kait teetän vielä suojauksen mikäli päätän pitää yli 3v........ - pettynyt6
Vuosimallia -04, ostin itse auton 5 vuotta sitten. Vaihteensiirtovaijeri poikki yhtäkkiä, kuulemma epätavallista. Vaijerin hinta 500 ja ainoastaan yksi jo varattu Espoossa. Vuosi myöhemmin kytkin hajosi. Joku saatanan siipi poikki ja ehti pyöriä sen verran että teki pari reikää vaihdelaatikkoon. Kukaan ei ollut koskaan kuullutkaan sellaisesta. Tammikuu 2012. Auto ei yhtäkkiä starttaa. Ostin uuden akun, ihan turhaan. Startti uusiksi. Nyt vitun sama vika; ensin lähti vaikeasti käyntiin, sitten jätti minut tien päälle. Ei edes yritä, ei klikkaa ei mitään. Mutta kun tönäisee niin lähtee saman tien käyntiin! Vitun maanantaikappale koko saatanan auto, ja minä kun ostin japsin niiden luotettavuuden takia. Tuossa kunnossa sitä ei voi myydäkään.
- M6
Mazda 6 vm.10 ei käynnisty pakkasella, käynnistyksen esto tuntuu jäävän päälle.
Kun koettaa startata niin ei edes käynnistysrele vedä, akussa on virtaa, siitä ei ole kiinni. Käynnistyksen estovalo vaan palaa, eikä sammu. koetettu irrottaa akunkenkä hetkeksi ym. ei vaan auta. Onko kukaan löytäny ratkaisua vastaavaan ongelmaan.?? - paskalaatikko
Kannattaa lukea huolella seuraava huoltohenkilökunnan koulutusmatsku ajonestosta:
http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/MAZDA material for technician/CT-L1007_en.pdf
On se ihme homma, että merkkihuollossa ei kukaan ollut kuullutkaan että ajonestosta voi oikeasti opiskella ja tietää mitä pitää tehdä. Tärkein eli VIKAKOODI on luettavissa suoraan siitä ajoneston valosta, kun antaa olla sen vikatilan päälla noin minuutin. Sen jälkeen vilkuttelee koodin, missä vika!!
Ja tuota hommaa ei merkkihuolto tiedä, vaikka pitäisi olla ensimmäinen toimenpide, mitä tehdään!
Veikkaan yleisimmäksi viaksi lukukäämiä ja sen liittimiä pakkasilla.- Lähtihän se..
Myös täällä on sama vika ajonestoyksikössä; Autona MAZDA 6 farkku 1,8 bensa, vm.2010. Kaksi vuotta odoteltu muka jotain tehtaan korjausohjeita takuuhuollossa.
Eli viimekäden tietoa löytyi maahantuojan korjaamon esimieheltä, jonka lopulta sain luurin päähän kun aloin näitä "Merkki/Takuu/Myyntipaikkahuoltoja" uhkaamaan kaupanpurkamisella ja asianajotoimilla.
Vika on kuulemma käynnistyksen eston "päävirtareleessä" johon kondensoituu kosteutta lyhyen pakkasajon jälkeen kun auto sammutetaan. N. 10min. odottelun jälkeen, uudellenstarttaus ei onnistu vaan startti on "käynnistysestetty".
Toimi näin: käännä virta-avaimesta kaikki sähköt päälle (ei vielä startata), odottele joku 3 minuuttia, jona aikana sen ihmereleen käämi lämpenee ja kosteus alkaa haihtumaan. Ajonesto- valo pitäisi sammua ja eikun mylly käyntiin. Itsellä tämä on toiminut joka kerta, nyt kun sen tietää!!!. Mihin lie tieto/taito hävinnyt näiltä maakuntakorjaamoilta ??? Mukavia ajokilometrejä, tämä vika on nyt selätetty. - Anonyymi
Lähtihän se.. kirjoitti:
Myös täällä on sama vika ajonestoyksikössä; Autona MAZDA 6 farkku 1,8 bensa, vm.2010. Kaksi vuotta odoteltu muka jotain tehtaan korjausohjeita takuuhuollossa.
Eli viimekäden tietoa löytyi maahantuojan korjaamon esimieheltä, jonka lopulta sain luurin päähän kun aloin näitä "Merkki/Takuu/Myyntipaikkahuoltoja" uhkaamaan kaupanpurkamisella ja asianajotoimilla.
Vika on kuulemma käynnistyksen eston "päävirtareleessä" johon kondensoituu kosteutta lyhyen pakkasajon jälkeen kun auto sammutetaan. N. 10min. odottelun jälkeen, uudellenstarttaus ei onnistu vaan startti on "käynnistysestetty".
Toimi näin: käännä virta-avaimesta kaikki sähköt päälle (ei vielä startata), odottele joku 3 minuuttia, jona aikana sen ihmereleen käämi lämpenee ja kosteus alkaa haihtumaan. Ajonesto- valo pitäisi sammua ja eikun mylly käyntiin. Itsellä tämä on toiminut joka kerta, nyt kun sen tietää!!!. Mihin lie tieto/taito hävinnyt näiltä maakuntakorjaamoilta ??? Mukavia ajokilometrejä, tämä vika on nyt selätetty.Mulla v. 2007 Mazda 6 bensa 2,0. Kauppareissulla käynnin jälkeen ei inahtanutkaan...tämän teki nyt ekan kerran... Kymmenkunta starttiyritystä.. Ei ininää muualla kuin ratin ja penkin välissä... Sitten käynnistyi! Pitää yrittää seuraavan kerran tuota 3 minuutin konstia.. Keli oli nollan tuntumassa.
- MUN6
Mazda 6, -2006, pysähdyin, menin ulos, avain jäi virtalukkoon, niin kuin ennenkin, ihan normaalisti, kohta ovet napsahtivat lukkoon. Ohhoh, miksiköhän?
En ikinä jätä avaimia virtalukkoon jos lähden autosta, noin voi oikeest käydä,
kokemusta on.Jouluostoksilla S-Marketissa ,8000 km ajetulla, Mazda 6:lla. Ostokset tehtiin ja kassien kanssa autolle. Auto ei inahtanutkaan. Aivan hiljaista. Soitto Mazdan palveluun ja uusia käynnistys yrityksiä. Ei mitään. Välillä lämittelemään ja uusia yrityksiä. Sitten jo kypsyin. Ovi auki ja jalka jo ulkona päätin kokeilla vielä kerran ja kas, AUTO KÄYNNISTYI. Sama toistui seuraavana päivänä mutta silloin olin perillä pelleilystä. Ovi auki ja starttaus . Tarinan opetus: Kokeile näitten tietokoneohjattujen peltilehmien kanssa kaikki temput. Käynnistys oven ollesssa auki jne.
Tuossa juttuni parinvuoden takaa. Huollossa kertoivat, että joku rele jäätyy ja oven auki pitäminen saa ko. paikan lämpenemään. Vika on tiedossa mutta lääkettä ei.- Ei kai vain taas
Itsellä Mondeossa ollut samoja häiriöitä. Moottori 1,8 Duratec eli lisenssillä Fordin valmistama moottori, jonka Mazda on suunnitellut.
Luulisi kuitenkin, että moottorinohjausyksikkö ja ajonesto olisivat Fordin omia, en tiedä.
Ensimmäiset muutamat tapaukset 2009 pakkasella, sitten taisi mennä yksi talvi vioitta. 2011 ja 2012 taas muutaman kerran, mutta viime talvena ei taaskaan muistaakseni ollut. Fordilla eivät osanneet sanoa mitään. Sanoivat vaan, että jos vika yleistyy ja jättää tien päälle, niin sitten hinattava huoltoon ja auto piuhoihin, jolloin voivat lukea vikakoodin.
Itse olen tehnyt niin, että iso vaihde päälle ja työnnän autoa. Kun moottori/kampiakseli pyörähtää "pykälän, pari", niin heti starttaa ja käynnistyy. Muistaakseni annoin olla vielä virran päällä. Samoin on auttanut jollain naputtelu lohkon etupuolelle, esim. lumiharjalla, mutta liikerataan ei ole kunnolla tilaa ahtaassa moottoritilassa. Naputtelu osui starttimoottoriin, näin muistaisin sen, eli kyseessä voisi olla solenoidivika?
Kokeilkaa näitä keinoja. Surkeaahan tuo on, mutta sillä on päässyt jatkamaan.
- jsdkgjeroigje
Auttaakos jos pitää sytytysvirtaa hetken aikaa päällä ennen käynnistystä? Ehkä jokunen merkkivalo kerkeää sammua ennen käynnistystä?
Ikäänkuin ennenwanhaan dieseleissä hehkutuksen ajan piti virtaa pitää päällä ennen käynnistystä. - etsillaitaas
Onneksi Primera P12 ei ole ollut mitään vikaa. Ajettu 230tkm ja ite 100tkm. normaaleja jarrupaloja vaihdettu ja pari raidetankoa. Hyvin on kone pelannut.
- JUST!
Itellä ollu nyt kaksi P12 primeraa. Kummallakin ajoin 150tkm ja kyllä muuten oli vikoja. Viimesen vaihdoin nyt pois kun ensin takavalojen maadotus pisti koko auton sekaisin. Ja sitten kampiakselin asentotunnistin meni paskaks ja nyt alkoivat epäilemään jakoketjun venymistä niin äkkiä vaihtoon se pommi.
- Matukka14
Minulla sama ongelma kovilla pakkasilla, mutta Hyvinkään Delta-auto ratkaisi pulman.
- MustaKatto
Maalipinnan käsittely heti uutena, sekä tietysti myös ruosteenesto-äänierityskäsittely.
- Estynyt
Mitään muuta vikaa ei autossa olekaan, ainoastaan tuo pakkasilla temppuileminen. Meillä Mazda 6 farmari vm -11. Uudesta saakka juuri temppuillut samoin kuin muillakin, lähtee hyvin käyntiin, mutta kun käyt kaupassa ja yrität käynnistää, ei pihaustakaan, ajonestovalo vain vilkkuu. Joskus olen jättänyt auton, käynyt reissun ja palatessa jälleen käynnistyy. Vaihdoin patterit avaimiin, ei auttanut. Tänään viimeksi, laitoin virran päälle ja odotin hetken, Hyvin käynnistyi. Joka kerta vannon, että nyt tämä lähtee... vaihtoon!!!
- Anonyymi
Tämä -20 probleema on selätetty. Kyseessä ajonestorele joka huurtuu. Kävin Jörvenpäässä vaihdattamassa merkkihuollossa, meni odottaessa, koko homma jäi alle satkun.
- 3-6
6 GH dieseleissä on nolo ongelma, eli liian tiukka kytkimen työsylinteri. Pakkasen kiriessä -15 kurjemmalle puolen kytkinpoljin jää lattiaan maantieajon jälkeen ja liikkeellelähtö on tuskaa... sylinterin voisi varmaan eristää, mutta urpo maahantuoja ei sitä hokannut vaan nesteitä vaihdettiin tämän tästä. Ehdotin porauksen kasvattamista, mutta kuuroille korville.
Oltiin aikoinaan ottamassa huikkaa Laukaassa, mulla GH, muilla niksmannit. Pakkasta rapiat yli 30 ja autot seisoivat 3 yötä. Nuppien selvittyä Mazda starttasi koko kori täristen laakista, hetkeä myöhemmin väyrys 220d ja jopa glof TDI, joka oli kuulemma ollut webastossa 2 tuntia... Oli kiva katella mustien Audivolkkarien, Bimmereiden ja Marsujen rivistöä, yli 30 tartti apuvirtaa, vaikka monella oli ollut Webasto päällä... akku loppui kesken. Webastomazdassa oli 110 Ah akku. Kyllä minäkin täräytin grillin päälle kun kone starttasi, oli kiva katella kirkkaiden lasien takaa tuplasti kalliimpien autojen herättelyä... - Anonyymi
Mazda 6 GY 2.0 bensa vm.2006 lähtee käyntiin vain roikalla lämmittämällä, noin puolituntia .Starttaa kyllä vaan ei käynnisty. Nokka ja kampura anturi vaihdettu vuosi sitte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882