Kun seksi loppuu kotona

niin käy vieraissa..

Olemme yli 60v pariskunta ja meillä loppui seksi parisuhteessa kuin seinään, kun vaimolla alkoivat vaihdevuodet. Tiedän toki oikein hyvin, että naiselle tapahtuu silloin erittäin paljon muutoksia niin fyysisesti, kuin henkisesti ja ymmärrystä tarvitaan, mutta silti tuo täydellinen seksin loppuminen on ollut minulle kova paikka. Seksi ei kuulemma enää kiinnosta ja hän kieltäytyy jopa kaikenlaisesta fyysisestä kosketuksesta, koska inhoaa vanhenevaa kehoaan yli kaiken. Minun silmissäni hän on kuitenkin erittäin viehättävän näköinen nainen ja kaipaan yli kaiken hänen fyysistä läheisyyttään.

Tilannetta on jatkunut yli 5v ja kotona seksiä ei ole siis ollut missään muodossa. Alussa toki mieleen tuli väistämättä, että vaimolla on joku uusi suhde, mutta mitkään seikat eivät kuitenkaan ole viitanneet siihen. Ei silloin alussa, eikä nyt myöhemminkään.

Seksin loppuminen on ollut nimenomaan kova paikka, koska minulla on vielä hyvin voimakkaat seksihalut ja alussa jouduin turvautumaan jatkuvasti omaan käden onneen, mutta aikani kärvisteltyäni päätin tehdä asialle jotain. Löysin sattumalta erään nuoren leskirouvan, joka on miehensä kuoleman jälkeen myös kärsinyt pakkoselibaatista ja kaivannut kovasti miehen kosketusta. Olemme tunteneet nyt muutaman vuoden ja tapaamme säännöllisesti hänen luonaan. Meille on muodostunut hyvä suhde, seksi on hänen kanssaan erittäin tyydyttävää ja vietämme muutenkin aikaa yhdessä,meillä riittää paljon puhuttavaa, käymme syömässä jne., mutta silti emme ajattele mitään sen kummempaa suhdetta. Tämä tilanne sopii meille molemmille oikein hyvin, asiasta on puhuttu kyllä.

Vaimoani en halua jättää pelkän seksin puuttumisen takia, vaikka asia minulle tärkeä onkin, enkä usko hänenkään sitä suunnittelevan. Meillä on pitkä yhteinen historia ja paljon hyviä hetkiä varmaan tulevaisuudessakin, mm. matkustelemme paljon ja arkemme on mukavan seesteistä. Eli olen sinällänsä hyvin onnellinen mies. Minulla on puoliso, jonka kanssa haluan elää, mutta koska sitä fyysistä läheisyyttä hän ei minulle enää halua antaa, niin sen saan sitten toisen naisen sylissä. Ja tiedän vaimoni aavistelevan minulla olevan tämän sivusuhteen, mutta uskoakseni se on hänelle omalla tavallaan helpotus.

Tiedän, että tällä palstalla tulee taas rankasti lunta tupaan, mutta silti sanon kaikille miehille, että ihan turha kärvistellä seksittömässä suhteessalä. Hanki hyvä mies itsellesi rakastajatar, niin pääsi ei sekoa ja voit henkisestikin paljon paremmin kuin jatkuvassa puutteessa.

Ymmärrystä ja Hyvää Joulua vaan kaikille !

24

5394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoisesti

      >Sinulla oli..Itse olen 55 v.mies ja harrstan urheilua n.3 krt,viikko..Meillä on samanlainen tilanne
      kuin aloittajalla ,ettei vaimo anna kuin 5 krt,/ vuosi..Ehkä minä olen liian aktiivinen ja varmaan
      osaksi tekee urheilu..Itse olen ajatellut hakea naista jolla on vastapuoli samanlainen ,ettei halua kuin mulla..
      Siinä tapauksessa meille sopisi hyvin..Toinen mahdollisuus olisi eronnut tai leski joka haluaa silloin tällöin
      miehen seuraa ,eikä haluaa sitoutua..Asun Etelä-Lapissa..

      • juoru

        Minulla samanlainen tilanne. Mies ei enää halua ja en itse jaksa koko ajan kinuta seksiä. Haluaisin löytää kumppanin, jonka kanssa tyydyttää tämä yksi elämän perustarpeista silloin tällöin ilman sitoumuksia. Asun Kainuussa. Olen 46-vuotias, hoitoalalla työskentelevä, avioliitossa oleva nainen.


      • Naisen iloksi
        juoru kirjoitti:

        Minulla samanlainen tilanne. Mies ei enää halua ja en itse jaksa koko ajan kinuta seksiä. Haluaisin löytää kumppanin, jonka kanssa tyydyttää tämä yksi elämän perustarpeista silloin tällöin ilman sitoumuksia. Asun Kainuussa. Olen 46-vuotias, hoitoalalla työskentelevä, avioliitossa oleva nainen.

        Olen ollut parisuhteessa pitkään, uskollisena kaikki nämä vuodet, vaikka ikää on jo 47. Millaiselta seksi tuntuisi kivan, normaalivartaloisen naisen kanssa-sen haluaisin kokea. Olisitko kiinnostunut tällaisesta?


    • laukeilu kyllästyttä

      olivat tuos iäs mettä sun muussa maatalon töissä eikä eukon helmoissa. ilmankin pärjää.

      • Siittiösimo

        Ennen keski-ikä oli jotain ihan muuta miehillä. Mettässä ne tappo ittensä työn teolla ja selät meni ja koko terveys. Nyt on tilanne hieman eri, miehet voi hyvin vielä 65 vuotiaana. Naisille tulee silti ne vaihdevuodet kuten ennenkin. Mies kelpaa siittämään läpi elämän nainen ei.


    • fege

      Vaimosi voi käydä lääkärillä ja lääkäri kirjoittaa hänelle hormoneja. Seksihalut palaavat kyllä niillä.

    • puutostautiukkomies

      Ei tule täältä ainakaan lunta tupaan vaan kiitoksia vinkistä näin aion todellakin toimia. Tämä vuosi tulee olemaan erillainen tavalla tai toisella. Muuten pääni sekoaa puutteesta. Viimeksi asiat oli kunnossa jotain 5 vuotta sitten. Tuntuu, että olen elänyt nämä vuodet jossain ihan muualla ja joka päivä olen paininut tässä ongelmassa siis viisi vuotta. Mitä järkeä tässä on. Menee viriilit vuodet ihan hiekkaan. Ei enää - lähden vieraisiin. Vannoin aina uskollisuuden nimeen, mutta tämä jatkuva puute on piiskannut minusta tuollaiset pois pikkuhiljaa ja en jaksa välittää vaikka jäisinkin kiinni.

    • kerran reissullansa?

      olen miettinyt samaa asiaa.. tosin olen kolmikymppinen nainen, joka elää melko seksittömässä suhteessa miehen seksuaalisten halujen vähyyden vuoksi. olen pohtinut, onko oikeutettua saada seksuaalista läheisyyttä muualta, jos sitä ei kotona saa. toistaiseksi asia on itsellä ollut vain mietinnän alla ja todennäköisesti pysyykin siellä, mutta on mielenkiintoista kuulla mietteitä ja kokemuksia aiheesta.

      • selibaatti odottaa

        Sama tilanne vaivaa täälläkin! Olemme 4-kymppinen pariskunta ja avoliittoa takana vuosi. Olen nainen ja seksiä saan ehkä kerran kuukaudessa. Olen kyllä yrittänyt kaikkeni pitääkseni mieheni haluja yllä, mutta mikään ei tunnu auttavan. Itsetuntoni alkaa olla aika alamaissa. Mies lupaa ja puhuu seksistä, mutta mitään ei tapahdu. Jos yhdymme, ei puhettakaan lämmittelystä, vaan mies usein lähinnä tyydyttää itsensä minuun.

        Hänellä on takanaan paljon naisia. Mietinkin, olisiko hän vaan kyllästynyt pimppaan : D

        Hankalaksi homman tekee se, että omat haluni alkavat hyytyä kokonaan tässä samalla, puhumattakaan siitä mitä tilanne tekee itsetunnolleni ja naiseudelleni.

        Olen seksuaalinen ja kokeilunhaluinen nainen, jolta oikea mies saa ihan mitä vaan. Sain enemmän seksiä sinkkuna vakipanosuhteessani kuin tässä parisuhteessani!

        Olemme puhuneet asiasta ja aina kyllä löytyy selitys, miksi hän on haluton (ja sehän on tämä tuttu alku "Ei beibi johdu susta, mutta..."). Ei kuitenkaan ole valmis hakemaan tilanteeseen ulkopuolista apua (lue: perheterapeutti).

        En kestä enää jokailtaista pettymystä, joten siirryn nukkumaan toiseen makuuhuoneeseen ja ryhdyn vapaaehtoiseen selibaattiin. Selibaattia kestää kolme kuukautta. Jos tilanne ei sinä aikana parane, mies menee vaihtoon.


      • selibaatti odottaa
        selibaatti odottaa kirjoitti:

        Sama tilanne vaivaa täälläkin! Olemme 4-kymppinen pariskunta ja avoliittoa takana vuosi. Olen nainen ja seksiä saan ehkä kerran kuukaudessa. Olen kyllä yrittänyt kaikkeni pitääkseni mieheni haluja yllä, mutta mikään ei tunnu auttavan. Itsetuntoni alkaa olla aika alamaissa. Mies lupaa ja puhuu seksistä, mutta mitään ei tapahdu. Jos yhdymme, ei puhettakaan lämmittelystä, vaan mies usein lähinnä tyydyttää itsensä minuun.

        Hänellä on takanaan paljon naisia. Mietinkin, olisiko hän vaan kyllästynyt pimppaan : D

        Hankalaksi homman tekee se, että omat haluni alkavat hyytyä kokonaan tässä samalla, puhumattakaan siitä mitä tilanne tekee itsetunnolleni ja naiseudelleni.

        Olen seksuaalinen ja kokeilunhaluinen nainen, jolta oikea mies saa ihan mitä vaan. Sain enemmän seksiä sinkkuna vakipanosuhteessani kuin tässä parisuhteessani!

        Olemme puhuneet asiasta ja aina kyllä löytyy selitys, miksi hän on haluton (ja sehän on tämä tuttu alku "Ei beibi johdu susta, mutta..."). Ei kuitenkaan ole valmis hakemaan tilanteeseen ulkopuolista apua (lue: perheterapeutti).

        En kestä enää jokailtaista pettymystä, joten siirryn nukkumaan toiseen makuuhuoneeseen ja ryhdyn vapaaehtoiseen selibaattiin. Selibaattia kestää kolme kuukautta. Jos tilanne ei sinä aikana parane, mies menee vaihtoon.

        Ja tuli vielä mieleeni, että tämä samainen mies totesi suhteemme alussa, että jos vaimo ei annan pariin viikkoon se on yhtä kuin lupa miehelle mennä vieraisiin. No, meillä oli seksiä viimeksi noin viikko ennen joulua. En ole vieläkään käynyt vieraissa enkä siis aio mennäkään. Mun logiikka ei toimi ihan noin. Ensin lopetetaan suhde tai pyydetään lupa, ja sitten vasta sänkyyn muiden kanssa.


      • Halut
        selibaatti odottaa kirjoitti:

        Sama tilanne vaivaa täälläkin! Olemme 4-kymppinen pariskunta ja avoliittoa takana vuosi. Olen nainen ja seksiä saan ehkä kerran kuukaudessa. Olen kyllä yrittänyt kaikkeni pitääkseni mieheni haluja yllä, mutta mikään ei tunnu auttavan. Itsetuntoni alkaa olla aika alamaissa. Mies lupaa ja puhuu seksistä, mutta mitään ei tapahdu. Jos yhdymme, ei puhettakaan lämmittelystä, vaan mies usein lähinnä tyydyttää itsensä minuun.

        Hänellä on takanaan paljon naisia. Mietinkin, olisiko hän vaan kyllästynyt pimppaan : D

        Hankalaksi homman tekee se, että omat haluni alkavat hyytyä kokonaan tässä samalla, puhumattakaan siitä mitä tilanne tekee itsetunnolleni ja naiseudelleni.

        Olen seksuaalinen ja kokeilunhaluinen nainen, jolta oikea mies saa ihan mitä vaan. Sain enemmän seksiä sinkkuna vakipanosuhteessani kuin tässä parisuhteessani!

        Olemme puhuneet asiasta ja aina kyllä löytyy selitys, miksi hän on haluton (ja sehän on tämä tuttu alku "Ei beibi johdu susta, mutta..."). Ei kuitenkaan ole valmis hakemaan tilanteeseen ulkopuolista apua (lue: perheterapeutti).

        En kestä enää jokailtaista pettymystä, joten siirryn nukkumaan toiseen makuuhuoneeseen ja ryhdyn vapaaehtoiseen selibaattiin. Selibaattia kestää kolme kuukautta. Jos tilanne ei sinä aikana parane, mies menee vaihtoon.

        Hyvä Sinä!
        Kuinka kävi? - en ole vielä lukenut ketjua pidemmälle..?
        Itse elin vastaavassa tilanteessa aivan liian pitkään, nyt olen seurusteleva sinkku.. haluava ja haluttu.. :))


    • jndjdfyu

      tuossa iässä seksi on kerrassaan luonnotonta

      • Taitaa olla melkoisen tavallista tuo naiusten antamattomuus..vaimolla kaksivuotisselibaatti lähestyy ihan hetkessä..


      • sesiiitä

        Minä sanon suoraa tuommoselle tomppelille, milloin itse meinaat lopettaa seksiä ettei se sinullekkin tulisi luonnottomaksi, kolmekymppisenäkä, nelikymppisenäkö, lopeta SINÄ HETI VAIN niin olet varman päälle, pidä suusi kiinni kun et ole elämää vielä elänytkään, avaa suutasi vasta sitten.


      • sesiiitä
        sesiiitä kirjoitti:

        Minä sanon suoraa tuommoselle tomppelille, milloin itse meinaat lopettaa seksiä ettei se sinullekkin tulisi luonnottomaksi, kolmekymppisenäkä, nelikymppisenäkö, lopeta SINÄ HETI VAIN niin olet varman päälle, pidä suusi kiinni kun et ole elämää vielä elänytkään, avaa suutasi vasta sitten.

        Tarkotin tuolle jndjdfyu YYYlllle.


    • juoru

      Minä olen 46v.sairaanhoitaja. Mieheni ei ole halunnut seksiä kanssani enää kuukausiin. Olemme yrittäneet keskustella, mutta ratkaisua ei ole löytynyt. Hän on täysin tyytyväinen tilanteeseen ja siihen, ettei seksiä ole. Itse olen miettinyt, että jos löytäisi kumppanin, jonka kanssa voisi tyydyttää tämän tärkeän perustarpeen, niin mieheni ei tarvitsisi"vaivautua". Avioeroa en haluaisi, jos vaan olisi seksikumppani, jolla olisi samanlaiset perustarpeet kuin minulla.

      • jässikka-71

        joko on vakkaria löytynyt?


      • Hei, olen samalta suunnalta oleva varattu mies samassa tilanteessa.


    • still going strong

      On tämä metkaa, on puutteessa olevia miehiä ja naisia jotka eivät näytä kohtaavan toisiaan. Itse olen 55v ja aivan samassa tilanteessa kuin tämän keskustelun aloittaja - paitsi, että minulla ei ole sitä leskeä jonka kanssa iloita...
      Olen jopa muutaman kerran laittanut ilmoituksen iskuriin ja tulos on ollut joko 0-vastausta tai vastaus puhtaasti rhan ansainta mielessä. Samaan aikaan joissakin naisten ilmoituksissa kiitetään sadoista vastauksista. Näissä asioissa siis miehet metsästää ja naiset valikoi.
      Onko puutteessa kärviselevillä naisilla vinkkiä miten heidät voisi löytää, jotta kaikki voisivat olla onnellisia?

      • PUUTTEESSA OLEVA !

        Olen naimisissa oleva nainen. Toisessa avioliitossa. Kohta 57v. Kahdeksan avioliittovuoden aikana seksiä on harrastettu n.2x/v. Haluan löytää vielä " normaalin " miehen, Mieheni on tosi älykäs ja kiltti, mutta ei tunnu välittävän seksistä tuon taivaallista. Haluan pois, mutta poikani edellisestä avioliitosta asuu yhä kanssamme. Poika on nyt 22v., mutta työtilanne epävarma. Olisi ihanaa, jos löytäisin seksistä välittävän miehen. Mutta löytyykö tästä ikäluokasta ketään ilman sitoumuksia, joka suostuisi pelkkään seksisuhteeseen?


      • Still going strong
        PUUTTEESSA OLEVA ! kirjoitti:

        Olen naimisissa oleva nainen. Toisessa avioliitossa. Kohta 57v. Kahdeksan avioliittovuoden aikana seksiä on harrastettu n.2x/v. Haluan löytää vielä " normaalin " miehen, Mieheni on tosi älykäs ja kiltti, mutta ei tunnu välittävän seksistä tuon taivaallista. Haluan pois, mutta poikani edellisestä avioliitosta asuu yhä kanssamme. Poika on nyt 22v., mutta työtilanne epävarma. Olisi ihanaa, jos löytäisin seksistä välittävän miehen. Mutta löytyykö tästä ikäluokasta ketään ilman sitoumuksia, joka suostuisi pelkkään seksisuhteeseen?

        Varmasti löytyy!
        Tässäkin olisi yksi, vaan mitenkä löydän sinut?


    • Ai,,tuu,,,liii...

      Niinpä... Itse olen myös lähes sun ikäluokkaa, olen leski, mutta nyt avoliitossa nuoremman miehen kanssa. Ei minulle riitä kaksikertaa viikossa, tosin aviossa ollessani viimeiset kahdeksan vuotta oltiin ilman minkäänlaista toimintaa, en suosittele kenellekään. Lasten takia minäkin jatkoin, mutta JOS voisin kelaisin vuodet takas ja eläisin, etsisin vaikka heinäsuovasta miehen tyydyttämään tarpeeni rakastelun alalla. Viisikymppinen avomies on mukava ja hellä, mutta rakasteluun liian "läsnä", lenenkö itse vanhanaikainen sillä en tahdo olla aina haluava osopuoli, minuakin täytyy haluta!

      • Ai,,tuuu,liii,,,

        Edellisessä piti lukea, "liian harvoin läsnä"


    • 11, 3

      Kyllähän seksi (liitossa olevilla) seitsenkymppisillä vähän harvenee, mutta jos se loppuu kokonaan, niin sitten ovat asiat huonosti, aivan yhtä huonosti kuin niillä, joilla se loppuu vaikka neljässäkympissä.

      Ei tosiaankaan ole mitään syytä, mikä lopettaisi sen siksi, että ihmiset ovat seitsenkymppisiä. (Joku edellä antoi ymmärtää päinvastaista, taisi olla silloin kyse vasta kuusikymppisistä. Se oli jokseenkin täyttä puppua.) Asiasta voi vakuuttua, kun tutustuu alan kirjallisuuteen tai erilaisiin eläkeläisille tarkoitettuihin opaskirjoiihin. Internetissäkin löytyy asiasta tietoa.

      Toisen puolison kiinnostuksen loppuminen siihen kyllä merkitsee sitä, niin kuin muunikäisilläkin, että tämä tuntee vastenmielisyyttä kumppania kohtaan, jolloin johtopäätökset ovat aika yksiselitteiset..

      Tämä tulkoon nuoremmillekin, myös kuusikymppisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe