Auto on 2.0 TDI -05 tavallisella vaihteistolla. Takuuaikana noin 30 tuhatta ajettuna joutuivat vaihtamaan takuuseen kaksoismassavauhtipyörän vaikka en ollut huomannut mitään erikoisempaa moottorin käytöksessä. Nyt taitaa olla sama vika päällä taas ja autolla ajettu vasta 95 tkm. Tyhjäkäynnillä kuuluu outo naputus koneen takaosasta ja lievä tärinä tuntuu ohjaamoon saakka. Pahinta on että nyt ei enää mene varmasti takuuseen. Samalla täytyy huollossa muistaa kertoa että tutkisivat, mihin katoaa jäähdytysnestettä. Toivottavasti ei ole kannentiiviste menossa. Antakaa vinkkejä jos tulee jotain mieleen noihin ongelmiin liittyen.
Kaksoismassavauhtipyörä.
18
9387
Vastaukset
- On osta enää Audia!
Tämä on vuosia jatkunut ongelma, liian moni on joutunut tekemään tämän kalliin remontin!
Itse kyllästyin jo korkeisiin korjauskustannuksiin ja vaihdoin merkkiä!- Ihme juttu!
Eri merkillä mennään!
- Pelokas!
Ihme juttu! kirjoitti:
Eri merkillä mennään!
Onko uusissa Audeissa sama systeemi!?
- moottorissa
Pelokas! kirjoitti:
Onko uusissa Audeissa sama systeemi!?
ja tuskin ne sitä kuntoon saa koskaan eikä kannatakaan parantaa. Korjausbisnes on hyvää konsernille kun vauhtipyöräremontista ei alle kahden tonnin selviä. Aloittajalle sen verran vielä että 2 litrasessa dieselkoneessa on mennyt paljon sylinterinkansia halki ja taas käy kalliiksi. Aivan sama missä autossa tuo moottori on. Hyvin se vetää ja vähän kuluttaa mutta......
- Voi voi!
Tuossa hintaluokassa, ei kyllä millään uskoisi mutta pakko on!
- kaupparatsu-68
Voi voi! kirjoitti:
Tuossa hintaluokassa, ei kyllä millään uskoisi mutta pakko on!
Volkkari-Audi-Seat-Skodan 1.9tdi ja 2.0tdi koneissa ainakin manuaalivaihteistolla on käytössä kaksoismassa vauhtipyörä. Omaan vaihdettu 40tkm ja 350 tkm kohdalla, oire on että kytkin ottaa kylmänä nykien kiinni ja koneesta tulee ylimääräistä tärinää / pärinää kun vauhtipyörän suunniteltu vaimennus ei toimi ja tärinä tulee läpi. Kuulemma mitä ärhäkämmin kone läväyttää täyden väännön päälle, mitä alhaisemmilla kierroksilla ja mitä enemmän sitä on, niin sitä varmemmin vauhtipyörä hajoaa. Yksi hyvä tapa rikkoa vauhtipyörä on lastuttaa koneeseen 35% lisää vääntöä ja sitten leikkiä voiman tunteella jossain 1800 kierroksella.
Täysin samaa ongelmaa on mm Opeleissa, joihin vauhtipyörää on saatu vaihtaa ihan urakalla.
VW:hen vauhtipyörä kytkinasetelmineen maksaa hyvällä diilillä noin 800e ja vaihtotyö on 10min juttu... jos autosta sattuu olemaan laatikko irti :-)
Varmin vaihteisto-voimansiirtoratkaisu on perinteinen turbiinipohjainen 6-8 vaihteen automaatti mieluiten kytkettynä takavetoon jolloin vetoakselistot on umpitilassa käytännössä ilman kääntöniveliä... Tuota ei löydy VAG:ltä. - tacktack
kaupparatsu-68 kirjoitti:
Volkkari-Audi-Seat-Skodan 1.9tdi ja 2.0tdi koneissa ainakin manuaalivaihteistolla on käytössä kaksoismassa vauhtipyörä. Omaan vaihdettu 40tkm ja 350 tkm kohdalla, oire on että kytkin ottaa kylmänä nykien kiinni ja koneesta tulee ylimääräistä tärinää / pärinää kun vauhtipyörän suunniteltu vaimennus ei toimi ja tärinä tulee läpi. Kuulemma mitä ärhäkämmin kone läväyttää täyden väännön päälle, mitä alhaisemmilla kierroksilla ja mitä enemmän sitä on, niin sitä varmemmin vauhtipyörä hajoaa. Yksi hyvä tapa rikkoa vauhtipyörä on lastuttaa koneeseen 35% lisää vääntöä ja sitten leikkiä voiman tunteella jossain 1800 kierroksella.
Täysin samaa ongelmaa on mm Opeleissa, joihin vauhtipyörää on saatu vaihtaa ihan urakalla.
VW:hen vauhtipyörä kytkinasetelmineen maksaa hyvällä diilillä noin 800e ja vaihtotyö on 10min juttu... jos autosta sattuu olemaan laatikko irti :-)
Varmin vaihteisto-voimansiirtoratkaisu on perinteinen turbiinipohjainen 6-8 vaihteen automaatti mieluiten kytkettynä takavetoon jolloin vetoakselistot on umpitilassa käytännössä ilman kääntöniveliä... Tuota ei löydy VAG:ltä.Mukavan selväsanainen kaupparatsu.
Aina oppii. - vauhtipyörä"
kaupparatsu-68 kirjoitti:
Volkkari-Audi-Seat-Skodan 1.9tdi ja 2.0tdi koneissa ainakin manuaalivaihteistolla on käytössä kaksoismassa vauhtipyörä. Omaan vaihdettu 40tkm ja 350 tkm kohdalla, oire on että kytkin ottaa kylmänä nykien kiinni ja koneesta tulee ylimääräistä tärinää / pärinää kun vauhtipyörän suunniteltu vaimennus ei toimi ja tärinä tulee läpi. Kuulemma mitä ärhäkämmin kone läväyttää täyden väännön päälle, mitä alhaisemmilla kierroksilla ja mitä enemmän sitä on, niin sitä varmemmin vauhtipyörä hajoaa. Yksi hyvä tapa rikkoa vauhtipyörä on lastuttaa koneeseen 35% lisää vääntöä ja sitten leikkiä voiman tunteella jossain 1800 kierroksella.
Täysin samaa ongelmaa on mm Opeleissa, joihin vauhtipyörää on saatu vaihtaa ihan urakalla.
VW:hen vauhtipyörä kytkinasetelmineen maksaa hyvällä diilillä noin 800e ja vaihtotyö on 10min juttu... jos autosta sattuu olemaan laatikko irti :-)
Varmin vaihteisto-voimansiirtoratkaisu on perinteinen turbiinipohjainen 6-8 vaihteen automaatti mieluiten kytkettynä takavetoon jolloin vetoakselistot on umpitilassa käytännössä ilman kääntöniveliä... Tuota ei löydy VAG:ltä.maksaisi 1800€. Saattaa olla että siinä onkin osat ja työ.
- osssss
moottorissa kirjoitti:
ja tuskin ne sitä kuntoon saa koskaan eikä kannatakaan parantaa. Korjausbisnes on hyvää konsernille kun vauhtipyöräremontista ei alle kahden tonnin selviä. Aloittajalle sen verran vielä että 2 litrasessa dieselkoneessa on mennyt paljon sylinterinkansia halki ja taas käy kalliiksi. Aivan sama missä autossa tuo moottori on. Hyvin se vetää ja vähän kuluttaa mutta......
sitten uskalla ostaa jos pommi tuo kone on.
- ...
Jäähdytysnestettä alkaa hävitä liikaa vasta sitten, kun säiliö menee kuivaksi asti huoltovälillä. Täällä ajeltiin eräällä "laadukkaalla" (joopa joo) :D japanilaiskulkineella jonkin aikaa jäähdytysnestesäiliö tyhjänä, kun ei tullut pieneen mieleen että se voisi tyhjentyä jotenkin...Ei nimittäin ole Saksalaisissa autoissa koskaan edes vajentunut huoltovälillä.
- saksalaisista
koskaan tyhjenekään. Eihän sitä mitenkään voi tulla mieleen vilkaista nestetasot edes joskus.
- osssss
kuluttajansuojan virhevastuu toimii vielä tuossa autossa täysin.Kysyppä netin kautta kuluttajavirastosta.
- Muu merkki?
Että ongelmia on ja tehdasta tai maahantuojaa ei saa millään kantamaan vastuutaan!?
- osssss
Muu merkki? kirjoitti:
Että ongelmia on ja tehdasta tai maahantuojaa ei saa millään kantamaan vastuutaan!?
Selvitykset kaikki kasaan ja asia vireille.Netin kautta kaikki neuvot saa kuluttajavirastosta.
- jukk56
juu, tähän uudempaan maksaa kaksoismassavauhtipyörä muut tarvittavat tilpehöörit pelkät osat n 1200€ ja tietenkin työ päälle, vaihdelaatikon irroitus ym. meillä oli tällainen Audi 2,0 tdi aj 190tkm ja tehtiin tämä remontti näillä kilometreillä kaksi kertaa, oli viimeinen Audi, mutta eipä tahtonut kelvata vaihturiksikaan , kerrottiin vain useammassa autoliikkeessä että näissä on niin paljon vikoja konepuolella ettei uskalla ottaa vaihdossa, koskee myös volkkaria, Skodaa, Seattia
Audi muuten hieno auto mutta pilattu tällä volkkarin koneella- Parempiaaikojaodotelles
Skoda muuten hyvä auto,mutta pilattu Audin koneella.
- Älkäähän.nyt
Skodalla mennään, eli vm 2013:n 2.0 TDI ja ajettuna n.90 tkm. Enpä ole kuullutkaan noista ongelmista. Pitäisikö huolestua?
- Kuka_milläkin
Älkäähän.nyt kirjoitti:
Skodalla mennään, eli vm 2013:n 2.0 TDI ja ajettuna n.90 tkm. Enpä ole kuullutkaan noista ongelmista. Pitäisikö huolestua?
Nyt kuulit, jos huolestut, niin ei se mitään auta. Merkin vaihto auttaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135223
- 675034
- 904094
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618