Kaksoismassavauhtipyörä.

kolisee taas

Auto on 2.0 TDI -05 tavallisella vaihteistolla. Takuuaikana noin 30 tuhatta ajettuna joutuivat vaihtamaan takuuseen kaksoismassavauhtipyörän vaikka en ollut huomannut mitään erikoisempaa moottorin käytöksessä. Nyt taitaa olla sama vika päällä taas ja autolla ajettu vasta 95 tkm. Tyhjäkäynnillä kuuluu outo naputus koneen takaosasta ja lievä tärinä tuntuu ohjaamoon saakka. Pahinta on että nyt ei enää mene varmasti takuuseen. Samalla täytyy huollossa muistaa kertoa että tutkisivat, mihin katoaa jäähdytysnestettä. Toivottavasti ei ole kannentiiviste menossa. Antakaa vinkkejä jos tulee jotain mieleen noihin ongelmiin liittyen.

18

9435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On osta enää Audia!

      Tämä on vuosia jatkunut ongelma, liian moni on joutunut tekemään tämän kalliin remontin!

      Itse kyllästyin jo korkeisiin korjauskustannuksiin ja vaihdoin merkkiä!

      • Ihme juttu!

        Eri merkillä mennään!


      • Pelokas!
        Ihme juttu! kirjoitti:

        Eri merkillä mennään!

        Onko uusissa Audeissa sama systeemi!?


      • moottorissa
        Pelokas! kirjoitti:

        Onko uusissa Audeissa sama systeemi!?

        ja tuskin ne sitä kuntoon saa koskaan eikä kannatakaan parantaa. Korjausbisnes on hyvää konsernille kun vauhtipyöräremontista ei alle kahden tonnin selviä. Aloittajalle sen verran vielä että 2 litrasessa dieselkoneessa on mennyt paljon sylinterinkansia halki ja taas käy kalliiksi. Aivan sama missä autossa tuo moottori on. Hyvin se vetää ja vähän kuluttaa mutta......


      • Voi voi!

        Tuossa hintaluokassa, ei kyllä millään uskoisi mutta pakko on!


      • kaupparatsu-68
        Voi voi! kirjoitti:

        Tuossa hintaluokassa, ei kyllä millään uskoisi mutta pakko on!

        Volkkari-Audi-Seat-Skodan 1.9tdi ja 2.0tdi koneissa ainakin manuaalivaihteistolla on käytössä kaksoismassa vauhtipyörä. Omaan vaihdettu 40tkm ja 350 tkm kohdalla, oire on että kytkin ottaa kylmänä nykien kiinni ja koneesta tulee ylimääräistä tärinää / pärinää kun vauhtipyörän suunniteltu vaimennus ei toimi ja tärinä tulee läpi. Kuulemma mitä ärhäkämmin kone läväyttää täyden väännön päälle, mitä alhaisemmilla kierroksilla ja mitä enemmän sitä on, niin sitä varmemmin vauhtipyörä hajoaa. Yksi hyvä tapa rikkoa vauhtipyörä on lastuttaa koneeseen 35% lisää vääntöä ja sitten leikkiä voiman tunteella jossain 1800 kierroksella.

        Täysin samaa ongelmaa on mm Opeleissa, joihin vauhtipyörää on saatu vaihtaa ihan urakalla.

        VW:hen vauhtipyörä kytkinasetelmineen maksaa hyvällä diilillä noin 800e ja vaihtotyö on 10min juttu... jos autosta sattuu olemaan laatikko irti :-)

        Varmin vaihteisto-voimansiirtoratkaisu on perinteinen turbiinipohjainen 6-8 vaihteen automaatti mieluiten kytkettynä takavetoon jolloin vetoakselistot on umpitilassa käytännössä ilman kääntöniveliä... Tuota ei löydy VAG:ltä.


      • tacktack
        kaupparatsu-68 kirjoitti:

        Volkkari-Audi-Seat-Skodan 1.9tdi ja 2.0tdi koneissa ainakin manuaalivaihteistolla on käytössä kaksoismassa vauhtipyörä. Omaan vaihdettu 40tkm ja 350 tkm kohdalla, oire on että kytkin ottaa kylmänä nykien kiinni ja koneesta tulee ylimääräistä tärinää / pärinää kun vauhtipyörän suunniteltu vaimennus ei toimi ja tärinä tulee läpi. Kuulemma mitä ärhäkämmin kone läväyttää täyden väännön päälle, mitä alhaisemmilla kierroksilla ja mitä enemmän sitä on, niin sitä varmemmin vauhtipyörä hajoaa. Yksi hyvä tapa rikkoa vauhtipyörä on lastuttaa koneeseen 35% lisää vääntöä ja sitten leikkiä voiman tunteella jossain 1800 kierroksella.

        Täysin samaa ongelmaa on mm Opeleissa, joihin vauhtipyörää on saatu vaihtaa ihan urakalla.

        VW:hen vauhtipyörä kytkinasetelmineen maksaa hyvällä diilillä noin 800e ja vaihtotyö on 10min juttu... jos autosta sattuu olemaan laatikko irti :-)

        Varmin vaihteisto-voimansiirtoratkaisu on perinteinen turbiinipohjainen 6-8 vaihteen automaatti mieluiten kytkettynä takavetoon jolloin vetoakselistot on umpitilassa käytännössä ilman kääntöniveliä... Tuota ei löydy VAG:ltä.

        Mukavan selväsanainen kaupparatsu.

        Aina oppii.


      • vauhtipyörä"
        kaupparatsu-68 kirjoitti:

        Volkkari-Audi-Seat-Skodan 1.9tdi ja 2.0tdi koneissa ainakin manuaalivaihteistolla on käytössä kaksoismassa vauhtipyörä. Omaan vaihdettu 40tkm ja 350 tkm kohdalla, oire on että kytkin ottaa kylmänä nykien kiinni ja koneesta tulee ylimääräistä tärinää / pärinää kun vauhtipyörän suunniteltu vaimennus ei toimi ja tärinä tulee läpi. Kuulemma mitä ärhäkämmin kone läväyttää täyden väännön päälle, mitä alhaisemmilla kierroksilla ja mitä enemmän sitä on, niin sitä varmemmin vauhtipyörä hajoaa. Yksi hyvä tapa rikkoa vauhtipyörä on lastuttaa koneeseen 35% lisää vääntöä ja sitten leikkiä voiman tunteella jossain 1800 kierroksella.

        Täysin samaa ongelmaa on mm Opeleissa, joihin vauhtipyörää on saatu vaihtaa ihan urakalla.

        VW:hen vauhtipyörä kytkinasetelmineen maksaa hyvällä diilillä noin 800e ja vaihtotyö on 10min juttu... jos autosta sattuu olemaan laatikko irti :-)

        Varmin vaihteisto-voimansiirtoratkaisu on perinteinen turbiinipohjainen 6-8 vaihteen automaatti mieluiten kytkettynä takavetoon jolloin vetoakselistot on umpitilassa käytännössä ilman kääntöniveliä... Tuota ei löydy VAG:ltä.

        maksaisi 1800€. Saattaa olla että siinä onkin osat ja työ.


      • osssss
        moottorissa kirjoitti:

        ja tuskin ne sitä kuntoon saa koskaan eikä kannatakaan parantaa. Korjausbisnes on hyvää konsernille kun vauhtipyöräremontista ei alle kahden tonnin selviä. Aloittajalle sen verran vielä että 2 litrasessa dieselkoneessa on mennyt paljon sylinterinkansia halki ja taas käy kalliiksi. Aivan sama missä autossa tuo moottori on. Hyvin se vetää ja vähän kuluttaa mutta......

        sitten uskalla ostaa jos pommi tuo kone on.


    • ...

      Jäähdytysnestettä alkaa hävitä liikaa vasta sitten, kun säiliö menee kuivaksi asti huoltovälillä. Täällä ajeltiin eräällä "laadukkaalla" (joopa joo) :D japanilaiskulkineella jonkin aikaa jäähdytysnestesäiliö tyhjänä, kun ei tullut pieneen mieleen että se voisi tyhjentyä jotenkin...Ei nimittäin ole Saksalaisissa autoissa koskaan edes vajentunut huoltovälillä.

      • saksalaisista

        koskaan tyhjenekään. Eihän sitä mitenkään voi tulla mieleen vilkaista nestetasot edes joskus.


    • osssss

      kuluttajansuojan virhevastuu toimii vielä tuossa autossa täysin.Kysyppä netin kautta kuluttajavirastosta.

      • Muu merkki?

        Että ongelmia on ja tehdasta tai maahantuojaa ei saa millään kantamaan vastuutaan!?


      • osssss
        Muu merkki? kirjoitti:

        Että ongelmia on ja tehdasta tai maahantuojaa ei saa millään kantamaan vastuutaan!?

        Selvitykset kaikki kasaan ja asia vireille.Netin kautta kaikki neuvot saa kuluttajavirastosta.


    • jukk56

      juu, tähän uudempaan maksaa kaksoismassavauhtipyörä muut tarvittavat tilpehöörit pelkät osat n 1200€ ja tietenkin työ päälle, vaihdelaatikon irroitus ym. meillä oli tällainen Audi 2,0 tdi aj 190tkm ja tehtiin tämä remontti näillä kilometreillä kaksi kertaa, oli viimeinen Audi, mutta eipä tahtonut kelvata vaihturiksikaan , kerrottiin vain useammassa autoliikkeessä että näissä on niin paljon vikoja konepuolella ettei uskalla ottaa vaihdossa, koskee myös volkkaria, Skodaa, Seattia
      Audi muuten hieno auto mutta pilattu tällä volkkarin koneella

      • Parempiaaikojaodotelles

        Skoda muuten hyvä auto,mutta pilattu Audin koneella.


      • Älkäähän.nyt

        Skodalla mennään, eli vm 2013:n 2.0 TDI ja ajettuna n.90 tkm. Enpä ole kuullutkaan noista ongelmista. Pitäisikö huolestua?


      • Kuka_milläkin
        Älkäähän.nyt kirjoitti:

        Skodalla mennään, eli vm 2013:n 2.0 TDI ja ajettuna n.90 tkm. Enpä ole kuullutkaan noista ongelmista. Pitäisikö huolestua?

        Nyt kuulit, jos huolestut, niin ei se mitään auta. Merkin vaihto auttaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      846
    Aihe