Vojakerin vakionopeussäädin teki lakon, ilmeisesti laatikkohuollon yhteydessä. Kärry antaa virhekoodin 34 ( speed control solenoid circuit, an open or shorted condition detected in thhe speed control vacuum or vent solenoid circuit ).
kun lähdetään liikkeelle:
- rattiin syttyy merkkivalo, kun painaa cruisen päälle
- set -nappi ei kiinnitä nopeutta
- kun riittävän kauan renaa, merkkivalo ratissa ei enää syty ja OBD antaa ko. virhekoodin
Onko ehdotuksia ?
Voyagerin vakionopeussäädin
16
3884
Vastaukset
- HUPS!
KUULOSTAA JOHTOSARJA VIALTA , ETTEI VAAN OLI JOHTO JOSSAIN KOHTAA HIERTYNYT PUHKI/POIKKI . MUTTA 3,8 RULES.....HEHEHEHEHEH
- Pete
Itse epäilin liitinvikaa, cruise ottaa signaalin vaihteen pyörimisnopeusantureista. Asiaan ei ole nyt juuri paneuduttu, koska cruisella ei juuri mitään tee paikallisilla teillä.
DC on antanut joskus teknisen tiedotteen anturien liittimistä.
3.8 RULES !!!!
- Keke
taidat olla INSINÖÖRI joka ei usko mitään ennen kuin itse kokee ja sittenkin yleistää kaiken kaikkeen . Osaa kaiken lukemansa ulkoa muttei osaa soveltaa käytäntöön tietomääräänsä. Taitaa spekulointi olla paraspuolesi!
- Pete
Keke puhuu nyt läpiä päähänsä. Parasta että pysyt siellä tojota -palstoilla kinaamassa karvanopista.
- vesa
Ainakin vanhemmassa. 96-99 joita itsellä on ollut niin vikana on kellojousi. jolla rattiin tulevat kaikki piuhat. autokeskus ja 280 e työ..
no kiva auto silti.
Tietääkö joku mistä noita kellojousia saisi halvemmalla ?
Ja turhaa vastata että pura kellosta.....- Pete
Olen kuullut tuosta jousesta, silloin pitäisi kai sipata mm. äänitorvikin ( vai ? ). Toisaalta cruisen merkkivalo syttyy, hetken renaamisen jälkeen sitä ei saa enää palamaan ja cruise antaa virhekoodin 34. Ei viittaa kellonjouseen.
Virhekoodin mukaan minimopar arvioi:
1. piuhoja on irti/huono yhteys
2. solenoidi ( ainakin toinen ) sipannut
Hryslerin solenoidit ovat kuulemma aika varmatoimisia, syynä lienee joku piuha.
Tietäis sen kellonjousen nimen englanniksi ja saksaksi, niin voisin kysellä. Ja ju...lauta en meinaa minkään vekkarin jousta :-)
Kiva autohan se, tiesin mihin leikkiin sen kanssa ryhtyy kun sen hankkii, toistaiseksi ei mitään pahoja yllätyksiä. Voyagerit eivät nyt suorastaan loista varmatoimisuudellaan vepin arvostelupalstoilla. - Naapuriruudun Sebring
Pete kirjoitti:
Olen kuullut tuosta jousesta, silloin pitäisi kai sipata mm. äänitorvikin ( vai ? ). Toisaalta cruisen merkkivalo syttyy, hetken renaamisen jälkeen sitä ei saa enää palamaan ja cruise antaa virhekoodin 34. Ei viittaa kellonjouseen.
Virhekoodin mukaan minimopar arvioi:
1. piuhoja on irti/huono yhteys
2. solenoidi ( ainakin toinen ) sipannut
Hryslerin solenoidit ovat kuulemma aika varmatoimisia, syynä lienee joku piuha.
Tietäis sen kellonjousen nimen englanniksi ja saksaksi, niin voisin kysellä. Ja ju...lauta en meinaa minkään vekkarin jousta :-)
Kiva autohan se, tiesin mihin leikkiin sen kanssa ryhtyy kun sen hankkii, toistaiseksi ei mitään pahoja yllätyksiä. Voyagerit eivät nyt suorastaan loista varmatoimisuudellaan vepin arvostelupalstoilla.Tutustuin aikoinaan T-birdin vakionopeussäätimeen ja siinä homma toimi niin, että kullakin ratin kytkimellä oli oma vastusarvo. Cruise haistoi painetun napin virtamittauksella. Jos ne kellojouset on happamia/ottavat huonon kontaktin, saattaa lastu lukea hassun vastusarvon ja antaa virhekoodin. Toisaalta Chryslerissä voi olla ihan eri tavalla toteutettu näppäinkoodaus...
- vesa
Naapuriruudun Sebring kirjoitti:
Tutustuin aikoinaan T-birdin vakionopeussäätimeen ja siinä homma toimi niin, että kullakin ratin kytkimellä oli oma vastusarvo. Cruise haistoi painetun napin virtamittauksella. Jos ne kellojouset on happamia/ottavat huonon kontaktin, saattaa lastu lukea hassun vastusarvon ja antaa virhekoodin. Toisaalta Chryslerissä voi olla ihan eri tavalla toteutettu näppäinkoodaus...
Joo hapettumisesta tai jostain se johtuu, välillä koskettaa ihan kunnolla ja toimii, välillä hukkuu kontakti. näyttää tulevan tunnit täyteen jossain 160-200 tkm kohdalla.
- Pete
vesa kirjoitti:
Joo hapettumisesta tai jostain se johtuu, välillä koskettaa ihan kunnolla ja toimii, välillä hukkuu kontakti. näyttää tulevan tunnit täyteen jossain 160-200 tkm kohdalla.
Minkä virhekoodin kellonjousi antaa vai antaako mitään ? Nyt tulee koodi 34, joka viittaa solenoideihin.
Käskyt tuntuvat kuitenkin välittyvän ratista. - PeSo
Pete kirjoitti:
Olen kuullut tuosta jousesta, silloin pitäisi kai sipata mm. äänitorvikin ( vai ? ). Toisaalta cruisen merkkivalo syttyy, hetken renaamisen jälkeen sitä ei saa enää palamaan ja cruise antaa virhekoodin 34. Ei viittaa kellonjouseen.
Virhekoodin mukaan minimopar arvioi:
1. piuhoja on irti/huono yhteys
2. solenoidi ( ainakin toinen ) sipannut
Hryslerin solenoidit ovat kuulemma aika varmatoimisia, syynä lienee joku piuha.
Tietäis sen kellonjousen nimen englanniksi ja saksaksi, niin voisin kysellä. Ja ju...lauta en meinaa minkään vekkarin jousta :-)
Kiva autohan se, tiesin mihin leikkiin sen kanssa ryhtyy kun sen hankkii, toistaiseksi ei mitään pahoja yllätyksiä. Voyagerit eivät nyt suorastaan loista varmatoimisuudellaan vepin arvostelupalstoilla.Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.
- PeSo
PeSo kirjoitti:
Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.
piti vielä laittaa linkki, jossa on noita vikakoodeja vusimallien mukaan...
www.troublecodes.net/chrysler/95-98_20253335.shtml - Pete
PeSo kirjoitti:
Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.
Airbag toiminee, merkkivalo sammuu normaalisti. Toimivuutta sinänsä en aio testailla.
Koodi 34 on se solenoid circuit. - linko
PeSo kirjoitti:
Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.
Itsellä kahdesta Voyagerista mennyt kellonjousi. Ekassa Airbag valo ei sammunut ja muistaakseni töötti ei toiminut. Toisessa vakionopeussäädin antoi samanlaisia oireita kuten Petellä, mutta muistaakseni ei muita oireita. Oireet olivat autoissa siis erilaiset, mutta molemmissa vikana kellonjousi.
- linko
linko kirjoitti:
Itsellä kahdesta Voyagerista mennyt kellonjousi. Ekassa Airbag valo ei sammunut ja muistaakseni töötti ei toiminut. Toisessa vakionopeussäädin antoi samanlaisia oireita kuten Petellä, mutta muistaakseni ei muita oireita. Oireet olivat autoissa siis erilaiset, mutta molemmissa vikana kellonjousi.
Unohdin mainita, että vakionopeussäätimen renatessa Autokeskus etsi vikakoodin perusteella vikaa itse säätimestä, eikä tullut kuntoon. Taisi olla niin, että jonkun kuukauden kuluttua airbag-valo ei enää sammunut, jolloin arvasin, että vika on kellonjousessa.
- PeSotaas
Viime viikolla korjautin oman alueen merkkihhuollossa omani vm.-97 Voikkerin. Kellojousi ja työ sekä osat maahantuojan piikkiin. Eli ihan ilmaseksi vaikka tuontiauto onkin. Tosin varmistin sen maahantuojalta ennen toimeksiantoa!
t.PeSo - Anonyymi
Mulla 2000 vuoden 300m:ssä sama cruisen vika ja kun OBD -lukijalla tarkistin niin näyttää siltä että cruise saa nopeusanturista eri nopeuden kuin nopeusmittari.
Nopeusero on 20 - 30 km/h.
Arvioisin että jokin liitin olisi hapettunut tai piuha muuten vaurioitunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1916308Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa654763Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu944583Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa744338Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa962793En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.622225Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1331707odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1391634- 581597
- 391396