Voyagerin vakionopeussäädin

Pete

Vojakerin vakionopeussäädin teki lakon, ilmeisesti laatikkohuollon yhteydessä. Kärry antaa virhekoodin 34 ( speed control solenoid circuit, an open or shorted condition detected in thhe speed control vacuum or vent solenoid circuit ).

kun lähdetään liikkeelle:
- rattiin syttyy merkkivalo, kun painaa cruisen päälle
- set -nappi ei kiinnitä nopeutta
- kun riittävän kauan renaa, merkkivalo ratissa ei enää syty ja OBD antaa ko. virhekoodin

Onko ehdotuksia ?

16

3600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUPS!

      KUULOSTAA JOHTOSARJA VIALTA , ETTEI VAAN OLI JOHTO JOSSAIN KOHTAA HIERTYNYT PUHKI/POIKKI . MUTTA 3,8 RULES.....HEHEHEHEHEH

      • Pete

        Itse epäilin liitinvikaa, cruise ottaa signaalin vaihteen pyörimisnopeusantureista. Asiaan ei ole nyt juuri paneuduttu, koska cruisella ei juuri mitään tee paikallisilla teillä.

        DC on antanut joskus teknisen tiedotteen anturien liittimistä.

        3.8 RULES !!!!


    • Keke

      taidat olla INSINÖÖRI joka ei usko mitään ennen kuin itse kokee ja sittenkin yleistää kaiken kaikkeen . Osaa kaiken lukemansa ulkoa muttei osaa soveltaa käytäntöön tietomääräänsä. Taitaa spekulointi olla paraspuolesi!

      • Pete

        Keke puhuu nyt läpiä päähänsä. Parasta että pysyt siellä tojota -palstoilla kinaamassa karvanopista.


    • vesa

      Ainakin vanhemmassa. 96-99 joita itsellä on ollut niin vikana on kellojousi. jolla rattiin tulevat kaikki piuhat. autokeskus ja 280 e työ..
      no kiva auto silti.
      Tietääkö joku mistä noita kellojousia saisi halvemmalla ?
      Ja turhaa vastata että pura kellosta.....

      • Pete

        Olen kuullut tuosta jousesta, silloin pitäisi kai sipata mm. äänitorvikin ( vai ? ). Toisaalta cruisen merkkivalo syttyy, hetken renaamisen jälkeen sitä ei saa enää palamaan ja cruise antaa virhekoodin 34. Ei viittaa kellonjouseen.

        Virhekoodin mukaan minimopar arvioi:
        1. piuhoja on irti/huono yhteys
        2. solenoidi ( ainakin toinen ) sipannut

        Hryslerin solenoidit ovat kuulemma aika varmatoimisia, syynä lienee joku piuha.

        Tietäis sen kellonjousen nimen englanniksi ja saksaksi, niin voisin kysellä. Ja ju...lauta en meinaa minkään vekkarin jousta :-)

        Kiva autohan se, tiesin mihin leikkiin sen kanssa ryhtyy kun sen hankkii, toistaiseksi ei mitään pahoja yllätyksiä. Voyagerit eivät nyt suorastaan loista varmatoimisuudellaan vepin arvostelupalstoilla.


      • Naapuriruudun Sebring
        Pete kirjoitti:

        Olen kuullut tuosta jousesta, silloin pitäisi kai sipata mm. äänitorvikin ( vai ? ). Toisaalta cruisen merkkivalo syttyy, hetken renaamisen jälkeen sitä ei saa enää palamaan ja cruise antaa virhekoodin 34. Ei viittaa kellonjouseen.

        Virhekoodin mukaan minimopar arvioi:
        1. piuhoja on irti/huono yhteys
        2. solenoidi ( ainakin toinen ) sipannut

        Hryslerin solenoidit ovat kuulemma aika varmatoimisia, syynä lienee joku piuha.

        Tietäis sen kellonjousen nimen englanniksi ja saksaksi, niin voisin kysellä. Ja ju...lauta en meinaa minkään vekkarin jousta :-)

        Kiva autohan se, tiesin mihin leikkiin sen kanssa ryhtyy kun sen hankkii, toistaiseksi ei mitään pahoja yllätyksiä. Voyagerit eivät nyt suorastaan loista varmatoimisuudellaan vepin arvostelupalstoilla.

        Tutustuin aikoinaan T-birdin vakionopeussäätimeen ja siinä homma toimi niin, että kullakin ratin kytkimellä oli oma vastusarvo. Cruise haistoi painetun napin virtamittauksella. Jos ne kellojouset on happamia/ottavat huonon kontaktin, saattaa lastu lukea hassun vastusarvon ja antaa virhekoodin. Toisaalta Chryslerissä voi olla ihan eri tavalla toteutettu näppäinkoodaus...


      • vesa
        Naapuriruudun Sebring kirjoitti:

        Tutustuin aikoinaan T-birdin vakionopeussäätimeen ja siinä homma toimi niin, että kullakin ratin kytkimellä oli oma vastusarvo. Cruise haistoi painetun napin virtamittauksella. Jos ne kellojouset on happamia/ottavat huonon kontaktin, saattaa lastu lukea hassun vastusarvon ja antaa virhekoodin. Toisaalta Chryslerissä voi olla ihan eri tavalla toteutettu näppäinkoodaus...

        Joo hapettumisesta tai jostain se johtuu, välillä koskettaa ihan kunnolla ja toimii, välillä hukkuu kontakti. näyttää tulevan tunnit täyteen jossain 160-200 tkm kohdalla.


      • Pete
        vesa kirjoitti:

        Joo hapettumisesta tai jostain se johtuu, välillä koskettaa ihan kunnolla ja toimii, välillä hukkuu kontakti. näyttää tulevan tunnit täyteen jossain 160-200 tkm kohdalla.

        Minkä virhekoodin kellonjousi antaa vai antaako mitään ? Nyt tulee koodi 34, joka viittaa solenoideihin.

        Käskyt tuntuvat kuitenkin välittyvän ratista.


      • PeSo
        Pete kirjoitti:

        Olen kuullut tuosta jousesta, silloin pitäisi kai sipata mm. äänitorvikin ( vai ? ). Toisaalta cruisen merkkivalo syttyy, hetken renaamisen jälkeen sitä ei saa enää palamaan ja cruise antaa virhekoodin 34. Ei viittaa kellonjouseen.

        Virhekoodin mukaan minimopar arvioi:
        1. piuhoja on irti/huono yhteys
        2. solenoidi ( ainakin toinen ) sipannut

        Hryslerin solenoidit ovat kuulemma aika varmatoimisia, syynä lienee joku piuha.

        Tietäis sen kellonjousen nimen englanniksi ja saksaksi, niin voisin kysellä. Ja ju...lauta en meinaa minkään vekkarin jousta :-)

        Kiva autohan se, tiesin mihin leikkiin sen kanssa ryhtyy kun sen hankkii, toistaiseksi ei mitään pahoja yllätyksiä. Voyagerit eivät nyt suorastaan loista varmatoimisuudellaan vepin arvostelupalstoilla.

        Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.


      • PeSo
        PeSo kirjoitti:

        Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.

        piti vielä laittaa linkki, jossa on noita vikakoodeja vusimallien mukaan...
        www.troublecodes.net/chrysler/95-98_20253335.shtml


      • Pete
        PeSo kirjoitti:

        Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.

        Airbag toiminee, merkkivalo sammuu normaalisti. Toimivuutta sinänsä en aio testailla.

        Koodi 34 on se solenoid circuit.


      • linko
        PeSo kirjoitti:

        Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.

        Itsellä kahdesta Voyagerista mennyt kellonjousi. Ekassa Airbag valo ei sammunut ja muistaakseni töötti ei toiminut. Toisessa vakionopeussäädin antoi samanlaisia oireita kuten Petellä, mutta muistaakseni ei muita oireita. Oireet olivat autoissa siis erilaiset, mutta molemmissa vikana kellonjousi.


      • linko
        linko kirjoitti:

        Itsellä kahdesta Voyagerista mennyt kellonjousi. Ekassa Airbag valo ei sammunut ja muistaakseni töötti ei toiminut. Toisessa vakionopeussäädin antoi samanlaisia oireita kuten Petellä, mutta muistaakseni ei muita oireita. Oireet olivat autoissa siis erilaiset, mutta molemmissa vikana kellonjousi.

        Unohdin mainita, että vakionopeussäätimen renatessa Autokeskus etsi vikakoodin perusteella vikaa itse säätimestä, eikä tullut kuntoon. Taisi olla niin, että jonkun kuukauden kuluttua airbag-valo ei enää sammunut, jolloin arvasin, että vika on kellonjousessa.


    • PeSotaas

      Viime viikolla korjautin oman alueen merkkihhuollossa omani vm.-97 Voikkerin. Kellojousi ja työ sekä osat maahantuojan piikkiin. Eli ihan ilmaseksi vaikka tuontiauto onkin. Tosin varmistin sen maahantuojalta ennen toimeksiantoa!
      t.PeSo

    • Anonyymi

      Mulla 2000 vuoden 300m:ssä sama cruisen vika ja kun OBD -lukijalla tarkistin niin näyttää siltä että cruise saa nopeusanturista eri nopeuden kuin nopeusmittari.
      Nopeusero on 20 - 30 km/h.
      Arvioisin että jokin liitin olisi hapettunut tai piuha muuten vaurioitunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4108
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2019
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1941
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      58
      1557
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1452
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1405
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      100
      1328
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1226
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1131
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1063
    Aihe