Vojakerin vakionopeussäädin teki lakon, ilmeisesti laatikkohuollon yhteydessä. Kärry antaa virhekoodin 34 ( speed control solenoid circuit, an open or shorted condition detected in thhe speed control vacuum or vent solenoid circuit ).
kun lähdetään liikkeelle:
- rattiin syttyy merkkivalo, kun painaa cruisen päälle
- set -nappi ei kiinnitä nopeutta
- kun riittävän kauan renaa, merkkivalo ratissa ei enää syty ja OBD antaa ko. virhekoodin
Onko ehdotuksia ?
Voyagerin vakionopeussäädin
16
3629
Vastaukset
- HUPS!
KUULOSTAA JOHTOSARJA VIALTA , ETTEI VAAN OLI JOHTO JOSSAIN KOHTAA HIERTYNYT PUHKI/POIKKI . MUTTA 3,8 RULES.....HEHEHEHEHEH
- Pete
Itse epäilin liitinvikaa, cruise ottaa signaalin vaihteen pyörimisnopeusantureista. Asiaan ei ole nyt juuri paneuduttu, koska cruisella ei juuri mitään tee paikallisilla teillä.
DC on antanut joskus teknisen tiedotteen anturien liittimistä.
3.8 RULES !!!!
- Keke
taidat olla INSINÖÖRI joka ei usko mitään ennen kuin itse kokee ja sittenkin yleistää kaiken kaikkeen . Osaa kaiken lukemansa ulkoa muttei osaa soveltaa käytäntöön tietomääräänsä. Taitaa spekulointi olla paraspuolesi!
- Pete
Keke puhuu nyt läpiä päähänsä. Parasta että pysyt siellä tojota -palstoilla kinaamassa karvanopista.
- vesa
Ainakin vanhemmassa. 96-99 joita itsellä on ollut niin vikana on kellojousi. jolla rattiin tulevat kaikki piuhat. autokeskus ja 280 e työ..
no kiva auto silti.
Tietääkö joku mistä noita kellojousia saisi halvemmalla ?
Ja turhaa vastata että pura kellosta.....- Pete
Olen kuullut tuosta jousesta, silloin pitäisi kai sipata mm. äänitorvikin ( vai ? ). Toisaalta cruisen merkkivalo syttyy, hetken renaamisen jälkeen sitä ei saa enää palamaan ja cruise antaa virhekoodin 34. Ei viittaa kellonjouseen.
Virhekoodin mukaan minimopar arvioi:
1. piuhoja on irti/huono yhteys
2. solenoidi ( ainakin toinen ) sipannut
Hryslerin solenoidit ovat kuulemma aika varmatoimisia, syynä lienee joku piuha.
Tietäis sen kellonjousen nimen englanniksi ja saksaksi, niin voisin kysellä. Ja ju...lauta en meinaa minkään vekkarin jousta :-)
Kiva autohan se, tiesin mihin leikkiin sen kanssa ryhtyy kun sen hankkii, toistaiseksi ei mitään pahoja yllätyksiä. Voyagerit eivät nyt suorastaan loista varmatoimisuudellaan vepin arvostelupalstoilla. - Naapuriruudun Sebring
Pete kirjoitti:
Olen kuullut tuosta jousesta, silloin pitäisi kai sipata mm. äänitorvikin ( vai ? ). Toisaalta cruisen merkkivalo syttyy, hetken renaamisen jälkeen sitä ei saa enää palamaan ja cruise antaa virhekoodin 34. Ei viittaa kellonjouseen.
Virhekoodin mukaan minimopar arvioi:
1. piuhoja on irti/huono yhteys
2. solenoidi ( ainakin toinen ) sipannut
Hryslerin solenoidit ovat kuulemma aika varmatoimisia, syynä lienee joku piuha.
Tietäis sen kellonjousen nimen englanniksi ja saksaksi, niin voisin kysellä. Ja ju...lauta en meinaa minkään vekkarin jousta :-)
Kiva autohan se, tiesin mihin leikkiin sen kanssa ryhtyy kun sen hankkii, toistaiseksi ei mitään pahoja yllätyksiä. Voyagerit eivät nyt suorastaan loista varmatoimisuudellaan vepin arvostelupalstoilla.Tutustuin aikoinaan T-birdin vakionopeussäätimeen ja siinä homma toimi niin, että kullakin ratin kytkimellä oli oma vastusarvo. Cruise haistoi painetun napin virtamittauksella. Jos ne kellojouset on happamia/ottavat huonon kontaktin, saattaa lastu lukea hassun vastusarvon ja antaa virhekoodin. Toisaalta Chryslerissä voi olla ihan eri tavalla toteutettu näppäinkoodaus...
- vesa
Naapuriruudun Sebring kirjoitti:
Tutustuin aikoinaan T-birdin vakionopeussäätimeen ja siinä homma toimi niin, että kullakin ratin kytkimellä oli oma vastusarvo. Cruise haistoi painetun napin virtamittauksella. Jos ne kellojouset on happamia/ottavat huonon kontaktin, saattaa lastu lukea hassun vastusarvon ja antaa virhekoodin. Toisaalta Chryslerissä voi olla ihan eri tavalla toteutettu näppäinkoodaus...
Joo hapettumisesta tai jostain se johtuu, välillä koskettaa ihan kunnolla ja toimii, välillä hukkuu kontakti. näyttää tulevan tunnit täyteen jossain 160-200 tkm kohdalla.
- Pete
vesa kirjoitti:
Joo hapettumisesta tai jostain se johtuu, välillä koskettaa ihan kunnolla ja toimii, välillä hukkuu kontakti. näyttää tulevan tunnit täyteen jossain 160-200 tkm kohdalla.
Minkä virhekoodin kellonjousi antaa vai antaako mitään ? Nyt tulee koodi 34, joka viittaa solenoideihin.
Käskyt tuntuvat kuitenkin välittyvän ratista. - PeSo
Pete kirjoitti:
Olen kuullut tuosta jousesta, silloin pitäisi kai sipata mm. äänitorvikin ( vai ? ). Toisaalta cruisen merkkivalo syttyy, hetken renaamisen jälkeen sitä ei saa enää palamaan ja cruise antaa virhekoodin 34. Ei viittaa kellonjouseen.
Virhekoodin mukaan minimopar arvioi:
1. piuhoja on irti/huono yhteys
2. solenoidi ( ainakin toinen ) sipannut
Hryslerin solenoidit ovat kuulemma aika varmatoimisia, syynä lienee joku piuha.
Tietäis sen kellonjousen nimen englanniksi ja saksaksi, niin voisin kysellä. Ja ju...lauta en meinaa minkään vekkarin jousta :-)
Kiva autohan se, tiesin mihin leikkiin sen kanssa ryhtyy kun sen hankkii, toistaiseksi ei mitään pahoja yllätyksiä. Voyagerit eivät nyt suorastaan loista varmatoimisuudellaan vepin arvostelupalstoilla.Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.
- PeSo
PeSo kirjoitti:
Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.
piti vielä laittaa linkki, jossa on noita vikakoodeja vusimallien mukaan...
www.troublecodes.net/chrysler/95-98_20253335.shtml - Pete
PeSo kirjoitti:
Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.
Airbag toiminee, merkkivalo sammuu normaalisti. Toimivuutta sinänsä en aio testailla.
Koodi 34 on se solenoid circuit. - linko
PeSo kirjoitti:
Tuolla ulkomaan elävien sivuilla on aika paljon juttua kellojousesta. Kun se prakaa, jää ymmärtääkseni merkkivalot Airbag päälle eikä cruise ota toimiakseen.
Itsellä kahdesta Voyagerista mennyt kellonjousi. Ekassa Airbag valo ei sammunut ja muistaakseni töötti ei toiminut. Toisessa vakionopeussäädin antoi samanlaisia oireita kuten Petellä, mutta muistaakseni ei muita oireita. Oireet olivat autoissa siis erilaiset, mutta molemmissa vikana kellonjousi.
- linko
linko kirjoitti:
Itsellä kahdesta Voyagerista mennyt kellonjousi. Ekassa Airbag valo ei sammunut ja muistaakseni töötti ei toiminut. Toisessa vakionopeussäädin antoi samanlaisia oireita kuten Petellä, mutta muistaakseni ei muita oireita. Oireet olivat autoissa siis erilaiset, mutta molemmissa vikana kellonjousi.
Unohdin mainita, että vakionopeussäätimen renatessa Autokeskus etsi vikakoodin perusteella vikaa itse säätimestä, eikä tullut kuntoon. Taisi olla niin, että jonkun kuukauden kuluttua airbag-valo ei enää sammunut, jolloin arvasin, että vika on kellonjousessa.
- PeSotaas
Viime viikolla korjautin oman alueen merkkihhuollossa omani vm.-97 Voikkerin. Kellojousi ja työ sekä osat maahantuojan piikkiin. Eli ihan ilmaseksi vaikka tuontiauto onkin. Tosin varmistin sen maahantuojalta ennen toimeksiantoa!
t.PeSo - Anonyymi
Mulla 2000 vuoden 300m:ssä sama cruisen vika ja kun OBD -lukijalla tarkistin niin näyttää siltä että cruise saa nopeusanturista eri nopeuden kuin nopeusmittari.
Nopeusero on 20 - 30 km/h.
Arvioisin että jokin liitin olisi hapettunut tai piuha muuten vaurioitunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433010Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262919Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342836Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4392541Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1531863Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51231- 741139
- 301136