Nyt menossa rv 8 0 ja pari viikkoa ollut ihan kamalia selkä- ja vatsakipuja ja kramppeja. Neuvolassa sanottiin että on kohdun kasvukipuja. Ihmetyttää vaan kun oon äidiltäni ja muutamalta kaverilta kysellyt eikä kellään muulla ole ollut. Onko muilla? Pelottaa keskenmeno ja äitinikin pelotteli sanomalla että kivut liittyy aina keskenmenoon.
Alkuraskaus ja kamalat selkä- ja mahakivut
5
9827
Vastaukset
- SM
Täältä ilmottautuu yks!
Selkäkivut liittyi jokapäiväiseksi kaveriksi jo rv 5-6. Välillä helpompana, välillä pahempana.
Neuvolassa haastattelin terkka-tätiä ja lääkäriä niin suosittelivat ottamaan yhteyttä fysioterapeuttiin ja kyselemään jumppa-ohjeita. Tukivyötä myös suositeltiin.
Lääkäri kertoi mahdolliseksi syyksi särkyihin kasvavan kohdun ja minun tapauksessa myös jo suurehkot rintani kun kasvoivat vielä D-kupista parit kuppikoot suuremmiksi niin myös tämä rasittaa selkää.
Mitä mahakipuihin tulee niin omalla kohdalla niitäkin ollut jo alusta asti, ensin pientä nipistelyä siellä täällä mutta nyt kun Salamatkustaja lähtee vauhdilla kasvuun niin jo viimeiset viikko kaks ollu kovemmat mahakivut. Kohtu kasvaa, ei sen vakavampaa =))
Mutta heti kun kivut menee aivan järjettömyyksiin, esiintyy verenvuotoa, kunnon kramppeja yms yms niin heti hakeutua lääkärille ! Niinkuin lääkäri sanoi, itse tietää parhaiten milloin hakeutua lääkärille. Vaikka ei tietäisikään. =D
Ja mitä mie olen kyselly tutuilta mammoilta niin monilla on ollut selkäkipuja, mahakipuja ja kramppeja jo heti alusta kun plussannut =)
Tsemppiä ja onnea ja kärsivällisyyttä loppu odotukselle ! - tikki.
viikkoo ja selkä on ihan poikki,aloitan taas saliharjoittelun,se on parasta,jos muuten kaikki ok. Kipu ei aina tarkoita km. Itse vuosin verta ekasta 4kk eikä menny kesken.
- 2v sitten
voi olla kohdun kasvamista.Mulla oli ainakin tosi kovat kivut.
- alkuraskaus kipu
mulla oli selkä alavatsa kipua joka säteili reisiin. ihan kuukautismaista kipua. yksi yö heräsin koviin kipuihin. silloin viikkoja 5-6 . mutta kaikki kunnossa. kuuluu asiaan .
- raskausaika
Moi!
Mulla oli alkuraskaudesta järkyttäviä vatsakipuja. Olin kanssa ihan varma, että kesken menee eikä kenelläkään muulla tuntunut olevan samoja ongelmia. Heräilin öisinkin sellaiseen jäätävään raastavaan tunteeseen kuin mahaan olisi työnnetty keppejä pystyyn. Samoin myös alaselkää särki usein.
Sanotaanko, että viimeistään vko 16 mennessä kaikki noi kivut olivat jo historiaa. Olivat kyllä aimminkin, mutta satunnaisesti saattoi jotain olla tohon asti. Myös etova olo katosi kuin taikaiskusta.
Nyt viikolla 21 3 on aika hyvä olla kaikenkaikkiaan. Tässä vaiheessa vaan huomaan, että alkaa tulla liitoskipuja (tai en tiedä mitä kipuja, mutta nivusia ja selkää välillä särkee varsinkin rasituksen jälkeen, kuuma viljapussi auttaa) ja töissä pitää ottaa iisisti, koska välillä tulee supistuksia. Yleensä kivuttomia, mutta onhan ne epämiellyttäviä silti. Yhtenä päivänä tuli todella kivuliaita ja makasin loppuillan sängyssä itkien. Silloin tajusin, että nyt todella otetaan rauhallisesti, työt kyllä tulee tehtyä vaikkei rehkiskään.
Mutta että nuo kivut kuuluu asiaan ja niitä voi tulla vieläkin kun kohtu kasvaa ja muuttaa muotoaan :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.861293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101115En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939