Palautin postin välityksellä paketin ja maksumuistutus

JOULUNPILAAJAPOSTI

Minulla oli jatkuva kolikkokeräys sarja tilaus jossa kerran kuussa tulee kerättävä kolikko ja mukana lasku
no minulle tuli kolikko ja lasku mukana paketissa en halunnut sitä koska se oli mielestäni kallis ja etukäteen
yritys lupaili että kaikki paketit saa palauttaa ilman syytä 2vk kuluessa no minä palautin paketin'heti seuraavana päivänä kun se oli tullut.Ja olin myös soittanut ettei enään tulis niitä kolikoita tulevina kuukausina.
Nyt tuli yllättäen sitten maksumuistutus etten ole muka maksanut sitä vaikka olen sen paketin palauttanut
postin välityksellä.Soitin yritykseen ja ne käski soittamaan uudestaan kun laskun eräpäivä on jos paketti ei ole tullut ja maksua ei makseta eräpäivään mennessä menee lasku perintään.Että jos se siihen mennessä olis palautunut se paketti sinne postin välityksellä.Nyt mietin että mihinkä se paketti olis voinut jäädä kun sen palautin lokakuun lopussa olisko eksyny postissa tai yrityksessä sekaannus.
Nyt kysynkin mitä minun pitäisi tehdä? saako postilta tietoja paketin kulusta, että missä se on ja periikö ne mitään palvelumaksuja jos kysyn sitä.
Yksi asia on ainakin tämän asian jälkeen varma ETTEN ENÄÄ KOSKAAN TILAA POSTIN VÄLITYKSELLÄ MITÄÄN
VAAN OSTAN KÄTEISELLÄ.

9

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rhjrthtr

Aina kun postin kautta palauttaa jotain on muistettava pyytää kuitti palautuksesta. Sitä ei ole postin toimesta ikinä tarjottu pyytämättä. Joka ikinen paketti josta olen kuitin saanut on mennyt perille, mutta muutaman kerran olen palauttanut jotain mistä en ole kuittia tarvinnut ja kas kun ne paketit eivät ole kertaakaan menneet perille...

• Käteiostaja

Pölliitäänkö siellä postissa posteja?
        Olen kuullut miultakin että paketteja on kadonnut.
        Mitä tästä opimme No sen että Postin kautta ei missään tapauksessa kannata tilata mitään.
        osta kaupasta suoraan käteisellä niin ei tarvi pohtia onko kaikki mennyt kunnolla perille.
        Ja aika usein on tullut ilmi että postin välityksellä myyvät yritykset ovat itse sekoittaneet asiat tai
        röyhkeästi vaan huijaavat asiakasta ylimääräisillä laskuilla, niin että siinä postin välityksellä tehdyllä
        ostoksella on monta riskikohtaa josta voi tulla asiakkaalle isojakin pettymyksiä.
        Ajattele ny jos maksamaton lasku menee perintään ja tulee muitakin vahinkoja asiakkaalle isosta perintämaksusta puhumattakaan.Et tule saamaan lainaa mistään pankista tai luottolaitoksesta sen jälkeen.
        ja tämä vahinko vain sen tähden että menit tilaamaan postin välityksellä postiyritykseltä.

• postirosvot-ko

miten sitten kävi kun ne paketit ei mennyt perille jouduitko maksamaan postin pöllimiset.
        Täytyy sanoa että kyllä on aika epävarmaa ja iso riski jos postin käsissä on tilaamamme paketit.
        Mä en ainakaan postin kautta tilaa enään mitään meni luottamus lopullisesti.
        Käteiskauppa on paras kauppa.

• Kyllä Eurassa
        Käteiostaja kirjoitti:

Pölliitäänkö siellä postissa posteja?
        Olen kuullut miultakin että paketteja on kadonnut.
        Mitä tästä opimme No sen että Postin kautta ei missään tapauksessa kannata tilata mitään.
        osta kaupasta suoraan käteisellä niin ei tarvi pohtia onko kaikki mennyt kunnolla perille.
        Ja aika usein on tullut ilmi että postin välityksellä myyvät yritykset ovat itse sekoittaneet asiat tai
        röyhkeästi vaan huijaavat asiakasta ylimääräisillä laskuilla, niin että siinä postin välityksellä tehdyllä
        ostoksella on monta riskikohtaa josta voi tulla asiakkaalle isojakin pettymyksiä.
        Ajattele ny jos maksamaton lasku menee perintään ja tulee muitakin vahinkoja asiakkaalle isosta perintämaksusta puhumattakaan.Et tule saamaan lainaa mistään pankista tai luottolaitoksesta sen jälkeen.
        ja tämä vahinko vain sen tähden että menit tilaamaan postin välityksellä postiyritykseltä.

Ainakin Euran posti varastaa asiakkaidensa postit (kirjeet, lehdet, laatikot, ...). Se kuuluu Euran postin yrityskuvaan, kun se siirtyi valtiolta yksityiselle. Tällöin myös jakajien rehellisyys tippui 100 %:sta nollaan kerralla.

Olen kuullut myös tapauksista, että Postin laittelukeskuksissa varastetaan kirjekuorista setelit, jotka on tarkoitettu merkkipäivälahjaksi.

Ennen oli TVH ja posti, ja kaikki toimi. Nyt on vain Destia (lue: Dementia) ja Itella (lue: Risella).

• ..

niin loppuvat aiheettomat huomautukset.

• kuyrfk,tuy

Palautuksesta kuitin.Ilman kuittia,jos hävittää joutuu maksamaan,jos ei kerran ole todistaa jotta lähetti palautuksen.Eli maksettava on jos hävitit kuitin tai menee ulosottoon ja luottotiedot veke.Näin se menee LAIN mukaan.

• EnTilaaEnää
        kuyrfk,tuy kirjoitti:

Palautuksesta kuitin.Ilman kuittia,jos hävittää joutuu maksamaan,jos ei kerran ole todistaa jotta lähetti palautuksen.Eli maksettava on jos hävitit kuitin tai menee ulosottoon ja luottotiedot veke.Näin se menee LAIN mukaan.

Kuluttajasuojalain mukaan yrittäjä vastaa kuljetuksen laadusta, jos tuote vahingoittuu tai eksyy niin
        yrittäjän vastuulle se menee.
        Asiasta on selvät ohjeistukset kuluttajavirasto.fi sivulla ja olen kysynyt kuluttajaneuvojalta asiaa ja
        vastaus juuri näin yritys vastaa ja yrittäjähän on vakuuttanut nämä kuljetukset jonka asiakas joutuu
        sitten postituskuluina maksamaan.

"kuyrfk,tuy" nimimerkki puhuu palturia tai on itse nettikauppias kun omia juttuja keksii tähän.
        elikkä ei pidä uskoa kaikkia näitä juttuja vaan käydä kuluttajavirasto.fi sivulla tai soittaa sinne
        niin tulee varmasti oikeaa tietoa.

• Kokemusta on

Näin se on minunkin mielestäni kun olen saman ongelman kohdannut että en tilaa postikuljetukselle mitään
      enää.

• Värikästä..

Kultturipohjainen epärehellisyys värittää tätäkin alaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79