XP Professional pitäis saada ja mediaa ei ole

17

Elikä pitäis saada koneelle (HP) XP Professional, mutta mulla ei ole asennusmediaa. Lisenssi tarra vaan löytyy koneen kyljestä. Saako mistään ostettua XP Prof. suomi levyä tai onko se OK ladata/kopsata jostain levy ja käyttää tuota lisenssiä josta on maksanut?

Ja jos ihan asiallista vastausta sitten kiitos. Olen ymmärtänyt että siitä lisenssistä maksetaan, ei siitä asennus levystä. Jos olen väärässä, niin sitten olen. kiitos jos korjaat luuloni;)

Jos ei muuta mahdollisuutta, niin osoittakaa edes putiikkiin joka myy asennus levyä kohtuu hintaan. Kovin montaa lisenssiä en jaksa maksaa.

8

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meiltäkin saisit

windows xp prof finnish

• 17

ja vaihtoehtoja löytyy. Se vaan askarruttaa, että onko se sitten M$ mielestä laillinen, jos asennusmedia on mitä on, mutta lisenssi on laillinen ja justiinsa tuolle koneelle tarkoitettu. Niin ja se että kelpaako asennusvaiheessa tuo P.Key vai vaatiiko asennuslevy oman?...

• ExxonMaxxon
        17 kirjoitti:

ja vaihtoehtoja löytyy. Se vaan askarruttaa, että onko se sitten M$ mielestä laillinen, jos asennusmedia on mitä on, mutta lisenssi on laillinen ja justiinsa tuolle koneelle tarkoitettu. Niin ja se että kelpaako asennusvaiheessa tuo P.Key vai vaatiiko asennuslevy oman?...

Kun ostat Windowsin niin maksat nimenomaan siitä käyttöoikeudesta eli lisenssistä. Jos sinulla on koneen mukana tullut Windows XP PRO OEM niin sinulla on käyttöoikeus kyseiseen käyttöjärjestelmään. Median voit hankkia miten haluat mutta se pitää luonnollisesti olla sopiva jotta asennus ja aktivointi yms. onnistuu, paras olisi jos voisit joltain tutulta kopioida kun noista Piratebayn ja muiden medioista ei oikein tiedä.

• Lisenssitarra on sen koneen OEM version, eli tarvitsee tilata palautuslevyt laitevalmistajalta.

Eriasia sitten kannattaako näin tehdä. Windows XP asennuksia kun ei enää toimita tehdä kuin erikoistapauksissa.

• höpön höpö

asennusmedian voit lainata kaverilta jolla XPpro oem levy, se lisenssi toimii kun se on aito alkuperäinen.

• höpön höpö kirjoitti:

asennusmedian voit lainata kaverilta jolla XPpro oem levy, se lisenssi toimii kun se on aito alkuperäinen.

Niissä palautuslevyissä on konekohtaisia eroja.

• Näin on..,..
        M-Kar kirjoitti:

Niissä palautuslevyissä on konekohtaisia eroja.

Tähän minun kannettavaan voi asentaa tuon koneen oman palautuslevyn kaikkine ohjelmineen ja asennuksessa ei kysytä tuoteavainta ollenkaan, eikä tarvita aktivointia. Toinen vaihtoehto on normaali Windows asennuslevy, jolloin kysytään koneen pohjassa olevaa tuoteavainta, ja asennus ja aktivointi onnistuu.

• norttiana

Multa löytyy käyttämätön, siis ei kertaakaan asennettu XP Professional levy lisensseineen, jos kiinnostaa ota yhteyttä sähköpostilla osoitteesen [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      127
      3745
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      36
      2444
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2088
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      70
      1031
    5. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      979
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      881
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      63
      856
    8. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      31
      845
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      43
      770
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      97
      762
    Aihe