Voiko taisteukalaa pitää 40-50 litran muovisessa terraariossa?

Minä kalafani

Kun eläinkaupoissa on niitä ylhäältäpäin avattavia, umpimuovisia ja vesitiiviitä kahvallisia "terraarioita", jotain f:llä alkavia bokseja, voisiko sellaisessa pitää taistelukalaa, jos vesitilaa on ainakin sen 40litraa (minimikoko) Tietsääkseni niitä saa myös noinkin isokokoisina. Meinaan on hlavempi ja keveytensä ansiosta varmaan myös helpompi siivottava ja siirreltävä. Mitä mieltä??

5

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei näy valoo....

Kyllä taistokin tarvitsee sen kunnon akvaarion, ei ne eläinkaupoissa pidä niitä siinä muovi terrassa kuin vähän aikaa vain, siihen on olemassa SYY miksi ne siellä terrassa hetken ovat. Niin ja kala on tunteva eläin, jos et ole valmis hoitamaan sitä kunnolla ja mietit vain miten pääset helpolla niin ÄLÄ hanki eläintä itsellesi. En ole koskaan tykännyt tyhmistä ja itsekkäistä ihmisistä, mutta silloin kun se tyhmyys satuttaa eläintä niin en pidä ihmistä minkään arvoisena, kuten nämä jotka tunkevat kaloja maljoihin ym eläinrääkkäystä.

• joojoosdfs

ne ovat siellä jopa vuoden.

• Suurimmat faunat on muistaakseni 30 litraisia. Suuremmassa rupeis jo epäilyttää, kestääkö muovi veden paineen. Siivouksen kannalta akvan painolla ei ole mitään merkitystä, sitä kun ei kuitekaan vedenvaihdoissa kuulu siirtää yhtään mihinkään.

• Katin Kulta

Taistelukala on hyvin itsenäinen, reviiri tarkka kala joka ei luonnossakaan ole elänyt lätäköitä suuremmassa vesistössä. Kalalle ei saa olla akvaariossa kova virtaus eikä sen mukana myöskään kovin hapekas vesi. Tasitelukala pärjää 40:stä litrasta ylöspäin. jos meinaat ottaa pienen akvaarion, ota lasinen. Niitä löytyy kirppareilta hyvin halvalla. Myös itse voi tehdä pienen akvaarion tai teetättää sen lasiliikkeissä. Lasiliikkeissä kuitenkin löytyy pieniä "hukka palasia" jotka käyvät ihan 50 litran yhdeksi seinämäksi. Jos koskaan saat pikku akvaa pystyyn ja meinaat ottaa taistelukalan, laita kasveja enemmän, luolakkoja ja erilaisia esineitä jotka sokkeloittavat paikkaa ja näin ollen pitävät taistelukalan virkeänä kun se ei voi katsoa akvan päästä päähän vaan joutuu aina tekemään tarkastuskierroksen.

• minä kalafani

En minä tahtonut mitään pahaa kalalle, pidän niistä tosi paljon! Siksihän kysyin että voiko! Tietenkin hankin lasisen jos se on parempi! Tiedän että kala tarvii tarpeeksi vettä ympärilleen, eikä mihinkään maljaan niitä saa laitaa!! Olen uusi täällä, ja nuori ja ehkä tyhmäkin, mutta en halua että kukaan luulee että haluan pitää kalaa omien mielihalujeni mukaan, vaan haluan kalalle vain parasta! Anteeksi jos annoin väärän kuvan itsestäni. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      42
      4662
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2534
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1034
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1005
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      70
      916
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      118
      891
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      854
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      815
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      800
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      746
    Aihe