Daf

saksanseisojavoimaa

Kertokaahan uusista Daffeista kokemuksia,onko auto toiminut ja mites ajettavuus,kun sitä ovat kovasti kehuneet.

36

3966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hheeeerrrr

      mutta eiköös daffi oo hollantilainen???

      • merkki-nimi-merkki

        ei varmaankaan liity dahviin mitenkään. On näköjään muutama daf jo vaihtunut näihin täällä päin perinteisempiin merkkeihin, syistä ei mitään tietoa.


      • Monttööri
        merkki-nimi-merkki kirjoitti:

        ei varmaankaan liity dahviin mitenkään. On näköjään muutama daf jo vaihtunut näihin täällä päin perinteisempiin merkkeihin, syistä ei mitään tietoa.

        Markkinoiden hiljaisin hytti, tosi lämmin ja toimiva jousitus. Meillä ajetaan Daffia ja Ivecoa. Ruottalaisten ja sakemannin härveleistä ollaan saatu tarpeeksi. Iveco pyörii pitempään, Cursorin motti ehdoton, ei mitään vikaa. Mutta ne sähköt!!! Muutamaan Daffiin ollaan jouduttu tekemään kansiremppaa, 1.400.000 - 1.600.000 km, niin ventiilit tulee kannesta läpi. Sähköt, ilmahomma ja hydrauliikka pelaa hyvin. Tulevaisuudessa hommataan 50/50 Daf ja Iveco.


    • Juu Daf lla täysperää 180000km huhtikuusta alkaen.Kerran korjauksessa ilmaventtiili häiriö ei muuta vielä.Ajo ominaisuudet kohdallaan ja lämmintä piisaa hyttiinkin saakka.Polttoaineen kulutus samaa luokkaa kuin Volvolla.

      • saksanseisojavoimaa

        Volvolla meinaa tuo laatu huonontua vuosi vuodelta,että taitaa olla seuraava joku muu,kuin volvo/scania


      • nyrmijärven savi
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Volvolla meinaa tuo laatu huonontua vuosi vuodelta,että taitaa olla seuraava joku muu,kuin volvo/scania

        !Uusi volvo pelasi todella hyvin,kunnes kävi Kaivokselan murskamiesten pajalla,sen
        vikaa riittänyt!!!


      • Tahvovaan
        nyrmijärven savi kirjoitti:

        !Uusi volvo pelasi todella hyvin,kunnes kävi Kaivokselan murskamiesten pajalla,sen
        vikaa riittänyt!!!

        Tahvo on pysynyt laadussa samanlaisena jo pitkään. Se mitä on hyväksi todettu on turha vaihtaa.
        Volvoperkele rupesi tekeen osat muovista ja ostaa laakerit puolasta, pelkkää säästöä, mutta kun ei kestä.
        Jos hollanin pojat saisi tuon huollon ja varaosasaannin turvattua Vuosaaren korjaamon ansiosta, niin kyllä tahvoja rupee meneen.


      • saksanseisojavoimaa
        Tahvovaan kirjoitti:

        Tahvo on pysynyt laadussa samanlaisena jo pitkään. Se mitä on hyväksi todettu on turha vaihtaa.
        Volvoperkele rupesi tekeen osat muovista ja ostaa laakerit puolasta, pelkkää säästöä, mutta kun ei kestä.
        Jos hollanin pojat saisi tuon huollon ja varaosasaannin turvattua Vuosaaren korjaamon ansiosta, niin kyllä tahvoja rupee meneen.

        Kyllä Daf saisi markkinaosuuksia,jos huolto/korjaus olisi varmuustasoa Volvon/Scanian luokkaa valtakunnallisesti.Korostan sitä ,jos Daf myyjät sattuu lukemaan ,niin panostakaa huollossa siihen,että apua saa 100% varmasti silloin ,kun sitä tarvii ,sillä myynti nousee laskun sijaan.jos huollosta tahi korjauksien viivästymisistä rupeaa kuulumaan kentältä huonoa ,saatte unohtaa Daf,n myynnin ja työpaikkanne,huolto osaamisella/varmuudella saatte myyntiä tuotteelleenne ,jos tuote on vielä hyvä.

        Volvossa ei kestä laatikot eikä perät eikä mikään muukaan edes vajaata milliä.

        Heti kun tiedän 100% huollon toimivan ostan Daf,in.


      • Lervotranspoint
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Kyllä Daf saisi markkinaosuuksia,jos huolto/korjaus olisi varmuustasoa Volvon/Scanian luokkaa valtakunnallisesti.Korostan sitä ,jos Daf myyjät sattuu lukemaan ,niin panostakaa huollossa siihen,että apua saa 100% varmasti silloin ,kun sitä tarvii ,sillä myynti nousee laskun sijaan.jos huollosta tahi korjauksien viivästymisistä rupeaa kuulumaan kentältä huonoa ,saatte unohtaa Daf,n myynnin ja työpaikkanne,huolto osaamisella/varmuudella saatte myyntiä tuotteelleenne ,jos tuote on vielä hyvä.

        Volvossa ei kestä laatikot eikä perät eikä mikään muukaan edes vajaata milliä.

        Heti kun tiedän 100% huollon toimivan ostan Daf,in.

        Mulla on ollut 90:luvun alusta erimerkkisiä vetureita, aina muutama 95 Daffi ja ruottalaisia sekä Ivecoita. Väärin pitää sekalaista kalustoa, mutta kaikkea on kokeiltava. Remonttikustannuksista ja heikosta laadusta johtuen Volvot ja Scaniat ovat tippuneet pois. Kun Ivecon huolto siirtyi Raskoneelle, niin nää pari kappaletta ajetaan loppuun ja sitten kuusakoskelle. Daffilla jatketan ja voi olla että mersua kokeillaan tulevaisuudessa. Ja se on varma että kärryissä lukee Made in Finland, siis suomessa tehty eikä itäsaksassa.


    • Minun kaverilla on DAF,se on viime lokakuussa täyttänyt 2 v.Kulkenut noin 320000km.Nyt on tullut
      Hollannista viesti ,että siihen tehdään koneremontti,syö kuulemma liikaa öljyä.Kompis ajaa vaki linjaa
      Bergeniin ( on Norjassa,jos joku ei satu tietämään). Uutena konstaili AD BLU system ,ollut 11 kertaa
      verstaalla,kerran vedetty hinurilla noin 1ookm. Daffilla on huonosti huoltopisteitä ja huono asia tuntemus.
      Daffi ei tee Ruotsinpuolella tien päällä mitään remonttia, tulee äijä katsoon ja toteaa,tilata hinuri.
      280000km meni kardaanin nivel,verstaalle oli matkaa 160km, kesti ajaa verstaalle.Hytti on hieno,on mukavat
      tilat istuskella.Vain jos pakkanen yllättää yli 20 astetta,niin alkaa vilu yllättää,ei ole hyvin lämpö eristetty.
      Kompissella on tapana sanoa,ettei ole kuin 2 automerkkiä mistä valita.Uusi ja vanha SCANIA.
      Kyseinen kompis osti puolimiljoonaa ajetun Scanian Ruotsin ajoon.Ajoi noin 1200000km teki konerempan
      kun se vuoti öljyä,ei muuten olis tarvinnut,laivalla huomauttivat öljystä.Kompis ajo sillä Scanialla 2,5milj:km.
      Minä Itse,ajan 124 Scanialla vm 02,se on kulkenut noin 290000 km .olen ajanut sitä uudesta asti,joka vuosi
      katsastuksessa on ollut vain olemattomia vikoja ,rekisterikylttivalo tai EU refleksit. Auto joka arki pv

      kaupunki liikenteessä Tukholmassa,jarruihin ei ole tarvinnut tehdä mitään,ilma pusseja on vaihdettu
      auto on betonin ajossa. Minun mielestä jokainen saa tehdä omat päätelmät itse,mikä on hyvä tai huono.
      Minä ja Kompis tykätään että se on SCANIA köyhän autoilijan auto,on niin toiminta varma ja huollot pelaa.
      melkein joka kylässä on Scanian huolto.Ps: Niitä on paljon muitakin Daffeja mihinkä on jo tehty koneremppa ja vaihdettu kardaaninnivel,samoilla kilometri määrillä.HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA KAIKILLE
      TASAPUOLISESTI.

      • Ei muutaku kaikki ostamaan vaan kanioita niin kyllä korjaamot hieroo käsiään.Pikkukoneet,optiruiseri,......


      • taavetti brouw
        hummeri555 kirjoitti:

        Ei muutaku kaikki ostamaan vaan kanioita niin kyllä korjaamot hieroo käsiään.Pikkukoneet,optiruiseri,......

        ostettu näitä "scania mannekiini" autoilijoiden entisiä scanioita,osa millin alle joku millin päälle
        ajettuja.Vois jessus mitä romuja! Vaikka ovat tulleet semmoisista taloista,missä autot pidetään kunnossa
        ja kehutaan,scania sitä ja tätä! Daffihan ei oo ollut skandinaviassa satavuotta niinkuin scania,sillä viellä
        pitkä matka saada huolto ym..scanian tasolle!


      • Betonikuski
        taavetti brouw kirjoitti:

        ostettu näitä "scania mannekiini" autoilijoiden entisiä scanioita,osa millin alle joku millin päälle
        ajettuja.Vois jessus mitä romuja! Vaikka ovat tulleet semmoisista taloista,missä autot pidetään kunnossa
        ja kehutaan,scania sitä ja tätä! Daffihan ei oo ollut skandinaviassa satavuotta niinkuin scania,sillä viellä
        pitkä matka saada huolto ym..scanian tasolle!

        Kyllähän Daffi on Suomessa tunnettu sotien jälkeen.Muistan pikkupoikana 50 luvulla,sanottiin tiili-
        kärry malliksi,nokaton malli.Lasinpyyhkijät oli moottoreineen tuulilasin ulkopuolella.Muistaakseni
        niitä tuotiin käytettyinä Suomeen.50-60 luvun vaihteessa tuli nokallinen malli.Daffi oli kai samassa
        sakissa Bedfordin,Traderin,Dodge,Desoto,Fargo,ja Commer ja kotimaiset Sisu,Vanaja jaGaz,ym.
        On Suomessa ollut aika kirjava kuorma-auto kanta,vähän joka maailman kolkasta.


    • 510

      Ny olis mittarissa 200000 ikää 9 kk,kerran kävi puolipäivää pajalla.Vielä ainakin tyytyväisiä......

      • saksanseisojavoimaa

        Näyttäis siltä ,jotta viimisein Volvo tulee halvemmaksi,kun ei aja ollenkaan.Maksaa verot ja lyhennykset ja seisottaa pihalla.Ei kerkiä seuraavaa reissua tehdä,kun uutta vikaa jo pukkaa.Volvon laatu täyttä paskaa,mites Scaniat onko käyny samoin kuten Volvolla ,eli kulutus osat huonontunut tosi paljon vuosien saatossa.Korjaamoilla pitäs mennä hyvin.


    • daf

      Moikka olen pikkasen -98 DAF 45-150 sestä kaupoissa aj 500000 km mittarissa,mites kone vaihdelaatikko ja jarrut pelaa,auto muuten siisti.Auto tulee tosi pieneen käyttöön,kannattaako tälläistä ostaa?t.Pekka

    • Ent.Volvomies

      Se on ennakkoluulo mikä meitä Suomalaisia vaivaa.Siis luulotauti.Näin itselläkin.Nyt ollut Daf 5 vuotta j a hyvin menee.Harmittaa kun en ennemmin vaihtanut.

    • Daffii

      Tuli tossa vaihdettua scaniat daffeihin ja suurin vitutus on kun ei tajunnut vaihtaa
      aikaisemmin!!! kyllä säästöjä on tullut sievoisesti korjauskulujen suhteen, sekä huolloissa. Meille CT on kyllä toiminut esimerkillisesti. Daffin etu on siinä että sillä ei todellakaan tarvii juosta alvariinsa korjaamolla,normaalia huoltoohjelmaa ollaan käytetty.

      • kiinan laatua

        aiheesta poiketen,niin ruottalaismerkkisten autojen kans tulee peeerkuleen moiset korjauskulut vuositasolla.Minkäänmoiset rahdit ei enää riitä ,kun korjaaminen vie kaikki rahat ja tämä kurjuus alkaa yleensä siinä pikkasen takuuajan jälkeen.


      • bulssit

        rahvin kuskille
        Oli tuossa 2010 ajamassa saksassa kokonaiset 14kk ajan kulkuneuvona oli juuri tuo kehumasi rahvi ja voin kulla sanoa että mulla on kyllä toisenlainen kuva jäänyt. Siirryin saksanreissun jälkeen Scanian rattiin ja viellä kerran sanon mulla on toisenlaiset mieteet tuosta assiesta kainuulaiset sanoo


      • 750hv jyrää meitin
        bulssit kirjoitti:

        rahvin kuskille
        Oli tuossa 2010 ajamassa saksassa kokonaiset 14kk ajan kulkuneuvona oli juuri tuo kehumasi rahvi ja voin kulla sanoa että mulla on kyllä toisenlainen kuva jäänyt. Siirryin saksanreissun jälkeen Scanian rattiin ja viellä kerran sanon mulla on toisenlaiset mieteet tuosta assiesta kainuulaiset sanoo

        puoliperä veturina varmaan daffit hyviä.Mutta skandinavia painoille taitaa hepposia.
        Puuautona yhen nähnyt.


      • daffi 1
        750hv jyrää meitin kirjoitti:

        puoliperä veturina varmaan daffit hyviä.Mutta skandinavia painoille taitaa hepposia.
        Puuautona yhen nähnyt.

        kyllähän noita daffeja tuli aika paljo 4 aksilaisia ,että katotaan miten 68 tonnisina toimii.ei vielä ainakaan mitään huonoa ole ollut


      • Kyllästynyt

        Eläkää puhuko paskaa remonttia on paljon auto seisoo kuukaus tolkulla hyvä että pääsee korjaamilta korjaamolle 4000km 5 litraa öljyä Darco sanoo ei vikaa ratti tärisee ei vikaa lopettakaa paskan puhuminen.kukaan ei huoli vaihdossa tämmöstä paskaa.tehkää töitä sillä ja puhukaa sitten!


    • Mutzibur

      Minäkin haluaisin sen nokkamallin 60 luvulta joka valttiin kauneimmaksi kuorma-autoksi vuonna 59 Onko harvinainen ja onko Suomessa huonompikin kelpaisi.Tyyppi on FA-16 DD

    • simpalla kattelin

      ainaKIN OHJAAMO sisältä karu,harmaata kovaa muovia.Ei kyllä sytyttänyt.Daffi oli uusin versio,isolla space hytillä

    • daf105

      Hiljanen.
      Hyvä.
      Voimansiirto ja jarrut ym. kaikki kestää.
      Ei pelkää pakkasia, vaikka jokus scavo kuljettaja niin luuleekin.
      Kunnon tilat, esim. sänky paras ja tilavin. Superin hytti mahtava.
      Ei vaadi laajaa korjaamoverkostoa kun ei sitä tarvii.. niin se vaan on.
      Kokemusta sitten yli 15milj.km.
      Isoista 95 ja 105 malleista

    • space123

      pelittää

    • Tah-vo
    • Kyllästynyt

      Voin kertoa ettei kenenkään pidä laittaa Daffia huoltoa Ei ole juuri minkään laista öljyä vie enempi kun kerkeää kaataa Vantaalla sanovat ettei ole mitään vikaa ohjaus teostahan Akseli ei kestä ratti on raskas volisee niin kuin ei olisi öljyä.vaihe laatikko on ihan perheestä ja auto ei jaksa vetää.paljon muutakin konkurssi tulee draftin kans.

      • Anonyymi

        Älä viitsi runoilla tyhmiä.Oiket automiehet ei näitä satujasi usko.


    • Pikku-Pentti

      Meillä hiekkalaatikolla tahvit pelittää hyvin, kun syö aamulla kaurapuuroa.

      • VolvoMannekiini

        Kyllä totuus on se, että kun Scaniat ja Volvot vaihtuu Daffeihin, on saneeraus ja konkka lähellä.


      • Anonyymi
        VolvoMannekiini kirjoitti:

        Kyllä totuus on se, että kun Scaniat ja Volvot vaihtuu Daffeihin, on saneeraus ja konkka lähellä.

        Höpö höpö.


    • Anonyymi

      Eräs kuljetusliike osti kerralla 1000 kpl Daf rekkavetureita heillä ennestään 500 kpl. Tätä ei tapahdu täällä koska olemme kehitysmaa.

      • Anonyymi

        Kehitysmaa tosiaan.Täällä kukaan ei pysty ostamaan edes kymmentä autoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe