Daf

saksanseisojavoimaa

Kertokaahan uusista Daffeista kokemuksia,onko auto toiminut ja mites ajettavuus,kun sitä ovat kovasti kehuneet.

32 kommenttia

Vastaukset

  • mutta eiköös daffi oo hollantilainen???

    • ei varmaankaan liity dahviin mitenkään. On näköjään muutama daf jo vaihtunut näihin täällä päin perinteisempiin merkkeihin, syistä ei mitään tietoa.


    • merkki-nimi-merkki kirjoitti:

      ei varmaankaan liity dahviin mitenkään. On näköjään muutama daf jo vaihtunut näihin täällä päin perinteisempiin merkkeihin, syistä ei mitään tietoa.

      Markkinoiden hiljaisin hytti, tosi lämmin ja toimiva jousitus. Meillä ajetaan Daffia ja Ivecoa. Ruottalaisten ja sakemannin härveleistä ollaan saatu tarpeeksi. Iveco pyörii pitempään, Cursorin motti ehdoton, ei mitään vikaa. Mutta ne sähköt!!! Muutamaan Daffiin ollaan jouduttu tekemään kansiremppaa, 1.400.000 - 1.600.000 km, niin ventiilit tulee kannesta läpi. Sähköt, ilmahomma ja hydrauliikka pelaa hyvin. Tulevaisuudessa hommataan 50/50 Daf ja Iveco.


  • Juu Daf lla täysperää 180000km huhtikuusta alkaen.Kerran korjauksessa ilmaventtiili häiriö ei muuta vielä.Ajo ominaisuudet kohdallaan ja lämmintä piisaa hyttiinkin saakka.Polttoaineen kulutus samaa luokkaa kuin Volvolla.

    • Volvolla meinaa tuo laatu huonontua vuosi vuodelta,että taitaa olla seuraava joku muu,kuin volvo/scania


    • saksanseisojavoimaa kirjoitti:

      Volvolla meinaa tuo laatu huonontua vuosi vuodelta,että taitaa olla seuraava joku muu,kuin volvo/scania

      !Uusi volvo pelasi todella hyvin,kunnes kävi Kaivokselan murskamiesten pajalla,sen
      vikaa riittänyt!!!


    • nyrmijärven savi kirjoitti:

      !Uusi volvo pelasi todella hyvin,kunnes kävi Kaivokselan murskamiesten pajalla,sen
      vikaa riittänyt!!!

      Tahvo on pysynyt laadussa samanlaisena jo pitkään. Se mitä on hyväksi todettu on turha vaihtaa.
      Volvoperkele rupesi tekeen osat muovista ja ostaa laakerit puolasta, pelkkää säästöä, mutta kun ei kestä.
      Jos hollanin pojat saisi tuon huollon ja varaosasaannin turvattua Vuosaaren korjaamon ansiosta, niin kyllä tahvoja rupee meneen.


    • Tahvovaan kirjoitti:

      Tahvo on pysynyt laadussa samanlaisena jo pitkään. Se mitä on hyväksi todettu on turha vaihtaa.
      Volvoperkele rupesi tekeen osat muovista ja ostaa laakerit puolasta, pelkkää säästöä, mutta kun ei kestä.
      Jos hollanin pojat saisi tuon huollon ja varaosasaannin turvattua Vuosaaren korjaamon ansiosta, niin kyllä tahvoja rupee meneen.

      Kyllä Daf saisi markkinaosuuksia,jos huolto/korjaus olisi varmuustasoa Volvon/Scanian luokkaa valtakunnallisesti.Korostan sitä ,jos Daf myyjät sattuu lukemaan ,niin panostakaa huollossa siihen,että apua saa 100% varmasti silloin ,kun sitä tarvii ,sillä myynti nousee laskun sijaan.jos huollosta tahi korjauksien viivästymisistä rupeaa kuulumaan kentältä huonoa ,saatte unohtaa Daf,n myynnin ja työpaikkanne,huolto osaamisella/varmuudella saatte myyntiä tuotteelleenne ,jos tuote on vielä hyvä.

      Volvossa ei kestä laatikot eikä perät eikä mikään muukaan edes vajaata milliä.

      Heti kun tiedän 100% huollon toimivan ostan Daf,in.


    • saksanseisojavoimaa kirjoitti:

      Kyllä Daf saisi markkinaosuuksia,jos huolto/korjaus olisi varmuustasoa Volvon/Scanian luokkaa valtakunnallisesti.Korostan sitä ,jos Daf myyjät sattuu lukemaan ,niin panostakaa huollossa siihen,että apua saa 100% varmasti silloin ,kun sitä tarvii ,sillä myynti nousee laskun sijaan.jos huollosta tahi korjauksien viivästymisistä rupeaa kuulumaan kentältä huonoa ,saatte unohtaa Daf,n myynnin ja työpaikkanne,huolto osaamisella/varmuudella saatte myyntiä tuotteelleenne ,jos tuote on vielä hyvä.

      Volvossa ei kestä laatikot eikä perät eikä mikään muukaan edes vajaata milliä.

      Heti kun tiedän 100% huollon toimivan ostan Daf,in.

      Mulla on ollut 90:luvun alusta erimerkkisiä vetureita, aina muutama 95 Daffi ja ruottalaisia sekä Ivecoita. Väärin pitää sekalaista kalustoa, mutta kaikkea on kokeiltava. Remonttikustannuksista ja heikosta laadusta johtuen Volvot ja Scaniat ovat tippuneet pois. Kun Ivecon huolto siirtyi Raskoneelle, niin nää pari kappaletta ajetaan loppuun ja sitten kuusakoskelle. Daffilla jatketan ja voi olla että mersua kokeillaan tulevaisuudessa. Ja se on varma että kärryissä lukee Made in Finland, siis suomessa tehty eikä itäsaksassa.


  • Minun kaverilla on DAF,se on viime lokakuussa täyttänyt 2 v.Kulkenut noin 320000km.Nyt on tullut
    Hollannista viesti ,että siihen tehdään koneremontti,syö kuulemma liikaa öljyä.Kompis ajaa vaki linjaa
    Bergeniin ( on Norjassa,jos joku ei satu tietämään). Uutena konstaili AD BLU system ,ollut 11 kertaa
    verstaalla,kerran vedetty hinurilla noin 1ookm. Daffilla on huonosti huoltopisteitä ja huono asia tuntemus.
    Daffi ei tee Ruotsinpuolella tien päällä mitään remonttia, tulee äijä katsoon ja toteaa,tilata hinuri.
    280000km meni kardaanin nivel,verstaalle oli matkaa 160km, kesti ajaa verstaalle.Hytti on hieno,on mukavat
    tilat istuskella.Vain jos pakkanen yllättää yli 20 astetta,niin alkaa vilu yllättää,ei ole hyvin lämpö eristetty.
    Kompissella on tapana sanoa,ettei ole kuin 2 automerkkiä mistä valita.Uusi ja vanha SCANIA.
    Kyseinen kompis osti puolimiljoonaa ajetun Scanian Ruotsin ajoon.Ajoi noin 1200000km teki konerempan
    kun se vuoti öljyä,ei muuten olis tarvinnut,laivalla huomauttivat öljystä.Kompis ajo sillä Scanialla 2,5milj:km.
    Minä Itse,ajan 124 Scanialla vm 02,se on kulkenut noin 290000 km .olen ajanut sitä uudesta asti,joka vuosi
    katsastuksessa on ollut vain olemattomia vikoja ,rekisterikylttivalo tai EU refleksit. Auto joka arki pv

    kaupunki liikenteessä Tukholmassa,jarruihin ei ole tarvinnut tehdä mitään,ilma pusseja on vaihdettu
    auto on betonin ajossa. Minun mielestä jokainen saa tehdä omat päätelmät itse,mikä on hyvä tai huono.
    Minä ja Kompis tykätään että se on SCANIA köyhän autoilijan auto,on niin toiminta varma ja huollot pelaa.
    melkein joka kylässä on Scanian huolto.Ps: Niitä on paljon muitakin Daffeja mihinkä on jo tehty koneremppa ja vaihdettu kardaaninnivel,samoilla kilometri määrillä.HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA KAIKILLE
    TASAPUOLISESTI.

    • Ei muutaku kaikki ostamaan vaan kanioita niin kyllä korjaamot hieroo käsiään.Pikkukoneet,optiruiseri,......


    • hummeri555 kirjoitti:

      Ei muutaku kaikki ostamaan vaan kanioita niin kyllä korjaamot hieroo käsiään.Pikkukoneet,optiruiseri,......

      ostettu näitä "scania mannekiini" autoilijoiden entisiä scanioita,osa millin alle joku millin päälle
      ajettuja.Vois jessus mitä romuja! Vaikka ovat tulleet semmoisista taloista,missä autot pidetään kunnossa
      ja kehutaan,scania sitä ja tätä! Daffihan ei oo ollut skandinaviassa satavuotta niinkuin scania,sillä viellä
      pitkä matka saada huolto ym..scanian tasolle!


    • taavetti brouw kirjoitti:

      ostettu näitä "scania mannekiini" autoilijoiden entisiä scanioita,osa millin alle joku millin päälle
      ajettuja.Vois jessus mitä romuja! Vaikka ovat tulleet semmoisista taloista,missä autot pidetään kunnossa
      ja kehutaan,scania sitä ja tätä! Daffihan ei oo ollut skandinaviassa satavuotta niinkuin scania,sillä viellä
      pitkä matka saada huolto ym..scanian tasolle!

      Kyllähän Daffi on Suomessa tunnettu sotien jälkeen.Muistan pikkupoikana 50 luvulla,sanottiin tiili-
      kärry malliksi,nokaton malli.Lasinpyyhkijät oli moottoreineen tuulilasin ulkopuolella.Muistaakseni
      niitä tuotiin käytettyinä Suomeen.50-60 luvun vaihteessa tuli nokallinen malli.Daffi oli kai samassa
      sakissa Bedfordin,Traderin,Dodge,Desoto,Fargo,ja Commer ja kotimaiset Sisu,Vanaja jaGaz,ym.
      On Suomessa ollut aika kirjava kuorma-auto kanta,vähän joka maailman kolkasta.


  • Ny olis mittarissa 200000 ikää 9 kk,kerran kävi puolipäivää pajalla.Vielä ainakin tyytyväisiä......

    • Näyttäis siltä ,jotta viimisein Volvo tulee halvemmaksi,kun ei aja ollenkaan.Maksaa verot ja lyhennykset ja seisottaa pihalla.Ei kerkiä seuraavaa reissua tehdä,kun uutta vikaa jo pukkaa.Volvon laatu täyttä paskaa,mites Scaniat onko käyny samoin kuten Volvolla ,eli kulutus osat huonontunut tosi paljon vuosien saatossa.Korjaamoilla pitäs mennä hyvin.


  • Moikka olen pikkasen -98 DAF 45-150 sestä kaupoissa aj 500000 km mittarissa,mites kone vaihdelaatikko ja jarrut pelaa,auto muuten siisti.Auto tulee tosi pieneen käyttöön,kannattaako tälläistä ostaa?t.Pekka

  • Se on ennakkoluulo mikä meitä Suomalaisia vaivaa.Siis luulotauti.Näin itselläkin.Nyt ollut Daf 5 vuotta j a hyvin menee.Harmittaa kun en ennemmin vaihtanut.

  • Tuli tossa vaihdettua scaniat daffeihin ja suurin vitutus on kun ei tajunnut vaihtaa
    aikaisemmin!!! kyllä säästöjä on tullut sievoisesti korjauskulujen suhteen, sekä huolloissa. Meille CT on kyllä toiminut esimerkillisesti. Daffin etu on siinä että sillä ei todellakaan tarvii juosta alvariinsa korjaamolla,normaalia huoltoohjelmaa ollaan käytetty.

    • aiheesta poiketen,niin ruottalaismerkkisten autojen kans tulee peeerkuleen moiset korjauskulut vuositasolla.Minkäänmoiset rahdit ei enää riitä ,kun korjaaminen vie kaikki rahat ja tämä kurjuus alkaa yleensä siinä pikkasen takuuajan jälkeen.


    • rahvin kuskille
      Oli tuossa 2010 ajamassa saksassa kokonaiset 14kk ajan kulkuneuvona oli juuri tuo kehumasi rahvi ja voin kulla sanoa että mulla on kyllä toisenlainen kuva jäänyt. Siirryin saksanreissun jälkeen Scanian rattiin ja viellä kerran sanon mulla on toisenlaiset mieteet tuosta assiesta kainuulaiset sanoo


    • bulssit kirjoitti:

      rahvin kuskille
      Oli tuossa 2010 ajamassa saksassa kokonaiset 14kk ajan kulkuneuvona oli juuri tuo kehumasi rahvi ja voin kulla sanoa että mulla on kyllä toisenlainen kuva jäänyt. Siirryin saksanreissun jälkeen Scanian rattiin ja viellä kerran sanon mulla on toisenlaiset mieteet tuosta assiesta kainuulaiset sanoo

      puoliperä veturina varmaan daffit hyviä.Mutta skandinavia painoille taitaa hepposia.
      Puuautona yhen nähnyt.


    • 750hv jyrää meitin kirjoitti:

      puoliperä veturina varmaan daffit hyviä.Mutta skandinavia painoille taitaa hepposia.
      Puuautona yhen nähnyt.

      kyllähän noita daffeja tuli aika paljo 4 aksilaisia ,että katotaan miten 68 tonnisina toimii.ei vielä ainakaan mitään huonoa ole ollut


    • Eläkää puhuko paskaa remonttia on paljon auto seisoo kuukaus tolkulla hyvä että pääsee korjaamilta korjaamolle 4000km 5 litraa öljyä Darco sanoo ei vikaa ratti tärisee ei vikaa lopettakaa paskan puhuminen.kukaan ei huoli vaihdossa tämmöstä paskaa.tehkää töitä sillä ja puhukaa sitten!


  • Minäkin haluaisin sen nokkamallin 60 luvulta joka valttiin kauneimmaksi kuorma-autoksi vuonna 59 Onko harvinainen ja onko Suomessa huonompikin kelpaisi.Tyyppi on FA-16 DD

  • ainaKIN OHJAAMO sisältä karu,harmaata kovaa muovia.Ei kyllä sytyttänyt.Daffi oli uusin versio,isolla space hytillä

  • Hiljanen.
    Hyvä.
    Voimansiirto ja jarrut ym. kaikki kestää.
    Ei pelkää pakkasia, vaikka jokus scavo kuljettaja niin luuleekin.
    Kunnon tilat, esim. sänky paras ja tilavin. Superin hytti mahtava.
    Ei vaadi laajaa korjaamoverkostoa kun ei sitä tarvii.. niin se vaan on.
    Kokemusta sitten yli 15milj.km.
    Isoista 95 ja 105 malleista

  • pelittää

  • Voin kertoa ettei kenenkään pidä laittaa Daffia huoltoa Ei ole juuri minkään laista öljyä vie enempi kun kerkeää kaataa Vantaalla sanovat ettei ole mitään vikaa ohjaus teostahan Akseli ei kestä ratti on raskas volisee niin kuin ei olisi öljyä.vaihe laatikko on ihan perheestä ja auto ei jaksa vetää.paljon muutakin konkurssi tulee draftin kans.

  • Meillä hiekkalaatikolla tahvit pelittää hyvin, kun syö aamulla kaurapuuroa.

    • Kyllä totuus on se, että kun Scaniat ja Volvot vaihtuu Daffeihin, on saneeraus ja konkka lähellä.


Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.