Naapurin autot kääntyy meidän tontilla

hmmm

Laitanpa ihan uuden aloituksen, eli tilanne on se että naapurissa asuu pariskunta, joista mies on sairas. Häntä kuskataan invataksilla ja ambulanssilla säännöllisesti ja USEIN johonkin. Nämä heidän autonsa ovat ottaneet tavaksi kääntyä meidän tontilla, koska tontille käynti sattuu olemaan sopivasti heidän käytettävissään. Myös jotkut naapurin vieraat kääntävät autoaan meidän portilla. Tuo on alkanut pikkuhiljaa ärsyttää, varsinkin kun naapurit ovat ottaneet nyt tavakseen narista meille koiristamme, jotka ovat tasan 2 kertaa päässeet vahingossa karkuun (kummallakin kerralla tuli valitus). Olisikohan mahdollista kieltää tontin kääntöpaikkana käyttäminen minkään lain nojalla?? MEillä on pieniä lapsia, ja olen perhepäivähoitajakin, eli johan siitä aiheutuu lapsillekkin vaaraa?
Lisään vielä että ambulanssi ei ole hälytysajossa kääntyessään vaan ihan taksitarkoituksessa.

30

7429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapurisota

      Kannattaako aloittaa napurisotaa?

      • hmmm

        olla jo alkanut


      • naapurisota
        hmmm kirjoitti:

        olla jo alkanut

        Ilmeisesti auton kääntäminen tapahtuu porttinne ulkopuolella. Siksi kääntöalue ei kuulu piha-alueeseen ja siksi se ei kuulu kotirauhan piiriin. Ainut keino lienee käyttää jotain fyysistä estettä. Taksit kunnioittavat myös liikennemerkkejä.


      • hmmm
        naapurisota kirjoitti:

        Ilmeisesti auton kääntäminen tapahtuu porttinne ulkopuolella. Siksi kääntöalue ei kuulu piha-alueeseen ja siksi se ei kuulu kotirauhan piiriin. Ainut keino lienee käyttää jotain fyysistä estettä. Taksit kunnioittavat myös liikennemerkkejä.

        Kyllä sitä tullaan "portista" sisään varsinaista aitaa ja porttia meillä ei VIELÄ ole, mutta tällä menolla tulee kyllä. Hyvä idea nuo leikkikalut


      • Anonyymi

        Jos väärinteosta suuttuu on mieli sairas


    • Jare

      Siihen portin eteen mukuloiden leikkikaluja, autoja. Tuskin uskaltavat ajaa niiden päälle... Muutenhan saavat korvata ne ;)

      • lexis

        Pihaan ei saa ajaa kääntymään, koska omakotitalon piha on kotirauhan suojaama alue. Ota valokuva ja vie poliisille.


    • tapa

      Halvin ja nopein tapa, lyökää portiksi kaksi tolppaa ja niiden väliin ketju tai naru, sano naapurille jos ihmettelee, että on merkki lapsille ja auttaa varovaisuuteen.

    • Anssi

      No mitäs siitä välität jos naapuri niuhottaa koirista, jos se on tosiaan tapahtunut vain kahdesti ja selkeästi vahingossa.

      Jos siitä kääntämisestä on haittaa, niin käy sanomassa se niille taksi ja ambulanssikuskeille.

      • alkup

        No ei se minun mielestä kovin kohteliasta ole että jatkuvasti käytetään naapurin pihaa kääntöpaikkana? Varsinkaan kun lupaa ei ole kysytty...ja jos meitä aletaan uhkailemaan poliisilla yms kun koirat tosiaan vahingossa karkaavat, eikä edes tee kenellekkään mitään, niin kyllähän loppuu meidän tontin käyttökin, jokainen pysyköön omalla puolellaan eläimineen ja autoineen


      • Anssi
        alkup kirjoitti:

        No ei se minun mielestä kovin kohteliasta ole että jatkuvasti käytetään naapurin pihaa kääntöpaikkana? Varsinkaan kun lupaa ei ole kysytty...ja jos meitä aletaan uhkailemaan poliisilla yms kun koirat tosiaan vahingossa karkaavat, eikä edes tee kenellekkään mitään, niin kyllähän loppuu meidän tontin käyttökin, jokainen pysyköön omalla puolellaan eläimineen ja autoineen

        Sano sille naapurille että jos tuntee tuleensa rikoksen uhriksi, niin sitten sen pitää varmaan soittaa poliisille? Mitä pahaa ne koirat teki? Jos ne koirat ei ole purru sitä naapuria, niin poliisit lyö sille luurin korvaan.


      • alkup.
        Anssi kirjoitti:

        Sano sille naapurille että jos tuntee tuleensa rikoksen uhriksi, niin sitten sen pitää varmaan soittaa poliisille? Mitä pahaa ne koirat teki? Jos ne koirat ei ole purru sitä naapuria, niin poliisit lyö sille luurin korvaan.

        harmi vaan ;) olivat tiellä vastassa kun rouva tuli sauvakävelemästä. Toisella kerralla juoksivat jonkun polkupyörän perässä niiden pihaan. Ja heti pois paikalta. Ekalla kerralla rouva ite kävi sanomassa ja toisella kerralla oli kirje postilaatikossa, siinä uhkailtiin että on näiltä seuduilta ennenkin haettu koiria poliisin kanssa yms...naurettavaa


      • Anssi
        alkup. kirjoitti:

        harmi vaan ;) olivat tiellä vastassa kun rouva tuli sauvakävelemästä. Toisella kerralla juoksivat jonkun polkupyörän perässä niiden pihaan. Ja heti pois paikalta. Ekalla kerralla rouva ite kävi sanomassa ja toisella kerralla oli kirje postilaatikossa, siinä uhkailtiin että on näiltä seuduilta ennenkin haettu koiria poliisin kanssa yms...naurettavaa

        Joo onhan ne poliisit joskus hakenu purevia tai heitteille jätettyjä koiria. Karkaileva koira ei taida pahemmin kiinnostaa poliisia, jos se ei tee vahinkoa. Teitysti jos saavat koiran kiinni silloin kun se on karkuteillä, niin saattaahan se viedä sen säilytykseen.

        Sano sille naapurille että huomasit kyllä että koirat oli karkuteillä, kiität vielä siitä kun kävi ilmoittamssa sinulle. Onhan se hienoa että naapurit huolehtii toisistaan.

        Jos se naapuri ottaa päähän, niin tuo kirje vaikuttaa aika selvästi laittomalta ukaukselta, käyppä näyttään sitä poliisille, saatat saada muorille vaikka lehestymiskiellon ;)


      • alkup
        Anssi kirjoitti:

        Joo onhan ne poliisit joskus hakenu purevia tai heitteille jätettyjä koiria. Karkaileva koira ei taida pahemmin kiinnostaa poliisia, jos se ei tee vahinkoa. Teitysti jos saavat koiran kiinni silloin kun se on karkuteillä, niin saattaahan se viedä sen säilytykseen.

        Sano sille naapurille että huomasit kyllä että koirat oli karkuteillä, kiität vielä siitä kun kävi ilmoittamssa sinulle. Onhan se hienoa että naapurit huolehtii toisistaan.

        Jos se naapuri ottaa päähän, niin tuo kirje vaikuttaa aika selvästi laittomalta ukaukselta, käyppä näyttään sitä poliisille, saatat saada muorille vaikka lehestymiskiellon ;)

        Siinä luki tähän tapaan..."tiedoksi, että täältä on ennenkin haettu koiria poliisin kanssa...ja lopussa että toivon ettei tähän asiaan tarvitse sekoittaa virkavaltaa...plaaplaaplaa..."


      • Kepa
        alkup kirjoitti:

        Siinä luki tähän tapaan..."tiedoksi, että täältä on ennenkin haettu koiria poliisin kanssa...ja lopussa että toivon ettei tähän asiaan tarvitse sekoittaa virkavaltaa...plaaplaaplaa..."

        Kyllähän tuo laittomalta uhkaukselta kuullostaa. Vai oliko siinä kerrottu että millä perusteella koirasi pitäsi hakea poliisin kanssa pois? Tuon lauseen jossa hän toivoo ettei asiaan tarvitse sotkea virkavaltaa, voisi tulkita niin että hän kieltää sinua kertomasta poliisille....


      • alkup.
        Kepa kirjoitti:

        Kyllähän tuo laittomalta uhkaukselta kuullostaa. Vai oliko siinä kerrottu että millä perusteella koirasi pitäsi hakea poliisin kanssa pois? Tuon lauseen jossa hän toivoo ettei asiaan tarvitse sotkea virkavaltaa, voisi tulkita niin että hän kieltää sinua kertomasta poliisille....

        oli mun mielestä se että hän saa pelätä henkensä uhalla ;) tietysti, toisen koiramme rotu selittää sen...saksanpaimenkoira, kaikkihan ne on hulluja tappajia ;) ja koira on 8kk pentu joka ei varmasti tee kenellekkään pahaa! Niin kauan kuin joltain on jalka tai käsi irti, ei minun mielestä ole poliisiasia...


      • nic
        alkup. kirjoitti:

        oli mun mielestä se että hän saa pelätä henkensä uhalla ;) tietysti, toisen koiramme rotu selittää sen...saksanpaimenkoira, kaikkihan ne on hulluja tappajia ;) ja koira on 8kk pentu joka ei varmasti tee kenellekkään pahaa! Niin kauan kuin joltain on jalka tai käsi irti, ei minun mielestä ole poliisiasia...

        Joo toi on just tota samaa mitä aina kuulee: Ei meidän koira ole koskaan mitään pahaa tehnyt... Tämä oli kyllä ensimmäinen kerta..

        Minä ainakin pelkään isoja koiria ja ymmärrän täysin naapuriasi.


      • hmmm
        nic kirjoitti:

        Joo toi on just tota samaa mitä aina kuulee: Ei meidän koira ole koskaan mitään pahaa tehnyt... Tämä oli kyllä ensimmäinen kerta..

        Minä ainakin pelkään isoja koiria ja ymmärrän täysin naapuriasi.

        Asia olisi ehkä eri jos naapuri ei tietäisi koiria, mutta kun on lenkillä rapsutellut ja varmasti tietää että kimppuun ne ei hyökkää...mutta kiusahan se on pienikin...eikä kyllä uskoisi että tällä nimenomaisella naapurilla on itellään ollut nöffi, joka on vielä sakemannia PALJOn isompi!


      • lisään vielä
        alkup. kirjoitti:

        oli mun mielestä se että hän saa pelätä henkensä uhalla ;) tietysti, toisen koiramme rotu selittää sen...saksanpaimenkoira, kaikkihan ne on hulluja tappajia ;) ja koira on 8kk pentu joka ei varmasti tee kenellekkään pahaa! Niin kauan kuin joltain on jalka tai käsi irti, ei minun mielestä ole poliisiasia...

        koira tosiaan olisi vihainen niin johan se olis purrut. Varsinkin silloin kun naapuri tuossa pihalla kävi mäkättämässä. Nytpä pystytänkin kyltin että omalla vastuulla meidän tontille, jos vaikka niin hyvin sattuisi että koira purisikin ;);)


      • haloo
        nic kirjoitti:

        Joo toi on just tota samaa mitä aina kuulee: Ei meidän koira ole koskaan mitään pahaa tehnyt... Tämä oli kyllä ensimmäinen kerta..

        Minä ainakin pelkään isoja koiria ja ymmärrän täysin naapuriasi.

        ihan pelkän pelon takia sentään poliisilla kannata uhkailla? =D jotain järkeä sentään...minäkin pelkään hämähäkkejä eikä siihen poliisit auta


      • Anssi
        nic kirjoitti:

        Joo toi on just tota samaa mitä aina kuulee: Ei meidän koira ole koskaan mitään pahaa tehnyt... Tämä oli kyllä ensimmäinen kerta..

        Minä ainakin pelkään isoja koiria ja ymmärrän täysin naapuriasi.

        Siis koirahan ei tehnyt muuta kuin karkas. Itse olen sitä mieltä että koirat pitää pitää kytkettynä. Vaikka koira olisi kuinkan "kiltti", niin koiraa pelkäävä ihminen pelkää aina irtiolevaa koiraa.

        Mutta jos koira on karannut kaksikertaa ja sen vuokis uhkaillaan virkavallalla, niin ei se kyllä ihan asiallista ole.


      • Anssi
        lisään vielä kirjoitti:

        koira tosiaan olisi vihainen niin johan se olis purrut. Varsinkin silloin kun naapuri tuossa pihalla kävi mäkättämässä. Nytpä pystytänkin kyltin että omalla vastuulla meidän tontille, jos vaikka niin hyvin sattuisi että koira purisikin ;);)

        Ei riitä että varoittaa vihaisesta koirasta. Omistajan pitää huolehtia ettei koira pure. Tontillehan voi tulla vaikka joku lukutaidoton lapsi! Tästä on muuten ennekotapaus.


      • hmmm
        Anssi kirjoitti:

        Siis koirahan ei tehnyt muuta kuin karkas. Itse olen sitä mieltä että koirat pitää pitää kytkettynä. Vaikka koira olisi kuinkan "kiltti", niin koiraa pelkäävä ihminen pelkää aina irtiolevaa koiraa.

        Mutta jos koira on karannut kaksikertaa ja sen vuokis uhkaillaan virkavallalla, niin ei se kyllä ihan asiallista ole.

        Kyllä minä itsekkin olen sitä mieltä että koirat on pidettävä omalla tontilla. En tykkäisi jos vieraat koirat meillä juoksisivat, vaikka koiraihminen olenkin. Mutta juuri tämä, että ollaan asuttu tässä "jo" 2 vuotta ja näin on käynyt 2 kertaa...onko kohtuutonta?? Toisella kerralla lapsemme päästi koirat ovesta ulos eikä huomattu ja toisella kerralla karkasivat tarhasta itsekseen. Ja kummallakaan kerralla ei mitään tapahtunut, muuta kuin että juuri tämä ikävä naapuri sattui näkemään ne. :O/


      • Anonyymi

        Voihan tuo valehdella koiristaan, voivat olla päässeet useamman kerran irti, eivät ehkä tottele käskyjäkään ollen valmiita puremaan.


    • no nih

      Aitaa, porttia, vallihautaa...

      Meidän kulmilla kaks isäntää kinasteli siitä kun toinen ajo traktorillaan peltotietä joka kulki toisen maiden kautta (ainoa reitti sen toisen pelloille).

      Siinä sitten toinen rakensi rautapportteja, lukkoja ja muita virityksiä ja toinen kiskoi ne traktorilla sitä mukaan mutaprutakkoon. Tapeluhan siitä tuli ja kun toinen alkoi paukuttelemaan sodanaikaista pistooliaan, niin poliisitkin kiinnostui.

      Pääsivät käräjille ja nyt on palattu vanhaan tilanteeseen että toinen kulke toisen tietä pitkin pelloilleen.

      Puoli vuotta ne poltteli toistensa hermoja
      - turhan takia.

    • Nauloja laudasta läpi

      Laita nauloja laudasta läpi ja hautaa lauta pihaasi juuri siihen kohtaan mihin ne auton peruuttavat. Siinä on vain se huono puoli, että auto saattaa jäädä siihen kohtaan pitemmäksi aikaa

    • ----

      Ootko jo kehittänyt jotain systeemiä siihen portille?

      Tuohon koira asiaan kommentoisin sen verran että varmasti jokaiselta koiran omistajalta koira on jossain vaiheessa päässyt livahtamaan ja palannut sitten takaisin. Meillä on saksanpaimenkoiria kaksi kappaletta ja takapiha on aidattu niin että voivat olla siellä vapaana ilman että pääsevät mihinkään mutta muutaman kerran on vierailijoilta jäänyt portti auki ja koirat ovat livahtaneet etupihalle.
      Mitään ne ei ihmiselle tee ja ovat vielä sen verran hyvin koulutettuja että menevät maahan käskystä vaikka olisi täysi vauhti päällä. Mutta silti on naapuri aina kyttäämässä ja valitukset tuli näistä parista kerrasta vaikka koirat eivät edes juosseet karkuun vaan jäivät ojaan nuuskimaan.

      Totesin näihin valituksiin kuten yleensä muihinkin että todella paljon kiitoksia ilmoituksesta oikein maireasti hymyillen ja niin niihin kannattaakin suhtautua.Poliisia ei kiinnosta pari kertaa karkaavat kiltit koirat.

    • Mica

      Ambulanssi on hälyytysajoneuvo oli sitten hälyssä tai ei.
      Hälyytysajoneuvoille on olemassa ihan omat pykälät ja jos teille ei ole sitä lupaa aitaa tms ja rakentaisitte sen ja hälyytysajoneuvo ei sitten pääse perille joudut ja saat syytteen.

      Vastaat itse aika moneen vastaukseen mitä kysyt.
      Kannattaako tuo?

    • Anonyymi

      Meillä on omakotitalo. Ja oma tontti. Tien vastapäiset omakotitalot ovat vuokratontilla. Naapurilla on runsaasti jälkikasvua, joten pihaamme on ollut heille kääntöpaikka. Talomme asennettiin turvakamerat, kamerat ovat vastapäisen naapurin mielestä laittomat, niillä jopa kuvataan heidän ruokapöytää. Kameroiden asentamisen jälkeen oli jonkin aikaa rauhallista, kunnes tuli joulu ja lapset tulivat vanhempien luo kyläilemään. Naapurin piha ja läheinen tien varsi täyttyi autoilla. Lasten pois lähtiessä autoja käännettiin meidän pihalla. Isäntä huomautti asiasta ja kielsi autojen kääntelyn pihallamme. Lähettyvillä on kevyenliikenteen risteys mitä olisi voinut käyttää autojen kääntelyyn. Oli joulupäivän ilta kello oli 21.00, ovikello soi ja oven takana seisoi kolme aikuista miestä. Yksi luki lakia ja sanoi, että heillä on oikeus käyttään pihaamme autojen kääntelyyn. Toimen aikuisista miehistä sanoi miehelleni, tii tänne niin minä vedän purtiin. Mieheni astui askeleen eteen päin ja sanoi, että no lyö. Kolmas miehistä sanoi, jos ette muuta tästä niin me pirteään tämä talo. Koko tapahtuma on tallentunut turvakameralle. Naapurille on kerrottu tallenteesta. Nyt toisen naapurin portinpielessä on ajanut kääntyjiä pihallemme. Asia yritettiin sovinnollisesti keskustella, mutta naapuri suttui ja alkoi kertomaan meistä todella vakavia juoruja mitä ilmeisesti vastapäinen naapuri on kehitellyt. Silmiini laitetaan puolivuosisataisia lääkekapseli. Laiton jälkeen silmä on vereslihalla ja silmän ympärillä verenpurkaumaa eli mustelmia. Naapuristossa kiertää juoruja perheväkivallasta, mieheni kuulemma aiheuttaa nyrkillä silmävammaa ajoittain. Tämän kuultuani esitin naapurille, että näytä hänelle epikkriisin näistä toistuvista hoidoista. Tämä on vain yksi erikoinen väite perhe- elämästä mikä on lähtenyt juoruna liikkeelle, siitä kun emme hyväksy, että pihaamme on naapureiden kääntöpaikka. Toki on meillä naapureita jotka kunnioittavat toistensa pihoja ja eivät käytä pihoja kääntöpaikkoina. Naapuri ilmoitit. meidän turvakamerasta on tehty rikosilmoitus koska. Tämä on sitä naapurisopuun. Pitääkö kaiken olla yhteistä. Naapurilla on vuokratontti meillä on kallisti maksettu omatontti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe