Skoda Superb 1,4 TSI koneella

Baron cruiser

Onkos jollain kokemuksia Superbista tuolla 1,4 TSI bensakoneella. Miten siinä riittää tehot ja onko kulutus ollut alhainen ?

Kiinnostaa nimenomaan alhainen kulutus ja alhaiset vakuutusmaksut kun olisi tuo kone Superbin kokoisessa autossa.

41

10187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loota skoota

      Iso auto pitäisi ostaa sen mukaisella koneella. Superb on aika iso niin 1.4 on aivan liian pieni siihen, kun se on golffiinkin melkeinpä liian pieni. Ja kun on pieni kone niin joutuu rempoon kaasua enemmän joten se kuluttaa suhteessa enemmän kuin vähän isompi kone, jossa tarvii vähemmän kaasua. Superbiin olisi joku 2.0 litranen hyvä. Pienessä autossa pienet moottorit isoissa isot, that´s my motto.

      • Kannesta pois v.66

        Nää nuoret eivät ymmärrä mikä ero on "trimmatulla" ja tavallisella koneella.

        2 litran koneesa ylöspäin takaa keston ja lämmitystehon ja väännön ilman
        vippaskonsteja.
        Aikoinaan trimmautin 1000 minin ja kyllä kulki,mutta vain 10000km,sitten pamahti.


      • ;_,_,

        Jos 1.8 160 heppainen ja 250 nm vääntöinen kone 0-100 km/h 8.5 s ei riitä, niin olet kyllä tyhmä. Jopa 1.4 TSI 122 hv ja vääntö 200 nm, on suorituskyvyltään sama kuin nykyiset 2.0 ltr vaparit, vääntöä tuossa 1.4 taitaa olla jopa enemmän kuin näissä vapari 2.0 ltr koneissa, mieti hei vähän mitä kirjoitat. Sitä paitsi ei Superbin oma massa mikään kova ole, edes omassa luokassaan.


      • vastatuuli?
        ;_,_, kirjoitti:

        Jos 1.8 160 heppainen ja 250 nm vääntöinen kone 0-100 km/h 8.5 s ei riitä, niin olet kyllä tyhmä. Jopa 1.4 TSI 122 hv ja vääntö 200 nm, on suorituskyvyltään sama kuin nykyiset 2.0 ltr vaparit, vääntöä tuossa 1.4 taitaa olla jopa enemmän kuin näissä vapari 2.0 ltr koneissa, mieti hei vähän mitä kirjoitat. Sitä paitsi ei Superbin oma massa mikään kova ole, edes omassa luokassaan.

        Pulassa olet ja pienenpää haet silmään..


      • Tietoa eu luuloa
        vastatuuli? kirjoitti:

        Pulassa olet ja pienenpää haet silmään..

        Sinulle 1,4 motarilla vastatuuli.

        Et tiedä asiasta mitään ja retostelet tyhjää,meillä on perheessä 4 autoa VW-Golf 2L mottori, Ford Fiesta 1.3l moottori, Toyota Hiace 2.4l Diesel moottori,Skoda Octavia 1.4TSI moottori.

        Kun katsot autojamme arvaappa millä meillä mieluiten lähtee itse kukin neljästä kuljettajasta liikkeelle.

        Väärin se 2-lirtrainen VW- Golf on todellakin tehoton verrattuna 1.4 Turbolla olevaan Skoda Octaviaan.

        Mikäs on sinun autosi merkki malli myös vuosimalli,vastaappa kysymykseeni ja verrataan kumpi vaihtaa tehottomuuden vuoksi pienemmälle vaihteelle vastatuulessa moottoritiellä.
        Annahan tulla totuus.


      • Kot1h11r1
        Tietoa eu luuloa kirjoitti:

        Sinulle 1,4 motarilla vastatuuli.

        Et tiedä asiasta mitään ja retostelet tyhjää,meillä on perheessä 4 autoa VW-Golf 2L mottori, Ford Fiesta 1.3l moottori, Toyota Hiace 2.4l Diesel moottori,Skoda Octavia 1.4TSI moottori.

        Kun katsot autojamme arvaappa millä meillä mieluiten lähtee itse kukin neljästä kuljettajasta liikkeelle.

        Väärin se 2-lirtrainen VW- Golf on todellakin tehoton verrattuna 1.4 Turbolla olevaan Skoda Octaviaan.

        Mikäs on sinun autosi merkki malli myös vuosimalli,vastaappa kysymykseeni ja verrataan kumpi vaihtaa tehottomuuden vuoksi pienemmälle vaihteelle vastatuulessa moottoritiellä.
        Annahan tulla totuus.

        Vuodatuksesi ei tuonut yhtään lisävalaistusta alkuperäiseen kysymykseen, miten 1.4TSI jaksaa kiskoa Superbia. Superbin omamassa on 189 kiloa painavampi kuin vastaava Octavia.


      • litrat ratkaisee
        Kot1h11r1 kirjoitti:

        Vuodatuksesi ei tuonut yhtään lisävalaistusta alkuperäiseen kysymykseen, miten 1.4TSI jaksaa kiskoa Superbia. Superbin omamassa on 189 kiloa painavampi kuin vastaava Octavia.

        Ja sinne 4 hengen kilpakelkkailuporukka kyytiin,niin tiukkaa tekee,että edes kohtuudella liikkuu.
        Äärirajoilla mennään ja pian mopon turbo sanoo poks.Sitten valutetaan suolavesiä merkkikorjaamon
        huoltopäällikön edessä ja tingitään remontti takuuseen.Turhaan.


      • 10+1=?
        litrat ratkaisee kirjoitti:

        Ja sinne 4 hengen kilpakelkkailuporukka kyytiin,niin tiukkaa tekee,että edes kohtuudella liikkuu.
        Äärirajoilla mennään ja pian mopon turbo sanoo poks.Sitten valutetaan suolavesiä merkkikorjaamon
        huoltopäällikön edessä ja tingitään remontti takuuseen.Turhaan.

        Juu siis paljon paremmin kestää vanha 1.8l 90hv bensa tuhnu - kuljettaa saman kokoisen lastinkin paremmin varmaan mielestäsi :)

        Oletko koskaan kuullut, että ihmiset ostaa sen auton sen mukaan mitä tarvitsevat? Jos tarvitaan suurta kuljetuskapasiteettia niin eiköhän silloin voi ostaa sen isomman moottorinkin sinne nokalle. Suurin osa kun ajaa lastilla 2 aikuista 1 lapsi. Silti halutaan uudehko, tilava, turvallinen jne auto alle.

        Olisiko parempi ostaa se Yaris 1l mopolla? Sinnehän jos tunget tuon kelkkaporukan niin auto on ylilastattu - sehän on paljon parempi vai mitä :)

        Miksi siis jatkat tätä aivan turhaa v*ttuilua? Jos itse tarvitset kelkkatiimillesi suurempaa konetta niin osta suurempi kone sinne nokalle, kaikilla ei ole kelkkatiimiä kuljetettavana niin pärjäävät pienemmälläkin koneella.


      • 2.8turbo
        Tietoa eu luuloa kirjoitti:

        Sinulle 1,4 motarilla vastatuuli.

        Et tiedä asiasta mitään ja retostelet tyhjää,meillä on perheessä 4 autoa VW-Golf 2L mottori, Ford Fiesta 1.3l moottori, Toyota Hiace 2.4l Diesel moottori,Skoda Octavia 1.4TSI moottori.

        Kun katsot autojamme arvaappa millä meillä mieluiten lähtee itse kukin neljästä kuljettajasta liikkeelle.

        Väärin se 2-lirtrainen VW- Golf on todellakin tehoton verrattuna 1.4 Turbolla olevaan Skoda Octaviaan.

        Mikäs on sinun autosi merkki malli myös vuosimalli,vastaappa kysymykseeni ja verrataan kumpi vaihtaa tehottomuuden vuoksi pienemmälle vaihteelle vastatuulessa moottoritiellä.
        Annahan tulla totuus.

        tuo vastatuuli mutta käynnistysmoottorihan tommonen 1.4 on kun kunnon moottoreihin verrataan.
        mutta kukin ajelkoon millä tykkää. jollekin voi tuottaa orgasmin alle 6 litran kulutus satasella- minulle ei kylläkään, kyllä se orgasmi tulee vasta 250 .


      • reiska`
        ;_,_, kirjoitti:

        Jos 1.8 160 heppainen ja 250 nm vääntöinen kone 0-100 km/h 8.5 s ei riitä, niin olet kyllä tyhmä. Jopa 1.4 TSI 122 hv ja vääntö 200 nm, on suorituskyvyltään sama kuin nykyiset 2.0 ltr vaparit, vääntöä tuossa 1.4 taitaa olla jopa enemmän kuin näissä vapari 2.0 ltr koneissa, mieti hei vähän mitä kirjoitat. Sitä paitsi ei Superbin oma massa mikään kova ole, edes omassa luokassaan.

        Juu. äläpäs kloppi selitä. Tehoillas ja väännöilläs ole mitään virkaa, kun kone pamahtaa puolen vuoden päästä. Yliviritetty, ja isossa korissa kulutus on huimaa. Ei sovellu isoon autoon mopon moottori, sen on selvää.


    • vippoo

      Eiköhän sieltä löydy vastaus. Käsittääkseni ovat yllättyneet moottorin ominaisuuksista.

      Itse ajan golf plussaa 103 kw moottorilla ja mielestäni tuo yksiahtiminen olisi aivan riittävä, ehkä seuraavaan. Kun ottaa huomioon että tuo plus on painavmpi kuin normi golf joten tuskin suurta painoeroa superbiin.

      Käy ajamassa, jokainen tyylinsä tuntee.

      • Mesemies1234

        Mopoautoilla ajelette


      • huggahugga
        Mesemies1234 kirjoitti:

        Mopoautoilla ajelette

        ajelemme nykyaikaisilla tehokkailla ja pienipäästöisillä autoilla. Entäs itse? Wanhalla tehottomalla rotiskolla.


      • Mesemiesaina
        huggahugga kirjoitti:

        ajelemme nykyaikaisilla tehokkailla ja pienipäästöisillä autoilla. Entäs itse? Wanhalla tehottomalla rotiskolla.

        Autoni on MB E 320cdi tehot 203hp että revippä siitä


      • huggepugge
        Mesemiesaina kirjoitti:

        Autoni on MB E 320cdi tehot 203hp että revippä siitä

        CO2-päästöt on jotain about 200g/km...


      • mesemiesaina
        huggepugge kirjoitti:

        CO2-päästöt on jotain about 200g/km...

        Sen verran on maksettu veroja ettei tarvi päästöistä välittää. Pistää vaan turbon laulamaan


      • G r a s s hopper
        mesemiesaina kirjoitti:

        Sen verran on maksettu veroja ettei tarvi päästöistä välittää. Pistää vaan turbon laulamaan

        On tainnut häkää mennä jo omaan päähänkin.


      • ,.-
        Mesemiesaina kirjoitti:

        Autoni on MB E 320cdi tehot 203hp että revippä siitä

        Kokoinen moottori tuossa E320cdi:ssä on? Vag 2.0 TSI:ssä on 210 heppaa ja 0-100 kmh hyppää seiskan pintaan, 1.8 TSI painavalla Superbillakin 8.5 sekkkaan. Huom. bensapeli, jos otetaan diesel, väännöt on kovemmat.


      • M-power #1
        Mesemiesaina kirjoitti:

        Autoni on MB E 320cdi tehot 203hp että revippä siitä

        Aikamoinen lahna tuo sinun mannelavetti MB!


      • cdiman
        ,.- kirjoitti:

        Kokoinen moottori tuossa E320cdi:ssä on? Vag 2.0 TSI:ssä on 210 heppaa ja 0-100 kmh hyppää seiskan pintaan, 1.8 TSI painavalla Superbillakin 8.5 sekkkaan. Huom. bensapeli, jos otetaan diesel, väännöt on kovemmat.

        320cdi:ssä on 540nm vääntöä ja heppoja 224.on tullu joskus ajettua ja voin sanoa et kyllä on mahtava kone.käypä vilasemassa noita mersun bensakoneiden teho/vääntölukuja.ja 350cdi on aika rassi sekin,en tosin ole vielä ajanut.


      • reiska`
        ,.- kirjoitti:

        Kokoinen moottori tuossa E320cdi:ssä on? Vag 2.0 TSI:ssä on 210 heppaa ja 0-100 kmh hyppää seiskan pintaan, 1.8 TSI painavalla Superbillakin 8.5 sekkkaan. Huom. bensapeli, jos otetaan diesel, väännöt on kovemmat.

        Bensakoneella nollasta kiihtyvyys hyvä, mutta suurissa nopeuksissa voima uupuu. Diisselissä puolet enemmän vääntöjä, ja laajemmalla kierrosalueella. Ja mikä tärkeintä, kulutus on puolta pienempi kuin bensatuhnulla. Eli nykypäivänä bensakoneet soveltuu vaan moottorisahoihin ja ruohonleikkureihin, ei autoihin.


      • jaaha...
        reiska` kirjoitti:

        Bensakoneella nollasta kiihtyvyys hyvä, mutta suurissa nopeuksissa voima uupuu. Diisselissä puolet enemmän vääntöjä, ja laajemmalla kierrosalueella. Ja mikä tärkeintä, kulutus on puolta pienempi kuin bensatuhnulla. Eli nykypäivänä bensakoneet soveltuu vaan moottorisahoihin ja ruohonleikkureihin, ei autoihin.

        Oliskohan sinulla tietoa millaisia diiseleitä käytetään esim F1 autoissa niissähän on voimaa vielä tuolla 250km/h.n yläpuolellakin.. Onkohan koneet peräti kaivinkoneen diiseleitä, vaiko ehkä kuorma-autoista??


    • PlatinGrey

      Minulla ollut v. 2009 maaliskuusta lähtien Supeb 1.4 TSI. Tehot riittää hyvin, mutta kulutus pieni. Alhaisin kulutus johon olen päässyt. Kuopiosta Ouluun (nopeusrajoitusten mukaan lokakuussa 2010) 5.3 l/100 km kahden aikuisen kuormalla. Muutenkin olen tyytyväinen autoon. Tilava ja mukava. Perheessä 2 henkilöä yli 190 cm jalkatila takana riittää. Esim. Volvo V70 tai S80 olisi ahtaampi.

      • mennään täälläkin

        Olen myös erittäin tyytyväinen 1.4 TSI:n suorityskykyyn Superbissa. Lähes reissu kuin reissu pääsee ajotietokoneen mukaan maantiellä alle 6 litran. Pienin kesäkelissä saavutettu kulutus on 5.1 l/100 km. Esim. viime kesänä JKL - Järvenpää keskikulutuksella 5.9 (motarilla vakkari päällä mittarissa 130 km/h). Ajotietokone tosin valehtelee noin 0,3 l/100 km, eli näyttää sen verran liian vähän. Mukavia lukemia kuitenkin. Talvellakaan ei ole yhtään tankkausta kulutus ollut yli 8, vaikka olut todella lyhyttä ajoa. Ainoat miinukset koneen suhteen tulee äkkipikaisesta kaasusta liikkeellelähtötilanteissa sekä joskus hitaasti ryömitettäessä, ja hitaasta lämpenemisestä näin talvella.

        Ei taida 1,8 tsi:llä päästä helposti edes alle 6,5 litran maantieajossakaan, eli kuluttaa noin litran enemmän?


      • ;,,
        mennään täälläkin kirjoitti:

        Olen myös erittäin tyytyväinen 1.4 TSI:n suorityskykyyn Superbissa. Lähes reissu kuin reissu pääsee ajotietokoneen mukaan maantiellä alle 6 litran. Pienin kesäkelissä saavutettu kulutus on 5.1 l/100 km. Esim. viime kesänä JKL - Järvenpää keskikulutuksella 5.9 (motarilla vakkari päällä mittarissa 130 km/h). Ajotietokone tosin valehtelee noin 0,3 l/100 km, eli näyttää sen verran liian vähän. Mukavia lukemia kuitenkin. Talvellakaan ei ole yhtään tankkausta kulutus ollut yli 8, vaikka olut todella lyhyttä ajoa. Ainoat miinukset koneen suhteen tulee äkkipikaisesta kaasusta liikkeellelähtötilanteissa sekä joskus hitaasti ryömitettäessä, ja hitaasta lämpenemisestä näin talvella.

        Ei taida 1,8 tsi:llä päästä helposti edes alle 6,5 litran maantieajossakaan, eli kuluttaa noin litran enemmän?

        1.8 TSI DSG7 Superb, nyt talvella 80-100 km/h nopeuksilla keskikulutus 5.8 ltr, eli kyllä pääsee alle 6,5 ltr ja helposti. Kun kaasua poljetaan, menee toki enemmän, mutta sitten menee kyllä autokin ja rivakasti.


      • reiska`

        No mutta ajeleppa tsi:lläs kaupungissa, ja kylmäkäynnistyksen jälkeen normi lyhyttä matkaa. Kulutus on >10L . Vastaava diisselin kulutus olisi


    • Rtane

      Mulla 1.4 tiippa superbissa ja on rivakka peli; kaikki riippuu kuskista. Ohi pääsee ja valoista lähetään ekana. Fiksu ostos.

    • Kokemusta on

      Ollut Superb 1.4 tsi tammikuu -09 lähtien ja nyt ajettu 43.000km ja erittäin tyytyväinen ollut! Kesällä
      keskikulutus ollut 6.8-7.2 lit/100km Teho riittää aivan mainiosti arki ajoon, ennen oli 2.0 vapaasti hengittävällä koneella ollut mondeo ja kulkupuoli tsi:ssä vastaa normaali kaksilitraista konetta, paitsi kulutus pienempi ja vääntö alakierroksilla huomattavasti parempi! Ainoa haittapuoli on tsi koneen hidas lämpötilan nousu talvella. Ajo-ominaisuudet
      hyvällä kantilla ja ilman vaihto tosi hyvä eivät ikkunat huurru niin kuin joskus omistamissani japanilaisissa
      autoissa. Miinuspuoliin kuuluu korkeahko rengasääni mutta vaihto continental renkaista goodyeareihin
      ja H nopeusluokkaan auttoi huomattavasti asiaan... Kokemuksesta suosittelen ja varmasti tiedän asiasta
      kun omista kyseisen auton, monet haukkuvat auton vaikka eivät ole kenties ajaneetkaan koskaan Suberbia, ja useat testivoitotkin sen osoittavat. Ja ehdottomasti ostaisin uudestaankin... harkinnassa
      1.8 tsi DSG laatikolla kun pienempään koneeseen ei saa sitä vaikka Passattiin vaihtoehtona saa..

      • ----

        Aivan käsittämättömän hyvä yhdistelmä tuo 1.8 TSI DSG7 laatikolla, olen ajellut tänävuonna sillä vähän alle 40 tkm kesällä hankittu. Todella vaivatonta ajoa aivan pintakaasulla ja tarvitaessa mennään ja kovaa.


      • tarvitaan.
        ---- kirjoitti:

        Aivan käsittämättömän hyvä yhdistelmä tuo 1.8 TSI DSG7 laatikolla, olen ajellut tänävuonna sillä vähän alle 40 tkm kesällä hankittu. Todella vaivatonta ajoa aivan pintakaasulla ja tarvitaessa mennään ja kovaa.

        Luin tutkimusta, missä tehtävänä oli selvittää kuinka paljon tehoja todella tarvitaan auton liikuttamiseen.
        Linja-auto kulki tasamaalla 80 km/h 25 kW:n teholla (luit oikein), mutta satasessa se vaati jo kolminkertaisen tehon eli yli 72 kW:a. Henkilöauto kulkee tasaisella skootterin koneella 80 km/h.
        (OLihan aikanaan BMW 700 normaalikokoinen henkilöauto, minkä paksissa oli voimanlehteenä moottoripyörän kone. Kulki kyllä yli sataa, mutta kestoikä oli melko lyhyt, ei mikään myyntimenestys.
        Sillä pääsi jotain 30 tkm ja pim.)
        Tehoa ei oikeastaan tarvi kuin ylämäessä ja kiihdytettäessä, V8-koneet menee 80 km/h tyhjäkäynnillä.
        Warre oli 37 kW/50 hv ja se riittäisi vieläkin jopa moottoritiellä sakkoihin, kun kulki yli 130 .
        Scudo 1.9 D on 51kW/69 hv ja se kuljettaa ihmiset sekä tavarat ihan riittävän kovaa (140), mutta kiihdyttäminen sataseen vie 15-16 sekunttia.
        Fiat 600 kuljetti 4 henkilöä 32 hv:n teholla ja Fiat 126 oli vielä vähempitehoinen kakspyttynen ja kaikilla noilla luetelluilla kuitenkin pärjäsi, jopa talvella. Hupaisaa oli se, että talvella yksin saattoi lähteä ajamaan heti, mutta jos oli paljon porukkaa kyydissä, niin Fiat jaksoi lähteä liikkeelle vasta kun oli käyttänyt sen hieman lämpimäksi ja säätänyt ryypyn kohdilleen.
        Mutta jos sattuu olemaan aivoissa sellainen geenimutaatio, mikä pakottaa lähtemään kilpaa jokaisesta liikennevalosta, niin sitten pitää hommata jokin elimenjatke.


      • -.
        tarvitaan. kirjoitti:

        Luin tutkimusta, missä tehtävänä oli selvittää kuinka paljon tehoja todella tarvitaan auton liikuttamiseen.
        Linja-auto kulki tasamaalla 80 km/h 25 kW:n teholla (luit oikein), mutta satasessa se vaati jo kolminkertaisen tehon eli yli 72 kW:a. Henkilöauto kulkee tasaisella skootterin koneella 80 km/h.
        (OLihan aikanaan BMW 700 normaalikokoinen henkilöauto, minkä paksissa oli voimanlehteenä moottoripyörän kone. Kulki kyllä yli sataa, mutta kestoikä oli melko lyhyt, ei mikään myyntimenestys.
        Sillä pääsi jotain 30 tkm ja pim.)
        Tehoa ei oikeastaan tarvi kuin ylämäessä ja kiihdytettäessä, V8-koneet menee 80 km/h tyhjäkäynnillä.
        Warre oli 37 kW/50 hv ja se riittäisi vieläkin jopa moottoritiellä sakkoihin, kun kulki yli 130 .
        Scudo 1.9 D on 51kW/69 hv ja se kuljettaa ihmiset sekä tavarat ihan riittävän kovaa (140), mutta kiihdyttäminen sataseen vie 15-16 sekunttia.
        Fiat 600 kuljetti 4 henkilöä 32 hv:n teholla ja Fiat 126 oli vielä vähempitehoinen kakspyttynen ja kaikilla noilla luetelluilla kuitenkin pärjäsi, jopa talvella. Hupaisaa oli se, että talvella yksin saattoi lähteä ajamaan heti, mutta jos oli paljon porukkaa kyydissä, niin Fiat jaksoi lähteä liikkeelle vasta kun oli käyttänyt sen hieman lämpimäksi ja säätänyt ryypyn kohdilleen.
        Mutta jos sattuu olemaan aivoissa sellainen geenimutaatio, mikä pakottaa lähtemään kilpaa jokaisesta liikennevalosta, niin sitten pitää hommata jokin elimenjatke.

        On aivan selkeästi liian vähän tehoja.


    • Myyntimies_64

      Aivan upea auto ja loistava moottori. Itsella Superb 1,4 Ambition varustuksella. Itsekin mietin, kun vaihto tuli ajankohtaiseksi, onko riittävä moottori isoon autoon, mutta 19000 km ajettu 6 kuukaudessa ja täytyy sanoa, että voima riittää ja varustuaso niinikään, puhumattakaan sisätiloista. Suosittelen lämpimästi.

      • reiska`

        Mutta autolla pitäs päästä yli 100tkm? Ei 19tkm riita kenelläkkään, kun uusi auto hankitaan. Ennen, ku autoissa oli mineraaliöljyt, vaihtoväli 5tkm, moottorit kesti 100tkm. Nykyään tsi-moottorit kestää 50tkm. Eli kehitys on huonompaan suuntaan.


      • osssss

        TM ja muut autolehdet ei suosittele talviautoksi.Hytin kylmyys vaivaa jo kun on -10 pakkasta.Mitäs sillä sitten suomen talvessa tekee?
        Kyllä myyjätkin jo auliisti myöntää asian.Kysykää vaan.


      • nokkapeite!
        osssss kirjoitti:

        TM ja muut autolehdet ei suosittele talviautoksi.Hytin kylmyys vaivaa jo kun on -10 pakkasta.Mitäs sillä sitten suomen talvessa tekee?
        Kyllä myyjätkin jo auliisti myöntää asian.Kysykää vaan.

        et oo poju kuullu koskaan viimasuojasta eli keulapeitteestä? Niitä saa merkkiliikkeistä alta 50 egen ja kovillakin pakkasilla riittää 1.,4 tsiipan lämppärin teho ja koneen lämmöt normaalit taajama-ajossakin.

        Nokkapeite oli yleinen varuste 1970-luvullakin, nyt uusavuttomat jätti ne pois vaikka maassamme tartteis joka autoon.


      • osssss
        nokkapeite! kirjoitti:

        et oo poju kuullu koskaan viimasuojasta eli keulapeitteestä? Niitä saa merkkiliikkeistä alta 50 egen ja kovillakin pakkasilla riittää 1.,4 tsiipan lämppärin teho ja koneen lämmöt normaalit taajama-ajossakin.

        Nokkapeite oli yleinen varuste 1970-luvullakin, nyt uusavuttomat jätti ne pois vaikka maassamme tartteis joka autoon.

        Kerro asia TM testaajille.Saat varmaan kuulla muut kylmyyden syyt.


      • nnokkahuilu!
        nokkapeite! kirjoitti:

        et oo poju kuullu koskaan viimasuojasta eli keulapeitteestä? Niitä saa merkkiliikkeistä alta 50 egen ja kovillakin pakkasilla riittää 1.,4 tsiipan lämppärin teho ja koneen lämmöt normaalit taajama-ajossakin.

        Nokkapeite oli yleinen varuste 1970-luvullakin, nyt uusavuttomat jätti ne pois vaikka maassamme tartteis joka autoon.

        Viimasuoja, keulapeite, nokkapeite???

        Nykyään autoissa on itsestään säätyvät ritilät jäähdyttäjän säleikössä, joilla säädetään ilmavirtaus kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi.

        Viimasuojat, keulapeitteet ja nokkapeitteet ovat todellakin 70-luvulta ja saavat myös sinne jäädä.


    • tsihi tsihi

      unohda ihmeessä tsihi tsihi koneet,tai ota asiasta selvää,volkkari ja sokota asikkaat on olleet niiden kanssa ihmeissään,ei kestä mitään.vakavia moottori vaurioita,eikä johdu viimasuojasta,moottorin jakopää on virheellisesti suunniteltu ja moottorin öljynkierto..älä koske missään nimessä.

    • Myyntimies_64

      Pakko kommentoida !
      Kulkee riittävästi, ajettu reilusti kovaa, voima ei lopu.
      Lämppäri ainakin vielä riittää ja onhan tuo nokkapeite saatavana :)
      Kolleegalla sama moottori Golfissa ja toimi loistavasti 110 km, sitten auto vaihtoon, koska liisari ummessa.
      Itsellä jo yli 22 tkm ajettu, ilman mitään murheita keskikulutuksen ollessa alle 6 l 100 km
      Olen edelleen erittäin tyytyväinen valintaani :)

      • Steuerkette

        Äkkiäpä se kolleegan liisari umpeutui.


      • Myyntimies64
        Steuerkette kirjoitti:

        Äkkiäpä se kolleegan liisari umpeutui.

        Pakko kommentoida !
        Kulkee riittävästi, ajettu reilusti kovaa, voima ei lopu.
        Lämppäri ainakin vielä riittää ja onhan tuo nokkapeite saatavana :)
        Kolleegalla sama moottori Golfissa ja toimi loistavasti 110 tkm, sitten auto vaihtoon, koska liisari ummessa.
        Itsellä jo yli 22 tkm ajettu, ilman mitään murheita keskikulutuksen ollessa alle 6 l 100 km
        Olen edelleen erittäin tyytyväinen valintaani :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1884
    Aihe