"Osa maksupäätteistä ja käteisautomaateista ulkomailla eivät vielä tunnista credit/debit-yhdistelmäkortteja (...) Käytettävyysongelmat eivät koske kortteja, joissa on vain yksi maksusovellus, esim. pelkästään Visa Electron -, Visa Credit tai Visa Debit -ominaisuus. "
(http://www.luottokunta.fi/fi/luottokunta/uutiset_ja_tiedotteet/toimiala_arkisto/959FC4AF3CC442E6E044001B787C0255)
Jouduin kesällä Euroopassa reissatessa tämän tästä kiusallisiin tilanteisiin, kun yhdistelmäkortti ei toiminutkaan. Syyskuussa kävin pankissa poistattamassa kortistani debit-ominaisuuden juuri tämän takia. Silloin vielä pankkivirkailija väitti ettei ongelma ole yhdistelmäkortissa ja että ei kortti pelkkänä credittinä toimisi sen paremmin. Mistä minä pankille maksan kun asiakaspalvelijoiden tietämys on tätä tasoa?
Credit/debit yhdistelmäkortti ulkomailla
On sen nyt stna
1
1017
Vastaukset
- 166
Itselläni on vielä pankkikortti/Visa yhdistelmä ja toisesta pankista Visa credit/debit. Ulkomailla olen käyttänyt edellämainittua. Se on toiminut, siis tietysti creditinä. Jälkimmäistä en ole ulkomailla käyttänyt juurikaan. Kerran se ei toiminut. Onneksi oli mukana pankkikortti/Visa, joka toimi tässäkin paikassa.
Pitäisi näköjään jakaa ihmisille yhdistelmä credit/debit-kortin sijaan erilliset credit- ja debit kortit. Tällöin häviäisi sekin mahdollisuus, että tulee laskutettua kortin väärää puolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657