Mikä tili kannattais hankkia nordeasta ?
ja sitten että se olis prosenttia tuottava tili.
ja miten kannattaa alkaa säästämään järkevästi ?
miten paljon per kuukaus xxx.xx summa?
hyviä neuvoja säästämiseen ?
tällähetkellä säästöpossu johon säästän.
Muita hyviä neuvoja säästämiseen ?
kiitos jo etukäteen.
Pahanpäivän varalle tili ja lomaraha tili.
7
1143
Vastaukset
- ,
ei mikään tili tuota missään pankissa käytännöllisesti katsoen mitään,
jos on kyseessä säästämisen aloitus,
op tarvitaan kai 10 000 e jotta platinaBonukset tuottavat edes kortin kustannukset,
kun taas S-pankissa ei ole mitään kustannuksiaja onhan siellä erilinen, parempi koronmaksutapakin,
mutta vielä suurella, MISSÄÄN PANKISSA ei koroilla tule minkäänarvoisia tuottoja.
etsi vain tili jossa on pienimmät kustannukset,
kortille, netille, tiliotteelle, yms, mitä tarvitsetkin. - Lé Pakko
Säästämisessä tärkeintä on aloittaminen. Jos ei ole mitään todellista syytä olla (mainitsemasi) Nordean asiakas niin vertaile pankkeja. Ensimmäinen säästö tulee siitä, että ei tarvitse maksaa palvelumaksuja pankille. Tässä yksi vaihtoehto aloittamiseen:
1. Avaa erillinen tili ja siirrä sinne rahaa säännöllisesti kerran kuukaudessa
2. Kun säästössä on esim. 500 euroa niin avaat määräaikaistilin jossain pankissa jonka ei tarvitse olla sama kuin "oma" pankkisi. Esim. S-pankissa on muistaakseni määräaikaistilin alaraja 500 euroa. Nyt rahasi on suojattuna inflaatiota vastaaan.
3. Jatka säännöllistä säästämistä
4. Ole kiinnostunut aiheesta, opiskele talousasioita, paikallisen sanomanlehden taloussivujen lukeminen riittää alkuksi.
5. Kun tunnet tietäväsi riittävästi sijoittamisesta ja alkupääomaa on kertynyt tarpeeksi niin voit siirtyä säästämisestä sijoittamiseen.- älä valehtele
2. Kun säästössä on esim. 500 euroa niin avaat määräaikaistilin jossain pankissa,,,,,,,,, Nyt rahasi on suojattuna inflaatiota vastaaan.
===========================
tosi väärin meni, rahat ei ole suojattu inflaatiolta, korko korkeintaa 1,5 %
kesällä lienee korko 2 % ja vuoden lopussa tulis vielä lisää.
Näin nousevien korkojen aikaan ei kannata moista summaa laittaa määräaikaistilille, EI.
säästäminen vaan on tärkeintä', korkotuotto ei ole mitään,
ja jos joutuu lainaamaan vaikka vaan pienen osan säästösummasta, on lainaaminen = kulut, niin kallista kuin 20 vuoden korkotuotto.
Eli aina pitää olla omaa vararahaa. - 10+2
älä valehtele kirjoitti:
2. Kun säästössä on esim. 500 euroa niin avaat määräaikaistilin jossain pankissa,,,,,,,,, Nyt rahasi on suojattuna inflaatiota vastaaan.
===========================
tosi väärin meni, rahat ei ole suojattu inflaatiolta, korko korkeintaa 1,5 %
kesällä lienee korko 2 % ja vuoden lopussa tulis vielä lisää.
Näin nousevien korkojen aikaan ei kannata moista summaa laittaa määräaikaistilille, EI.
säästäminen vaan on tärkeintä', korkotuotto ei ole mitään,
ja jos joutuu lainaamaan vaikka vaan pienen osan säästösummasta, on lainaaminen = kulut, niin kallista kuin 20 vuoden korkotuotto.
Eli aina pitää olla omaa vararahaa.Itse sijoitin juuri 60000 vuoden määräaikaiselle ja pienen kilpailuttamisen jälkeen OP antoi 3% ja boonukset päälle.
Ei rahoja kannata pankille täysin ilmaiseksi antaa!
- Säästötilillinen
Mie aukaisin tässä kuussa osuuspankissa toisen tilin (tavoitetili) säästämistä varten. Kävin tyhjentämässä kolikkopurkin sinne, joita oli yli 340€.
Tein pankin kanssa sopimuksen jossa joka kuukausi menee automaattisesti 20€ säästötilille ja ne mitä itse siirtää tai vie tilille. Suosittelen samaa myös sinulle. Ja silti säästän kolikot jotka päätyvät aikanaan myöskin tuonne säästötilille.
Kannattee tutkia pankin sivuilta säästötilejä yms ja käy pankissa kysymässä asiasta. - säästämisestä
Vanha ketju kuin mikä, mut aina ajankohtainen asia... googleta nettiä tavoitetililaskuri esim. OP sivuilta, näet eri laskentatapoja mitä saat aikaan säästämisellä/ ajalla. Säästäminen sinänsä ei ole tuottoisaa, se on säästöä mikä on käytettävissä toisena ajankohtana. Itse käytän OP palveluja, en niinkään tuotton vuoksi, vaan koska olen keskittänyt palvelut laina/ vakuudet ja siis myös säästäminen. Pelimerkkejä tarvitaan aina, ja tälläisessä esim. tavoitetilisäästämisessä rahat eivät ole "sidottuja" vaan käytettävissä, tarvittaessa 4krt/ vuosi kuluitta. JOS tavoitteena säästäminen pidän tavoitetilisäästämistä, minun mielipiteeni, parhaimpana "ns. pakkosäästämistä". 100e/kk ja 10v olet säästänyt 12000e huomaamattasi, ja ovat käytössäsi.
JOS haluat pääomallesi parhaimman tuoton, etsi muunlaisia tapoja kuin säästäminen. Kaikki riippuu siitä, mitä haluat ja mihin tähtäät; yhtäläisyydet loppuvat aina aikaan. Säästämisellä saat säästöjä, sijoittamalla tuottoja ja suuremmalla ajalla suuremmat säästöt tai tuotot. Sanotaan vielä näin, että mitä aikaisemmassa vaiheessa aloitat joko tuottojen tai säästämisen kerryttämisen, sen pidemmällä olet kun kotiutat tuotot tai säästöt. - säästämisestä vielä
Vuoden 2012 keskimääräinen inflaatio oli 2,8 prosenttia, eli talletusten pääoman arvon suojaaminen on ongelmallista ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269