Minulla on 2 vuotias uroskoira ja perheenlisäystä tuli kesällä, joten toinen uroskoirani on nyt n. puoli vuotias.
Vanhempi koira nakittaa pentua alituiseen, miten saan sen kitkettyä pois? Ymmärrän kyllä, että kyse on alistamisesta. Vinkkejä?
Toinen ongelma on toisien "ei tuttujen"koirien kohtaamisessa. Vanhempi koira ilmeisesti suojelee pentua ja murisee muille?Nami temput ilmeisestikin voisivat tuottaa tässä tulosta?
Vanhempi koira on pennusta saakka ollut pehmeä uros, pehmeämpi kuin tämä pentu.
Murina kyllä lakkaa kun "ei tuttu"koira tulee luokse ja sitten vanhempikin osaa taas käyttäytyä.
Nakittaminen
6
216
Vastaukset
- TuirenOppilas
Koirasi tekee aivan oikein, nakit yms. namit ovat koirien parhaimpia herkkuja.. Ei se niillä mitään alista, älä huolehdi.. Muista myös itse nakittaa koiraasi, jotta hän rakastuu sinuunkin...
Onnea ja tsemppiä - pihallagtre
Nylkyttämistäkö?
- Kukkahatuton setä
Kysyjä varmastikin tarkoittaa nylkyttämistä. Alistaminen ja oman aseman osoittaminen on ihan normaalia koirien välistä toimintaa, mutta itsekään en tykkää katsella tuota nylkyttämistä. Jos meillä tuota esiintyy, niin kutsun nylkyttäjää nimeltä ja sanon "EI". Se tarkoittaa meillä aina sitä, että lopetetaan sen hetkinen tekeminen välittömästi ja kuin koirat ovat sen oppineet pienestä pitäen tai heti meille tultuaan, niin se toimii. Jos "ei"-komento ei ole kunnolla opeteltuna, niin sitten ottaisin tuossa tilanteessa nylkyttäjää niskavilloista ja siirtäisin pois. Ei siinä sen kummempaa.
- muttangh
Kukkahatuton setä kirjoitti:
Kysyjä varmastikin tarkoittaa nylkyttämistä. Alistaminen ja oman aseman osoittaminen on ihan normaalia koirien välistä toimintaa, mutta itsekään en tykkää katsella tuota nylkyttämistä. Jos meillä tuota esiintyy, niin kutsun nylkyttäjää nimeltä ja sanon "EI". Se tarkoittaa meillä aina sitä, että lopetetaan sen hetkinen tekeminen välittömästi ja kuin koirat ovat sen oppineet pienestä pitäen tai heti meille tultuaan, niin se toimii. Jos "ei"-komento ei ole kunnolla opeteltuna, niin sitten ottaisin tuossa tilanteessa nylkyttäjää niskavilloista ja siirtäisin pois. Ei siinä sen kummempaa.
koirien pitää saada setviä välinsä ite, ettei saa mennä liian helposti ja heti väliin säätämään???? Olen sitäkin miletä, että tuossakin on ideaa.
muttangh kirjoitti:
koirien pitää saada setviä välinsä ite, ettei saa mennä liian helposti ja heti väliin säätämään???? Olen sitäkin miletä, että tuossakin on ideaa.
Tuo,että annetaan selvittää itse välinsä,on sellainen juttu,että vaatii vähän pelisilmää.Jossain tapauksissa voi ja jossain se ei ole pahitteeksikaan.Sitten taas on sellaisia tapauksia,että kannattaa heti asettaa raamit,miten keskenään kommunikoidaan ...
Tuo,että toinen käy tasaseen nylkyttämässä (nakittaminen minulle uusi sana :D )toista,jos siis nyt puhutaan puhtaasti vallankäytöstä,ei yliseksuaalisuudesta,niin kyllä minä lopettaisin homman lyhyeen.
Se ei ole enää fiksua asemien hakemista,vaan puhdasta turhanpäiväistä haastamista.Ja se taas on sitä,jota en itse omiltani hyväksyisi.Kun turhanpäiväsistä haastamisesta voi myöhemmin seurata vaan konflikteja,ja myöskin nuorempi koira oppii vaan suotta huonoa käytöstä,jota voi itse jossain vaiheessa myöhemmin alkaa toteuttaa.
Tuo turhanpäiväinen nylkyttäminen on myös koiralle itselleen stressaavaa käytöstä,joten turhaan touhuiluun kannattaa siksikin puuttua.molossi kirjoitti:
Tuo,että annetaan selvittää itse välinsä,on sellainen juttu,että vaatii vähän pelisilmää.Jossain tapauksissa voi ja jossain se ei ole pahitteeksikaan.Sitten taas on sellaisia tapauksia,että kannattaa heti asettaa raamit,miten keskenään kommunikoidaan ...
Tuo,että toinen käy tasaseen nylkyttämässä (nakittaminen minulle uusi sana :D )toista,jos siis nyt puhutaan puhtaasti vallankäytöstä,ei yliseksuaalisuudesta,niin kyllä minä lopettaisin homman lyhyeen.
Se ei ole enää fiksua asemien hakemista,vaan puhdasta turhanpäiväistä haastamista.Ja se taas on sitä,jota en itse omiltani hyväksyisi.Kun turhanpäiväsistä haastamisesta voi myöhemmin seurata vaan konflikteja,ja myöskin nuorempi koira oppii vaan suotta huonoa käytöstä,jota voi itse jossain vaiheessa myöhemmin alkaa toteuttaa.
Tuo turhanpäiväinen nylkyttäminen on myös koiralle itselleen stressaavaa käytöstä,joten turhaan touhuiluun kannattaa siksikin puuttua.kiitos vastauksistanne.
Tuo ei-sana on kyllä koirille tuttu ja toimii, toiminta todellakin ärsyttää välillä :) Nylkyttää tai meilläpäin sanotaan nakittaa :D
Olisiko vielä vinkkejä tuon lenkkeilyn saralle?miten kutistan tuon murinan pois.
Vanhemmasta on selkeästi tullut puolustava pennun tultua, haukkuu esim. kerrostalomme ääniä enemmän, jota ei ikinä ennen tehnyt.
Onko kokemusta lakkaako tämä käytös pennun kasvaessa?vai kenties oppivat sitten haukkumaan ääniä yhdessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831536
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1961367Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431119Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad43823- 14720
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30701Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21700- 36681
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .20640Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617