Hei
Käytin pitkästä aikaa vanhaa DV-kameraani(merkki otsikossa). Tarkoituksena oli tietenkin siirtää materiaali tietokoneelle, mutta kannettavan Windows 7/64b ei suostunut asentamaan mitään ajureita tai ei toiminut. Pöytäkoneeseeni Windows 7/32 se asensi ajurin, mutta ei yhteensopivuus ongelmista toiminut. Kaivoin naftaliinistä vanhan kannettavan, johon olen asentanut windows 2000pro:n. Siihen sain ajurit ja kameran CD-asennettua hienosti, mutta en muista yhtään miten DV-videon kaappaus tapahtuu? Nyt juuri nettiä lukiessani sain käsityksen, että nauhan siirto tietokoneelle onnistuu vain fireware kaapelilla?
PANASONIC NV-GS120+nauhat tietokoneelle?
2
971
Vastaukset
- Väinö_Video
No niin se fireware se oli eli video-matsku siirtyy ainoastaan FW-pitkin tietokoneelle. Kova homma ....oli sählätä..
- Töppönen.
Firewirekaapelilla noiden vanhempien kameroiden siirto on tehtävä. Sen sijaan mitään kameran ajureita mun ei ainakaan ole koskaan tarvinnut asentaa.
Ainakin minun käyttämäni editointiohjelmat (Avid ja Premiere) osaavat kyllä vastaanottaa datavirtaa dv:ltä, muista ohjelmista en tiedä, mutta luulisi onnistuvan myös muilla.
Pienenä ongelmana onkin sitten kannettavat PC:t, joissa harvemmin on firewire-portteja, mutta jos koneessasi on PCMCIA-paikka, siihen kyllä saa firewire-porttikortin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä20411863- 298208
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.586266Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1725194- 514948
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai484500Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1164408- 1183890
- 813383
- 511907