Onko kellään kokemusta wisterioiden kasvatuksesta? Mulla itää 25. lokakuuta jääkaappiin istutetttu wisteria sinensis. En odotanut sen itävän joten nyt olen vähän ymmällä jatkotoimenpiteiden kanssa..
Se pitäisi varmaan siirtää pois jääkaapista ettei itu kuole kylmyyteen? wisteriat kun kuuluvat olevan kovin kylmän arkoja. Voiko sen siirtää tuosta noin vaan huoneen lämpöön, vai pitääkö se 'totutella' vaiheittain? ja varmaan pitää ostaa kasvilamppu kun tähän aikaan päätti herätä..
kiitoksia etukäteen!
wisterian kasvatus
3
1709
Vastaukset
- boko
siirrä pois jääkaapista. se on pimeä ja kylmä paikka ja taimesi pyrkii valoon kasvamaan "oikeinpäin". tämä vaiheittainen siirtäminen on tietysti hyväksi, riippuen siirtopaikan lämpötilasta.
kasvilamppu tosiaan olisi hyvä tähän aikaan. niitähän myydään ihan polttimoina että jos löytyy jokin sopiva lampunrämä niin pääsee vähemmällä ;) - Wisteria ulkona
Miten niin kylmän arka? Taimena voi olla, mutta Helsingin kasvitieteellisessä puutarhassa on lukuisia vuosia kasvanut ulkona kasvihuoneen seinää vasten monioksianen visteria eli sinisade. Se kukkii joka vuosi ja korkeus on jotain 5 - 6 metriä. On kestänyt pakkasta reilusti yli -20C.
Mulla talvehtii ensimmäistä talvea ulkona n. 20 cm wisteria.- ikkunapuutarha
Ai kun olen monesta paikkaa lukenut että ne pitää 'repiä' seiniltä ja peitellä hyvin talvisin ja sillonkaan ei ole varmaa selviytyyvätkö talvesta.. Ja tästä taimesta suunnittelin bonsaita tai vastaavaa juuri noitten vaativien talvivalmistelujen takia. Nyt pitää kaivaa syvemmin asiasta! kiitän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199