Onko kellään kokemusta wisterioiden kasvatuksesta? Mulla itää 25. lokakuuta jääkaappiin istutetttu wisteria sinensis. En odotanut sen itävän joten nyt olen vähän ymmällä jatkotoimenpiteiden kanssa..
Se pitäisi varmaan siirtää pois jääkaapista ettei itu kuole kylmyyteen? wisteriat kun kuuluvat olevan kovin kylmän arkoja. Voiko sen siirtää tuosta noin vaan huoneen lämpöön, vai pitääkö se 'totutella' vaiheittain? ja varmaan pitää ostaa kasvilamppu kun tähän aikaan päätti herätä..
kiitoksia etukäteen!
wisterian kasvatus
3
1596
Vastaukset
- boko
siirrä pois jääkaapista. se on pimeä ja kylmä paikka ja taimesi pyrkii valoon kasvamaan "oikeinpäin". tämä vaiheittainen siirtäminen on tietysti hyväksi, riippuen siirtopaikan lämpötilasta.
kasvilamppu tosiaan olisi hyvä tähän aikaan. niitähän myydään ihan polttimoina että jos löytyy jokin sopiva lampunrämä niin pääsee vähemmällä ;) - Wisteria ulkona
Miten niin kylmän arka? Taimena voi olla, mutta Helsingin kasvitieteellisessä puutarhassa on lukuisia vuosia kasvanut ulkona kasvihuoneen seinää vasten monioksianen visteria eli sinisade. Se kukkii joka vuosi ja korkeus on jotain 5 - 6 metriä. On kestänyt pakkasta reilusti yli -20C.
Mulla talvehtii ensimmäistä talvea ulkona n. 20 cm wisteria.- ikkunapuutarha
Ai kun olen monesta paikkaa lukenut että ne pitää 'repiä' seiniltä ja peitellä hyvin talvisin ja sillonkaan ei ole varmaa selviytyyvätkö talvesta.. Ja tästä taimesta suunnittelin bonsaita tai vastaavaa juuri noitten vaativien talvivalmistelujen takia. Nyt pitää kaivaa syvemmin asiasta! kiitän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865