Alotellaan omalla stoorilla: Perjantaina tuli vedettyä älytön känni viinaa varmaan 1,5 litraa kaljaa, siiderii... Nooh himaan nukkumaan siinä 5-6 aikaan aamulla. Lauantaina herään 2-3 aikaan ja vielläkin känni päällä ei oikeastaan paha olo, nooh ei muutaku uutta kehiin. Taas about samanlainen setti kuin perjantaina. Kävelen himaan sunnuntai aamuna 7-8 aikaan järkyttävässä lumisateessa ja ajattelin että olo on pelottavan huono , mutta tiesin että se on vain murto osa siitä mitä se tulee olemaan myöhemmin. Herään sunnuntaina 7-8 aikaan illalla ja olo on järkyttävä: suussa maistuu paska,tulee paskat housuun,tärinä, ottaa sydämmestä,särkee pää. Noh olo sen kun huononee siitä viellä. Joskus kello 1-2 yöllä iskee yleinen paniikki ja ajattelen vetää energia juomaa jos se vaikka auttaisi. Kofeiini tunnetusti piristää ja vahvistaa pelkotiloja , mutta sitähän minä raukka en tiennyt. 2-3 istun lähes pimeässä kämpässä( pieni yö valo päällä) , koska olin ryypännyt rahat ei ollut varaa ostaa lamppuja :D . Rupesin kuvittelemaan kaikenlaista ja ei saanut henkeä , sydämmestä otti ja yhtäkkiä rupesin tuijottamaan katossa heiluvaa narua joka tuli kohti minua(mitään narua ei ollut olemassakaan oikeasti) ja vähän sen jälkeen eteisessä näin mustan demonimaisen otuksen vilaukselta . Peläistyin tästä niin että päätin mennä peiton alle. En saanut unta kun kuulin keittiöstä luiden naksutusta ja laitoin nopeasti yö valon päälle ja menin keittiöön katsomaan huutaen tyyliin : antakaa tulla sitten!!! Eihän siellä ketään ollut. Päätin mennä koneelle pelaamaan jotain jos se vaikka saisi ajatuksen& paniikin pois. Sitten tapahtui jotain mitä henki haukkoen pelästyin: koko kämppä alkoi villkua takanani kuului omituista ääntä ja katsoin hitaasti taaksepäin ja näin kuinka yö lamppuni räjähti oikein kunnolla ja koko kämppä pimeni. Tämän jälkeen paniikki oli sanoin kuvaamaton ja hyppäsin sänkyyn. Pari kertaa säpsähdin kuin luulin että saan sydän kohtauksen joka kerta kuin rinnasta pisteli vähänkin. Pari tuntia pyörittyäni sain unta ja näin luultavammin jotain painajaisia. Seuraava päivä ja ilta olivat myös kamalia , mutta ei mittän verrattuna tuohon "kauhujen yöhön"
Gallup: Liskojen yöt/ pahin darra
41
6118
Vastaukset
- -
Pian otat uudet älynpoistot
- pamilla pärjää
Ei mulla 2 päivän reilunkaan tenuamisen jälkeen tuu kun vähän heikko olo ja päänsärkyä. Kunnon viekkareihin tarvitaan vähintään viikon putki.
Sillon ne on sitä normaalisettiä, huimausta, hikoilua, univaikeuksia yms. Mitään liskoja tai muuta kummallista en ole koskaan nähnyt. Ei vaikka olisi juonut kuukauden. Voi johtua siitä, että suoritan aina loivennuksen taitavasti putken jälkeen. Otan myös pamia. Miksi kärsiä hirveistä viekkareista kun siihen on olemassa lääkkeet ja keinot?- Wanaaa get druuunk
En halua ottaa mitään "huume" pameja sekoan niistä viellä enemmän ja jään koukkuun :D
- Joutavuuksia...
Wanaaa get druuunk kirjoitti:
En halua ottaa mitään "huume" pameja sekoan niistä viellä enemmän ja jään koukkuun :D
Minä otan näitä lääkärin reseptillä määräämiä "huuuuuuuume" Diapameja tarvittaessa krapulaan juomisen jälkeen ja mitään liskojen öitä ei ole sen jälkeen tullut. Kun ei juo usein, ei tarvitse ottaa usein ja näin ei pääse tulemaan koukkua.
- Herra Kiva
Tuli vedettyä jopa kymmenen päivän ryyppyputki tässä noin vuosi sitten, elämäni ainoa ja viimeinen kerta kyllä kun niin teen...Kymmenessä päiväs meni viisi konttia olutta, pullo tapiota, ja kaks muuta väkevää pulloa..Sitten hölmöyttäni lopetin kuin seinään mitä ei tietenkaan saa tehdä, mutta enpä sitä tiennyt.
Aamulla olo ihan hyvä vielä koska tietysti promilleja veressä, en tietenkään syönyt mitään ku vaan oksentelin.
menin päiv'llä nukkumaan ja sainkin ihan hyvät parin tunnin unet, mutta sitten heräsin kun alkoin vapista niin kovasti, välillä tuntu että kädet ei toimi, alkoi kaikki ahdistaa ihan älyttömästi...puhelimessa puhuessa tuntu että pyörtyy kun ahdistaa ja kännykän nappien painelu tuntu vaikealta..ilta tuli ja olo paheni, en lopulta pystynyt käyttämään tietokonetta kun kädet vapisi niin pahasti, ahdistus paheni vähitellen ja yritin nukkua, mutta eihän se uni tullut.
Säikyin jokaista pientäkin ääntä koko kämpässä...sitten laitoin telkkarin päälle että se jos hävittää äänet..hetken se auttoi, mutta äkkiä takapihalta kuului että joku aukaisee minun portin siis keskellä yötä, tuli tunne että joku on siellä ja tulee tekemään minulle jotain, juoksin piiloon vessaan jossa olin jonkun aikaa ennen kuin rauhoituin ja uskalsin takas mennä olohuoneeseen, kurkkasin ikkunasta vielä takapihalle portti oli kiinni ja lumessa ei näkynyt edes jalanjälkiä..sain pieniä hetkiä välillä nukuttua, mutta en sitä ukaltanut sen jälkeen ku hetken nukuin ja aukaisin silmät niin näin mätänevän naisen hiplaamassa itseään keittiän pöytää vasten..sitten välillä kuulin ampiaisten ääntä ja välillä ihan kuin jotain pieniä ötököitä ois lentäny näkökentässä..Seinän takaa naapuriasunnosta kuului askelia ja puhetta...paitsi siellä ei asunut ketään ja tiedän että sillä hetkellä siellä ei ollut ketään..jokainen varjo tosiaan pelotti myös oli pakko laittaa jokainen lamppu palamaan..Kissoja myös juoksenteli välillä lattialla..vaikken sellasta omistakkaan..Olo vähitellen päivien myötä helpottui ja oireet väheni..yli viikko meni ennen kokonaan..uniongelmat jatku parikin viikko ja oudot ahdistuskohtaukset..kaupasta piti monta kertaa juosta ulos kun paniikki iski..Sen jälkeen en ole ku korkeintaan pari olutta ottanu perjantaina:D..- wanna get druuunk
"Hienoa", näitä lisää :) Näille on hauska nauraa jälkeenpäin :D
- qw
on sulla hurjat oireet noin pienen putken jälkeen itse join vaimon jätettyä puolenvuoden putken olin jo parin päivän jälkeen täysin kunnossa oli mulla pientä painajaista ekana selvänä yönä mutta ei muuta.
- Herra Kiva
qw kirjoitti:
on sulla hurjat oireet noin pienen putken jälkeen itse join vaimon jätettyä puolenvuoden putken olin jo parin päivän jälkeen täysin kunnossa oli mulla pientä painajaista ekana selvänä yönä mutta ei muuta.
Minullakin tuli vaimosta ero ennen tuota putkea:)..Johtuu varmaan geeneistä mitenkä vaikuttaa, en tiedä sitten miksi tuli noin mahtavat oireet..ikääkin vaan alle 30v..ehkä joku osaa selittää..
- ---->>
seuraavaa kännäyskertaa varten, niin on näyt valmiina:
http://www.youtube.com/watch?v=bdX7wcoycuQ
http://www.youtube.com/watch?v=QOF4YPdYELg- että näin
Säälittäviä liskoja, eihän noilla ole edes hampaita!
Itselleni on ihan mysteeri nuo liskojen yöt. Olen kyllä tenuttanut elämässäni ihan riittämiin, silti mitään liskoja/kouristuksia ei ole tullut. Pikku vapinaa joskus.
Tenuttaminen on taidetta, pitää myös syödä, napsia vitamiineja, varsinkin magnesiumia ja b vitamiinia. Ja sitten se loivennus.
Näin selviää kuukausienkin putkesta ilman suuria kärsimyksiä. Se, onko mitään järkeä juoda kuukausia, on sitten ihan eri kysymys.
Taikasanat
Ravintoa
Magnesiumia
B vitaa
Pameja
Loiventavia
Ja elämä hymyilee! - 1hoitsu
että näin kirjoitti:
Säälittäviä liskoja, eihän noilla ole edes hampaita!
Itselleni on ihan mysteeri nuo liskojen yöt. Olen kyllä tenuttanut elämässäni ihan riittämiin, silti mitään liskoja/kouristuksia ei ole tullut. Pikku vapinaa joskus.
Tenuttaminen on taidetta, pitää myös syödä, napsia vitamiineja, varsinkin magnesiumia ja b vitamiinia. Ja sitten se loivennus.
Näin selviää kuukausienkin putkesta ilman suuria kärsimyksiä. Se, onko mitään järkeä juoda kuukausia, on sitten ihan eri kysymys.
Taikasanat
Ravintoa
Magnesiumia
B vitaa
Pameja
Loiventavia
Ja elämä hymyilee!saavat vain vajaapäiset, kuten itse tiedät.
- ...V...
1hoitsu kirjoitti:
saavat vain vajaapäiset, kuten itse tiedät.
"Ryyppääminen on taidetta" viisastelijoille voi haistattaa pikät ......!
- JaskaJuoppohullu
...V... kirjoitti:
"Ryyppääminen on taidetta" viisastelijoille voi haistattaa pikät ......!
Vaikkakin alkoholipsykoosi (juoppohulluuskohtaus, delirium tremens) on omalla tavallaan mieltä avartava ja mielenkiintoinen kokemus jälkikäteen ajatellen niin en välttämättä haluaisi uutta sellaista.
Oma kokemukseni: pikkuihmiset liikkuivat lattialla ja roikkuivat verhoissa, naapurit pyllistelivät minulle vastapäisestä talosta. Aamulla olin varma, että naapuri kyttää minua pihalla ampuma-aseen kanssa. Tuli soitettua 112, onneksi ei suuroperaatiota tullut. Kävelyllä kaupungilla jokainen vastaantulija lausui nimeni. Muistan kaiken tapahtuneesta, mutta en ole 100% varma mikä oli harhaa ja mikä totta.
Huomasin aika nopeasti, että kyse on juoppohulluudesta eli hakeuduin turvaan psykiatriselle klinikalle seuraavaksi yöksi, ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta. Äänet päästä katosivat yhdessä yössä.
Summa summarum: alasajovaihe on tärkeä, myös murehtiminen maallisista asioista vieroitusvaiheessa on pepusta. Kaikki vitamiinipitoinen on plussaa. Edelleenkin lopetan juomaputken seinään, mutta paremmilla eväillä. - Dölhö
JaskaJuoppohullu kirjoitti:
Vaikkakin alkoholipsykoosi (juoppohulluuskohtaus, delirium tremens) on omalla tavallaan mieltä avartava ja mielenkiintoinen kokemus jälkikäteen ajatellen niin en välttämättä haluaisi uutta sellaista.
Oma kokemukseni: pikkuihmiset liikkuivat lattialla ja roikkuivat verhoissa, naapurit pyllistelivät minulle vastapäisestä talosta. Aamulla olin varma, että naapuri kyttää minua pihalla ampuma-aseen kanssa. Tuli soitettua 112, onneksi ei suuroperaatiota tullut. Kävelyllä kaupungilla jokainen vastaantulija lausui nimeni. Muistan kaiken tapahtuneesta, mutta en ole 100% varma mikä oli harhaa ja mikä totta.
Huomasin aika nopeasti, että kyse on juoppohulluudesta eli hakeuduin turvaan psykiatriselle klinikalle seuraavaksi yöksi, ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta. Äänet päästä katosivat yhdessä yössä.
Summa summarum: alasajovaihe on tärkeä, myös murehtiminen maallisista asioista vieroitusvaiheessa on pepusta. Kaikki vitamiinipitoinen on plussaa. Edelleenkin lopetan juomaputken seinään, mutta paremmilla eväillä.Oliko miten pitkä putki takana?...
- Gaahgaah
Dölhö kirjoitti:
Oliko miten pitkä putki takana?...
Miten yleistä tollaset juoppohulluuskohtaukset sittem on?Luulin että erittäin harvinaisia...
- JaskaJuoppohullu
Dölhö kirjoitti:
Oliko miten pitkä putki takana?...
Pari-kolme viikkoa raakaa viinaa, litra päivässä. En elvistele, mutta tulipahan koettua. Se mikä ei tapa niin vahvistaa:-D
- jahas joo
JaskaJuoppohullu kirjoitti:
Pari-kolme viikkoa raakaa viinaa, litra päivässä. En elvistele, mutta tulipahan koettua. Se mikä ei tapa niin vahvistaa:-D
Tuohan on tissuttelua, ei edes juopottelua!
- ===
Gaahgaah kirjoitti:
Miten yleistä tollaset juoppohulluuskohtaukset sittem on?Luulin että erittäin harvinaisia...
http://www.utaj.fi/koulu/psykologia/saraste/neuropsykologia.htm
- (I)
jahas joo kirjoitti:
alkoholin aiheuttamasta aivovauriosta ja kognitiivisen ajattelun rappeutumisesta
- Wannnaa geet druuunk
jahas joo kirjoitti:
Käytännössä nuo iskee niille kenelle ei oikeastaan sovi alkoholi, muutaman päivän putki riittää itselle nykyään -.- joskus 14-16 kesäsenä tuli vedettyä välillä lähes 10 päivän putkia ja tuli hieman paha olo vaan , nykyään on toisin ;( Silti pakko ryypätä välillä :P
- Truikku
Wannnaa geet druuunk kirjoitti:
Käytännössä nuo iskee niille kenelle ei oikeastaan sovi alkoholi, muutaman päivän putki riittää itselle nykyään -.- joskus 14-16 kesäsenä tuli vedettyä välillä lähes 10 päivän putkia ja tuli hieman paha olo vaan , nykyään on toisin ;( Silti pakko ryypätä välillä :P
Kuka on esimerkki?:)
- gsogk
kun oli oikein paha darra :D
ei se tuo dokaus ole hyvästä kenellekkään :D- Wannaaa get cleaaaar
Jaa taas tuli vahingossa otettua ja kunnolla, onneksi vain yksi päivä. Heräsin vettä hakemaan ja katoin siinä juodessa nojatuolia joka hymyili leveästi. Meinasin tukehtua veteen ja melkeen rupesi itkettämään :( Ja taas
tietää sen että olo vaan paskenee koko ajan ja pitäisi joluhommia tehdä päivällä :/ En kestä sitä jos saan lisko yön mökillä jouluna vanhassa talossa missä kummittelee selvinpäinkin :/ - 265989+5+28-
Wannaaa get cleaaaar kirjoitti:
Jaa taas tuli vahingossa otettua ja kunnolla, onneksi vain yksi päivä. Heräsin vettä hakemaan ja katoin siinä juodessa nojatuolia joka hymyili leveästi. Meinasin tukehtua veteen ja melkeen rupesi itkettämään :( Ja taas
tietää sen että olo vaan paskenee koko ajan ja pitäisi joluhommia tehdä päivällä :/ En kestä sitä jos saan lisko yön mökillä jouluna vanhassa talossa missä kummittelee selvinpäinkin :/Miksi mieli mutturalla jos joluhommia edessä, minä teen niitä mielelläni krapulassa.
- Rl
265989+5+28- kirjoitti:
Miksi mieli mutturalla jos joluhommia edessä, minä teen niitä mielelläni krapulassa.
tule mieleen yhtä pelottavia kokemuksia mitä nuo liskojen yöt on olleet. Jos jonkinlaista hirviötä ja ilmiötä on tullut niinä öinä nähtyä eikä tosiaankaan enää halua palata niihin. Ei niitä ymmärrä joka ei itse ole kokenut. Ei uskalla nukkua eikä uskalla valvoa. Hulluksi luulee tulevansa. Korkki kiinni ollut kolmatta vuotta. Toivottavasti lopullisesti. Hyvää Joulua kohtalotoverit.
- totuus esille
Rl kirjoitti:
tule mieleen yhtä pelottavia kokemuksia mitä nuo liskojen yöt on olleet. Jos jonkinlaista hirviötä ja ilmiötä on tullut niinä öinä nähtyä eikä tosiaankaan enää halua palata niihin. Ei niitä ymmärrä joka ei itse ole kokenut. Ei uskalla nukkua eikä uskalla valvoa. Hulluksi luulee tulevansa. Korkki kiinni ollut kolmatta vuotta. Toivottavasti lopullisesti. Hyvää Joulua kohtalotoverit.
Turhaa pelottelua, suurin osa ankaristakaan juopoista ei mitään liskoja nää. Tavisjuopot ei koskaan.
- Xram
totuus esille kirjoitti:
Turhaa pelottelua, suurin osa ankaristakaan juopoista ei mitään liskoja nää. Tavisjuopot ei koskaan.
Nuo just kuulostaa niiltä tapauksilta kun juuttuu unen ja valveen rajalle,,itse monta kertaa silloin saattaa nähdä kasvoja vaikka vähän missä ja muuta outoa..mutta en ole koskaan niitä pelänny koska olen puoliksimollut unessa..
- 13+19
Jos kerran juo itsensä tuohon kuntoon niin on ihan turhaa hurskastelua kieltäytyä pameista riippuvuuteen vedoten. Itsellä on viimeisin pakkaus kestänyt toista vuotta ja samaan tahtiin olen niitä käyttänyt viimeiset viisi vuotta.
- älä kärsi
Samaa mieltä. Kun pameja popsii vain krapulaan, niin ei kokkuun jää, se vaatisi ihan eri määrien syömistä. Kunnon juopolla krapulaakaan on harvoin, koska putket on niin pitkiä ja harvoin pitää loiventaa. Miksi siis ei ottaisi lääkettä mikä helpotta ja parhaimmillaan pelastaa hengen?
Päivän parin läträyksestä nyt selviää tuoremehulla ja aspiriinilla. - julian-
älä kärsi kirjoitti:
Samaa mieltä. Kun pameja popsii vain krapulaan, niin ei kokkuun jää, se vaatisi ihan eri määrien syömistä. Kunnon juopolla krapulaakaan on harvoin, koska putket on niin pitkiä ja harvoin pitää loiventaa. Miksi siis ei ottaisi lääkettä mikä helpotta ja parhaimmillaan pelastaa hengen?
Päivän parin läträyksestä nyt selviää tuoremehulla ja aspiriinilla."Ei niitä ymmärrä joka ei itse ole kokenut." Totta.Juu menkää te vaan popsimaan pameja narkkarit.
- Drukkaah
julian- kirjoitti:
"Ei niitä ymmärrä joka ei itse ole kokenut." Totta.Juu menkää te vaan popsimaan pameja narkkarit.
Alkaako juoppohulluus ihan yllättäen vai vähitellen? Eli ehtiikö hakeutua hoitoon ennen kuin harhat ottaa täysin vallan? Voiko se alkaa nukkuessa? Mistä tietää että se on alkamassa? Jos joutuu sen takia hetkeksi lepo-osastolle, laittaako ne AA'han`? Tuleeko siitä jotain merkintöjä, että aina kun sitten käy lääkärissä niin utelee juomisesta?
- WANNA get highhh
Drukkaah kirjoitti:
Alkaako juoppohulluus ihan yllättäen vai vähitellen? Eli ehtiikö hakeutua hoitoon ennen kuin harhat ottaa täysin vallan? Voiko se alkaa nukkuessa? Mistä tietää että se on alkamassa? Jos joutuu sen takia hetkeksi lepo-osastolle, laittaako ne AA'han`? Tuleeko siitä jotain merkintöjä, että aina kun sitten käy lääkärissä niin utelee juomisesta?
Kyllä se hiljaa hiipii niin ettei sitä huomaakkaan ja silloin kannattaisi luultavasti lopettaa koko juominen. Omassa suvussa ollut samanlaista "sairautta" ja se on periytynyt minulle.
- pam pamela
Drukkaah kirjoitti:
Voi alkaa hissukseen, tai sitten ei. Jos tulee kouristuksia, ne voi alkaa kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Nämä välttää syömällä pameja silloin kun lopettaa putkea. Jos joudut sairaalaan oireiden takia, hoito on sama, pameja. - drukkaah
pam pamela kirjoitti:
Voi alkaa hissukseen, tai sitten ei. Jos tulee kouristuksia, ne voi alkaa kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Nämä välttää syömällä pameja silloin kun lopettaa putkea. Jos joudut sairaalaan oireiden takia, hoito on sama, pameja.Luin jostain että harvinaista jos tulee alle kolmikympiselle tai että pitää juoda vuosia että tulee..mutta kyllä minusta tuntuu että voi tulla ihan parinkii viikon juomisesta kyllä..
Itsellä oli useamman viikon putki ja olo ollu monta päivää outo, mutta nyt alkaa olla jo paljon parempi..jos vaikka on jo voiton puolella:D
- 3-9.12
Lähes viikon putki takana, katsotaan miten tässä käy olo toistaiseksi melko hyvä.
- koettu on
koko repertuaari on koettu klinikkaa lukuun ottamatta. Eihän päivän parin ryypytyksestä johtuva krapula ole mitään vieroitusoireisiin verrattuna.
- Janne399
"joskus 14-16 kesäsenä tuli vedettyä välillä lähes 10 päivän putkia ja tuli hieman paha olo vaan , nykyään on toisin ;( Silti pakko ryypätä välillä :P"
Ei se iästä johdu.
Itse aloitin 35 vuotiaana nuorena aikuisena ja pystyn edelleen samaan mitä sinä 14 vuotiaana. Olen nyt 39 vuotias enkä kärsi krapuloista. Olen vetänyt viikon putken litra viinaa ja välillä olutta päälle.
Se on kiinni siitä millon alottaa, kaikkien kroppa suhtautuu sitten eri lailla myöhemmin.
Mulla hyvä tuuri kun en lapsena ryypännyt.
Nyt kerkiää nauttimaan viinan iloista lopun elämän.
Vanhalla iällä sitten joskus 70 veenä sietokyky lisäksi huononee, joten muutamakin kalja
iskee päähän jo hyvin. ei tarvi ostaa 24 pakkia, hehheh.
No kuitenkin viikonloppuna otan, sillä koko elämä ei saa perustua ryypiskelyyn.- kokenut.juoppo
Krapulat on yksilökohtaisia, joillekkin tulee aivan kammottava olo moneksi päiväksi ja eivät voi kuvitellakkaan sängystä nousemista, kun taas jotkut ovat seuraavana aamuna toimintakykyisiä tekemään töitä.
16-17 vuotiaana, kun aloin juopottelemaan, niin kyllä silloinkin oli joskus aika pahoja krapuloita. Seuraavana päivänä oksennus lenteli heti, kun otti edes huikan vettä, mutta palautumiskyky krapulasta oli silloin huomattavasti parempi. Silloin oli jo samana iltana hyvässä ryyppäyskunnossa ja meno päällä, kun nyt kolmekymppisenä menee vähintään se pari päivää, että on taas kondiksessa.
Joskus parikymppisenä tuli itelläkin vedettyä tommosia Kylmiksen kaltaisia putkia eli monta vuotta putkeen, joka päivä noin 14 kurakaljaa ja kerran pari viikossa oli pääryyppäyspäivä, jolloin kavereiden kanssa johonkin baareihin tai minne milloinkin ja silloin tuli ihan reilusti enemmän vedettyä ja sekoiltua.
Nykyään juon noin kerran kuukaudessa (joskus pidempiäkin, jopa 3kk taukoja) ja siitä kyllä seuraa se parin päivän krapula joka ikinen kerta, mutta tämä tosiaan varmaan johtuu siitä, kun aivot ja keho ei ole tottunut alkoholiin. Jos vetäis joka päivä, niin krapulatkaan ei ole silloin niin pahoja ja vois tosiaan juopotella päivittäin ja putkitella ihan kunnolla.
Oon siis nyt jo muutaman vuoden vetänyt tätä puoliraitistelevaa linjaa, mutta olen miettinyt, että varmaan jossain vaiheessa elämää alan taas juopottelemaan kunnolla ja kyllähän tästä varmaan noita ryyppäyspäiviä säästyy juuri tuonne elämän loppupuolelle, kun hetken aikaa rauhoittuu ja nyt on hyvä keskittyä kuntoilemiseenkin, kun alkoholi ei ole haittona ja se hyvä kunto ei ole ainakaan pahitteeksi sitten, kun alkaa taas kiskomaan viinaa. - Peruskunto
kokenut.juoppo kirjoitti:
Krapulat on yksilökohtaisia, joillekkin tulee aivan kammottava olo moneksi päiväksi ja eivät voi kuvitellakkaan sängystä nousemista, kun taas jotkut ovat seuraavana aamuna toimintakykyisiä tekemään töitä.
16-17 vuotiaana, kun aloin juopottelemaan, niin kyllä silloinkin oli joskus aika pahoja krapuloita. Seuraavana päivänä oksennus lenteli heti, kun otti edes huikan vettä, mutta palautumiskyky krapulasta oli silloin huomattavasti parempi. Silloin oli jo samana iltana hyvässä ryyppäyskunnossa ja meno päällä, kun nyt kolmekymppisenä menee vähintään se pari päivää, että on taas kondiksessa.
Joskus parikymppisenä tuli itelläkin vedettyä tommosia Kylmiksen kaltaisia putkia eli monta vuotta putkeen, joka päivä noin 14 kurakaljaa ja kerran pari viikossa oli pääryyppäyspäivä, jolloin kavereiden kanssa johonkin baareihin tai minne milloinkin ja silloin tuli ihan reilusti enemmän vedettyä ja sekoiltua.
Nykyään juon noin kerran kuukaudessa (joskus pidempiäkin, jopa 3kk taukoja) ja siitä kyllä seuraa se parin päivän krapula joka ikinen kerta, mutta tämä tosiaan varmaan johtuu siitä, kun aivot ja keho ei ole tottunut alkoholiin. Jos vetäis joka päivä, niin krapulatkaan ei ole silloin niin pahoja ja vois tosiaan juopotella päivittäin ja putkitella ihan kunnolla.
Oon siis nyt jo muutaman vuoden vetänyt tätä puoliraitistelevaa linjaa, mutta olen miettinyt, että varmaan jossain vaiheessa elämää alan taas juopottelemaan kunnolla ja kyllähän tästä varmaan noita ryyppäyspäiviä säästyy juuri tuonne elämän loppupuolelle, kun hetken aikaa rauhoittuu ja nyt on hyvä keskittyä kuntoilemiseenkin, kun alkoholi ei ole haittona ja se hyvä kunto ei ole ainakaan pahitteeksi sitten, kun alkaa taas kiskomaan viinaa.On viisasta pitää ainakin ryyppäysperuskuntoa yllä, että pääsee nopeasti huippukuntoon ryyppäyksessä, kun on tarvis.
- 1.......hoitsu
Miksi täytyy juoda itsensä siihen kuntoon ?
Sivistynyt kohtuukäyttäjä ei ole koskaan humalassa, koska elämässä on muuta sisältöä kuin alkoholi....
Olen kohtuukäyttäjä ja viimeksi join lasillisen jouluna sitä ennen edellisenä uutena vuotena, vain yhden.
Kun vertaan itseäni suurkuluttajiin, niin varallisuutta kertynyt huomattavasti enemmän rapiat kolme - neljä miljoonaa.
Työkaverit valittavat lasten kalliista harrastuksista, pitkäksi menneistä viikonlopuista ja laskuista...
Päätin vaihtaa työympäristöä, sillä mikään ei ole tyhmempää seuraa kuin perheellinen asuntovelallinen.
Tyypillinen suomalainen on kateellinen, rasisti, orastava alkoholisti, heikon itsetunnon ja velkaisen lompakon omistavan typerys.- Björneborgs_pilsner
Aika paljon suomalaisissa on myös valehtelijoita.
Mihin, muuten, olet sijoittanut miljoonasi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769