Luottamuspula

pelo-kas

Moi,

Olemme olleet naimisissa 6 vuotta ja meillä on kaksi lasta. Vaimoni oli työmatkalla ja hänen miespuolinen työkaverinsa tuntuu olevan hieman kiinnostunut vaimostani. Olin jo etukäteen vähän mustasukkainen juuri tuon vuoksi.

Reissun jälkeen tuli tekstaria, jossa mies kiitti imartelevaan sävyyn seurasta. Kun vaimoni sai viestin, yritti vähän peitellä ja kun kysyin että mikä viesti tuli kertoi vähän vähätellen siitä. Kun pyysin lukemaan sen minulle, vaimo luki viestin muka kokonaan ja jätti tarkoituksella osan pois. Tämän jälkeen hän poisti viestin. Lopulta vaimo tunnusti ettei lukenut viestiä kokonaan koska loppu olisi kuulemma saanut minut hermostuneeksi turhaan vaikkei siinä oikeastaan mitään ollutkaan.

Oikeastaan uskon naivisti? ettei reissussa mitään tapahtunut, mutta mustasukkaisena ja muutenkin huonosti luottavana, menetän tuollaisesta salailusta ja valehtelusta lopunkin luottamuksen. Vaimo vannoi käsi raamatulla ettei mitään ole tapahtunut ja että tuo on vain imartelua siltä suunnalta ja että hän on itsekin hämillään.

Mitä pitäisi uskoa?

4

1345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelotonton

      Joo, sellaista sattuu, mutta ei kannattaisi olla huolissaan vaan se kuulu elämään.
      Ei sille kertakaikkiaan mitään voi, jos ihastuksia tulee menee niin naisille kuin miehille. Odota vaan kun se osuu omalle kohdallesi.
      Kannattaa antaa niiden viestien olla eikä olla muutenkaan liian utelias, se ei tee omalle suhteelle hyvää.
      Suosittelen pientä huumoria mukaan ja kiusoittelua niin avoimmuuskin voi säilyä paremmin.
      Ei se naisenkipeä miespuolinen työkaveri pysty kilpailemaan sun kanssa ja jos ihastumista on, niin et voi sille yhtään mitään, yritä vaan hoitaa osasi hyvin, etkä sorru mustasukkaisuuteen.
      Salailu on tietysti paha asia myös, mutta anna asian olla ja tuet vaimoasi kaikin tavoin jos et nyt kortsuja mukaan matkalle tarjoaisikaan kaiken varalta suojaksi. Ei se sua ja lapsiasi jätä, jos vaan käyttäydyt niin kuin toisiaan rakastavien aikuisien on tapana käyttäytyä.
      Turha vaatia mitään vannomisiakaan ettei mitään tapahtunut, koska se vaan loppupeleissä ratkaisee, mitä tapahtuu/tapahtui yläpäässä eikä niinkään alapäässä.

      • Reissut

        Juuri noin olen yrittänyt vaimollenikin puhua! Olin vajaan viikon (johon tosin sisältyi hieman vapaamuotoisempi viikonloppu) työreissulla naispuolisen työkaverini kanssa. Nainen on reissun jälkeen joitakin textareita lähettänyt. No, niissä nyt oli mitä oli, voidaan ne tulkita monellakin tapaa. (Jo ennen matkaa hän oli kiinnostunut minusta jonkin verran ja vaimoni tiesi kyllä tämän). Noh, ihastuksiahan nyt tulee ja menee. En olisi halunnut vaimoni lukevan niitä mutta yhden hän pääsi lukemaan. Siitäkös riemu repesi! Olen yrittänyt sanoa ettei hän sortuisi mustasukkaisuuteen ja antaisi viestin jo jäädä unholaan, eikä muutenkaan olisi turhan utelias matkan suhteen, se ei tee meidän suhteellemme hyvää. Ei tämä naispuolinen työkaveri pysty kilpailemaan sinun kanssasi. Ja etten aijo häntä ja lapsia jättää. Minun mielestä vaimon pitäisi antaa asian olla ja tukea minua kaikin tavoin ja käyttäytyä niinkuin toisiaan rakastavien aikuisten tulisi käyttäytyä. Hän kiukuttelee ja välillä itkeskeleekin kun en vanno ettei reissussa tapahtunut mitään. Olen sanonut ettei se mitä minun ja työkaverini alapäässä tapahtui merkitse mitään vaan se mitä yläpäässä tapahtuu. Voi, kunpa hän osaisi ottaa asian huumorilla ja vaikka vähän minua kiusoitellakin tuosta naisesta, niin ehkä avoimuuskin toteutuisi paremmin.


    • vastaus täältä (n)

      vaimosi oikeasti vannomaan käsi Raamatulla? tuskin hän sitten on uskollinen jos olet noin uhkaileva...ei kukaan rakasta sellaista jota pelkää.

      Jos et, huolesi on luultavasti turha.Periaatteessa sinulla ei ole oikeutta lukea tekstiviestejä ja onhan niitä eri sukupuolta olevia ihmisiäkin olemassa.Olet mustasukkainen, tiedä sit onko se vaimostas ärsyttävää vai suloista?

    • dont cheat

      SELKÄ SEINÄÄ VASTEN ,jos on lapsia ja on sitoutunut jo perheeseen, petetä ei. Aina tulee houkutuksia, mutta ne on vaan väisteltävä, kuilun yli ei saa tunteet mennä.
      Jollain naisilla vaan on tarve saada ihastelua muualta, tietysti mieheiltä,kuinka upea on. Kun eihän oma mies välttämättä ihan joka päivä kehu ja "paapo" .Siinä 4-kympin nurkilla mennään terassille ja halutaan ihailua joka puolelta kuinka nuorekas ja ihana vielä onkaan. Ja jos omat ystävät kadehtivasti katsoo ,niin se se vasta hyvältä tuntuu! Se on neljän kympin kriisi jollain just tuollainen.
      Itse toivon erilaista 4kympin villitystä. Haluan panostaa itseeni ja omaan hyvinvointiini ihan ITSENI vuoksi, minä en ulkonäköä paranna sen vuoksi että saisin ihailua ulkopuolisilta(mieheltäni jos saan,se on aina plussaa) Toivon luovani lähemmän suhteen perheeni kanssa ja että osaisimme nauttia seurastamme entistä paremmin. Ja itse opetan tyttärelleni että ulkonäkö ei ole kaikki kaikessa. Itse pidän eniten EMPAATTISISTA , lämminsydämisistä ystävistä....ja niitä ON harvassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe