sydämen lisälyönnit

tg

monet kertoo et yksi oireista on sydämen lisälyönnit ym sydäntuntemukset, onko ketään joka juuri sen takia saa paniikin, eli jatkuvasti tarkkailee sydäntä ja sitten saattaa saada lisälyönnin takia paniikkikohtauksen?
mulla on jatkuva ahdistus päällä kun pelkään et tulee niit eri sydäntuntemuksia, ja kun se sitten tulee saatan saada paniikkikohtauksen joka taas tietenkin lisää ahdistusta jne :(

17

4318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuriniin1

      täällä yksi. Minulla puhkesi ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö alunperinkin syädnoireilla. Oli sydämmen lisälyöntejä ym. sit sitä alko tarkkaileen sydän ja omia tuntemuksiaan ihan liikaa ja kierrehän oli valmis. vaikka kaksi kardiologia on vakuuttanut minulle sydämmen tutkimusten perusteella et sydämmessä ei oo vikaa niin silti sitä ei meinaa uskoa. nyt olen onneksi oppinut ottamaan vähän rennommin...

      • tg

        ihana kuulla etten o ainoa :( Mulle vielä tulee aina niit lisälyöntejä kun alan miettiä niitä. Ja siis tulevat myös vaikken miettisi, mut sitten kun kerran lyö väärin keskityn taas 100% ainoastaan niihin :(
        Ja mäkin oon käynyt 4 kertaa EKG:ssä ja verikokeissa, aina sanottu et mitään vikaa ei ole.
        Huoh.
        Nyt oon syönyt viikon verran Citalopramia ahdistukseen, toivon niin et ajatukset alkais liikkua muissakin asioissa ku sydämessä.
        Hyvää Joulua sulle :) Ja kiitos vastauksestasi.


      • huusaaaa
        tg kirjoitti:

        ihana kuulla etten o ainoa :( Mulle vielä tulee aina niit lisälyöntejä kun alan miettiä niitä. Ja siis tulevat myös vaikken miettisi, mut sitten kun kerran lyö väärin keskityn taas 100% ainoastaan niihin :(
        Ja mäkin oon käynyt 4 kertaa EKG:ssä ja verikokeissa, aina sanottu et mitään vikaa ei ole.
        Huoh.
        Nyt oon syönyt viikon verran Citalopramia ahdistukseen, toivon niin et ajatukset alkais liikkua muissakin asioissa ku sydämessä.
        Hyvää Joulua sulle :) Ja kiitos vastauksestasi.

        Voisin kirjottaa ihan samoilla sanoilla kuin sinä :). Itelläkin lisälyöntejä kauheesti ja rytmi hakkaa miten sattuu. Jatkuvasti sitä tulee tarkkailtua, siitähän se vasta innostuukin pompottamaan kummallisesti. Itsellä ainakin hyvin auttaa mielialalääke, ettei tule tarkkailtua koko ajan rytmiä jne. Taas itsekin aloittelen lääkitystä kun ei meinaa tulla mitään. Kokemuksesta kyllä voisin sanoa että toimii :). Aikansahan se ottaa, että nuo lääkkeet alkaa vaikuttamaan mutta tsemppiä!


    • samanlaisia tuntemuk

      Itselläni on ollut vähän samanlaisia tuntemuksia mm nukkumaan kun olen mennyt niin on tullut sydämmen tykytyksiä ja tuntunut hengenahdistusta ja myös on pelottanut silloin kun olen yksinäinen mies myös sitten on myöhemmin ollut rintakipeänä esim kun olen herännyt niin on rinta ollut kipeänä ja toista kättä liikuttamalla olen huomannut tuon rinnan kipukohdan. Muutamia kertoja olen EKG:ssäkin käynyt rintakivun ja sydämmen tykyttelyn ja hengenahdistuksen suhteen, säännöllisen epäsäännöllisesti on ollut näitä oireita joskus parin viikon väleinkin on ollut. Eli onkohan minulla kuinka paha paniikkihäiriö eli kannattaisiko mennä lääkäriin ja ottaa asia puheeksi olen 29v mies

    • Mhmm

      Täällä on kanssa yksi. Oikeastaan melkein mun jokainen paniikkikohtaus alkaa sillä, että alan tunnustella sydämeni muljahduksia. Sitten alan hyperventiloida, mikä vaan lisää niitä muljahduksia, ja noidankehässä ollaan... EKG:ssä olen käynyt muutaman kerran, ja joka kerta sydän on todettu terveeksi, kyseessä vain vaarattomia kammioperäisiä lisälyöntejä.

    • jounik83

      nostan ketjua
      mulla kanssa rytmihäiriöitä :(
      siis huomaan et niit tulee enemmän silloin kun ahdistaa tai oon stressanntunt jostain. nykyään myös kun pelottaa tai säikähdän jotakin.
      syön paniikkiin sepramia jopka on auttanut,m edelleen lyö sydän väärin, joskus enemmän joskus vähemmän. enää ei pelota niinku ennen. ihana tunne kun voi elää.

    • Nikke87

      Minulla myös lisälyöntejä,mutta pahempi ongelma on se että syke on todella voimakas!joka lyönnin tuntee ja näkee tuossa rinnassa,todella häiritsevää..millä tämän saa pois,monia mieliala lääkkeitä kokeiltu tuloksetta,nyt cipralex ollut 5viikkoa..

    • VäsynytPanikoija

      Hei
      Nostan ketjua. Etsin vertaistukea lisälyönneistä kärsivistä ihmisistä. Olen todella väsynyt noidankehässä elämiseen. Ahdistuneisuus aiheuttaa pulssintarkkailua mikä aiheuttaa lisälyöntejä joka aiheuttaa paniikkikohtauksia jotka aieuttaa lisälyöntejä jne. :( löysin tämän palstan, mutta se olikin jo 7 vuotta vanha...

      • Tuomas81_

        Täällä olisi yksi toinenkin joka kaipaa vertaistukea tuohon asiaan. Olen kärsinyt tuosta oireesta kuten monista muistakin oireista 14- vuotiaasta lähtien. Nyt olen 36- vuotias mies. Muutin juuri yksikseen asumaan ja paniikkikohtaukset ovat lähes joka öisiä. Proprallia kuluu sydämen vuoksi,,,


      • VäsynytPanikoija

        Moikka
        Olen todella pahoillani että säkin kärsit näistä, vaikka samalla tuntuu ”ihanalta” etten ole yksin tän vaivan kanssa.
        Itsekin olen saanut propralia. Otan vaan tarvittaessa. En nykyään käy missään ilman propralia. En tiedä miksi tää vaiva taas paheni. Mulla menee jaksaminen jotenkin jaksoissa. Välillä siedän näitä paremmin. Mutta välillä ahdistun näistä niin pahasti että eläminen on oikeasti todella rankkaa. :(
        Haluaisitko vaihtaa sp-osoitteita?


      • Tuomas81_

        Tutulta kuulostaa. Laitappas mulle mailia [email protected] niin vastailen kyllä sulle. Tälläsestä toiminnasta on usein lääkettä suurempi apu. Kiitos kun vastasit :)


    • Lisäri
    • Anonyymi

      Myös täällä sama ongelma. Lisälyöntisyys on saanut paniikin tyyppiset oireet päälle ja tarkkailu on lähes karannut käsistä.
      Tutkittu on holterilla, otettu ekg monta kertaa, sydän ultrattu, ei mitään muuta vikaa kuin vasemman kammion seinämän paksuuntuminen.
      Veriarvot, verenpaine, sokeri ym. normaalit.
      2 kertaa ollut eteisvärinä jotka on käännetty sähköllä takaisin normaaliksi.
      Onhan se todettu normaaliksi mutta ainahan se piru sykkii takaraivossa kun tulee se huono hetki.

    • Anonyymi

      meillä kans sydän lyö joskus lisälyönnin, mutta onnneksi vaarattomasti - altistuksesta mikroaalloille (tehokas wifi) nykyään sellainenkin voi aiheuttaa sydämeen lisälyöntejä
      laitapa wifit pois ja kännykän käyttö vähemmälle, kokeile

      voi tietty olla muukin syy, mutta kokeilu ei maksa mitään

    • Anonyymi

      Tääl yks kans. Tosi paha mun sydänoireet. Pitää ollaniin varovainen. Joku pikkasen korottaa ääntäki ni siitä kierre lähtee. Hyväkunuskallan täddäkirjottaa ja ajatella asiaa ettei tuu taas.lätkämatseja kattelles tuli,laitoin tvn niinpienel et just kuulin.mut sunmuntai oli pelottava. Yleensä kaljalla saan poismut ny en saanu. Rauhottavii en saa.suola jamajoneesi pahentaa. Voiol pumpuskii jotain lisäks kyl. Eiketää kiinnosta.

      Teiniikänen poika. Oon niin kusessa. Poika tietty välil huutaa ja sit pumppu laukkaa taas. En uskalla ite yhtään korottaa ääntä.

      Näitä ollu vuodesta 2013. Vuodenvaihtees tuli ero. Asun yksin. Yöllä välil paniikissa yksin talvi oli kamala heräs yöllä yksin kotona kauhea tuska ja ahistus. Puren hampaaniyöllä rikki. Pari viikkoa sitten vedettiin taad yksi pois kohta ei ole hampaita sitte. Tavallaankai haluaisin jo pois välillö. Ilon vankina enkä pääse vapaaksi enää. Kaikki on rikki. Koko elämä ja minäkin. Eikä niistä enää ehjää saa. Loputkin murenee pikkuhiljaa ja valuu käsistä. Mitä jää jäljelle. Tiedän jovastayksen kyllä. Loputon tuska tyhjyys ja yksinäisyys.

      • Anonyymi

        Onneks loppu pelastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneks loppu pelastaa

        Joo ei täällä kukaan muu halua auttaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe