Joulukuusi pilalla?

Epätoivoinen :(

Onkohan mitään enää tehtävissä, kun haettiin kuusi sunnuntai iltana ja laitettiin jäätyneenä suoraan jalkaan ja kylppäriin. Oli lämpimässä, ei mitään kylmähuuhteluita ja siis heti jalassa, tosin ei kiristettynä noin 30min ja vettä on ollut koko ajan. Nyt on sitten jo merkittävä määrä neulasia tippunut ja alkaa mennä ruskean väriseksi. Koristeita tai valoja ei voi laittaa, kun sellainen häiriö määrä saisi varmasti melkein kaikki neulaset putoamaan. Vikuttelenko siis vain hyvästit viisikymppiselle vai vieläkö tuon voi pelastaa?

15

1954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oi kuusipuu

      Vie kuusi takaisin, mistä sen ostit. Mitään virhettä et ole tehnyt.

      • dyhjdtyjkt

        hmm.. perin outoa. meillä on ruukattu aina ku ollaan haettu kuusi niin laittaa se jonnekkin orsille tai puuhun roikkumaan ylösalaisin. en tiiä miksi niin tehdään mutta se kuulemma parantaa kuusta


      • Epätoivoinen :(

        No ilmeisesti tuossa on paljonkin omaa virhettä. Olisi pitänyt hitaammin sulattaa ja kylmällä vedellä suihkutella, jos ei ole muutaman asteen viileää paikkaa missä sulattaa. Noin olen nyt jälkikäteen lukenut ohjeista. Ostaessa myyjä sahasi uuden imupinnan, eikä ulkona ollut mikään hirveä pakkanen. Ei varmaan aleta takaisin viemään, kun meni paikalliseen hyvään kuitenkin raha. Ei millekään bisnesmiehelle.
        Nyt tuo kuusi on jo osin pilalla, niin en voi aloittaa alusta. Mutta attaiskohan jos lyhentäis sitä merkittävästi. Alhaalla on kuivimmat oksat. Taidanpa kokeilla, jos ei muuta super vinkkiä, joltakin metsien mieheltä tänne ilmesty.


      • Nii Nuu
        Epätoivoinen :( kirjoitti:

        No ilmeisesti tuossa on paljonkin omaa virhettä. Olisi pitänyt hitaammin sulattaa ja kylmällä vedellä suihkutella, jos ei ole muutaman asteen viileää paikkaa missä sulattaa. Noin olen nyt jälkikäteen lukenut ohjeista. Ostaessa myyjä sahasi uuden imupinnan, eikä ulkona ollut mikään hirveä pakkanen. Ei varmaan aleta takaisin viemään, kun meni paikalliseen hyvään kuitenkin raha. Ei millekään bisnesmiehelle.
        Nyt tuo kuusi on jo osin pilalla, niin en voi aloittaa alusta. Mutta attaiskohan jos lyhentäis sitä merkittävästi. Alhaalla on kuivimmat oksat. Taidanpa kokeilla, jos ei muuta super vinkkiä, joltakin metsien mieheltä tänne ilmesty.

        Niin todennäköisesti sinua on huijattu, kuusi on kaadettu kuukausi pari sitten jonkun hakkuun yhteydessä, pakkasessahan kuusi säilyttää värin ja neulaset, sitten kun tuot sisälle niin ruskeentuu ja neulaset irtoo, ei auta vaikka tekisit mitä tahansa poppakonsteja. Tosin voi olla mahdollista, että huijatuksi on joutunut paikallinen hyväntekijä järjestökin, jolle on myyty vanhoja kuusia saa paremman hinnan kuin energiapuuksi. Tämän takia pitää myyjältä kysyä milloin kuuset kaadettu, ja mieluiten ostaa joltain myyjältä mikä on vuosia myynyt samassa paikkaa,.

        Tolla kylmähuuhtelulla estetään vain pieni nestehukka jonka seurauksena kuusi voi alkupäivinä karistaa hieman normaalia enemmän neulasia, siis ei mitään sulkasatoa mitä kuusesi tekee. Mutta yleensä kuusenoksilla on hitusen lunta joka sulaa vedeksi joten veden suihkuttelua ei tarvitse. Kylmähuuhtelua ei kannata millään suihkulla tehdä kuusi saa lämpösokin, vaan ihan suhkupullol hitusen kosteutta.

        Se mitä itse tekisin, ottaisin valokuvan ja tulostaisin sen ja menisin myyjänluokse, ja pyytäisin myyjää hakemaan vanhan pois ja toimittamaan uuden tilalle. Kyllä 300 markkaa on niin iso raha, että kuusi pitää olla hyvä.


      • Epätoivoinen :( kirjoitti:

        No ilmeisesti tuossa on paljonkin omaa virhettä. Olisi pitänyt hitaammin sulattaa ja kylmällä vedellä suihkutella, jos ei ole muutaman asteen viileää paikkaa missä sulattaa. Noin olen nyt jälkikäteen lukenut ohjeista. Ostaessa myyjä sahasi uuden imupinnan, eikä ulkona ollut mikään hirveä pakkanen. Ei varmaan aleta takaisin viemään, kun meni paikalliseen hyvään kuitenkin raha. Ei millekään bisnesmiehelle.
        Nyt tuo kuusi on jo osin pilalla, niin en voi aloittaa alusta. Mutta attaiskohan jos lyhentäis sitä merkittävästi. Alhaalla on kuivimmat oksat. Taidanpa kokeilla, jos ei muuta super vinkkiä, joltakin metsien mieheltä tänne ilmesty.

        ..paskakuusen ostin. Mutta enpä ole toista kertaa ostanut.


      • =)=))(&/&¤/=)
        Nii Nuu kirjoitti:

        Niin todennäköisesti sinua on huijattu, kuusi on kaadettu kuukausi pari sitten jonkun hakkuun yhteydessä, pakkasessahan kuusi säilyttää värin ja neulaset, sitten kun tuot sisälle niin ruskeentuu ja neulaset irtoo, ei auta vaikka tekisit mitä tahansa poppakonsteja. Tosin voi olla mahdollista, että huijatuksi on joutunut paikallinen hyväntekijä järjestökin, jolle on myyty vanhoja kuusia saa paremman hinnan kuin energiapuuksi. Tämän takia pitää myyjältä kysyä milloin kuuset kaadettu, ja mieluiten ostaa joltain myyjältä mikä on vuosia myynyt samassa paikkaa,.

        Tolla kylmähuuhtelulla estetään vain pieni nestehukka jonka seurauksena kuusi voi alkupäivinä karistaa hieman normaalia enemmän neulasia, siis ei mitään sulkasatoa mitä kuusesi tekee. Mutta yleensä kuusenoksilla on hitusen lunta joka sulaa vedeksi joten veden suihkuttelua ei tarvitse. Kylmähuuhtelua ei kannata millään suihkulla tehdä kuusi saa lämpösokin, vaan ihan suhkupullol hitusen kosteutta.

        Se mitä itse tekisin, ottaisin valokuvan ja tulostaisin sen ja menisin myyjänluokse, ja pyytäisin myyjää hakemaan vanhan pois ja toimittamaan uuden tilalle. Kyllä 300 markkaa on niin iso raha, että kuusi pitää olla hyvä.

        hitosta sitä nyt löytäisi jonkun kuusimyyjän keskellä joulupyhiä, eiköhän kuuset ole myyty ja myyjät poistuneet, voi v....u että on tyhmä idea


    • sgfh

      Mene kaupungista niin kauas että löydät paikan jossa on kuusia,nappaa sieltä.

    • Ronski-Riitta

      työnnä oma pääsi avantoon,mutta ojenna rahat sitä ennen minulle.


      Minulla ei putoa neulat,,,,,,,,,,,,,,,,vaan h ousut

    • xxxxxxxäääää

      Juu, eikai siinä muuta kuin liian nopea sulatus saas nähdä käykö samallailla :)
      Hyvät joulut kaikille

    • muoviosastolta kumikuusi tillle... :D saa koristeet ripustella rauhassa.

      • fghjkgul

        Kuusi täytyy "lämmittää" aste asteelta, eikä suoraa kylmästä kuumaa -muutosta. Tämän takia se pudottaa neulasensa ja kuihtuu nopeammin. Uusi yritys vain (:


      • Kuusivaras
        fghjkgul kirjoitti:

        Kuusi täytyy "lämmittää" aste asteelta, eikä suoraa kylmästä kuumaa -muutosta. Tämän takia se pudottaa neulasensa ja kuihtuu nopeammin. Uusi yritys vain (:

        Metsään ja kuusta sahaamaan
        ps.Varo poliisia


      • dfgd
        Kuusivaras kirjoitti:

        Metsään ja kuusta sahaamaan
        ps.Varo poliisia

        paras kuusi.


    • K

      nopeasti näillä pakkasilla olet kuusen sulattanut. Olis pitänyt toimia hitaammin.... Lohdutukseksi sinulle, monelle mulle on käynyt juuri noin tämän joulun aikaan!

      • vanha tallukka

        Viileässä ensin, esim. kylmävesihuuhtelu, uusi imupinta...
        Jos yli 20 asteen pakkasella kuusen tuo suoraan huoneenlämpöön, tapahtuu soluissa
        jonkinlainen "räjähdys" ja kuusi kuolee ilman muuta. Radiossa joku "joulukuusibiologi"
        sitä juuri selvitti. Kylmällä vedellä sulattelua tai esim. jossain kellarissa tai
        autotallissa, jossa lämpötila nippanappa plussalla. Sahattava uusi imupinta ja
        pidettävä huolta, että tyvi on sitten koko ajan vedessä eli ei pääse hörppimään ilmaa
        välillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe