Onkohan mitään enää tehtävissä, kun haettiin kuusi sunnuntai iltana ja laitettiin jäätyneenä suoraan jalkaan ja kylppäriin. Oli lämpimässä, ei mitään kylmähuuhteluita ja siis heti jalassa, tosin ei kiristettynä noin 30min ja vettä on ollut koko ajan. Nyt on sitten jo merkittävä määrä neulasia tippunut ja alkaa mennä ruskean väriseksi. Koristeita tai valoja ei voi laittaa, kun sellainen häiriö määrä saisi varmasti melkein kaikki neulaset putoamaan. Vikuttelenko siis vain hyvästit viisikymppiselle vai vieläkö tuon voi pelastaa?
Joulukuusi pilalla?
15
1954
Vastaukset
- oi kuusipuu
Vie kuusi takaisin, mistä sen ostit. Mitään virhettä et ole tehnyt.
- dyhjdtyjkt
hmm.. perin outoa. meillä on ruukattu aina ku ollaan haettu kuusi niin laittaa se jonnekkin orsille tai puuhun roikkumaan ylösalaisin. en tiiä miksi niin tehdään mutta se kuulemma parantaa kuusta
- Epätoivoinen :(
No ilmeisesti tuossa on paljonkin omaa virhettä. Olisi pitänyt hitaammin sulattaa ja kylmällä vedellä suihkutella, jos ei ole muutaman asteen viileää paikkaa missä sulattaa. Noin olen nyt jälkikäteen lukenut ohjeista. Ostaessa myyjä sahasi uuden imupinnan, eikä ulkona ollut mikään hirveä pakkanen. Ei varmaan aleta takaisin viemään, kun meni paikalliseen hyvään kuitenkin raha. Ei millekään bisnesmiehelle.
Nyt tuo kuusi on jo osin pilalla, niin en voi aloittaa alusta. Mutta attaiskohan jos lyhentäis sitä merkittävästi. Alhaalla on kuivimmat oksat. Taidanpa kokeilla, jos ei muuta super vinkkiä, joltakin metsien mieheltä tänne ilmesty. - Nii Nuu
Epätoivoinen :( kirjoitti:
No ilmeisesti tuossa on paljonkin omaa virhettä. Olisi pitänyt hitaammin sulattaa ja kylmällä vedellä suihkutella, jos ei ole muutaman asteen viileää paikkaa missä sulattaa. Noin olen nyt jälkikäteen lukenut ohjeista. Ostaessa myyjä sahasi uuden imupinnan, eikä ulkona ollut mikään hirveä pakkanen. Ei varmaan aleta takaisin viemään, kun meni paikalliseen hyvään kuitenkin raha. Ei millekään bisnesmiehelle.
Nyt tuo kuusi on jo osin pilalla, niin en voi aloittaa alusta. Mutta attaiskohan jos lyhentäis sitä merkittävästi. Alhaalla on kuivimmat oksat. Taidanpa kokeilla, jos ei muuta super vinkkiä, joltakin metsien mieheltä tänne ilmesty.Niin todennäköisesti sinua on huijattu, kuusi on kaadettu kuukausi pari sitten jonkun hakkuun yhteydessä, pakkasessahan kuusi säilyttää värin ja neulaset, sitten kun tuot sisälle niin ruskeentuu ja neulaset irtoo, ei auta vaikka tekisit mitä tahansa poppakonsteja. Tosin voi olla mahdollista, että huijatuksi on joutunut paikallinen hyväntekijä järjestökin, jolle on myyty vanhoja kuusia saa paremman hinnan kuin energiapuuksi. Tämän takia pitää myyjältä kysyä milloin kuuset kaadettu, ja mieluiten ostaa joltain myyjältä mikä on vuosia myynyt samassa paikkaa,.
Tolla kylmähuuhtelulla estetään vain pieni nestehukka jonka seurauksena kuusi voi alkupäivinä karistaa hieman normaalia enemmän neulasia, siis ei mitään sulkasatoa mitä kuusesi tekee. Mutta yleensä kuusenoksilla on hitusen lunta joka sulaa vedeksi joten veden suihkuttelua ei tarvitse. Kylmähuuhtelua ei kannata millään suihkulla tehdä kuusi saa lämpösokin, vaan ihan suhkupullol hitusen kosteutta.
Se mitä itse tekisin, ottaisin valokuvan ja tulostaisin sen ja menisin myyjänluokse, ja pyytäisin myyjää hakemaan vanhan pois ja toimittamaan uuden tilalle. Kyllä 300 markkaa on niin iso raha, että kuusi pitää olla hyvä. Epätoivoinen :( kirjoitti:
No ilmeisesti tuossa on paljonkin omaa virhettä. Olisi pitänyt hitaammin sulattaa ja kylmällä vedellä suihkutella, jos ei ole muutaman asteen viileää paikkaa missä sulattaa. Noin olen nyt jälkikäteen lukenut ohjeista. Ostaessa myyjä sahasi uuden imupinnan, eikä ulkona ollut mikään hirveä pakkanen. Ei varmaan aleta takaisin viemään, kun meni paikalliseen hyvään kuitenkin raha. Ei millekään bisnesmiehelle.
Nyt tuo kuusi on jo osin pilalla, niin en voi aloittaa alusta. Mutta attaiskohan jos lyhentäis sitä merkittävästi. Alhaalla on kuivimmat oksat. Taidanpa kokeilla, jos ei muuta super vinkkiä, joltakin metsien mieheltä tänne ilmesty...paskakuusen ostin. Mutta enpä ole toista kertaa ostanut.
- =)=))(&/&¤/=)
Nii Nuu kirjoitti:
Niin todennäköisesti sinua on huijattu, kuusi on kaadettu kuukausi pari sitten jonkun hakkuun yhteydessä, pakkasessahan kuusi säilyttää värin ja neulaset, sitten kun tuot sisälle niin ruskeentuu ja neulaset irtoo, ei auta vaikka tekisit mitä tahansa poppakonsteja. Tosin voi olla mahdollista, että huijatuksi on joutunut paikallinen hyväntekijä järjestökin, jolle on myyty vanhoja kuusia saa paremman hinnan kuin energiapuuksi. Tämän takia pitää myyjältä kysyä milloin kuuset kaadettu, ja mieluiten ostaa joltain myyjältä mikä on vuosia myynyt samassa paikkaa,.
Tolla kylmähuuhtelulla estetään vain pieni nestehukka jonka seurauksena kuusi voi alkupäivinä karistaa hieman normaalia enemmän neulasia, siis ei mitään sulkasatoa mitä kuusesi tekee. Mutta yleensä kuusenoksilla on hitusen lunta joka sulaa vedeksi joten veden suihkuttelua ei tarvitse. Kylmähuuhtelua ei kannata millään suihkulla tehdä kuusi saa lämpösokin, vaan ihan suhkupullol hitusen kosteutta.
Se mitä itse tekisin, ottaisin valokuvan ja tulostaisin sen ja menisin myyjänluokse, ja pyytäisin myyjää hakemaan vanhan pois ja toimittamaan uuden tilalle. Kyllä 300 markkaa on niin iso raha, että kuusi pitää olla hyvä.hitosta sitä nyt löytäisi jonkun kuusimyyjän keskellä joulupyhiä, eiköhän kuuset ole myyty ja myyjät poistuneet, voi v....u että on tyhmä idea
- sgfh
Mene kaupungista niin kauas että löydät paikan jossa on kuusia,nappaa sieltä.
- Ronski-Riitta
työnnä oma pääsi avantoon,mutta ojenna rahat sitä ennen minulle.
Minulla ei putoa neulat,,,,,,,,,,,,,,,,vaan h ousut - xxxxxxxäääää
Juu, eikai siinä muuta kuin liian nopea sulatus saas nähdä käykö samallailla :)
Hyvät joulut kaikille muoviosastolta kumikuusi tillle... :D saa koristeet ripustella rauhassa.
- fghjkgul
Kuusi täytyy "lämmittää" aste asteelta, eikä suoraa kylmästä kuumaa -muutosta. Tämän takia se pudottaa neulasensa ja kuihtuu nopeammin. Uusi yritys vain (:
- Kuusivaras
fghjkgul kirjoitti:
Kuusi täytyy "lämmittää" aste asteelta, eikä suoraa kylmästä kuumaa -muutosta. Tämän takia se pudottaa neulasensa ja kuihtuu nopeammin. Uusi yritys vain (:
Metsään ja kuusta sahaamaan
ps.Varo poliisia - dfgd
Kuusivaras kirjoitti:
Metsään ja kuusta sahaamaan
ps.Varo poliisiaparas kuusi.
- K
nopeasti näillä pakkasilla olet kuusen sulattanut. Olis pitänyt toimia hitaammin.... Lohdutukseksi sinulle, monelle mulle on käynyt juuri noin tämän joulun aikaan!
- vanha tallukka
Viileässä ensin, esim. kylmävesihuuhtelu, uusi imupinta...
Jos yli 20 asteen pakkasella kuusen tuo suoraan huoneenlämpöön, tapahtuu soluissa
jonkinlainen "räjähdys" ja kuusi kuolee ilman muuta. Radiossa joku "joulukuusibiologi"
sitä juuri selvitti. Kylmällä vedellä sulattelua tai esim. jossain kellarissa tai
autotallissa, jossa lämpötila nippanappa plussalla. Sahattava uusi imupinta ja
pidettävä huolta, että tyvi on sitten koko ajan vedessä eli ei pääse hörppimään ilmaa
välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625