Outoja vaivoja!

Mikähän kumma mulla voi olla?! Eilen taas työpäivän aikana tuli jalat ihan sairaan kipeeks ja huono olo. Kotiin kun pääsin, alkoi ripuli ja nousi kuume. Eikä siitä ole kun vajaa pari viikkoa kun mulla oli tosi raju vatsatauti joka kesti vähän yli viikon. Maha muutenkin tosi herkkä, usein löysällä ja vetää ripuliks huono olo. Ja helposti iskee kaikki vatsataudit joita on liikkeellä, ja ne on tosi rajuja ja kestää useita päiviä.
Vatsaoireita on ollut jo kauan, nyt uutena tuo jalkojen särkeminen. Lihakset, ja ehkä niveletkin lonkista särkee. Kumartaessa varsinkin sattuu.
Ja tuota lämpöilyä on myös ollut pitkään. Aika usein lämpö siinä 37,2 paikkeilla. Nykyään se vaan on alkanut nousemaan vielä korkeammalle. Eilenkin kun oli se ripuli, lämpö oli 37,7.

Lääkärille tietty pitäis taas mennä, ne vaan siellä ei oikein ole halukkaita tutkimaan mua enää, kun mitään vikaa ei ole löytynyt muuta kuin refluksitauti löytyi tähystyksessä.

4

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiip

Jos ripulia usein ja ennen ripulointia tulee sellaisia kouristuksen omaisia tuntemuksia, niin kyseessä saattaa olla Colitis tai Crohn. Kuume kuuluu molempiin tauteihin ripuli. Verta ei aina tule niin, että sen näkee suoraan, selviää joskus vasta viljelyistä.

Onko tehty paksusuolen tähystystä koskaan? Se voisi olla aiheellinen.

• Joo on tehty paksunsuolentähystys. Ei ollu mitään, ihan hyvässä kunnossa suoli. Eikös se colitis tai crohn olis selvinny siinä?

• piiip
        amiga kirjoitti:

Joo on tehty paksunsuolentähystys. Ei ollu mitään, ihan hyvässä kunnossa suoli. Eikös se colitis tai crohn olis selvinny siinä?

Ei ne näy aina tai ainakaan Crohn ei näy heti oireiden ilmennettyä, sen diagnoosin saamiseksi voi mennä 3-5 vuotta siitä kun oireet ovat alkaneet.

Mutta sehän voi olla myös pelkkä ärtynyt paksusuoli...

• piiip kirjoitti:

Ei ne näy aina tai ainakaan Crohn ei näy heti oireiden ilmennettyä, sen diagnoosin saamiseksi voi mennä 3-5 vuotta siitä kun oireet ovat alkaneet.

Mutta sehän voi olla myös pelkkä ärtynyt paksusuoli...

Aika rankkaa on jos pelkkä ärtynyt paksusuoli tekee kamalan ripulin pariks päiväks niin että ei voi kotoa poistua mihinkään, ja kuume samalla. Tätä on usein... En oikein jaksa uskoa että olis se ärtynyt suoli.

Niin eikös se crohn ole usein ohutsuolessa? Sitä mulla ei ole mitenkään tutkittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      46
      5480
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      239
      5456
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      229
      2944
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      144
      2464
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      69
      2091
    6. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      70
      1860
    7. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      210
      1749
    8. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      58
      1409
    9. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      187
      1379
    10. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      345
      1281
    Aihe