Outoja vaivoja!

Mikähän kumma mulla voi olla?! Eilen taas työpäivän aikana tuli jalat ihan sairaan kipeeks ja huono olo. Kotiin kun pääsin, alkoi ripuli ja nousi kuume. Eikä siitä ole kun vajaa pari viikkoa kun mulla oli tosi raju vatsatauti joka kesti vähän yli viikon. Maha muutenkin tosi herkkä, usein löysällä ja vetää ripuliks huono olo. Ja helposti iskee kaikki vatsataudit joita on liikkeellä, ja ne on tosi rajuja ja kestää useita päiviä.
Vatsaoireita on ollut jo kauan, nyt uutena tuo jalkojen särkeminen. Lihakset, ja ehkä niveletkin lonkista särkee. Kumartaessa varsinkin sattuu.
Ja tuota lämpöilyä on myös ollut pitkään. Aika usein lämpö siinä 37,2 paikkeilla. Nykyään se vaan on alkanut nousemaan vielä korkeammalle. Eilenkin kun oli se ripuli, lämpö oli 37,7.

Lääkärille tietty pitäis taas mennä, ne vaan siellä ei oikein ole halukkaita tutkimaan mua enää, kun mitään vikaa ei ole löytynyt muuta kuin refluksitauti löytyi tähystyksessä.

4

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiip

Jos ripulia usein ja ennen ripulointia tulee sellaisia kouristuksen omaisia tuntemuksia, niin kyseessä saattaa olla Colitis tai Crohn. Kuume kuuluu molempiin tauteihin ripuli. Verta ei aina tule niin, että sen näkee suoraan, selviää joskus vasta viljelyistä.

Onko tehty paksusuolen tähystystä koskaan? Se voisi olla aiheellinen.

• Joo on tehty paksunsuolentähystys. Ei ollu mitään, ihan hyvässä kunnossa suoli. Eikös se colitis tai crohn olis selvinny siinä?

• piiip
        amiga kirjoitti:

Joo on tehty paksunsuolentähystys. Ei ollu mitään, ihan hyvässä kunnossa suoli. Eikös se colitis tai crohn olis selvinny siinä?

Ei ne näy aina tai ainakaan Crohn ei näy heti oireiden ilmennettyä, sen diagnoosin saamiseksi voi mennä 3-5 vuotta siitä kun oireet ovat alkaneet.

Mutta sehän voi olla myös pelkkä ärtynyt paksusuoli...

• piiip kirjoitti:

Ei ne näy aina tai ainakaan Crohn ei näy heti oireiden ilmennettyä, sen diagnoosin saamiseksi voi mennä 3-5 vuotta siitä kun oireet ovat alkaneet.

Mutta sehän voi olla myös pelkkä ärtynyt paksusuoli...

Aika rankkaa on jos pelkkä ärtynyt paksusuoli tekee kamalan ripulin pariks päiväks niin että ei voi kotoa poistua mihinkään, ja kuume samalla. Tätä on usein... En oikein jaksa uskoa että olis se ärtynyt suoli.

Niin eikös se crohn ole usein ohutsuolessa? Sitä mulla ei ole mitenkään tutkittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe