Suomea maahanmuuttajille

valipalikka

7

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soome mees

Lukutaidottomien kielenopetus
      22.12.2010 09:47 Freddy Van Wonterghem

13.12 Kotkan valtuusto sai vastauksen Vihreiden tekemään aloitteeseen maahanmuuttajien suomen kielen opetuksen kehittämisestä. Aloitteen tekstistä selvisi, että kyseessä oli luku- ja kirjoitustaidottomien maahanmuuttajien kielenopetuksesta, aloitteen mukaan heitä olisi Kotkassa noin 150 henkilöä....

22.12.2010 12:51 Freddy Van Wonterghem
      Ilmeisesti tarkoitit Minna Ekmanin artikkeli.

Kunnan maahanmuutto-ohjelma on tehtävä, muuten kunnalle ei ole oikeuta laskuttaa laskennalliset maahanmuutosta = pakolaisista aiheuttavat kustannukset valtioilta.

• mahanmuutos

vaadimme maahanmuuttajilta ja valtuutetuilta Suomen kielen kirjallisen ilmaisutaidon osaamista ilman bulvaani apulaisia. Muuten kirjoitukset tulevat liian kalliiksi, tupla työ, tupla hinta.

• kylä osaa

Miksi se nyt vertaat Soini ja jumala
        wonterghemKäyttäjän viestit30.12.2008 15:59
        En edes minä jaksaisin katsoa jos jumala olisi just Soinin näköinen ei ainakaan ikuisesti.
        Jotkut ihmiset joutuvat leikkimään uskovaista, mm Suomi Valtion Presidentistä tuli kirkon johtaja virran puolesta, et kai sinä nyt kuvittele että se noin vain hurahti uskoon kun siitä tuli Presidentti eiköhän siinä vain joutuu näyttelemään , hyvin se kylä osaa.

• Entinen opettajasi
        mahanmuutos kirjoitti:

vaadimme maahanmuuttajilta ja valtuutetuilta Suomen kielen kirjallisen ilmaisutaidon osaamista ilman bulvaani apulaisia. Muuten kirjoitukset tulevat liian kalliiksi, tupla työ, tupla hinta.

kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella suomen kielellä. Bulvaani apulaisia on yhdyssana bulvaaniapulaisia. Muuten sana tulee pienellä alkukirjaimella heti pilkun jälkeen.

Me kotkalaiset vaadimme maahanmuuttajilta sekä valtuutetuilta suomen kielen kirjallisen ilmaisutaidon osaamista ilman bulvaaniapulaisia, muuten kirjoitukset tulevat liian kalliiksi. Tupla työ, tupla hinta.

Aihetta enempää.

• Ei kovin kristitty
        kylä osaa kirjoitti:

Miksi se nyt vertaat Soini ja jumala
        wonterghemKäyttäjän viestit30.12.2008 15:59
        En edes minä jaksaisin katsoa jos jumala olisi just Soinin näköinen ei ainakaan ikuisesti.
        Jotkut ihmiset joutuvat leikkimään uskovaista, mm Suomi Valtion Presidentistä tuli kirkon johtaja virran puolesta, et kai sinä nyt kuvittele että se noin vain hurahti uskoon kun siitä tuli Presidentti eiköhän siinä vain joutuu näyttelemään , hyvin se kylä osaa.

Tarja Halonen kuuluu Sentlemetti yhdistykseen, hei haloo mikä se on. Olet näköjään näitä isän ja äidin perintönä kastettuja luterilaisia pikkulapsia.
        Presidentille suomen maassa, kun kirkko on valtion kirkko niin kuuluu maan johtajana myös tämä kirkonjohtajan rooli. Että näin se menee.
        Maahanmuuttajilla ei ole tässä osaa eikä muutakaan sijaa.
        On muuten minulle suopmalaisena suuri etuoikeus saada vähän toisenkinlaista elämän kuvaa, kui on meillä täällä koto suomessa.
        Sinunkin olisi hyvä päästä vaikkapa aivan sivullisena kunnon luterilaisena seuraamaan vaikkapa kidutetun naise tai miehen traumaattisista koettua elämää kotimaassaan.
        huutelisit siellä kirkon ehtoollispöydässä kun nielet sitä jeesuksesi verta. Ja koet kuika pyhä kristitty olet.
        Hiljennyt'ään nyt tähän joulun viettoon.
        Ja ollaan tyytyväisiä kun olemme saaneet antaa muutamalle pakolaiselle edes rauhallisen hetken elämässä.

• roskaajille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe