K- liikkeet boikottiin.

Olen parin vikon aikana Turussa pariin K ryhmän liikkeeseen(Anttila Kivikukkaro ja K-kenkä)joissa on maksu-
päätteet on uusittu.Näissä liikkeissä asiakas joutuu itse höyläämään plussakortin koneeseen.Tämän teki kassa ennen mutta ei enää.Uuteen toimenpiteeseen kuluu pitempi aika mitä ennen.Kuka älykääpiö on keksinyt.Itsepalvelu senkun lisääntyy.Onko samanlainen käytäntö muualla käytössä?
Taidanpa siirtyä s- liikkeen asiakkaaksi

7

861

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää joulua sinulle

1) Kuluu pitempi aika
      - Plussakortin voi vetäistä heti kun ensimmäinen tuote on skannattu. Tällöin se säästää vain aikaan kun se on hoidettu muiden juttujen lomassa (siis tavaroiden lukemisen aikana)
      2) Kuka älykääpiö keksinyt
      - No kesko kai sen on päättänyt että asiakas itse sen plussakortin lukee siinä. Mutta siis että se ylipäätänsä luetaan itse. No en tiiä, mut sen tiiän että muualla maailmassa omat maksukortit ja etukortit on itse höyläilty monia vuosia.
      3)Itsepalvelu senkun lisääntyy
      -Joo no tuo on ihan pieni asia sille, että muualla maailmalla on jo itsepalvelukassat, jolloin tuotteet skannataan itsekin. Ja kaikki nämä on tehty vaan asiakkaiden palvelun parantamiseksi. ts. voi valita että meneekö nopeammalle itsepalvelukassalle vai jonottaako miehitetylle kassalle.
      4)Samanlainen käytäntö muualla?
      -Suomessa tulee nyt mieleen Keskon liikkeiden lisäksi Kappahl, (siis missä itse luetaan kortin magneettijuova, ei siru) ja vaikka muualta läheltä esim. Ruotsissa n. 98 prosenttia paikoissa on itse operoitavat maksupäätteet (sekä magneettijuova että siru.)
      5)Taidanspa siirtyä S-ryhmän asiakkaaksi
      -Ole hyvä, jos näin pieni asia siihen vaikuttaa. Itse pidän paljon ennemmän K-ryhmästä, ja niin uskon että sinäkin, mutta jos siirryt niin olehyvä :) Ei se mun elämää paljoa liikuta. Kyllä sitten siellä menee aikaa enemmän kun joudut ojentaa S-etukortin kassalle tai ihan itse operoimaan sitä sirullista siinä maksupäätteessä XD

Vielä kysyttävää?

Ohjeita kortin käsittelyyn: http://www.kesko.fi/fi/Kaupat-ja-palvelut/Ajankohtaista/Sirukortinlukijat-tulevat-K-kauppoihin/

• PIN 0000

"Ohjeita kortin käsittelyyn: http://www.kesko.fi/fi/Kaupat-ja-palvelut/Ajankohtaista/Sirukortinlukijat-tulevat-K-kauppoihin/"
        'Onkin ehkä suurin muutos meidän kannaltamme, kun vastuu kortin käytön turvallisuudesta on asiakkaalla.'

Pidetäänpä mielessä, että allekirjoitetulla kuitilla kauppa on vastuussa maksutapahtumasta mutta tunnusluvulla maksettaessa vastuu on asiakkaalla.

Asiakkaan operoitavat PIN-maksupäätteet mahdollistavat myös maksamisen kokonaan ilman PIN-koodin näpyttelyä, kun on sopivat releet repussa: http://www.admin.cam.ac.uk/news/dp/2010021108
        Se siitä sirukortin turvallisuudesta.

• PIN 0000
        PIN 0000 kirjoitti:

"Ohjeita kortin käsittelyyn: http://www.kesko.fi/fi/Kaupat-ja-palvelut/Ajankohtaista/Sirukortinlukijat-tulevat-K-kauppoihin/"
        'Onkin ehkä suurin muutos meidän kannaltamme, kun vastuu kortin käytön turvallisuudesta on asiakkaalla.'

Pidetäänpä mielessä, että allekirjoitetulla kuitilla kauppa on vastuussa maksutapahtumasta mutta tunnusluvulla maksettaessa vastuu on asiakkaalla.

Asiakkaan operoitavat PIN-maksupäätteet mahdollistavat myös maksamisen kokonaan ilman PIN-koodin näpyttelyä, kun on sopivat releet repussa: http://www.admin.cam.ac.uk/news/dp/2010021108
        Se siitä sirukortin turvallisuudesta.

Jatkoa...
        Näkyy olevan sirumaksaminen yhä ja pahasti rikki: http://www.toptechreviews.net/tech-news/cambridge-researchers-under-fire-from-banking-industry-for-revealing-“broken”-chip-pin-security/

Edellinen juttu oli helmikuulta mutta tuo on vain pari päivää vanha. Ilmeisesti bugi on todellinen ja paha, kun sitä ei ole vuoden kuluessa saatu paikattua. Sen sijaan pankkiteollisuus on yrittänyt sensuroida opiskelijan opinnäytetyön! Siinähän on esitetty vain mm. kytkentäkaaviot ja lähdekoodi murtolaitteen toteuttamiseksi parilla kympillä...

• rtjtrjr

Pienestä se on joillekin kiinni.. Mutta s-kaupoissa on joutunut s-kortin "höyläämään" itse jo vuoden päivät..

• Hyvää joulua sinulle

Joillekki muutos on aina niin vaikeaa, vaikka se ei oo merkittävä. Joku pikku maksutapahtuma vaan kassalla... Ei hyvää päivää jos pitää alkaa boikotoimaan oikein...

• ,

hommaa K-Plussa Master yhdistelmäkortti,
      saat laskut todella selkeästi paperilla, on myös täysin ilmainen, jos makseat seuraavan kuun aikana.

aikoinaan sai 3 x 30 € ostossetelit, myös rinnakkaiskortin ottajat,
      eli kannattaa ottaa rinnakkaiskorttejakin jos on liittymisetuja, meillä keikatrtiin heti lasten rinnakkaiskortit poikki eikä koskaan niitllä ole osteltu.

• Hyvää joulua sinulle

Hyvä idea! Sillä silloin kun ap maksaa sillä kortilla niin se kortti tulee vaa tunkea sinne koloon kerran. Ei turhia höyläilyjä, ei boikottia, vaan mielenrauha! Kaikki tämä korttiin yhdistetyllä K-Plussa-ominaisuudella! Onnellista uuttavuotta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1355
    2. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1229
    3. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      77
      1203
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      239
      1133
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      1016
    6. 63
      901
    7. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      871
    8. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      42
      690
    9. Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?

Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-20244925
      Työttömyys
      13
      687
    10. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      65
      677
    11. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      575
    12. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      550
    13. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      32
      539
    14. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      33
      534
    15. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      529
    16. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      65
      508
    17. Et siis halua

Kansssani mitään
      Ikävä
      29
      479
    18. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      39
      475
    19. Onko kipuraja

Jo ylitetty?
      Ikävä
      51
      461
    20. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      24